• چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/05/27

    برای جلوگیری از گم شدن ایمیل های مهم در میان اسپم ها و ایمیل های تبلیغاتی بهترین راه نوشتن ایمیل به نحوی است که مخاطب به سرعت آن را ببیند. به گزارش تلنا به نقل از mashable امروزه به دلیل گسترش استفاده از ایمیل گاهی اوقات هنگامی که ایمیل خود را باز می کنیم با انبوهی از ایمیل های خوانده نشده مواجه می شویم که بسیاری از آنها می تواند تبلیغاتی یا اسپم بوده و به این ترتیب ممکن است پیامهای مهمی که بایست دریافت کنید در انبوه آنها پنهان شود. این موضوع برای شما که قصد ارسال پیام مهمی به فردی دیگر را دارید مصداق دارد و بنابراین بهتر است ایمیل ها به نحوی نوشته شوند که تا حد امکان توسط مخاطب دیده شود. توصیه های زیر را به کار گیرید: 

     

    1-   قسمت موضوع را خالی نگذارید؛ بسیاری از ایمیل ها تنها با خوانده شدن موضوع به حذف شده یا خوانده نشده رها می شوند. پس از کلمات تکراری پرهیز کرده و حتی الامکان نام خود و موضوع کار خود را در بخش موضوع بنویسید.

     

    2- بخش های مهم ایمیل خود را برجسته کنید. این کار را می توانید به وسیله رنگی کردن یا های لایت کردن یا بالد کردن فونت انجام دهید.

     

    3-اگر می خواهید پیام شما را شخص خاصی ببیند، از گزینه پاسخ به همه استفاده نکنید. بعضاً پیش می آید که ما موضوع مهمی را دریافت کرده ایم و می خواهیم همه دوستانمان از آن موضوع با خبر شوند ولی دیده شدن ایمیل توسط فرد خاصی برای شما مهم است بنابراین از ایمیل جدید استفاده نموده و آن را مجزا برای آن فرد بفرستید.


    4- در پایان ایمیل برای خود امضاء ، مشخصات و آدرس را بگذارید. برای این کار می توانید آن را در ایمیل خود از پیش تعبیه کنید که به طور اتوماتیک در پایین ایمیل های شما قرار گرد. این کار عملی حرفه ای محسوب شده و باعث افزایش اعتبار شما نزد مخاطب می شود.

     

    منبع: http://www.telna.ir/

  • 5 راهکار برای افزایش ضریب ارسال به اینباکس

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/05/25

    در این مقاله 5 راهکار ساده برای افزایش ضریب ارسال ایمیل به اینباکس به شما آموزش داده میشود.این راهکارها را در عین سادگی انجام دهید و فراموش نکنید...

    1-از ارسال بی هدف خودداری کنید و بدانید که ارسال بیش از حد ایمیل به کاربرانی که شما را نمیشناسند باعث ایجاد جو نامطلوبی در دید کاربر خواهد داشت و با دیدن ایمیل شما سریعا روی گزینه اسپم کلیک مینماید و با اینکار ایمیل شما دراسپم لیست قرار میگیرد و با احتساب اینکه صدها نفر اینکار را انجام دهند قطعا IP ارسال کننده ایمیل جز موارد ناقض حریم خصوصی جزو اسپمر ها لحاظ شده و ایمیلهای ارسالی همگی اسپم خواهند شد!

    2- سرویس دهنده خوبی برای ارسال ایمیل های انبوه خود پیدا کنید. شما آزدانه میتوانید با مقایسه سرویس دهنده های مختلف انتخاب درست داشته باشید.سرویس دهنده های مختلف بر اساس پیکربندی سرورهای ارسال ایمیل میتوانند درجه کیفی متفاوتی در ارسال ایمیل انبوه داشته باشند


    3-
    از کاربران خود اجازه بگیرید و ایمیل آنها را وارد لیست خبرنامه خود کنید! این کسب اجازه را میتوانید با قرار دادن فرمعضویت در خبرنامه در سایت خود ایجاد کنید تا کاربران شما خودشان ایمیل را وارد و عضو خبرنامه شوند.همچنین قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیلهای ارسالی از طرف شما الزامی است تا در صورتی که کاربری تمایل به دریافت ایمیل نداشت بتواند به سادگی از خبرنامه خارج شود

    4- هرگز قوانین مربوط به طراحی ایمیل و محتوای ایمیل را نقض نکنید.

      5-وقتی را بگزارید و لیست ایمیل خود را مرتب سازی کنید و ایمیلهایی که غیر واقعی هستند و یا غیر مرتبط به کار شما هستند را حذف کنید .هر چقدر که شما ایمیل ناموفق کمتری داشته باشید درصد بالاتری از اینباکس را تصاحب میکنید

  • ۶ راه برای بازگشت سرمایه بیشتر از ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/05/18

     

    ۱-در طراحی ، متن و کد ابتکار به خرج دهید

    خب شروع کار با نوشتن کد قالب ایمیل شروع میشود.پس حتماً باید ایمیلی طراحی کنید که جذاب و شیک باشد.در زمان کدنویسی قالب ایمیل طراحی responsive را برای گوشی های موبایل فراموش نکنید.white-space را در ایمیل به کار ببرید تا کاربران بتوانند آن را سریع مرور کنند.دکمه ی دعوت به عمل                           (call to action) را در نیمه بالایی ایمیل قرار دهید و با ابزارهایی مثل Litmus یا Email on Acid امکان نمایش کد را بررسی کنید.محدودیت های سابق دیگر تا حد زیادی وجود ندارد پس میتوانیم روی طراحی ایمیلهایی با navigation ، اسلایدر ، فرم و غیره فکر کنیم.

