• بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/05

    بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود.


    تبلیغات در سایت ها و رسانه های پربازدید و ... ، واضح است که کم هزینه ترین و کارامد ترین روش بازاریابی اینترنتی بهینه سازی وب و سئو میباشد که معرفی مناسب یک برند منجر می شود.

    سئو حرفه ای سایت باعث افزایش رنک سایت در گوگل و درنتیجه افزایش بازدید سایت از طریق موتور جستجوگر گوگل که منجر به افزایش فروش میگردد، چراکه امکانات برند برای دیگران به خوبی معرفی شده و در نهایت مشتریان با احساس نیاز خرید می کنند.بررسی بازار اصلی ترین و مهمترین بخش از بازاریابی اینترنتی است. دلیل این موضوع آنستکه مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد. 

    چیزی که اهمییت دارد آنست که مردم از بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد و کلید اصلی موفقیت در بازاریابی، تحقیق در بازار است و بدون آن، هر تلاشی در بازار، محکوم به شکست خواهد بود.

    بارها مشاهده شده سایت هایی با بهترین شکل گرافیکی و برنامه نویسی نمونه تنها به دلیل بازاریابی نادرست ونیازسنجی نصفه و نیمه با شکست مواجه شده و خسارات زیادی برای صاحبانش به بار آورده اند.

    بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. آوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روشهای نا محدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

    حرفه‌ای شدن = کسب درآمد بیشتر است، شما در کاری لذت‌بخش مثل کسب‌درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی حرفه‌ای نمی شوید و پول بیشتری بدست نخواهید آورد مگر اینکه حرفه ای باشید.

    بسیاری از مردم در اروپا و ایالات متحده، با تکیه بر کسب و کار اینترنتی و فروش کالاها و ارائه خدمات، زندگی خود را می چرخانند درحالیکه تکنولوژی ممکن است کمی تغییر کرده باشد، اصول اصلی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است. با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گامهای مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت.

     

  •  

    .1 اعداد خاص: اگر در بازاریابی ایمیل از اعداد خاص استفاده شود نرخ باز شدن ایمیل‌ها افزایش پیدا می‌کند. مثلا مدت‌زمان فیلمی که به‌صورت ایمیل برای تبلیغات فرستاده شده را در موضوع ایمیل بنویسید. شاید مهم‌ترین عامل باز شدن ایمیل کنجکاوی افراد باشد. به‌کارگیری اعداد خاص کنجکاوی مخاطبان را بیشتر می‌کند. دانلود فیلم ۱۰:۵۹ دقیقه‌ای ،فقط تا ساعت ۱۴:۱۳ فرصت دارید،۳ اشتباه صبحگاهی مدیران

    .2 جمله سوالی:فرض کنید برای اعضای سایتتان فرد مطرحی هستید و در subject ایمیلتان از چنین سوالی استفاده کنید: «آیا حاضرید به من کمک کنید؟» نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا می‌کند. ایمیل‌هایی که موضوعش مخاطب را زیر سوال می‌برد بسیار بیشتر باز می‌شود. چند مثال: هنوز فیلم رایگان مرا ندیدید؟چرا این کار را کردید؟آیا فکر نمی‌کنید دارد دیر می‌شود؟

    ۳ . درصد: درصد نیز اگر عدد خاصی باشد باعث باز شدن بیشتر ایمیل‌ها می‌شود. چند مثال: اشتباه بزرگی که ۸۹ درصد فروشندگان انجام می‌دهندشما جزو ۴ درصد برتر مدیران هستید، زیرا …

    ۴. ویدیو (فیلم): استفاده از کلمه فیلم یا ویدیو در موضوع ایمیل نرخ باز شدن ایمیل را بالا می‌برد. طی تحقیقاتی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که زمانی که در ایمیل نام فیلم یا ویدئو با واژه رایگان همراه می‌شود نرخ باز شدن کاهش پیدا می‌کند، زیرا افراد احساس می‌کنند که موضوع بی‌ارزشی است. البته این موضوع در مورد افرادی است که شما را به‌خوبی نمی‌شناسند، نه در مورد مشتریان و اعضای وفادار سایت.

    .5 نام شخصی فرد: استفاده از نام دریافت‌کننده ایمیل در موضوع ایمیل تقریبا امکان باز شدن ایمیل را تضمین می‌کند!

     . 6ارتباط با اتفاقات و رویدادها: یک روز صبح به محل کار آمدم و می‌خواستم برای اعضا ایمیل بفرستم. از پنجره روبرو دیدم برف شروع به باریدن گرفت. باریدن برف در تهران به یک پدیده تبدیل شده است. خوشحالی بارش برف باعث شد تصمیم بگیرم موضوع ایمیل را به مربوط به فروش یک محصول آموزشی بود عوض کنم و به این جمله تغییر بدهم: روز برفی. در اولین جمله متن ایمیل هم نوشته بود: بالاخره در تهران برف بارید و در این روز زیبای برفی می‌توانید آموزش … را تهیه کنید و به یادگیری بپردازید. این ایمیل یکی از بهترین ایمیل‌ها از نظر باز شدن شد. فرض کنید زمان بازی‌های جام جهانی است و کار ما هم هیچ ربطی به جام جهانی ندارد. کافی است در موضوع ایمیل به نحوی به جام جهانی اشاره کنیم.

