۶ راه برای بازگشت سرمایه بیشتر از ایمیل مارکتینگ

تاریخ انتشار: 1394/05/18

 

۱-در طراحی ، متن و کد ابتکار به خرج دهید

خب شروع کار با نوشتن کد قالب ایمیل شروع میشود.پس حتماً باید ایمیلی طراحی کنید که جذاب و شیک باشد.در زمان کدنویسی قالب ایمیل طراحی responsive را برای گوشی های موبایل فراموش نکنید.white-space را در ایمیل به کار ببرید تا کاربران بتوانند آن را سریع مرور کنند.دکمه ی دعوت به عمل                           (call to action) را در نیمه بالایی ایمیل قرار دهید و با ابزارهایی مثل Litmus یا Email on Acid امکان نمایش کد را بررسی کنید.محدودیت های سابق دیگر تا حد زیادی وجود ندارد پس میتوانیم روی طراحی ایمیلهایی با navigation ، اسلایدر ، فرم و غیره فکر کنیم.

 

۲-مدیریت زمانبندی شده لیست

 

مدیریت لیست در ایمیل مارکتینگ حیاتی است.نگهداری از لیست تضمین میکند که ایمیل به کاربرانی میرسد که علاقمند به دریافت ایمیل از شمت شما هستند.شکست خوردن در نگهداری  از لیست میتواند منجر به صدمه به اعتبار IP شما شود یا دامنه ی را به blacklist بفرستد.اما د راه وجود دارد که بازاریابان حرفه ای ایمیل از آن استفاده میکنند ۱) لیست را مرتب آپدیت و آنهایی را که لغو عضویت کرده اند حذف کنید.۲) مشترکینی که در ایمیلهای شما مشارکت نمیکنند را از لیست حذف کنید ۳) تمام ایمیلهای نامعتبر یا بد را پاک کنید ۴) به هیچ وجه لیست ایمیل را اجاره یا خریداری نکنید ۵) برای جلوگیری از لغو عضویت تعداد ایمیلهای ارسالی را کاهش دهید.اینکه فردی را برای مدت طولانی هم در لیست ایمیل خودتان داشته باشید هم گزینه ی مناسبی نیست.بر اساس یک نظرسنجی مدت زمان حضور ایمل در لیست میتواند احتمال شکایات اسپم از ایمیل را افزایش دهد.در طول ۳۱ ماه ۴۳% از لیست احتمال زیادی دارند تا دکمه ی اسپم را بزنند

 

 

 

۳-Email Delivery مناسب

 

رساندن ایمیل یکی از اصلی ترین دغدغه های ایمیل مارکتینگ و بازاریابان است و برای برطرف کردن این مشکل باید چند کار را انجام دهید ۱) معتبر کردن هدرهای MIME در ایمیلهای چند بخشی ۲)استفاده از IP های اختصاصی در مقابل IP های به اشتراک گذاشته شده ۳) استفاده از امضای DKIM برای ارتباطات بیرونی ۴) استفاده ی  تشخیص از طریق نام ۵) بررسی کردن log  های  SMTP ، blacklist  و فعالیتها ۶) استفاده ازآدرس فیزیکی به همراه گزینه ی لغو عضویت ۷) به روز رسانیemail delivery با استفاده از قوانین ISP

 

 

 

۴- تعیین زمان و روز ارسال ایمیل

 

اغلب بازاریابان ایمیلی به دلیل زمان و روز ارسل ایمیل در جلب مشارکت دریافت کنندگان شکست میخورند.زمان و روز ارسال یمیل برای هر حوزه ی کاری متفاوت است در هر صورت بررسی کنید که چه روزی برای کسب و کار شما بهتر جواب میدهد و با بهینه سازی تعداد و زمان ارسال از این امکان بیشترین استفاده را ببرید

 

۵-ایمیل را شخصی کنید

 

شخصی سازی ایمیل در بسیاری از سایتهای ارسال ایمیل وجود دارد.کمی فراتر از نام کوچک و شخصی سازی عنوان ایمیل فکر کنید.با تکنولوژی امروز میتوانید حتی ایمیل را بر اساس زمان باز شدن شخصی سازی کنید.

این امکان را با خوراک real time شبکه های اجتماعی ، شمارنده ی offer زنده ، پیش بینی هوا ، هدفمندی جغرافیایی به کار ببرید.ابته راه های فوق العاده زیادی برای لنجام این کارها وجود دارد.

 

۶-تصورات را کنار بگذارید و از دنبال بازخور باشید

 

چند روز پیش کسی از من پرسید : بهتر است عناوین ایمیل کوتاه تری بفرستم یا بلند تر؟ آیا این کار باعث کم شدن بازگشت سرمایه ام میشود؟ جوابی که دادم این بود : چند مورد از تصورات رایج درباره ی ایمیل مارکتینگ را امتحان کند و ببینید کدام مورد برای او جواب میدهد.به عنوان بازاریابان ایمیلی ما نباید به تصورات رایج اعتقاد داشته باشیم.تصورات رایجی مثل نسبت متن به عکس ، عنوان بلندتر یا کوتاه تر ، محتوای تبلیغاتی یا آگهی دهنده ، دفعات ، ارسال ، تعداد لغو اشتراک و . . .  زمانی که شک دارید بپرسید! از مخاطبانتان بپرسید دوست دارند پیام شما چطور به دستشان برسد.بپرسید که ایمیلهای شما چقدر درگیر کننده هستند.

جمع بندی

 

ایمیل مارکتینگ راهی جذاب و به صرفه برای سود آوری است اما در عین حال ضروری است که کمی تلاش بیشتری به خرج دهیم و مطمئن شویم که ایملهای ارسالی از طرف شما برای دریافت کنندگان هم جذابیت دارند.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.