     

    ۲-مدیریت زمانبندی شده لیست

     

    مدیریت لیست در ایمیل مارکتینگ حیاتی است.نگهداری از لیست تضمین میکند که ایمیل به کاربرانی میرسد که علاقمند به دریافت ایمیل از شمت شما هستند.شکست خوردن در نگهداری  از لیست میتواند منجر به صدمه به اعتبار IP شما شود یا دامنه ی را به blacklist بفرستد.اما د راه وجود دارد که بازاریابان حرفه ای ایمیل از آن استفاده میکنند ۱) لیست را مرتب آپدیت و آنهایی را که لغو عضویت کرده اند حذف کنید.۲) مشترکینی که در ایمیلهای شما مشارکت نمیکنند را از لیست حذف کنید ۳) تمام ایمیلهای نامعتبر یا بد را پاک کنید ۴) به هیچ وجه لیست ایمیل را اجاره یا خریداری نکنید ۵) برای جلوگیری از لغو عضویت تعداد ایمیلهای ارسالی را کاهش دهید.اینکه فردی را برای مدت طولانی هم در لیست ایمیل خودتان داشته باشید هم گزینه ی مناسبی نیست.بر اساس یک نظرسنجی مدت زمان حضور ایمل در لیست میتواند احتمال شکایات اسپم از ایمیل را افزایش دهد.در طول ۳۱ ماه ۴۳% از لیست احتمال زیادی دارند تا دکمه ی اسپم را بزنند

     

     

     

    ۳-Email Delivery مناسب

     

    رساندن ایمیل یکی از اصلی ترین دغدغه های ایمیل مارکتینگ و بازاریابان است و برای برطرف کردن این مشکل باید چند کار را انجام دهید ۱) معتبر کردن هدرهای MIME در ایمیلهای چند بخشی ۲)استفاده از IP های اختصاصی در مقابل IP های به اشتراک گذاشته شده ۳) استفاده از امضای DKIM برای ارتباطات بیرونی ۴) استفاده ی  تشخیص از طریق نام ۵) بررسی کردن log  های  SMTP ، blacklist  و فعالیتها ۶) استفاده ازآدرس فیزیکی به همراه گزینه ی لغو عضویت ۷) به روز رسانیemail delivery با استفاده از قوانین ISP

     

     

     

    ۴- تعیین زمان و روز ارسال ایمیل

     

    اغلب بازاریابان ایمیلی به دلیل زمان و روز ارسل ایمیل در جلب مشارکت دریافت کنندگان شکست میخورند.زمان و روز ارسال یمیل برای هر حوزه ی کاری متفاوت است در هر صورت بررسی کنید که چه روزی برای کسب و کار شما بهتر جواب میدهد و با بهینه سازی تعداد و زمان ارسال از این امکان بیشترین استفاده را ببرید

     

    ۵-ایمیل را شخصی کنید

     

    شخصی سازی ایمیل در بسیاری از سایتهای ارسال ایمیل وجود دارد.کمی فراتر از نام کوچک و شخصی سازی عنوان ایمیل فکر کنید.با تکنولوژی امروز میتوانید حتی ایمیل را بر اساس زمان باز شدن شخصی سازی کنید.

    این امکان را با خوراک real time شبکه های اجتماعی ، شمارنده ی offer زنده ، پیش بینی هوا ، هدفمندی جغرافیایی به کار ببرید.ابته راه های فوق العاده زیادی برای لنجام این کارها وجود دارد.

     

    ۶-تصورات را کنار بگذارید و از دنبال بازخور باشید

     

    چند روز پیش کسی از من پرسید : بهتر است عناوین ایمیل کوتاه تری بفرستم یا بلند تر؟ آیا این کار باعث کم شدن بازگشت سرمایه ام میشود؟ جوابی که دادم این بود : چند مورد از تصورات رایج درباره ی ایمیل مارکتینگ را امتحان کند و ببینید کدام مورد برای او جواب میدهد.به عنوان بازاریابان ایمیلی ما نباید به تصورات رایج اعتقاد داشته باشیم.تصورات رایجی مثل نسبت متن به عکس ، عنوان بلندتر یا کوتاه تر ، محتوای تبلیغاتی یا آگهی دهنده ، دفعات ، ارسال ، تعداد لغو اشتراک و . . .  زمانی که شک دارید بپرسید! از مخاطبانتان بپرسید دوست دارند پیام شما چطور به دستشان برسد.بپرسید که ایمیلهای شما چقدر درگیر کننده هستند.

    جمع بندی

     

    ایمیل مارکتینگ راهی جذاب و به صرفه برای سود آوری است اما در عین حال ضروری است که کمی تلاش بیشتری به خرج دهیم و مطمئن شویم که ایملهای ارسالی از طرف شما برای دریافت کنندگان هم جذابیت دارند.

  • ۸ قانون طلایی بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/05/14

    گاهی اوقات این گونه به نظر می رسد که همه چیز در دنیا وارونه شده و قوانین ثابت بسیار کمی باقی مانده است. اما این قاعده در دنیای تجارت B2B از طریق ایمیل، صادق نمی باشد. ۱۰ قانون زیر قوانین اصلی در این مورد هستند که رعایت نکردن آنها منجر به شکست بازاریانی اینترنتی بین تجارت های مختلف می شود.

    قانون ۱: هیچ کسی در پشت میز خود بی صبرانه منتظر دریافت ایمیل های شما نیست. بله، این یک حقیقت است حتی با توجه به اینکه قابلیت ارسال پیام دقیق و کارآمدی دارید و ویژگی های قابل ملاحظه ستودنی را دارا هستید. اما این موارد خیلی ضروری نیستند. آنچه مهم است این است که پیغام شما (ایمیل) در چه سطحی با گیرنده در ارتباط است. حالا از خود سوال کنید که چه چیزی در مورد افرادی که پیام شما را دریافت می کنند می دانید؟

    قانون ۲: اطلاع رسانی مناسب انجام دهید. مشتریان هرگز ایمیلی را که حاوی نقل قولی از تحلیلگران یا مقاله ای در مورد صنعت کاری خود باشد را رد نمی کنند. اما آنها به ندرت این گونه ایمیلها را دریافت می کنند. اکثر متخصصان تجاری به این اطلاعات نیاز دارند. بنابراین عادات آنها را تغذیه و به ایشان در انجام بهتر شغلشان کمک کنید. به منبع معتبری از اطلاعات در رابطه با صنعت یا حرفه خود تبدیل شوید.

