• 5 نکته برای ارتقا اعتبار کسب و کار آنلاین

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1397/03/03

     جست و جوهای مختلف در طول این سال ها نشان می دهد که درصد مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین،درباره محصولات و خدمات، قبل از این که تصمیم به خرید بگیرند، جست و جو می

    کنند، بیشتر شده و در حال افزایش است. این درصد به طور قابل ملاحظه ای بالاست. از 80 درصد تا 94 درصد از فروشندگان را شامل می شود. کسب و کارها نمی توانند حضورشان در اینترنت را نادیده بگیرند و باید سریعا برای نتیحه گیری بهتر وارد جست و جوی گوگل شوند.

    دقت کنید چه کسانی در اینترنت به دنبال کسب و کار شما هستند. بهینه سازی حضور شما در اینترنت با داشتن یک وبسایت شروع می شود...وب سایتی که اطلاعات کافی در رابطه با محصول یا خدمات شما بدهد و فراموش نکنید شامل اطلاعات تماس شما نیز باشد.

    در طول مدتی که مشغول آن هستید، ممکن است تصمیم به ساخت ریسپانسیو موبایل هم داشته باشید.

    پس به این نکات توجه کنید  :

    بررسی کامنت های مردم در صفحات اجتماعی :

    علاوه بر شبکه های اجتماعی، پلت فرم های آنلاین زیادی وجود دارد که مردم رضایت و عدم رضایت خود را نسبت به برندی اعلام می کنند. بعضی از این سایت ها ترافیک بسیار بالایی دارند، که می توانند بهترین تاثیر روی مخاطبان بگذارند.

    مطمئن باشید افراد آگاه جامعه در مورد چیزهایی که میبینند صحبت می کنند.

    شما می توانید از 5 پلت فورم رایج برای گرفتن کامنت ها و فیدبک های موجود شروع کنید

    شما همیشه باید هنگام پاسخ دادن از بحث و جدل خودداری کنید و به جای آنT به دنبال راه هایی بگردید که اگر مشتریان شما نیاز به کمک داشتند بتوانند از پیشنهادات شما استفاده کنند.

    هم چنین می توانید از پلت فرم ها برای ارتباط با مخاطبان و تشکر از آن ها برای عکس العمل های مثبت استفاده کرد.

    2- نمایش نگرانی واقعی :

    در مسیر ارتباط آنلاین با مشتریانتان، به آن ها نشان بدهید که واقعا نگران کمک کردن به آن ها هستید. این کار به بازاریابی اینترنتی شما می افزاید. بیشتر مردم زمانی تشویق به ارتباط با کسب وکار شما می شوند که احساس کنند شما مواظب آن ها هستید.

    هم چنین این امر دلیلی برای وفاداری بیشتر مشتریان برند شما خواهد شد. اگر احساس امنیت از طرف شما کنند ارتباطشان با برند شما افزایش می یابد و احتمالا از شما دوباره و سه باره و ...خرید خواهند کرد و هر زمان که نیاز داشته باشند و یا بخواهند از شما خرید خواهند کرد.

    3- تبدیل شدن به صنعت حرفه ای :

    خودتان و کسب و کار خودتان را مانند یک منبع قابل اعتماد در صنعت تاسیس کنید.

    چشم اندازها و تخصص های خود را روی وبلاگتان به اشتراک بگذارید و با وبلاگ های دیگر ارتباط برقرار کنید و در رابطه با کسب و کار و پست هایتان باهم صحبت کنید. مردم می خواهند شما را بشناسند و با کسب و کار شما بهتر آشنا شوند، اینگونه تشویق می شوند که به کسب و کار و برند شما اعتماد کنند.

    4- پوشش خبری :

    در بازاریابی اینترنتی داشتن یک منبع قابل اعتماد که چیزهای خوبی درباره کسب و کار شما بگوید، بازار شما را برای استفاده و خرید محصولاتتان راحت تر می کند. ارتباطات رسانه ای خود را به منظور دست یابی به دست آوردهای بزرگ تر در آینده ایجاد کنید. خواهید دید که بعد از بیرون آمدن این اخبار آنلاین چقدر در کارتان جلو خواهید افتاد.

    5- اشتراک محصولات – محتوای ارزشمند

    ارسال یک ویدیو، مقاله یا عکس که بتواند الهام بخش باشد و به مشتریان شما کمک کند. بدون شک، خیلی ها می خواهند تا محتواهای مورد علاقه خود را روی شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند و این مساله کمک به گسترش کسب و کار شما خواهد کرد. علاوه بر قرار دادن برندتان در معرض دید دیگران، مردم نیز در برند شما و احساس حاصل از محتوای آن شریک خواهند شد. اگر محتوای شما الهام بخش آن ها باشد، آن ها به برند شما احساس مثبت و خوبی پیدا خواهند کرد

    اعتبار بخشی به بازاریابی اینترنتی تلاشی است زمان بر که نیاز به تخصصی خاص دارد. مطمئن باشید که به مشاوره تبلیغات اینترنتی و نیروهای متخصص بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی می توانند برای شما تولید محتوا کنند و سایت ها و شبکه های اجتماعیتان را تحت نظر قرار دهند و حتی برای شما ارتباطات رسانه ای جهت برندسازی بیشتر را در نظر بگیرند. از این فرصت ها استفاده کنید

  • بهبود استراتژی بازاریابی موتورهای جست و جو

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1396/11/15

    در بازاریابی اینترنتی بازاریابی موتورهای جست و جو می تواند یک موضوع پیچیده و ترسناک باشد. فرصت های بی پایان برای تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تغییر روند و فن آوری و راه حل بیش از حد پیچیده است.

    بنابر این آنچه شما در این مورد نیاز به توضیحات بلند در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های مختلف ندارید. در عوض به دنبال مشاورانی باشید که شما را با توضیحاتی ساده و تکنیک های مبتنی بر نتایج واقعی هدایت و راهنمایی کنند. این دقیقا همان چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این یک لیست ساده از چهار چیز است که صاحبان کسب و کار می توانند در ایجاد و ارزیابی برای استراتژی های بازاریابی موتورهای جست و جوی خود استفاده کنند.

     

    1- تعیین هدف استراتژی بازاریابی اینترنتی :

    تعداد زیادی از مشاوران به شما خواهند گفت درباره چیزهایی که می خواهید وب سایت شما به آن دست پیدا کند تعیین هدف کنید. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است :

    هدف وبسایت من چیست؟

     

    زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

    در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

    - برای فروش هر چیزی...

    - برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

    - برای آموزش به مخاطبین شما

    ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

     

    2- ساخت یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو :

    بازاریابی موتورهای جست و جو بسیار داغ است و تنها یک دلیل دارد. جواب می دهد. منجر به تولید سرنخ و فروش می شود. با صرف هزینه ای کم تر برای یافتن سرنخ ها و فروش از طریق مدیاهای سنتی تر مثل تلویزیون و ... است. مردم وقتی می خواهند چیزی را پیدا کنند، به موتورهای جست و جویی مثل گوگل و یاهو و ... می روند و به دنبال آن می گردند.

    - بازاریابی موتورهای جست و جو همه چیز را نشان می دهد زمانی که مردم به دنبال هر چیزی هستند... خرید، پیشنهادات یا هر چیز دیگری که روی وب سایت شماست. برای پیشرفت در این کار کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که آن را بیش از حد پیچیده می کند. برخی از این تکنیک ها های بازاریابی موتورهای جست و جو اخلاقی و قانونی است، در حالیکه برخی از آن ها اینطور نیستند. بهترین روش برای راه اندازی یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو بر دو جنبه تمرکز دارد :

    - بهینه سازی موتورهای جست و جو – نمایش در فضاهای رایگان نتایج موتورهای جست و جو

    - تبلغات کلیکی(پرداخت به ازای کلیک)- نمایش پرداخت در فضاهای حاصل از موتورهای جست و جو

    برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، اولین بار متوجه خواهید شد، تنها یک راه برای قرار گیری در بالاترین رنک ها وجود ندارد. وب سایت خود را بر اساس استانداردهای وب و با تمرکز بر قابلیت دسترسی برای همه افراد

    3- عملکرد بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    هدف از بهینه سازی موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی ایجاد تغییرات برای وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو است. با این حال هنوز هم بهینه سازی موتورهای جست و جو یک بخش گیج کننده است. از طرفی افرادی هستند که با روش های قلابی اعلام آمادگی می کنند تا با آخرین ترفندها شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

    بهترین استراتژی منطقی و درست استفاده از سئو است :

    ایجاد استانداردهایی برای تمام صفحات وب سایتتان که باید رعایت شود. اگر این کار را انجام دهید و اجرا کنید. شما می توانید بعضی دیگر از جنبه های سئو را توسعه بدهید.