    قانون ۳: ارسال خبرنامه ایده خوبی است، اما نه به روشی که معمولا توسط اکثر شرکت ها انجام می شود. دوست عزیز، به این نکته توجه داشته باشید که خبرنامه مانند مجله ای است که بین کارمندان همان موسسه پخش می شود و در داخل نتیجه می دهد نه در محیط های بیرونی. متن خبرنامه باید ۸۰ درصد شامل مسائلی چون تمایلات صنعتی، تحلیل گزارشات، مقاله های کاربردی باشد و تنها ۲۰ درصد آن در مورد خود شما باشد. خبرنامه هایی با این ساختار شما را به یک مشتریانی که می خواهید خواهد رساند.

    قانون۴: ایمیل ها باید از یک شخص ارسال شوند. برای ارتباطات بازاریابی خود از طریق ایمیل، از یک آدرس شخصی استفاده کنید. اگر هدف شما افراد تصمیم گیرنده یا مدیران هستند، بهتر است که این ایمیل از سوی مدیرعامل یا یکی از مدیران فرستاده شود.

    قانون۵: دنیای واقعی را نادیده نگیرید. اکثر مواقع، به نظر می رسد که پیامهای ایمیل های بازاریابی شما در یک محیطی سر بسته و بدون تماس با دنیای واقعی بسته به وجود می آید.

    به خاطر داشته باشید بیرون از اینجا دنیایی وجود دارد : با حوادث جاری ، شایعه ها، علاقه های زودگذر و …. عاقلانه است که محتوای ایمیل خود را به درستی انتخاب کنید.

    قانون۶: همیشه تلاش کنید که صادقانه رفتار کنید. اگر فرض کنیم که تجارت شما کارخانه ای است که به تازگی شروع به کار کرده و تخصص آن در تجهیزات الکترونیکی است، آیا واقعا لازم است که خودتان را به عنوان پیشتاز توصیف کنید ؟ آیا بهتر نیست مثلا در مورد خدمات با قیمت ارزانتر ( چون تازه کار هستید و هزینه های شما نسبت به رقبا کمتر است)، صحبت کنید؟

    قانون۷: نسبت به اتفاقهایی که در صنعت شما در دنیا می افتد، بی تفاوت نباشید. همیشه برای کاربران و مشتریان خود اخبار دست اول تهیه کنید.

    قانون۸: به مشتریان، چیزی که قصد دارید بگویید را واضح بیان کنید. با قراردادن یک خلاصه جامع با کمی طنز در ابتدای پیام خود به موفقیت دست پیدا می کنید. در این صورت بازار شما متوجه این مطلب خواهد شد که با شما همکاری کند یا از شما دوری کند. البته اینکه با شما وارد معامله نشوند اصلا بد نیست زیرا شما چیزی برای ارائه به آنها ندارید. پس چرا وقت آنها را بگیرید ؟

    منبع: http://blog.morvahost.com/

  • در گذشته نه چندان دور ایمیل مارکتینگ از طریق سیستم خبرنامه داخلی سایت‌ها صورت می‌پذیرفت، اما امروزه با ورود سیستم‌های تخصصی ایمیل مارکتینگ، سیستم‌های داخلی خبرنامه در حال منسوخ شدن می‌باشند. با یک مقایسه ساده به شما نشان خواهیم داد که چرا شما هم می‌بایست با سیستم خبرنامه داخلی وب‌سایت خود خداحافظی کنید!

    • در سیستم‌های خبرنامه داخلی اگر تعداد ایمیل‌های شما زیاد باشد، زمان زیادی صرف ارسال این ایمیل‌ها می‌گردد، اما در سیستم‌های ایمیل مارکتینگ حجم انبوهی از ایمیل‌های شما تنها ظرف چند ثانیه ارسال می‌گردد.
    • در سرورهای وب که خبرنامه‌های داخلی از روی آن‌ها ارسال می‌شوند، محدودیت ارسال وجود دارد، به‌طوری که اگر محدودیت روزانه شما به‌پایان برسد، دیگر امکان ارسال هیچ گونه ایمیلی نخواهید داشت. اما در سیستم‌های ایمیل مارکتینگ شما هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد ایمیل‌های ارسالی نخواهید داشت.
    • در سیستم‌های سنتی خبرنامه شما آمار دقیقی از تعداد کسانی که ایمیل شما را باز کرده‌اند نخواهید داشت، اما در سیستم‌های ایمیل مارکتینگ شما قادر خواهید بود آمار دقیقی از افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌ند داشته باشید.‌
    • اگر ایمیل‌های ارسالی از جانب شما و از طریق سیستم‌های خبرنامه داخلی از جانب کاربران spam اعلام شود، سرویس‌دهنده‌های ایمیل مثل یاهو و گوگل حساب ایمیل شما را اسپم در نظر گرفته و تمامی ایمیل‌های ارسالی شما را به پوشه اسپم کاربران هدایت می‌کنند، اما در سیستم‌های ایمیل مارکتینگ در شرایط مشابه، کاربر مذبور تنها از لیست گیرندگان ایمیل شما حذف (unsubscribe) می‌گردد و ایمیل شما اسپم شناخته نمی‌شود.

    برخی دیگر از مزیت‌های سیستم‌های ایمیل مارکتنیگ عبارتند از:

    • امکان طراحی قالب اختصاصی برای هر ایمیل
    • امکان تنظیم زمان ارسال ایمیل به‌صورت اتوماتیک
    • امکان تعریف لیست‌های مختلف گیرندگان و عضوگیری جداگانه برای هریک از لیست‌ها
    • امکان تهیه گزارش از ارسال‌های صورت گرفته
    • پشتیبانی از زبان فارسی در ایمیل‌ها و فرم‌ها
    • امکان استفاده از google analytics برای بررسی کامل ایمیل ارسال شده
    • امکان ارسال با ایمیل دلخواه شما
    • و ....
  • موضوع داغ در مورد بازاریابی ایمیل چگونگی حفظ ایمیل از حذف شدن بدون خوانده شدن و یا به عبارت دیگر کاهش نرخ شکست ایمیل است. این مورد یکی از پیچیده‌ترین قطعات بازاریابی ایمیل است، اما ما چند مرحله بیان می‌کنیم که با آن‌ها نرخ شکست ایمیل‌های شما کاهش خواهد یافت.

     

    فرستادن ایمیل با دسته‌بندی‌های خاص

    ممکن است ارسال ایمیل به یک لیست کلی به نظرتان ساده و کارآمد بیاد، اما این عمل موثر نیست. ردیاب اسپم‌ها معمولا به دنبال شرکت‌هایی هستند که از ایمیل‌های انبوه استفاده می‌کنند. بنابراین هنگامی که تعداد ایمیل‌های زیادی را می‌خواهید ارسال کنید دسته‌بندی را فراموش نکنید.

     

    به‌روزرسانی لیست ایمیل

    هنگامی که ارائه‌دهندگان ایمیل یک لیست پستی با تعداد زیادی از اکانت‌های بد(یعنی آن‌هایی که وجود ندارند، غیرفعال شده‌اند و یا یک اینباکس پر دارند) را ببینند، فرستنده را جریمه خواهند کرد. این احتمال این‌که ایمیل‌های شما در پوشه اسپم را افزایش می‌دهد.

     

    یک لینک لغو اشتراک داشته باشید

    ارائه‌ی یک لینک لغو اشتراک نه تنها لطف نیست بلکه یک الزام قانونی است. ارائه لینک لغو باعث می‌شود که خوانندگان کمتر شما را به عنوان اسپم علامت‌گذاری کنند. بیشترین معیار برای پایان دادن به پوشه‌های اسپم تعداد شکایات اسپمینگ است، بنابراین باید تلاش کرد تا آن‌ها کمترین مقدار ممکن را داشته باشند.

     

    قرار گرفتن در لیست سفید

    از هر فرصتی استفاده کنید و آن‌هایی که در لیست شما قرار دارند را تشویق کنید تا شما را به لیست سفید یا همان لیست تماس خود اضافه کنند زیرا این ایمیل‌ها همواره به صندوق ورودی خواهد رفت. بهترین زمان برای تشویق در هنگام تائید ثبت‌نام و در طول خدمات به مشتریان است. به عنوان مثال بنویسید که اگر می‌خواهید هم‌چنان اطلاعات با کیفیت ما را دریافت کنید، لطفا ما را به لیست تماس خود اضافه کنید.

     

    از تصاویر بزرگ استفاده نکنید

    ارسال ایمیل تنها با عکس ایده‌ی بسیار بدی است. فیلترکننده‌های ایمیل‌های اسپم به دنبال فایل های مبتنی بر تصویر هستند. در هر ایمیلی که می‌فرستید از متن استفاده کنید و اگر می‌خواهید عکس هم اضافه کنید ، عکس کوچک انتخاب کنید تا در دستگاه های تلفن همراه هم دیده شود.

     

    از کلمات اسپم استفاده نکنید

    برخی از کلمات در ایمیل‌های اسپم رایج هستند مانند رایگان، برنده، تضمین و غیره. بنابراین تمام این کلمات را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده نکنید.

     

    لیست نخرید

    ارسال یک ایمیل تبلیغاتی برای هر کسی که قبلا با شما هیچ تماسی نداشته غیرقانونی است. بنابراین براساس بسیاری از قوانین دیجیتال خرید یک لیست ایمیل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. خرید یک لیست احتمال گزارش اسپم توسط مردم را افزایش می‌دهد.

     

    منبع:    http://www.ibazaryabi.com/

  • ایمیل مارکتینگ و ۶ اشتباه که باید از آن ها پرهیز کرد

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/05/04

     

    تصور کنید که چه خوب می شود اگر تعداد بیشماری مشتری داشته باشید و افق دید تجاری شما هر روز گسترش پیدا کند و حتی جنبه بین المللی پیدا کند و همه این ها به صورتی رخ دهند که شما و مشتری هایتان به منافع مشترکی دست پیدا کنید…

    خب نیازی به رویا دیدن نیست ، این موضوع چیزی است که با ایمیل مارکتینگ به آن دست پیدا می کنید. هر کسب و کاری (حتی کوچک) می تواند یک لیست ایمیل از مشتریان و علاقه مندان حوزه خود ایجاد کند تا در بازه های زمانی مشخص یک برش از کیک مورد علاقه شان را برایشان ارسال کند. اثرگذاری ایمیل های شما بر مشتری و بر کسب و کارتان قابل مقایسه با شرکت های بزرگ خواهد بود. اما چه تازه کمپین خود را شروع کرده باشید و یا چندین سال ، ممکن است یک یا چند مورد از این اشتباهات را مرتکب شوید. اشتباهاتی که ممکن است اثرات مهلکی داشته باشند.

    اشتباه اول: عدم کسب اجازه قبل از ارسال ایمیل

    یک راه ساده برای اینکه حتی پیش از شروع کار ، عملا لیست ایمیل خود را از بین ببرید ، این است که بدون اینکه از کاربران تان اجازه ارسال خبرنامه بگیرید برای آنها ایمیل ارسال کنید. در قوانین بسیاری از کشورها، مواردی برای مقابله با اسپم وجود دارد و حتی اگر قانونی هم در این باره نداشته باشید ، از نظر اخلاقی و حرفه ای ، ارسال ایمیل بدون داشتن اجازه خاص این کار ، کاملا اشتباه است. از قبیل کارهایی که نباید انجام شوند:

    • جمع آوری کارت ویزیت افراد مختلف در مناسب ها و مراسم و اضافه کردن ایمیل آنها به لیست خود.
    • اضافه کردن تمام کانتکت لیست ایمیل خود ( جیمیل ، اوتلوک ، یاهو و…) به لیست ایمیل خبرنامه شرکت تان.
    • اضافه کردن ایمیل مشتریانتان به لیست خبرنامه بدون کسب اجازه از آنها.

    بر همین اساس است که سیستم های حرفه ای خبرنامه از قابلیت double opt-in استفاده می کنند که در آن کاربر پس از وارد شدن ایمیلش در لیست ایمیل ، باید آن را تایید کند و سپس به لیست اضافه می گردد. این یک قابلیت اضافه نیست ، زیرا شما را از مضان اتهام ارسال اسپم دور می کند.