    در اینجا لیستی از استاندارهای سئو برای اجرا در سایت شما وجود دارد :

    - نوشتن عناوین توصیفی HTML که واقعا پیج شما را توصیف کند(255 کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن جملاتی کوتاه که فعالیت صفحه شما را شرح دهد(255کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن محتوا برای صفحه که تمرکز بر موضوع شما دارد.

    - قرار توصیف ALT برای همه تصاویری مفهوم تصویر را نشان می دهد و هرگز از تصاویر برای عکس ها استفاده نکنید.

    - ساخت تمام صفحات مطابق با استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم(W3C) وضع شده است.

    فقط یک بار باید صفحات خود را بر اساس استانداردهای مذکور ایجاد کنید و سپس باید تکنیک های پیشرفته تر سئو را آغاز کنید. تکنیک هایی نظیر : کلمات کلیدی،ساختن لینک(گرفتن لینک بیشتر)، 301 تغییر مسیر،RSS اخبار روز، اخبار روز و پیگیری ها

    4- نفوذ تبلیغات کلیکی :

    تبلیغاتی کلیکی(پرداخت در ازای کلیک) به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جست و جو از طریق تبلیغات در نتایج جستجو روی سایت شما قرار بگیرد.

    شما به ازای هرکلیک روی تبلیغتان هزینه ای پرداخت می کنید. و کسانی به دنبال محتوای شما هستند از این طریق شما را پیدا خواهند کرد و به وبسایت شما می ایند.

    بنابر این تبلیغات کلیکی 3 جز دارد :

    - چیدمان کلمات کلیدی برای تبلیغ

    - تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی هدف دار

    - نوشتن نسخه برای تبلیغاتی که وقتی مردم در حال جست و جو هستند نمایش داده می شود.

    ابزارهایی زیادی در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند. اما بهترین راه یافتن کلمات کلیدی در هرماه است. شما باید روی این کار تمرکز کنید. برای مثال اگر کار شما نرم افزار ارتباط با مشتریان است

    باید بر روی کلماتی مثل نرم افزار CRM، مقالات CRM کار کنید

  • کمتر کسی است که نام گوگل را نشینده باشد. موتور جستجویی که 1.17 میلیارد نفر برای پیدا کردن اطلاعات مختلف در وب از خدمات آن استفاده می‌کنند.

    اما گوگل تنها یک موتور جستجوی ساده نیست و بسیار فراتر از آن می باشد.

    در حقیقت گوگل علاوه بر موتور جستجو ابزارهای بازاریابی متعدد ارزشمند دیگری ارائه می‌دهد که اگر بازاریاب باشید کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

    از این رو تصمیم گرفتیم برخی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی گوگل را معرفی کنیم تا اطمینان حاصل نمایید که کسب و کار شما از تمام امکانات ارائه شده توسط گوگل نهایت بهره‌برداری را می‌کند.

    15 ابزار بازاریابی مفید گوگل برای بازاریاب‌ها


    1- Google My Business

    به دنبال تبلیغ رایگان محصولات یا خدمات در گوگل هستید؟ شوخی نمی‌کنیم، واقعیت دارد.

    تنها کاری که باید انجام دهید ثبت محصول یا خدمت خود در Google My Business است (که قبلا با نام Google Places شناخته می‌شد)، و کسب و کار شما در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد (و همچنین در سرویس Google Maps) برای جستجوهای محلی مثل نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید. نگاهی به آن بیندازید؛ تمام کسب و کارهای مشخص شده در کادر قرمز رنگ نتایج محلی Google My Business برای عبارات Mexican, resraurant, boston هستند. خبر خوب این که بر خلاف Google AdWords (که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد)، هیچ کدام از این کسب و کارها برای جایگاه خود در این نتایج محلی هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

     

    اگر تا به حال کسب و کارتان را در Google My Business ثبت نکرده‌اید بهتر است همین حالا این کار را انجام دهید و برای این منظور می‌توانید از دستورالعمل‌های این صفحه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید زمانی که گوگل شما را برای ثبت کسب و کار راهنمایی می‌کند به طور خودکار یک صفحه گوگل پلاس (Google+) برای کسب و کار شما هم ایجاد خواهد شد که ما را به دومین ابزار بازاریابی گوگل هدایت می‌کند...

    2) Google+ Business Pages 

    برخی معتقدند با توقف فعالیت سرویس Google Authorship و حذف دکمه‌های Google +1 از نتایج جستجو، اگر کسب و کار محلی نداشته باشید، ایجاد صفحه‌ی تجاری گوگل پلاس و حفظ فعالیت مستمر در آن اهمیت چندانی ندارد. به این معنی که با توجه به امپراطوری عظیم گوگل ما معتقدیم بهتر است که تمام کسب و کارها جانب احتیاط را در نظر گرفته و اقدام به ایجاد صفحه‌ای در سرویس گوگل پلاس نمایند، حتی در صورتی که آن را به صورت مرتب به‌روز رسانی نمی کنند.

    اما اگر کسب و کار محلی دارید راه‌اندازی و به‌روزرسانی یک صفحه‌ی گوگل پلاس در کنار اضافه کردن کسب و کار به سرویس Google My Business  (مورد اول) کار بسیار به جایی بوده و حتی اهمیت گوگل پلاس برای شما را دو چندان بیشتر می‌کند. با توجه به این که با اضافه شدن کسب و کارتان در Google My Business یک لینک به صفحه‌ی گوگل پلاس‌ هم اضافه خواهد شد، بهتر است وقت کافی گذاشته و صفحه را به بهترین نحو ممکن پر بار کنید.

     

    در آخر این که اگر مخاطبان شما گوگل پلاس فعال هستند اضافه کردن دکمه‌ی به اشتراک گذاری 1+ به وب‌سایت شما کار هوشمندانه‌ای است، خصوصا تعبیه کردن آن در ابتدا و انتهای مقالات بخش وبلاگ وب‌سایت. گوگل از سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی (رنکینگ) استفاده می‌کند از این رو تسهیل به اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌ی گوگل پلاس برای مخاطبان، به ارتقای رتبه‌ی محتواهای شما در جستجوها کمک شایانی خواهد کرد.

     

    3) Google Webmaster Tools 

    دوست دارید نظر گوگل درباره‌ی وضعیت سلامتی وب‌سایت خودتان را بدانید؟ برای این منظور کافی است یک حساب کاربری در Google Webmaster Tools بسازید. ابزارهای وب‌مستر گوگل مشکلاتی که باعث عدم پیدا شدن وب‌سایت شما در نتایج می‌شوند را پیدا کرده و به شما اطلاع داده و ضمنا توانایی تجزیه و تحلیل ترافیک آن را هم داشته و به این ترتیب می‌توان درک دقیقی از نحوه‌ی دسترسی و پیدا شدن توسط بازدیدکنندگان به دست آورد.

    4) Google AdWords

    اگر مایلید نتایج تلاش‌هایتان برای کسب رتبه‌ای بالاتر در نتایج را سریع‌تر ببینید سرمایه‌گذاری در سرویس Google AdWords، یعنی سرویس پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) گوگل، منطقی به نظر می‌رسد. اگر هنوز از این سرویس استفاده نکرده‌اید عملکرد آن به این شکل است: ابتدا شما اقدام به ایجاد تبلیغاتی می‌کنید که کلیدواژه‌های خاص مرتبط با کسب و کارتان را هدف قرار خواهند داد و بعد از این تبلیغات شما در قسمت بالا یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل (زمانی که مردم به دنبال این کلیدواژه‌ها جستجو می‌کنند) نمایش داده خواهند شد (اسکرین شات پایین را مشاهده کنید). هزینه‌ی تبلیغات شما بستگی به رقابتی بودن کلمه‌ی کلیدی دارد اما تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که بینندگان عملا روی تبلیغات شما کلیک کنند.

     

    به خاطر داشته باشید که AdWordها سریعا تبدیل به یک ابزار بازاریابی گران‌قیمت شده ولی برخلاف جستجوها، این خدمت گوگل عملکرد مثبت خود را سریعا نشان داده و در مقایسه با خدمات رایگان درج آگهی، مزایای متعددی دارد. اگر تبلیغات به ازای هر کلیک را هوشمندانه به کار بگیرید کمک شایانی به شما در زمینه‌ی برنامه‌ریزی در تعریف استراتژی ظاهر شدن بهتر در نتایح جستجو خواهد کرد. با تست ترکیبات مختلف کلمات کلیدی با استفاده از PPC، می‌توانید سریعا متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی ترافیک با کیفیت‌تری به وب‌سایت شما هدایت خواهند کرد. با استفاده از این دانش می‌توانید تلاش‌هایتان در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو و محتواسازی را بهتر متمرکز کنید.