    اشتباه دوم: قرار ندادن روش های مناسب و مشخص برای ثبت نام در لیست ایمیل

    آیا در سایت شما روش های مختلفی وجود دارد که کاربران در صفحات و بخش های مختلف سایت بتوانند در لیست ایمیل ثبت نام کنند؟ یا اینکه به روش سنتی تنها یک فرم ساده ثبت نام در سایدبار قرار داده اید؟

    توجه داشته باشید که کاربران اینترنت همیشه عجله دارند و ممکن است سایت شما را به سرعت و تیتروار بررسی کنند. ممکن است در میان محصولات بگردند یا از طریق مطالب وبلاگ تان با شما آشنا شده اند و البته به احتمال زیاد تب های زیادی هم از سایت های دیگر در مرورگر خود باز کرده اند. تقریبا مطمئن باشید که هیچ کاربری به دنبال پیدا کردن فرم ثبت نام شما نمی گردد. به این معنی که شما باید فرصت های زیادی را برای ثبت نام در لیست ایمیل برای بازدید کنندگان از سایت فراهم کنید.

    از بهترین مکان ها برای قرار دادن فرم ثبت نام در لیست ایمیل ، این موارد را می توان نام برد:

    • در سایدبار
    • زیر پست های وبلاگ یا زیر محتوای سایت
    • در نوارهای شناور ( Floating bar ) که با جابجایی مطلب جابجا می شوند.
    • در یک باکس که با رسیدن به بخش های انتهایی صفحه ، از پایین به باز می شود.
    • در یک پاپ آپ که تنها یک بار و به هنگام ترک سایت نمایش داده می شود.

    اشتباه سوم: بخش بندی نکردن قاعده مند لیست ایمیل

    شاید شما هم از جمله افرادی باشید که همچون بسیاری از کسب و کار های کوچک ، هر بار کمپین ایمیلی خود را برای کل لیست خود ارسال می کنید. شاید در نظر اول مشکل خاصی در این کار پیدا نکنید. اما با بخش بندی کردن درست لیست خود ، هم میزان لغو عضویت کمتری خواهید داشت و هم ارتباط بهتری با خوانندگان برقرار می کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش می دهید. در اینجا چند راه برای بخش بندی لیست ایمیل تان پیشنهاد می کنیم:

    • از طریق علاقه مندی به محصولات مختلف: این دسته بندی را از جنبه های مختلف می توان انجام داد. مثلا اگر شما کالا یا خدمت خاصی را ارایه می کنید ، ممکن است سنین مختلف ، استفاده های متفاوتی از آن داشته باشند. اگر محصولات شما محصولات سرگرمی است ، احتمالا سنین پایین از آن برای خود استفاده می کنند و سنین بالا برای هدیه دادن به دیگران. اگر برای یک سازمان دولتی ایمیل ارسال می کنید هم می توان محصول تعریف کرد و بر اساس آن دسته بندی را انجام داد.
    • از طریق بخش بندی جغرافیایی: یک محصول یا یک مطلب شما ممکن است مختص یک استان یا شهر یا منطقه خاص از کشور یا جهان باشد. پس بر این اساس می توانید لیست خود را دسته بندی کنید.
    • از طریق انواع رفتار خرید مشتریان: ایمیلی که برای تازه وارد ها ارسال می کنید باید با کسانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند متفاوت باشد. همچنین ایمیل ارسال شده برای آنهایی که یک یا دو بار سفارش داده اند با ایمیلی که برای مشتری های ثابت ارسال می شود متفاوت خواهد بود.

    اشتباه چهارم: عدم ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان

    به نظرتان زمانبندی شما در ارسال ایمیل درست است؟ روزانه ایمیل ارسال می کنید یا هفتگی و حتی شاید ماهیانه. اگر برای تهیه مطالب مفید و آفرهای جذاب برای ارایه به کاربران خود از طریق ایمیل مشکل دارید ، بهتر است روزانه ۱۰ – ۱۵ دقیقه از وقت خود را به بررسی و تهیه آن اختصاص دهید و مطمئن باشید که از این نتیجه بهتری خواهید گرفت تا اینکه هر دو یا سه هفته یک بار ، چندین ساعت را به صورت فشرده به این امر اختصاص دهید. با این روش ، زمان بندی مناسب تر و محتوای با کیفیت تری را در ایمیل های خود ارایه می کنید و ارتباط با مشتری را استحکام می بخشید.

    از سوی دیگر ، ارتباط گیری با کاربر ، به معنای پاسخ دادن هم هست. اگر لیست ایمیل شما کوچک باشد ، می توانید یک ایمیل مشخص را برای Reply to کمپین خود قرار دهید تا هر کدام از کاربران به سادگی بتوانند با شما ارتباط بگیرند. توجه کنید که اثرگذاری این روش در پاسخگویی شما به تک تک ایمیل هاست. اگر هم لیست شما بزرگ است ، نظرات کاربرانتان را در قالب پرسشنامه – حتی انتخاب بین دو گزینه- جویا شوید.

    اشتباه پنجم: عدم تصمیم گیری بر پایه جمع آوری داده ها

    بسیاری از افراد و شرکت ها ، کمپین خود را بر اساس حدس و گمان و علاقه مندی های خود پیش می برند. مثلا هفته ای یک بار خبرنامه ارسال می کنید چون دوست رییس شرکت این کار را انجام می دهد یا شکل و رنگ بندی فرم ثبت نام در لیست ایمیل تان را بر اساس نظر نامزدتان انتخاب می کنید. مشکل جایی پیش می آید که چیزی که برای دیگران عمل می کند شاید برای شما عمل نکند. چیزی که به نظر شما (یا نامزدتان یا دوست رییس تان) خوب می آید ، ممکن است شما را به نتیجه مطلوب برای مشتری سازی یا Conversion مناسب سوق ندهد.

    شاید بتوان گفت تنها راه ممکن برای دستیابی به موفقیت در کمپین ایمیل مارکتینگ ، تصمیم گیری بر اساس داده هایی است که از کسب و کار ، بازار و مشتریان خود جمع آوری می کنید. حتی یک متخصص هم نمی تواند یک نسخه از پیش تعیین شده در اختیار شما بگذارد. این دو مورد ، دو تا از مهمترین جاهایی است که شما می توانید داده های مفیدی از آنها جمع آوری کنید:

    • نرخ تبدیل بازدید کننده به ثبت نام کننده. (سعی کنید این را قبل و بعد از تغییر فرم ثبت نام و همچنین برای فرم های مختلف با هم مقایسه کنید.)
    • نرخ باز کردن ایمیل ها و همچنین کلیک هایی که پس از باز کردن رخ می دهد. (این مورد را در فرمت های مختلف ایمیل و همچنین در تست A/B مقایسه کنید. آنالیز کنید که چه چیزی در بهبود این نرخ تاثیر گذاشته است. بازه زمانی بین ایمیل ها؟ زمان ارسال آنها؟ نوع انتخاب عنوان ایمیل ؟ تغییر قالب ایمیل؟ و …)

    اشتباه ششم: ایجاد نکردن یک لیست اختصاصی از کاربران خود (استفاده از لیست های آماده)

    یک اشتباه بزرگ خریداری یا اجاره کردن لیست ایمیل به جای تهیه یک لیست ایمیل اختصاصی است. بعضی از کسب و کارهای کوچک بر سر همین موضوع به زمین خورده اند. شاید در نگاه اول خریداری یک لیست از چند ده هزار ایمیل به ظاهر جذاب به نظر برسد. اما می تواند برای شما یک خزان زودرس ایجاد کند. بی دلیل نیست که شرکت هایی همچون آوبر و میل چیمپ نیز استفاده از این لیست ها را منع کرده اند. حتی لیست هایی که از افراد واقعی حاضر در یک رویداد جمع آوری شده اند هم کارایی مناسبی برای شما ندارند. زیرا کسانی که ایمیل ها را دریافت می کنند هیچ ایده ای ندارند که اصلا شما چه کسی هستید و شما را به عنوان یک ارسال کننده اسپم تشخیص می دهند.

    این موضوع را از این جنبه نیز نگاه کنید که لیستی که شما قصد خریداری آن را دارید ، احتمالا به چندین شرکت دیگر هم فروخته شده است و همه آنها پیش از شما ایمیل های اسپم و ناخواسته را برای این لیست ارسال کرده اند و همین امر ممکن است باعث شود شما مورد خشم و غضب بسیار از آنها قرار بگیرید. اگر شما به شیوه ای غیر محترمانه و بدون در نظر گرفتن حقوق افراد ، به زور قصد ارایه محصول خود را داشته باشید ، حتی اگر آفر خیلی خوبی ارایه کرده باشید ، احتمالا به دلیل اینکه اطلاعات خوبی از خود برای شناخت بهتر ارایه نکرده اید ، اعتماد لازم را جلب نمی کنید و عملا وقت و هزینه و شانس خود را برای جلب نظر افرادی که ممکن است طی روند مناسب جلب کنید را از دست خواهید داد.

    خب آیا شما تا به حال هیچ کدام از این اشتباهات را انجام داده اید؟ اشتباهاتی که به راحتی قابل پیشگیری هستند. برنامه شما بعد از خواندن این مطلب چیست؟ با ما در میان بگذارید.

  • چطور از پوشه اسپم ها دور بمانیم

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/24

    ایمیل ها فقط وقتی کارایی دارند که به دریافت کنندگان موردنظر شما برسند. در این مقاله، شش نکته برای کیفیت ایمیل را به شما می آموزیم تا با استفاده از آنها پله آخر ایمیل های شما پوشه اسپم دریافت کننده ها نباشد.

    1. لیست تان را پاکسازی کنید.

    به احتمال زیاد، 20 درصد از ایمیل های لیست شما بعد از 12 ماه دیگر کارایی نخواهند داشت. به این معنا که حدود یک پنجم از کل اطلاعات پایگاه شما یا آدرس ایمیل شان را عوض می کنند یا از عضویت شان را در سیستم شما لغو می کنند. ارائه دهندگان خدمات اینترنت، گاهی از آدرس های ایمیل قدیمی و حذف شده به عنوان تله اسپم استفاده می کنند. اگر شما در این تله بیفتید و ایمیل تان به پوشه اسپم فرستاده شود علاوه بر اینکه به حسن شهرت تان آسیب می رسد، تلاش تان برای دسترسی به اینباکس مخاطبان تان هم بی نتیجه می ماند. برای جلوگیری از این مسئله، باید مرتباً لیست تان را با روش های زیر پاکسازی کنید:

    • همه پاسخ ها (reply) را دریافت کنید. مطمئن شوید سیستم ایمیل تان طوری تنظیم شده است که می توانید همه پاسخ ها را دریافت کنید.
    • لغو اشتراک فعال. پس از هر تغییر در حساب های کاربری یا لغو اشتراک، این پاسخ ها را بررسی کنید. همه تغییرات را زیرنظر داشته باشید؛ آنهایی که اشتراک شان را لغو کرده ند، ایمیل هایی که حذف شده اند و حساب های کاربری که ایمیل شان را تغییر داده اند.
    • ایمیل های پاسخ را چک کنید. بسیاری از دریافت کنندگان ایمیل، به جای استفاده از لینک لغو اشتراک از طریق پاسخ دادن به ایمیل های خود شما تقاضای لغو اشتراک می کنند.

    2. لیست تان را براساس فعالیت طبقه بندی کنید.

    ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، رفتار دریافت کنندگان را از طریق ایمیل ها و فرستنده آنها بررسی می کنند. به این ترتیب افرادی که مرتباً ایمیل های شما را باز نکند، ایمیل هایتان را در پوشه اسپم دریافت خواهند کرد؛ حتی اگر مایل به خواندن آنها باشند. برای پیشگیری از چنین وضعیتی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

    • لیست تان را بر مبنای آخرین باری که مشترکین ایمیل هایتان را باز کرده اند، تقسیم بندی کنید.
    • برای مشترکین غیرفعال هم فواصل زمانی مختلف، موضوع گیراتر و پیشنهادهای ویژه درنظر بگیرید. یا از تکنیک های موثری مثل معامله های روزانه یا هفتگی، رقابت و هدایا استفاده کنید.