    5) Google AdWords Keyword Planner

    اگر به دنبال بهبود سئوی ارگانیک وب‌سایت هستید ابتدا و قبل از هر کاری بهتر است درباره‌ی کلیدواژه‌ها تحقیق کنید. بررسی کلیدواژه‌ها به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی که در هنگام ساخت محتوا برای وبلاگ یا وب‌سایت باید هدف قرار دهید را پیدا کرده و به این ترتیب تلاش‌هایتان در زمینه‌ی سئو و ایجاد محتوا متمرکز شده و نام شما در جستجوهای مرتبط نمایش داده شود.

    ابزار Google AdWords Keyword Planner اگر چه ابزاری است که هدف اصلی آن کمک به کاربر در زمینه‌ی برنامه‌ریزی کمپین‌های AdWords است اما در زمینه‌ی جستجو برای ایده‌های کلمات کلیدی جدید و همچنین یاری در زمینه‌ی تحقیقات کلمات کلیدی ارگانیک هم دست شما را خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از Keyword Planner نیازمند یک حساب کاربری AdWords هستید اما هیچ اجباری برای ایجاد آگهی وجود ندارد.

     

    6) Google Trends

    علاوه بر AdWords Keyword Planner، سرویس Google Trends هم می‌تواند ابزار بازاریابی عالی برای کمک به کاربران در زمینه‌ی انتخاب کلیدواژه‌های هوشمندانه‌تری باشد. این سرویس امکان ارزیابی محبوبیت اصطلاحات خاص، مقایسه آنها با سایر ترکیبات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محبوبیت آنها در طی زمان یا در مناطق و زبان‌های مختلف و نمایش کلیدواژه‌های مرتبط را فراهم کرده و نهایتا موجب اتخاذ تصمیمات بهتر در انتخاب کلیدواژه‌های جدید خواهد شد.

    در انتخاب دو ترکیب از کلمات کلیدی برای تیتر جدیدترین مطلب وبلاگ‌تان تردید دارید؟ کافی است یک مقایسه‌ی سریع در Google Trends انجام داده تا ببینید کدام یک از آنها بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شوند (تصویر پایین):

     

    از Google Trends می‌توان برای تشخیص موضوعات، اخبار و محتواهای محبوب استفاده و نهایتا اقدام به تشخیص فرصت‌های جدید برای مطرح کردن و انتشار محتواها نمود.

    7) سرویس‌های Docs، Sheets، Slides و Forms شرکت گوگل

    آیا در قالب یک تیم با سایر بازاریاب‌ها به صورت مشترک روی یک پروژه کار می‌کنید؟ گوگل ابزارهای بازاریابی بی‌نظیر برای انجام پروژه‌های مشترک دارد که می‌توان آنها را به جای نرم‌افزارهای معمولی دسکتاپ استفاده کرد:

    Google Docs برای ایجاد و ویرایش اسناد Word.

    Google Sheets برای صفحات گسترده‌ی اکسل.

    Google Slides برای ساخت ارائه‌های پاورپوینت.

    Google Forms برای ساخت انواع فرم‌های نظرسنجی/گزارش و ... برای دریافت ساده‌ی بازخورد از کاربران.

    از این ابزارها می‌توان برای به اشتراک‌گذاری و همکاری مشترک روی تجزیه و تحلیل‌های داده‌های بازاریابی، کتاب‌های الکترونیکی یا پیش‌نویس پست‌های وبلاگ، بازاریابی یا ساخت ارائه‌های SlideShare و نظرسنجی‌ها استفاده کرد. در این سرویس‌ها پروژه‌ها به صورت خودکار ذخیره شده و از هر ابزاری می‌توان به آنها دسترسی داشت. برای دسترسی راحت‌تر و امکانات بیشتر می‌توان اقدام به دانلود اپلیکیشن مخصوص هر سرویس کرد.

     

    8) Google Drive

    Drive سرویس ذخیره‌سازی آنلاین و رایگان گوگل است که به کاربران 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان برای فایل‌هایی مثل تصاویر، اسناد، طراحی‌ها، ویدئوها و ... را می‌دهد. قصد دارید یک تصویر حجیم یا یک فایل پاورپوینت برای سایر افراد تیم ارسال کنید؟ گوگل درایو امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها یا پوشه‌ها را با سایرین فراهم کرده و از این طریق انجام کارهای مشترک را ساده‌تر کرده و دردسر ارسال ضمیمه‌های حجیم ایمیل را از بین می‌برد.

     

    9) Google Alerts 

    Google Alerts به شما اجازه می‌دهد مطالب منتشر شده در وب را به منظور اطلاع از کلیدواژه‌ها یا عبارت‌هایی خاص زیر نظر بگیرید. بعد از راه‌اندازی، هر گاه این عبارات در فضای آنلاین ذکر شوند شما اعلان ایمیل دریافت خواهید کرد یا از طریق RSS مطلع خواهید شد. برای مثال، می‌توان این سرویس را طوری تنظیم کرد که هر گاه کسی نام شرکت، محصولات، مدیران اجرایی یا رقیبان شما را ذکر کرد، با خبر شوید. این ابزار روابط عمومی شیوه‌ای بسیار عالی برای اطلاع از خوشنامی کسب و کارتان در فضای آنلاین بوده و ضمنا راهی عالی برای پاسخگویی به اظهارنظرهای آنلاین به برند شما در سریع‌ترین زمان ممکن است.

     

    10) Google News

    Newsjacking یا خبرربایی فرآیندی است که در آن اقدام به داغ کردن یک موضوع خبری کرده و به این ترتیب فروش محصول یا موفقیت بازاریابی را بیشتر کنید؛ این فرآیند شیوه‌ای عالی برای بهره‌برداری از اخباری است که در لحظه توجه همه را به خود جلب کرده‌اند. اگر دوست دارید از مزایای خبرربایی در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید از Google News برای جستجو و شناسایی اخبار مرتبط با صنعت که پتانسیل خوبی برای خبرربایی دارند استفاده نمایید.

    11) Google Voice

    در عصری که مردم برای گشت و گذار در اینترنت از تلفن‌ها استفاده می‌کنند به کارگیری امکانات وب برای مدیریت تلفن‌ها کاملا طبیعی است. استفاده از Google Voice تنها در امریکا میسر بوده و این سرویس دارای امکاناتی نظیر مدیریت چندین خط تلفن، ایجاد پیام‌های صوتی شخصی شده بسته به اشخاص تماس گیرنده و تسهیل رونویسی (تبدیل به متن) پیام‌های صوتی است که کار مدیریت خطوط تلفن را بیش از پیش آسان کرده است.

     

    12) Google Calendar 

    برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق و موثر منظم بودن اصلی‌ترین کلید است خصوصا اگر چندین کار به شما محول شده باشد. برای ساماندهی فعالیت‌های روزانه، تنظیم قرار ملاقات‌ها و جلسات و همچنین به اشتراک‌گذاری برنامه‌ی کاری‌تان با سایرین می‌توانید از تقویم گوگل استفاده کنید. اگر در کسب و کارتان از Google Apps for Work استفاده کنید بهره‌وری باز هم افزایش پیدا کرده و همکاران‌تان به صورت خودکار می‌توانند از تقویم گوگل برای رزرو اتاق‌های کنفرانس استفاده کرده و حتی از وضعیت حضور یا غیبت همکاران در جلسات هم دقیقا مطلع باشند.

    اما زمانی که صحبت از بازاریابی می‌شود تقویم گوگل می‌تواند ابزار بازاریابی بی‌نظیری برای تنظیم یک تقویم ویرایشی به منظور سازماندهی وبلاگ و سایر محتواهای بازاریابی باشد که می‌توان آن را با مشارکت کنندگان تولید محتوا (چه همکاران داخلی و چه همکاران برون سازمانی) به اشتراک گذاشت.

     

    13) Google Analytics

    چه تعداد از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما جدید هستند و چه تعداد وفاداران قدیمی؟ کاربران چه مدت زمانی را در وب‌سایت شما صرف می‌کنند؟ آیا ضریب بازگشت وب‌سایت شما بالاست؟ سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب‌سایت شرکت گوگل یعنی Google Analytics پاسخ تمام این سوالات مهم را به شما می‌دهد. این سرویس درک هوشمندانه‌تری از ترافیک وب‌سایت به شما داده و در زمینه‌ی اطلاع از چگونگی پیدا کردن وب‌سایت توسط کاربران و همچنین نحوه‌ی گشت و گذار در آن هم اطلاعات بسیار دقیقی در اختیارتان قرار خواهد داد.

     

    البته دقت داشته باشید که تجزیه و تحلیل وب‌سایت قطعا نمی‌تواند جایگزینی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی باشد. شما همچنان به نرم‌افزارهای یکپارچه‌ی تجزیه و تحلیل بازاریابی به منظور ارزیابی استراتژی کلی بازاریابی و زیر نظر گرفتن مشتریان به منظور تبدیل آنها به مشتری و فروش هر چه بیشتر محصولات (معیارهای ارزیابی بازاریاب‌ها) احتیاج خواهید داشت.