    3. قوانین خط موضوع (Subject Line) را رعایت کنید

    استفاده از واژه "مجانی" در موضوع ایمیل مشکلی ندارد. استفاده از چنین واژه هایی که قبلاً به عنوان تله اسپم استفاده می شدند، اکنون دیگر مانعی ندارد. با توجه به اینکه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی روی فیلترینگ پیشرفته و احراز هویت فرستندگان ایمیل تکیه می کنند، دیگر محتوای موضوع ایمیل تاثیر چندانی در اسپم شناخته شدن ایمیل شما ندارد. با این حال، چند مورد استثنا وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

    • استفاده بیش از حد از علائم نقطه گذاری و حروف بزرگ، مثل ؟ و ! در موضوع ایمیل
    • استفاده از علامت $ در ابتدای موضوع ایمیل
    • موضوع های گمراه کننده با وعده های دروغین

    4. از امکانات خدمات ایمیل تان استفاده کنید.

    برخی از ارائه دهندگان خدمات ایمیل، افزونه ای در اختیار کاربرانشان قرار می دهند که با استفاده از آن می توان امکان اسپم شدن ایمیل را چک کرد. اگر چه امتیازی که این افزونه به شما می دهد قطعی نیست، به شما کمک می کنند روی قسمت هایی که می توانند برای شما دردسرساز شوند تمرکز بیشتری کنید.

    5. بررسی نتایج برمبنای دامنه

    یکی از آسان ترین راه ها برای تشخیص مشکلات دریافت ایمیل هایتان، بررسی نرخ ایمیل های بازشده بر مبنای دامنه (مثل @gmail.com، @yahoo.com و ...) آنهاست. اگر در یکی از دامنه ها روند روبه پایین یا نرخ ایمیل های بازشده کمتر از متوسط را مشاهده کردید، احتمالاً آن سرویس دهنده مشکلی دارد.

    ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مرتباً الگوریتم ها و قوانین طبقه بندی ایمیل ها را تغییر می دهند. به همین خاطر افزایش یا کاهش نرخ ایمیل های باز شده در یک دامنه خاص طبیعی است. 

    6. اعتبار و امتیازتان را بررسی کنید

    شما باید بدانید که ایمیل های شما از چه آدرس IP می آیند و آیا این آدرس ها به اشتراک گذاشته شده اند یا خیر. هر از گاهی آدرس IP تان را در یکی از سایت های رایگان امتحان کنید تا مطمئن شوید در لیست سیاه (blacklist) قرار نگرفته باشد. 

    منبع:  http://www.guilanwd.ir/

     

  • آیا ایمیل مارکتینگ شما موفق است؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/21

     

    ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزارهای بازاریابان آنلاین است که سالها در بازی مانده است.

    در حالی که هر سال ابزارجدیدی وار بازی میشود؛ بازاریابان باهوش این ابزار را رها نمیکنند چون میتوانند هیجان ابزارهای جدید را کنار بگذارند و به جای آن به نتایج اعتماد کنند.

    حالا که همه به خوبی میدانیم ایمیل مارکتینگ تا این حد آسان است آیا توجه مورد نیاز را به ارسال ایمیل معطوف کرده ایم؟  برای رسیدن به نتایج بهتر روی چه نکاتی باید تمرکز کنیم؟ در مقاله زیر راه موفقیت در ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی میکنیم.

     

    مشتریان عاشق آن هستند

    حدود ۹۵% تمام کاربران اینترنت از ایمیل استفاده میکنند

    ایمیل مارکتینگ یکی از قابل اعتماد ترین راه های ارتباط با مخاطبین است برای سنجش محصول ، خدمات و پیشنهاد است یا میتوانید اطلاعات جدیدی را در باره ی شرکت خود را برای آنها ارسال کنید.

    در واقع نظر سنجی ها نشان میدهد که مشتریان ترجیح میدهد تا برندها از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنند.

     

    بازاریابان باهوش برای آن ارزش قائل هستند

    به طور متوسط هر ۱$ که روی ایمیل مارکتینگ هزینه میکنید ۴۴٫۲۵ $ بازگشت سرمایه دارد.نرخ تبدیل (به فروش) ایمیل حدود۳٫۸۴% است   .در حالی که نرخ تبدیل سرمایه 2.23% و شبکه های اجتماعی %۰٫۷۴ محاسبه شده.

    ایمیل مارکتینگ نه تنها در مقایسه با ابزارهای بازاریابی دیگر نرخ تبدیل (به فروش) بالایی را ارائه میکند بلکه ارزشمنترین بازدیدها ا در اختیار بازاریابان قرار میدهد (حتی بیشتر از سئو و تبلیغات کلیکی)

    ۳ فاکتور مهم در ایمیل مارکتینگ که باید آنها را دنبال کنیم

     

    ۱-نرخ بازشدن

    در میان مهمترین فاکتورهای موجود در ایمیل مارکتینگ ، نرخ باز شدن مهمترین به حساب می آید.نرخ باز شدن نمایانگر فاکتورهای مختلفی است : عنوان جذاب ، مربوط بودن محتوا به مخاطب ، رسیدن ایمیل ، نرخ بازگشت ، سلامت لیست ایمیل ، امکان امکان شخصی سازی در زمان مشترک شدن ، دفعات ارسال ایمیل و . . . .نرخ باز شدن بالا نشان میدهد که بیشتر فاکتورها رو درست انجام داده اید.

     

    اگر نرخ  باز شدن پایینی دارید ، احتمالاً عنوان ایمیلهای ارسالی ضعیف است یا ایمیل را در در فاصله های زمانی نزدیک به هم ارسال میکنید.ضمن اینکه میتواند نشانه ی مشکلات  deliver شدن ایمیل باشد.هرچه زودتر دلیل ین مشکل را پیدا کنید قبل از اینکه لیست ایمیل شما کمتر و کمتر قابل استفاده شود.