    14) Google Feedburner

    علاقه مندید که همگان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند؟ پس باید به بازدیدکنندگان اجازه دهید امکان اشتراک محتوای وب‌سایت (خصوصا مطالب وبلاگ) را از طریق محتوا (Feed) داشته باشند. با راه‌اندازی یک حساب Google Feedburner بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توان مشترک محتوای شما شده و از طریق مرورگرها، نرم‌افزارهای فیدخوان یا ایمیل، به روزرسانی‌های محتوا را به طور مرتب دریافت کنند. و با توجه به این که تعداد مشترکان نقش بسیار مهمی در رشد و تاثیرگذاری یک وبلاگ تجاری دارد، فراهم کردن امکان مشترک محتوا شدن را به هیچ عنوان نباید از قلم انداخت.

    15) یوتیوب

    بله، درست خواندید! یوتیوب از سال 2006 یکی از محصولات گوگل و از ابزارهای بازاریابی بوده و با توجه به این حقیقت که بیش از یک میلیارد کاربر این سرویس روزانه صدها میلیون ساعت ویدئو تماشا می‌کنند و در نتیجه شاهد میلیاردها نمایش ویدئو در طول روز هستیم، بازاریاب‌های ویدئو نباید از این سرویس قدرتمند چشم‌پوشی کنند.

    بنابراین اگر هنوز اقدام به ساخت یک کانال ویدئویی در یوتیوب برای کسب و کارتان نکرده‌اید بهتر است همین الان دست به کار شوید.

    شما برای بازاریابی از چه ابزارهای و خدمات گوگل استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • 15 ابزار بازاریابی گوگل که باید استفاده کنید

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1396/05/21

    کمترکسی است که نام گوگل را نشینده باشید. موتور جستجویی که 1.17 میلیارد نفر برای پیدا کردن اطلاعات مختلف در وب از خدمات آن استفاده می‌کنند.

    اما گوگل تنها یک موتور جستجوی ساده نیست و بسیار فراتر از آن است.

    در حقیقت گوگل علاوه بر موتور جستجو ابزارهای متعدد ارزشمند دیگری ارائه می‌دهد که اگر بازاریاب باشید کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

    از این رو تصمیم گرفتیم برخی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی گوگل را معرفی کنیم تا اطمینان حاصل نمایید که کسب و کار شما از تمام امکانات ارائه شده توسط گوگل نهایت بهره‌برداری را می‌کند.

    15 ابزار مفید گوگل برای بازاریاب‌ها

    1- Google My Business

    به دنبال تبلیغ رایگان محصولات یا خدمات در گوگل هستید؟ شوخی نمی‌کنیم، واقعیت دارد.

    تنها کاری که باید انجام دهید ثبت محصول یا خدمت خود در Google My Business است (که قبلا با نام Google Places شناخته می‌شد)، و کسب و کار شما در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد (و همچنین در سرویس Google Maps) برای جستجوهای محلی مثل نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید. نگاهی به آن بیندازید؛ تمام کسب و کارهای مشخص شده در کادر قرمز رنگ نتایج محلی Google My Business برای عبارات Mexican, resraurant, boston هستند. خبر خوب این که بر خلاف Google AdWords (که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد)، هیچ کدام از این کسب و کارها برای جایگاه خود در این نتایج محلی هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

    اگر تا به حال کسب و کارتان را در Google My Business ثبت نکرده‌اید بهترین است همین حالا این کار را انجام دهید و برای این منظور می‌توانید از دستورالعمل‌های این صفحه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که زمانی که گوگل شما را برای ثبت کسب و کار راهنمایی می‌کند به طور خودکار یک صفحه گوگل پلاس (Google+) برای کسب و کار شما هم ایجاد خواهد شد که ما را به دومین ابزار بازاریابی گوگل هدایت می‌کند...

    2) Google+ Business Pages 

    برخی معتقدند با توقف فعالیت سرویس Google Authorship و حذف دکمه‌های Google +1 از نتایج جستجو، اگر دارای کسب و کار محلی نداشته باشید، ایجاد صفحه‌ی تجاری گوگل پلاس و حفظ فعالیت مستمر در آن اهمیت چندانی ندارد. به این معنی که با توجه به امپراطوری عظیم گوگل ما معتقدیم بهتر است که تمام کسب و کارها جانب احتیاط را در نظر گرفته و اقدام به ایجاد صفحه‌ای در سرویس گوگل پلاس نمایند، حتی در صورتی که آن را به صورت مرتب به‌روز رسانی نکنید. برای ایجاد یک صفحه در این سرویس اینجا کلیک کنید.

    اما اگر کسب و کار محلی دارید راه‌اندازی و به‌روزرسانی یک صفحه‌ی گوگل پلاس در کنار اضافه کردن کسب و کار به سرویس Google My Business  (مورد اول) کار بسیار به جایی بوده و حتی اهمیت گوگل پلاس برای شما را دو چندان بیشتر می‌کند. با توجه به این که با اضافه شدن کسب و کارتان در Google My Business یک لینک به صفحه‌ی گوگل پلاس‌ هم اضافه خواهد شد، بهتر است وقت کافی گذاشته و صفحه را به بهترین نحو ممکن پر بار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بهینه‌سازی صفحه‌ی گوگل پلاس می‌توانید این کتاب الکترونیکی رایگان را مطالعه کنید.

    در آخر این که اگر مخاطبان شما گوگل پلاس فعال هستند اضافه کردن دکمه‌ی به اشتراک گذاری 1+ به وب‌سایت شما کار هوشمندانه‌ای است، خصوصا تعبیه کردن آن در ابتدا و انتهای مقالات بخش وبلاگ وب‌سایت. گوگل از سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی (رنکینگ) استفاده می‌کند از این رو تسهیل به اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌ی گوگل پلاس برای مخاطبان، به ارتقای رتبه‌ی محتواهای شما در جستجوها کمک شایانی خواهد کرد. برای اطلاع از چگونگی ایجاد دکمه‌های 1+ گوگل اینجا کلیک کنید.

    3) Google Webmaster Tools 

    دوست دارید نظر گوگل درباره‌ی وضعیت سلامتی وب‌سایت خودتان را بدانید؟ برای این منظور کافی است یک حساب کاربری در Google Webmaster Tools بسازید. ابزارهای وب‌مستر گوگل مشکلاتی که باعث عدم پیدا شدن وب‌سایت شما در نتایج می‌شوند را پیدا کرده و به شما اطلاع داده و ضمنا توانایی تجزیه و تحلیل ترافیک آن را هم داشته و به این ترتیب می‌توان درک دقیقی از نحوه‌ی دسترسی و پیدا شدن توسط بازدیدکنندگان به دست آورد.

    برای اطلاع ازشیوه‌ی یاری ابزارهای وب‌مستر گوگل برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها این ویدئو را مشاهده کنید.

    4) Google AdWords

    اگر مایل‌اید نتایج تلاش‌هایتان برای کسب رتبه‌ای بالاتر در نتایج را سریع‌تر ببینید سرمایه‌گذاری در سرویس Google AdWords، یعنی سرویس پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) گوگل، منطقی به نظر می‌رسد. اگر هنوز از این سرویس استفاده نکرده‌اید عملکرد آن به این شکل است: ابتدا شما اقدام به ایجاد تبلیغاتی می‌کنید که کلیدواژه‌های خاص مرتبط با کسب و کارتان را هدف قرار خواهند داد و بعد از این تبلیغات شما در قسمت بالا یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل (زمانی که مردم به دنبال این کلیدواژه‌ها جستجو می‌کنند) نمایش داده خواهند شد (اسکرین شات پایین را مشاهده کنید). هزینه‌ی تبلیغات شما بستگی به رقابتی بودن کلمه‌ی کلیدی دارد اما تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که بینندگان عملا روی تبلیغات شما کلیک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی چگونگی انجام موثر تبلیغات به ازای هر کلیک اینجا کلیک کنید.

    به خاطر داشته باشید که AdWordها سریعا تبدیل به یک ابزار بازاریابی گران‌قیمت شده ولی برخلاف جستجوها، این خدمت گوگل عملکرد مثبت خود را سریعا نشان داده و در مقایسه با خدمات رایگان درج آگهی، مزایای متعددی دارد. اگر تبلیغات به ازای هر کلیک را هوشمندانه به کار بگیرید کمک شایانی به شما در زمینه‌ی برنامه‌ریزی در تعریف استراتژی ظاهر شدن بهتر در نتایح جستجو خواهد کرد. با تست ترکیبات مختلف کلمات کلیدی با استفاده از PPC، می‌توانید سریعا متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی ترافیک با کیفیت‌تری به وب‌سایت شما هدایت خواهند کرد. با استفاده از این دانش می‌توانید تلاش‌هایتان در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو و محتواسازی را بهتر متمرکز کنید.

    5) Google AdWords Keyword Planner

    اگر به دنبال بهبود سئوی ارگانیک وب‌سایت هستید ابتدا و قبل از هر کاری بهتر است درباره‌ی کلیدواژه‌ها تحقیق کنید. بررسی کلیدواژه‌ها به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی که در هنگام ساخت محتوا برای وبلاگ یا وب‌سایت باید هدف قرار دهید را پیدا کرده و به این ترتیب تلاش‌هایتان در زمینه‌ی سئو و ایجاد محتوا متمرکز شده و نام شما د ر جستجوهای مرتبط نمایش داده شود.

    ابزار Google AdWords Keyword Planner اگر چه ابزاری است که هدف اصلی آن کمک به کاربر در زمینه‌ی برنامه‌ریزی کمپین‌های AdWords است اما در زمینه‌ی جستجو برای ایده‌های کلمات کلیدی جدید و همچنین یاری در زمینه‌ی تحقیقات کلمات کلیدی ارگانیک هم دست شما را خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از Keyword Planner نیازمند یک حساب کاربری AdWords هستید اما هیچ اجباری برای ایجاد آگهی وجود ندارد.

     

     

     

    6) Google Trends

    علاوه بر AdWords Keyword Planner، سرویس Google Trends هم می‌تواند ابزاری عالی برای کمک به کاربران در زمینه‌ی انتخاب کلیدواژه‌های هوشمندانه‌تری باشد. این سرویس امکان ارزیابی محبوبیت اصطلاحات خاص، مقایسه آنها با سایر ترکیبات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محبوبیت آنها در طی زمان یا در مناطق و زبان‌های مختلف و نمایش کلیدواژه‌های مرتبط را فراهم کرده و نهایتا موجب اتخاذ تصمیمات بهتر در انتخاب کلیدواژه‌های جدید خواهد شد.

    در انتخاب دو ترکیب از کلمات کلیدی برای تیتر جدیدترین مطلب وبلاگ‌تان تردید دارید؟ کافی است یک مقایسه‌ی سریع در Google Trends انجام داده تا ببینید کدام یک از آنها بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شوند (تصویر پایین):

    از Google Trends می‌توان برای تشخیص موضوعات، اخبار و محتواهای محبوب استفاده و نهایتا اقدام به تشخیص فرصت‌های جدید برای مطرح کردن و انتشار محتواها نمود.

    7) سرویس‌های Docs، Sheets، Slides و Forms شرکت گوگل

    آیا در قالب یک تیم با سایر بازاریاب‌ها به صورت مشترک روی یک پروژه کار می‌کنید؟ گوگل ابزارهای بی‌نظیر برای انجام پروژه‌های مشترک دارد که می‌توان آنها را به جای نرم‌افزارهای معمولی دسکتاپ استفاده کرد:

    Google Docs برای ایجاد و ویرایش اسناد Word.

    Google Sheets برای صفحات گسترده‌ی اکسل.

    Google Slides برای ساخت ارائه‌های پاورپوینت.

    Google Forms برای ساخت انواع فرم‌های نظرسنجی/گزارش و ... برای دریافت ساده‌ی بازخورد از کاربران.

    از این ابزارها می‌توان برای به اشتراک‌گذاری و همکاری مشترک روی تجزیه و تحلیل‌های داده‌های بازاریابی، کتاب‌های الکترونیکی یا پیش‌نویس پست‌های وبلاگ، بازاریابی یا ساخت ارائه‌های SlideShare و نظرسنجی‌ها استفاده کرد. در این سرویس‌ها پروژه‌ها به صورت خودکار ذخیره شده و از هر ابزاری می‌توان به آنها دسترسی داشت. برای دسترسی راحت‌تر و امکانات بیشتر می‌توان اقدام به دانلود اپلیکیشن مخصوص هر سرویس کرد.

    8) Google Drive

    Drive سرویس ذخیره‌سازی آنلاین و رایگان گوگل است که به کاربران 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان برای فایل‌هایی مثل تصاویر، اسناد، طراحی‌ها، ویدئوها و ... را می‌دهد. قصد دارید یک تصویر حجیم یا یک فایل پاورپوینت برای سایر افراد تیم ارسال کنید؟ گوگل درایو امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها یا پوشه‌ها را با سایرین فراهم کرده و از این طریق انجام کارهای مشترک را ساده‌تر کرده و دردسر ارسال ضمیمه‌های حجیم ایمیل را از بین می‌برد.

    9) Google Alerts 

    Google Alerts به شما اجازه می‌دهد مطالب منتشر شده در وب را به منظور اطلاع از کلیدواژه‌ها یا عبارت‌هایی خاص زیر نظر بگیرید. بعد از راه‌اندازی، هر گاه این عبارات در فضای آنلاین ذکر شوند شما اعلان ایمیل دریافت خواهید یا از طریق RSS مطلع خواهید شد. برای مثال، می‌توان این سرویس را طوری تنظیم کرد که هر گاه کسی نام شرکت، محصولات، مدیران اجرایی یا رقیبان شما را ذکر کرد، با خبر شوید. این ابزار روابط عمومی شیوه‌ای بسیار عالی برای اطلاع از خوشنامی کسب و کارتان در فضای آنلاین بوده و ضمنا راهی عالی برای پاسخگویی به اظهارنظرهای آنلاین به برند شما در سریع‌ترین زمان ممکن است.

    10) Google News

    Newsjacking یا خبرربایی فرآیندی است که در آن اقدام به داغ کردن یک موضوع خبری کرده و به این ترتیب فروش محصول یا موفقیت بازاریابی را بیشتر کنید؛ این فرآیند شیوه‌ای عالی برای بهره‌برداری از اخباری است که در لحظه توجه همه را به خود جلب کرده‌اند. اگر دوست دارید از مزایای خبرربایی در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید از Google News برای جستجو و شناسایی اخبار مرتبط با صنعت که پتانسیل خوبی برای خبرربایی دارند استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی خبرربایی و نحوه‌ی یکپارچه‌سازی آن با استراتژی محتوا اینجا کلیک کنید.

    11) Google Voice

    در عصری که مردم برای گشت و گذار در اینترنت از تلفن‌ها استفاده می‌کنند به کارگیری امکانات وب برای مدیریت تلفن‌ها کاملا طبیعی است. استفاده از Google Voice تنها در امریکا میسر بوده و این سرویس دارای امکاناتی نظیر مدیریت چندین خط تلفن، ایجاد پیام‌های صوتی شخصی شده بسته به اشخاص تماس گیرنده و تسهیل رونویسی (تبدیل به متن) پیام‌های صوتی است که کار مدیریت خطوط تلفن را بیش از پیش آسان کرده است.

    برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های متعدد Google Voice می‌توانید مستندات تیم پشتیبانی گوگل را در اینجا مطالعه کرده یا این ویدئو را تماشا کنید.

    12) Google Calendar 

    برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق و موثر منظم بودن اصلی‌ترین کلید است خصوصا اگر چندین کار به شما محول شده باشد. برای ساماندهی فعالیت‌های روزانه، تنظیم قرار ملاقات‌ها و جلسات و همچنین به اشتراک‌گذاری برنامه‌ی کاری‌تان با سایرین می‌توانید از تقویم گوگل استفاده کنید. اگر در کسب و کارتان از Google Apps for Work استفاده کنید بهره‌وری باز هم افزایش پیدا کرده و همکاران‌تان به صورت خودکار می‌توانند از تقویم گوگل برای رزرو اتاق‌های کنفرانس استفاده کرده و حتی از وضعیت حضور یا غیبت همکاران در جلسات هم دقیقا مطلع باشند.

    اما زمانی که صحبت از بازاریابی می‌شود تقویم گوگل می‌تواند ابزاری بی‌نظیر برای تنظیم یک تقویم ویرایشی به منظور سازماندهی وبلاگ و سایر محتواهای بازاریابی خواهد بود که می‌توان آن را با مشارکت کنندگان تولید محتوا (چه همکاران داخلی و چه همکاران برون سازمانی) به اشتراک گذاشت. برای آشنایی با نحوه‌ی راه‌اندازی تقویم ویرایشی در تقویم گوگل اینجا کلیک کنید.