     

    ۲- نرخ کلیک

    نرخ کلیک ایمیل از طریق تقسیم کل کلیکهای یکتا بر تعداد کل لیست ایمیل محاسبه میشود.این عدد معمولاً بصورت % نمایش داده میشود.ضمن اینکه میتوانید نرخ کلیک را بر اساس لینکهای درون ایمیل یا اندازهی لیست محاسبه کنید

    نرخ کلیک بالا ، نتیجه ی بهینه سازی طراحی ایمیل ، مرتبط بودن محتوا به مخاطب ، جذابیت چیشنهاد ها و یا ترکیبی از تمام موارد گفته شده است.

    ۳- نسبت کلیک به  نرخ بازشدن ایمیل

    این فاکتور نشان میدهد کمپین شما چقدر موفق عمل میکند.نسبت کلیک بالا به باز شدن (ctor) به این معنی است که ایمیل شما مرتبط و جذاب است.CTOR نشان دهنده ی جالب بودن متن ایمل شما است واینکه چقدر خوانندگان را تشیق به کلیک روی لینکهای درون ایمیل میکند.

    ببینید که ایمیل شما در مقایسه با برندهای جهانی در چه موقعیتی قرار دارد

    ۳ هدف اصلی ایمیل مارکتینگ

     

    ۱-افزایش فروش

    ایمیل توسط بازاریابان به عنوان ابزاری قدرتمند جهت سودآوری استفاده میشود.قیمت آن پایین است و به راحتی قابل استفاده است.پیام ، زمانبندی و دریافت کنندگان ایمیل همه تحت کنترل ارسال کننده هستند.بسیاری از ویژگی های ایمیل در راهکارهای دیگر تبلیغاتی قابل استفاده نیستند.

     

    ۲-ایجاد بازدید

    از ایمیل برای ایجاد بازدیدهای روزانه با هدف فروش استفاده میشود.این روش فروش میتواند در فروش تجارت به تجارت مورد استاده قرار گیرد.

     

    ۳-افزایش ترافیک / معرفی برند

    این هدف دوگانه یکی از هدف های اصلی در ارسال ایمیل است.کمپینهای ایمیل با  نرخ کلیک بالا مساوی هستند با ترافیک ثابت به وب سایت.

    در حالی که بسیاری از برندها ، برای معرفی برند از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند؛این روش برای معرفی توصیه نمیشد مگر اینکه میخواهید محصول جدیدی را از شرکت خودتان معرفی کنید.ایمیلهای ناخواسته نرخ باز شدن پایینی دارند.دراین صورت کاربران بیشتری تمایل دارند تا دکمه ی اسپم را بزنند که باعث کم شدن اعتبار دامنه میشود که تمام کمپینهای ایمیل آینده از دامنه را تحت تاثیر قرار میدهد.

  • آنچه کسب و کارهای هوشمند انجام می دهند : قرار دادن لینک لغو اشتراک در بالای خبرنامه های خود.

    شما ممکن است تعجب کنید که چرا دسترسی به لغو اشتراک را به این آسانی در معرض دید مشتریان قرار می دهیم. ممکن است با خود بگوئید زمانی که دکمه لغو اشتراک در پائین صفحه است، دست کم مشتری برای پیدا کردن آن تا انتهای خبرنامه اسکرول می کند و یا ممکن است تصور کنید دیدن لغو اشتراک در انتها  باعث می شود او مجذوب خواندن خبرنامه شما شود.

    اما واقعیت این است که اکثر خوانندگان ایمیل ها، اصلا تا انتهای خبرنامه ها را مطالعه نمی کنند به جای آن برای خلاص شدن ایمیل را اسپم می کنند، روشی که ارائه دهندگان سرویس ایمیل مثل یاهو و جی میل به آسانی در اختیار کاربران قرار داده اند.

    اما چرا گزینه لغو اشتراک که به مراتب اثر تخریبی آن کمتر است، به این آسانی در دسترس کاربر نیست ؟

    آیا می دانید اسپم (Spam) چیست ؟

    بسیاری از کاربران اسپم می کنند زیرا اصلا نمی دانند Spam چیست. در برخی موارد آنها بر این باورند که اگر لینک لغو اشتراک را کلیک کنند، عضو می شوند و بدتر باعث می شود خبرنامه های بیشتری به آنها ارسال شود. تا زمانی که لینک لغو اشتراک را در انتهای خبرنامه ها به خاک بسپارید، کمکی به کاهش نرخ اسپم نخواهد کرد با توجه به اینکه ارائه دهندگان سرویس ایمیل دکمه اسپم را در هر جای قابل مشاهده در دسترس کاربران قرارداده اند.

    تفاوت بین اسپم کردن و لغو اشتراک این است که اسپم به شهرت و اعتبار شما نزد ارائه دهندگان سرویس های ایمیل لطمه می زند و آنها شما را به عنوان مزاحم کاربران شناسایی می کنند. قطع کردن  ISP)internet service provider) نتیجه گزارش اسپم بالا می باشد. اگر گیرندگان ایمیل های شما به طور مداوم آنها را اسپم کنند، حتی اگر منظورشان از این کار توقف رسیدن ایمیل باشد، اثرات منفی بر اعتبار ایمیل شما خواهد گذاشت.

    گوگل به بازاریابانی که از کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، اعلام کرده است که لینک لغو اشتراک را به طور واضح در بالای خبرنامه خود قرار دهند. داشتن امکان لغو اشتراکی که در معرض دید باشد، به مراتب خیلی بهتر از بالا بودن نرخ اسپم می باشد. اگر کسی علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارد چرا برای او امکانی قرار نمی دهید که به آسانی بتواند آن را اعلام کند و لغو اشتراک کند؟ چرا به مشتری یک راه سریع، آسان و مودبانه برای قطع ارتباط ارائه نمی دهید؟ با ارائه یک فرصت آسان با قرار دادن لغو اشتراک، از صدمه به اعتبار ایمیل خود جلوگیری می کنید همچنین به شما کمک خواهد کرد که لیست ایمیل هایتان پاک و امن برای کسب و کارتان شود.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.