     

    13) Google Analytics

    چه تعداد از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما جدید هستند و چه تعداد وفاداران قدیمی؟ کاربران چه مدت زمانی را در وب‌سایت شما صرف می‌کنند؟ آیا ضریب بازگشت وب‌سایت شما بالاست؟ سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب‌سایت شرکت گوگل یعنی Google Analytics پاسخ تمام این سوالات مهم را به شما می‌دهد. این سرویس درک هوشمندانه‌تری از ترافیک وب‌سایت به شما داده و در زمینه‌ی اطلاع از چگونگی پیدا کردن وب‌سایت توسط کاربران و همچنین نحوه‌ی گشت و گذار در آن هم اطلاعات بسیار دقیقی در اختیارتان قرار خواهد داد.

    البته دقت داشته باشید که تجزیه و تحلیل وب‌سایت قطعا نمی‌تواند جایگزینی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی باشد. شما همچنان به نرم‌افزارهای یکپارچه‌ی تجزیه و تحلیل بازاریابی به منظور ارزیابی استراتژی کلی بازاریابی و زیر نظر گرفتن مشتریان به منظور تبدیل آنها به مشتری و فروش هر چه بیشتر محصولات (معیارهای ارزیابی بازاریاب‌ها) احتیاج خواهید داشت.

    14) Google Feedburner

    علاقه مندید که همگان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند؟ پس باید به بازدیدکنندگان اجازه دهید امکان اشتراک محتوای وب‌سایت (خصوصا مطالب وبلاگ) را از طریق خوراک‌ها (Feed) داشته باشند. با راه‌اندازی یک حساب Google Feedburner بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توان مشترک محتوای شما شده و از طریق مرورگرها، نرم‌افزارهای فیدخوان یا ایمیل، به روزرسانی‌های محتوا را به طور مرتب دریافت کنند. و با توجه به این که تعداد مشترکان نقش بسیار مهمی در رشد و تاثیرگذاری یک وبلاگ تجاری دارد، فراهم کردن امکان مشترک محتوا شدن را به هیچ عنوان نباید از قلم انداخت.

    15) یوتیوب

    بله، درست خواندید! یوتیوب از سال 2006 یکی از محصولات گوگل بوده و با توجه به این حقیقت که بیش از یک میلیارد کاربر این سرویس روزانه صدها میلیون ساعت ویدئو تماشا می‌کنند و در نتیجه شاهد میلیاردها نمایش ویدئو در طول روز هستیم، بازاریاب‌های ویدئو نباید از این سرویس قدرتمند چشم‌پوشی کنند.

    بنابراین اگر هنوز اقدام به ساخت یک کانال ویدئویی در یوتیوب برای کسب و کارتان نکرده‌اید بهتر است همین الان دست به کار شوید.

    برای بهره‌برداری بیشتر از ویدئوهای بازاریابی که در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید می‌توانید این مطلب را مطالعه کرده و نحوه‌ی یادداشت نویسی روی ویدئوها را هم یاد بگیرید. با این کار می‌توان دکمه‌های قابل کلیکی روی ویدئوها قرار داد و از این طریق ترافیک بیشتری به وب‌سایت خودتان هدایت نمایید.

    شما برای بازاریابی از چه ابزارهای و خدمات گوگل استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

     

     

  • مدل های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1396/05/10

    ‌امروزه ‌نباید ‌بازاریابی ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قدیمی ‌آن ‌یعنی ‌فروش ‌- ‌معرفی ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلکه ‌باید ‌به ‌مفهوم ‌نوین ‌آن ‌یعنی ‌برآوردن ‌نیازهای ‌مشتری، ‌توجه ‌کرد. ‌اگر ‌بازاریاب ‌بتواند ‌نیازهای ‌مشتری ‌را ‌درک ‌کند، ‌محصولاتی ‌را ‌تولید ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارایه ‌نماید ‌که ‌از ‌بالاترین ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قیمت ‌گذاری، ‌توزیع، ‌ترویج ‌و ‌تبلیغ ‌را ‌به ‌روشی ‌کارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتی ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت.

    در بازاریابی اینترنتی روش ها و مدل های مختلفی برای انجام تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است. که در این جا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

    1 - پست الكترونیك:

    استفاده از پست الكترونیك دارای تاریخچه طولانی تری است. تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  از طریق بنرها، خرده سایت ها و موتورهای جستجو تكنیك هایی هستند كه تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الكترونیك زیرمجموعه فناوری های اینترنتی بوده و ســــال ها قبل از وب مورداستفاده قرار می گرفته است (البته باید متذكر شد كه بعداز اختراع وب، فرستادن پست الكترونیك از طریق آن نیـــز طراحی گردید).با این حال، به كارگیری پست الكترونیك برای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر و با افزایش تعداد كاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است.

    2 - خرده سایت ها:

    خرده سایت ها عبارتند از پنجره های كوچكی (كوچك تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) كه هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایش گر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــد. این نوع از تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به پنجره هـای جهنده نیز معروف هستند.

    در خرده سایت ها ممكن است از فناوری ها و تكنیك های پیشرفته رسانه ای استفاده گردد و یا ممكن است فقط دربردارنده متن باشند. از آنجا كه این نوع تبلیغات بدون اجازه و خواست كاربران ظاهر می گردند و ممكن است مورد انتقاد قرار گیرند. با این حال، به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می گیرند و نرخ كلیك كاربران بر روی آن هانیز معمولاً بالا است.

    3 - موتورهای جستجو:

    در موتورهای جستجو، بعد ازآن كه كاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی كه برای این كار تعبیه شده است را وارد می كند، لیستی از پایگاه های اینترنتی كه دربردارنده موضوع موردنظر كاربرهستند بـــرای او جمع آوری می شود.

    پایگاه های اینترنتی نظیر گوگل مثالی از موتورهای جستجو هستند. این موتورها معمولاً این امكان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آن ها اضافه كنند.

    - تعداد دیگری ازپایگاه ها مانند یاهو با استفاده از روش های دستی پایگاه های موجود در اینترنت رامورد بررسی قرار داده و بعداز ارزیابی، هریك را در دسته بندی های خاص در بانك اطلاعاتی  خود كه از قبل طراحی كرده اند، قرار می دهند. لذا هنگامی كه كاربر كلمه خاصی را درفرم جستجوی این پایگاه ها وارد می كند نتایجی كه برای او آورده می شود براساس بانك اطلاعاتی است كه این پایگاه آن را ایجاد كرده است و نه براساس جستجوی خودكار دراینترنت. این پایگاهها به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امكان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آنها اضافه كنند، البته با این تفاوت كه این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه كردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی كرده و درصورت تایید، آن را به بانك اطلاعاتی خود اضافه می كنند. لذا مدت زمانی كه طول می كشد تا مشخصات یك پایگاه به این موتورها اضافه شود ممكن است حتی تا چند ماه طول بكشد. یاهو هم چنین دارای یك بانك اطلاعاتی پیشرفته هست كه برای اضافه كردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها اخذ می كند.

  • این جا نکاتی وجود دارد که صاحبان کسب و کار می توانند از آن ها در زمینه بازاریابی اینترنتی استفاده کنند تا مصرف کنندگان راحت تر بتوانند آن ها را پیدا کنند.

    1-متن های قالب تبلیغاتی را بشناسید :

    همه تبلیغات متنی شرایط برابری ندارند. بینگ، یاهو، گوگل و ...در بازاریابی اینترنتی هر کدام شرایط جست و جوی خود را دارند. پس باید روش تبلیغات در هر کدام را قبل از اجرای هر کمپین تبلیغاتی شناسایی کنیم.

    2-بهینه سازی URL در موتورهای جست و جو : 

    تبلیغات متنی از ویژگی های یک URL مناسب است. مطمئن شوید محصول یا خدماتی که شما در حال پروموت آن هستید، با الزامات منتشر کنندگان در تضاد نباشد.

    3-شامل کلمات کلیدی هدفمند در تبلیغات باشد : 

    استفاده از کلمات کلیدی نزدیک به هم در عنوان و هم چنین متن تبلیغ کمک می کند تا شما بهتر دیده شوید. در بازاریابی اینترنتی این نکته اهمیت بسیاری دارد.

    4-طراحی یک call to action قدرتمند : 

    در بازاریابی اینترنتی از طریق این دکمه و آماده سازی محتواهای رایگان می توانید مشترکینی که پیام های تبلیغاتی شما را میبینند به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.

    5-استفاده از شماره پیگیری تماس :

    برای پیگیری و سنجش تاثیر تبلیغات خود شماره تماسی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج حاصل از تبلیغات را به صورت دقیق بررسی کنند.

    6-عنوان ها شامل نام کسب و کار شما نباشد :

    عناوین فضای محدودی برای پذیرش کاراکتر دارند، بنابراین آن را با قرار دادن نام کسب و کارتان هدر ندهید. در بازاریابی اینترنتی شما می توانید نام کسب و کار خود را در URL بهینه سازی شده قرار دهید و در عنوان از محتواهای جذاب تر و مهم تر استفاده کنید.

    7-از نام تجاری استفاده نکنید :

    این کار ممنوع است. شما فقط می توانید نام تجاری را که به تبلیغات شما مربوط است را به کار ببرید.

    8-از اختصارات استفاده نکنید :

    هیچ کس معنی "مپتم" که مخفف "ما پنجره تعمیر می کنیم" را نمیفهمد. راه های زیادی وجود دارد که شما به جای کلمات اختصاری از آن ها استفاده کنید و در دنیای بازاریابی اینترنتی این راه ها را فقط شما می توانید کشف کنید.

    9-وب سایت خود را با گوشی های هوشمند آشتی دهید :

    در یک تحقیق محلی که در زمینه بازاریابی اینترنتی در سال 2016 مشخص شد که 80 درصد جست و جوهای محلی از طریق موبایل ها بوده و کسانی که وب سایتشان با تلفن های همراه منطبق نیست شانس زیادی را در عرصه رقابت از دست می دهند.

     

  • 5 راز بازاریابی اینترنتی که قبل از تبلیغات باید بدانید

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/02/12

    بازاریابی اینترنتی شکل جدیدی از بازاریابی است. این روش رموز بسیار زیادی دارد.

    خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک هنوز فکر می کنند بازاریابی اینترنتی یک افسانه است.

    منظور از افسانه این است که بعضی مدیران به شدت درباره بازاریابی اینترنتی رویا پردازی های دور از واقعیت می کنند و بعضی دیگر آن را یک دروغ موهوم می پندارند.

    در اینجا با مساله مهمی رو برو هستیم : باید به صاحبان کسب و کارها حقایق بازاریابی اینترنتی را بفهمانیم و تفکرات اشتباه را از ذهن آن ها خارج کنیم.

    در اینجا 5 نمونه از این تفکرات رایج اشتباه را برای شما ذکر خواهیم کرد :

    1- بازاریابی اینترنتی فقط برای کسب و کارها بزرگ است :

    شاید سال ها پیش این وضعیت صادق بود اما امروزه این چنین نیست. تکنولوژی گسترش یافته، نرم افزارها ارزان تر شده اند و تقریبا همه افراد قبل از هر خرید یا استفاده از خدمات و محصولات از اینترنت استفاده می کنند. این درست که هرچه بودجه شما برای کمپین های تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید. فکر نکنید شما برای شروع یک تبلیغ نیاز به یک بودجه میلیونی خیلی سنگین دارید. حقیقت این است که خیلی از کمپین های بازاریابی اینترنتی با بودجه های کم، بسیار موفق آمیز بوده اند.

     

    2- نتایج فوری

    من به عنوان یک بازاریاب اینترنتی مایل بودم زندگی آسان تری داشته باشم اگر نتایج سریع تری می گرفتم. از زمانیکه شما شروع به راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی می کنید، تا زمانیکه نتایج آن را می بینید. تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی در زمان اثر گذاری آن هاست. زمان نتیجه بخشی بازاریابی اینترنتی، کوتاه تر است و نتایج آن قابل پیگیری است.

     

    3- ترافیک بیشتر، پول بیشتر

    گاهی اوقات من می شنوم که مردم می گویند؛ ترافیک بیشتر یک وبسایت موجب سرنخ های بیشتر و فروش بیشتر خواهد شد. در تئوری و روی کاغذ این قضیه درست است اما این هدف بازاریابی اینترنتی نیست. هدف بازاریابی اینترنتی این است که با استفاده از تکنولوژی های موجود، بهترین و هدفمند ترین سرنخ ها را به وبسایتتان بیاورید. ترافیک کم تر اما هدفمند تر ROI بیشتری از ترافیک بیشتر و بدون هدف دارد

     

    4- ایمیل مارکتینگ SPAM است

    زمانیکه از مشتری صحبت می کنیم، افراد از اینکه آمارها نشان داده است که ایمیل مارکتینگ، یک روش خوب برای بازاریابی اینترنتی است و ROI خیلی بالایی دارد شوکه می شوند. ایمیل مارکتینگ مثل همه استراتژی های بازاریابی، می تواند مورد استفاده یا سو استفاده قرار بگیرد. متاسفانه، بسیاری افراد از ایمیل مارکتینگ به وسیله ایمیل های اپسم سو استفاده می کنند و این باعث بد نامی ایمیل مارکتینگ شده است. اما در سمت اگر زمانیکه کمپین های تبلیغاتی برای برای ارسال به ارسال ایمیل هایی که محتوای مناسبی دارند استفاده می شوند، می تواند واقعا ارزشمند باشد و در واقع می تواند یک استراتژی قدرتمند بازاریابی اینترنتی باشد.

     

    5- ما نیاز به داشتن بسترهای اجتماعی داریم

    بازاریابی اینترنتی به دنبال پیدا کردن هدف خود در " جمعیت " است. احتمالا آمارهایی که برای در Linkedin استفاده می شود، در Pinterest در همان زمان قابل استفاده نخواهد بود. مساله ی خیلی مهمی است که بتوانیم بفهمیم کدامیک از بسترها برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما بهتر است. شما هم چنین نیاز به یک نفر برای مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید. زیرا این کار فرآیندی وقت گیر است. بهتر است که به طور کامل در 2 یا 3 شبکه اجتماعی حضور داشته باشید تا به صورت نصفه و نیمه در همه آن ها فعالیت کنید.

  • 10 قانون استفاده از شبکه ای اجتماعی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/01/22

    اعمال نفوذ و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بالا بردن تعداد مخاطبان و مشتریان شما کمک کند. اما شروع کردن آن بدون تجربه و بینش قبلی کار چالش برانگیزی است. حیاتی است که شما اصول بازاریابی شبکه های را بدانید و از این طرق بازاریابی اینترنتی ارزشمندی داشته باشید.

    1- قانون گوش کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، نیازمند گوش کردن بیشتر و حرف زدن کم تر است. خواندن محتواهای آنلاین مخاطبان و پیوستن به بحث های آن ها برای شناخت آن ها مهم است. فقط از این طریق می توانید محتوا و ایجاد و جرقه مکالماتی که ارزش افزوده به کار و زندگی مشتریان می بخشد را کنید 

    2- قانون تمرکز کردن : 

    در یک زمینه متخصص بودن بهتر از همه کاره بودن است. یک شبکه اجتماعی کاملا متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوایی برای ساخت یک برند تجاری قوی بهتر از دادن اطلاع به همه مردم و در مورد همه چیز است.

    3- قانون کیفیت داشتن :

    کیفیت به کمیت اولویت داره. داشتن 1000 رابط آنلاین که محتوای شما را میخوانند و به اشتراک میگذارند و در موردش حرف میزنند بهتر از 10000 رابط آنلاین است که بعد از اولین ارتباط ناپدید می شوند.

    4- قانون صبر کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید صبور باشید. برای رسیدن به هدف نهاییتان راه زیادی در پیش دارید.

    5- قانون ترکیب کردن :

    اگر شما محتوایی با کیفیت تولید کنید که برای کاربران شما کارساز باشد و مخاطبان شما بتوانند از آن تبعیت کنند، آن ها این محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، لینکدین، توییتر، بلاگ هایشان و ... به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراک گذاری و بحث در مورد محتواهای شما نقاط ورود جدیدی را برای شما در موتورهای جست و جو برای سافتن کلمات کلیدی شما باز می کند.

    این نقاط می تواند پتاسیل خیلی زیادی برای یافتن شما در بازاریابی اینترنتی محسوب شود.

    6- قانون نفوذ کردن :

    وقت بگذارید و شخصیت های محبوب و تاثیر گذاری که مخاطبین زیادی دارند و احتمال دارد به محصول یا خدمات شما علاقه داشته باشند را پیدا کنید. با این افراد در ارتباط باشید و سعی کنید رابطه سودمندی برقرار کنید. اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید می توانید در صورت تمایل آن ها به آن ها داده و از آن ها بخواهید که محتوای شما را با مخاطبان و فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. در این صورت شما با یک حجم وسیع از مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد.

    7- قانون ارزش مندی :

    اگر شما تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم صرف تبلیغات محصول و خدمات کنید، مردم گوش دادن به شما را متوقف خواهند کرد چون این بازاریابی اینترنتی خوبی نیست... شما باید ارزش های افزوده را به فرآیندتان اضافه کنید. محتواهای شگفت انگیز تولید کنید روابط در حال توسعه با تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی را بیشتر کنید. فراموش نکنید این کار پس از مدتی مردم را به بازاریابان دهان به دهان(بازاریابان ویروسی) برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

    8- قانون تشکر و قدردانی :

    شما نمی توانید این مطلب را نادیده بگیرید که هرکسی که شما را همراهی کرد چون فقط یک شخصیت آنلاین مجازی است نادیده بگیریم. روابط یکی از بخش های موفقیت در دنیای بازاریابی اینترنتی و کسب و کار است. پس همیشه از کسانی که شما را همراهی می کنند و میبینند تشکر کنید.

    9- قانون دسترسی :

    محتواهای خود را منتشر نکنید و ناپدید شوید. در دسترس مخاطبان خود باشید. این یعنی باید به طور مداوم ارائه محتوا کنید و در گفت و گوها شرکت کنید. فالوئرهای شما ثبات می خواهند و نمی توانند هفته ها و ماه ها منتظر شما بمانند.

    10- قانون عمل متقابل :

    شما نمی توانید دیگران را منتظر اشتراک گذاری مطالب خود بگذارید و بخواهید در مورد شما صحبت کنند مگر اینکه این رابطه متقابل باشد. پس قاعدتا مقداری از زمان شما صرف اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای موجود خواهد شد.

    منبع 

  • ایمیل‌مارکتینگ در سال 2020 :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/01

     

     

    در حوزه بازاریابی اینترنتی استفاده از ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ و کارهای کوچک بیش تر از یک دهه است که رونق گرفته و همین مساله ارزش ارسال ایمیل تبلیغاتی را تا حد زیادی بالا برده است... باید در مورد گذشته بدانیم تا بتوانیم زمان حال را درک کنیم و باید زمان حال را دریابیم تا بتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم. بازاریابی اینترنتی روز به روز در دنیا در حال توسعه می باشد. توسعه ای فراتر از حد انتظار...رویدادهای جالب و هیجان انگیزی در ایمیل وجود دارد مثل ایمیل های طراحی شده زیبا، تعاملات، ویدئوها.

    به نظر شما آینده‌ی ایمیل‌مارکتینگ در سال 2020 چه خواهد شد؟

    در 2020، ایمیل‌مارکتینگ رشد خود را حفظ خواهد کرد، اما دیگر زمان ارسال ایمیل‌ گروهی نخواهد بود. ایمیل‌مارکتینگ با بهره‌مندی از هوش مصنوعی
    (AL: Artificial Intelligence)  ایمیل‌های هدفمندی تحویل خواهد داد؛ که بازاریابی اتوماتیک و نرم‌افزار CRM برای کسب‌و‌کارهای کوچک به آن نیاز دارند. هوش مصنوعی‌، آن‌چنان ایمیلی می‌سازد که دریافت‌کنندگان آن متوجه نمی‌شوند که آنها از یک نهاد غیرانسانی ارسال شده‌اند. کسب‌و‌کارهای کوچک به‌خودی خود قادر به رقابت در فضای بازاریابی اینترنتی نخواهند بود. هر کسب‌ و‌ کاری باید بتواند در نرم‌افزارهای اتوماسیون خود رقابت کنند. راه اندازی و اجرای اتوماسیون تنها چند دقیقه وقت خواهد گرفت. یکپارچگی مدیریت ارتباط با مشتری در تمرکز شخصی سازی، گزارش قدرتمند و خرید‌ و‌ فروش، بهتر عمل خواهد کرد. ارائه‌دهندگان ایمیل با یک الگوریتم قوی از صندوق‌های ورودی کاربران محافظت می‌کنند؛ چراکه اگر ایمیل‌ تبلیغاتی باشد، کنترل ایمیل سخت‌تر است (که ایمیل‌ها فقط وارد صندوق ورودی شوند). در‌حال حاضر نگه‌داشتن این ویژگی مشکل است و به یک چالش تبدیل شده‌است. بنابراین در سال 2020، حفظ امنیت ایمیل و به‌روز رسانی آن، به یکی از نگرانی‌های بازاریابان تبدیل خواهد شد. بازگشت سرمایه (ROI: Return of Investment) در ایمیل بالاتر خواهد رفت، نه پایین! در حال حاضر بازگشت سرمایه‌ی بازاریابی ایمیلی بالاست. ایمیل دارای یک متوسط  ROI  ، به‌میزان 38 دلار برای هر یک دلار مصرف است. با هوش مصنوعی بهتر، شخصی‌سازی ایمیل ها پیچیده‌تر و مشکل‌تر خواهد شد و استفاده از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP:Internet Service Provider) آسان‌‌تر خواهد شد. هزینه کسب‌و‌کارها کاهش خواهد یافت و نرخ تغییر در متوسط ایمیل‌ها افزایش خواهد یافت. بنابراین با کاهش ایمیل‌های ارسالی، انتظار می‌رود که سود حاصل از ایمیل‌مارکتینگ بالا رود. در سال 2020، کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند از ابزارهای پیچیده‌ی ایمیل‌مارکتینگ استفاده کنند؛ بدون اینکه کاملا متوجه شوند این ابزارها چگونه کار می‌کند. نهایتا در سال 2020، هر ایمیل به اندازه ی هر مشتری مهم خواهد شد. و این بدین معناست که ارسال یک ایمیل به چه میزان می تواند ارزشمند باشد. بازاریابی اینترنتی رابطه تنگاتنگی با ایمیل مارکتینگ دارد. با شناخت قوانین ارسال ایمیل و دانستن آینده آن می توان از این ابزار پر فایده در جهت منافع بازاریابیتان بهره فراوان ببرید.

     

     

  • اجازه بدهید کسب و کار شما رشد کند...

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/23

    این روزها، همه افراد جامعه، در هر نقش و هر صنفی این موضوع را فهمیده اند که برای باقی ماندن در کورس رقابت، تبلیغات، بازاریابی و فروش باید با اینترنت و بسترهای موجودش خود را تطبیق دهند. در واقع بهتر است بگوییم بدون استفاده از بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما یک کسب و کار مرده به حساب میاید. امروزه دیگر کم تر کسی می تواند ارزش و اهمیت این فرآیند را منکر شود. حضور شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به سطح زیادی از خدمات و اطلاعات بسیاری از شرکت ها را به فکر ورود به بازاریابی اینرنتی در بسترهای مختلف انداخته است.

    دیگر کم تر کسی را می توان پیدا کرد که یک اکانت اینستاگرام یا تلگرام نداشته باشد و یا از فیسبوک استفاده نکند. اگر در خاطرتان باشد، سال ها پیش برای یافتن آدرس مطب یک دکتر، یک فروشگاه و یا هر چیز دیگری باید زحمت زیادی می کشیدیم. همه چیز به میزان زیادی دهان به دهان بود. آخرین راه چاره هم تماس با مخابرات و 118... یادتان هست؟

    حالا با یک جست و جوی کوچک در موتورهای جست و جو می توانید به هر اطلاعاتی درباره هر چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. از انواع آدرس ها تا محصولات و خدمات و حتی اطلاع از نظرات دیگران در تالارهای گفت و گو. دنیا به سرعت در حال حرکت است و برنده کسی است که بتواند با این دگرگونی با سرعت بیشتری همسو شود و هم چنین بتواند بتواند آینده را پیش بینی کند و یا از آن مهم تر آن را مطابق میل خود بسازد...

    حالا دیگر کم تر کسی را می توان یافت که بنرهای غول آسای بالای پل ها و روی دیوار ها و درون پیاده روها، توجهش را آنچنان جلب کند، چرا که احتمالا سرش درون گوشی تلفن همراه هوشمندش است. منکر تاثیر غیر مستقیم این مدل از تبلیغات نیستم اما چیزی که برای من به عنوان یک مخاطب که رفته رفته و در طول این سال ها تبدیل به یک مخاطب هوشمند شده است، مهم است تعامل و ارتباط نزدیک با محصول و خدمتی است که مرا هدف قرار داده است. همه این صحبت ها در مورد کسب و کارهای کوچک عینیت بیشتری پیدا می کند. کسب و کارهای کوچک به دنبال دیده شدن هستند، هزینه های زیادی برای تبلیغات و روابط عمومی در حد کلان ندارند و هم چنین بیشتر از هر چیزی به دنبال آگهی بخشی و تحریک کنندگی هستند. بهتر نیست به جای تکیه بر پارادایم های قدیمی، از روش های مرسوم استفاده کنیم؟ بهتر نیست ذائقه های بومی خود را بشناسیم؟ بهتر نیست بررسی کنیم و ببینیم در فرهنگ ما چه چیزهای ارزشمندی برای دیده شدن وجود دارد؟ چرا از یک کمپین ایمیلی خوب در جهت ایمیل مارکتینگ استفاده نکنیم؟ همه ابزارهای موجود را در نظر بگیریم و رویداد جذاب طراحی کنیم. شاید چنین کمپین هایی بار اول و دوم، توقعات شما برآورده نسازد، اما استمرار آن می تواند سبب پیشرفتی بزرگ در کسب و کار شما شود.

    کسب و کارتان را رونق ببخشید...بازاریابی اینترنتی می تواند بسیاری از نیازهای شما را در عرصه تبلیغات و بازاریابی مرتفع کند. 

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.