     

    ۷. قرض اعتبار:یکی از روش‌های بسیار رایج در تبلیغات قرض اعتبار نام دارد. فرض کنید خودمان و برندمان در حدی معروف نیستیم که مخاطبان با دیدن ایمیل ما ذوق‌زده شوند و بخواهند ببیند چه برایشان فرستاده‌ایم. در این حالت می‌توانیم از روش قرض اعتبار استفاده کنیم. در این روش ابتدا تحقیق می‌کنیم تا دریابیم بازار هدف ما یا مخاطبان ما به چه کسانی یا برندهایی علاقه فراوان دارند و مطالب مربوط به آن‌ها را پیگیری می‌کنند. سپس در موضوع ایمیل به این افراد یا برندها می‌پردازیم. چند مثال: استیو جابز اشتباه می‌کرد! شرکت گوگل چگونه استخدام می‌کند؟صبحانه بازیکنان تیم ملی ایران

    ترکیب روش ها گاهی برای افزایش اثرگذاری عنوان ایمیل می‌توانید چند مورد را در یک عنوان همزمان استفاده کنید. مثلا: گوگل امروز ساعت ۱۰:۳۲ چه تصمیمی گرفت؟

    مثلا جمله بالا ترکیب روش‌های ۱،۲ و ۷ است. آخرین و مهم‌ترین نکته آن است که ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به سعی و خطا نیاز دارد. شما مدام باید در حال آزمودن ایده‌ها و سنجش نتایج باشید تا در کار خاص خودتان به بهترین نتایج ممکن برسید.

    منبع: http://khordadnews.ir/


  • موضوع داغ در مورد بازاریابی ایمیل چگونگی حفظ ایمیل از حذف شدن بدون خوانده شدن و یا به عبارت دیگر کاهش نرخ شکست ایمیل است. این مورد یکی از پیچیده‌ترین قطعات بازاریابی ایمیل است، اما ما چند مرحله بیان می‌کنیم که با آن‌ها نرخ شکست ایمیل‌های شما کاهش خواهد یافت.

     

     

    فرستادن ایمیل با دسته‌بندی‌های خاص

    ممکن است ارسال ایمیل به یک لیست کلی به نظرتان ساده و کارآمد بیاد، اما این عمل موثر نیست. ردیاب اسپم‌ها معمولا به دنبال شرکت‌هایی هستند که از ایمیل‌های انبوه استفاده می‌کنند. بنابراین هنگامی که تعداد ایمیل‌های زیادی را می‌خواهید ارسال کنید دسته‌بندی را فراموش نکنید.

     

    به‌روزرسانی لیست ایمیل

    هنگامی که ارائه‌دهندگان ایمیل یک لیست پستی با تعداد زیادی از اکانت‌های بد(یعنی آن‌هایی که وجود ندارند، غیرفعال شده‌اند و یا یک اینباکس پر دارند) را ببینند، فرستنده را جریمه خواهند کرد. این احتمال این‌که ایمیل‌های شما در پوشه اسپم را افزایش می‌دهد.

     

    یک لینک لغو اشتراک داشته باشید

    ارائه‌ی یک لینک لغو اشتراک نه تنها لطف نیست بلکه یک الزام قانونی است. ارائه لینک لغو باعث می‌شود که خوانندگان کمتر شما را به عنوان اسپم علامت‌گذاری کنند. بیشترین معیار برای پایان دادن به پوشه‌های اسپم تعداد شکایات اسپمینگ است، بنابراین باید تلاش کرد تا آن‌ها کمترین مقدار ممکن را داشته باشند.

     

    قرار گرفتن در لیست سفید

    از هر فرصتی استفاده کنید و آن‌هایی که در لیست شما قرار دارند را تشویق کنید تا شما را به لیست سفید یا همان لیست تماس خود اضافه کنند زیرا این ایمیل‌ها همواره به صندوق ورودی خواهد رفت. بهترین زمان برای تشویق در هنگام تائید ثبت‌نام و در طول خدمات به مشتریان است. به عنوان مثال بنویسید که اگر می‌خواهید هم‌چنان اطلاعات با کیفیت ما را دریافت کنید، لطفا ما را به لیست تماس خود اضافه کنید.

     

    از تصاویر بزرگ استفاده نکنید

    بازاریابی با ایمیل تنها با عکس ایده‌ی بسیار بدی است. فیلترکننده‌های ایمیل‌های اسپم به دنبال فایل های مبتنی بر تصویر هستند. در هر ایمیلی که می‌فرستید از متن استفاده کنید و اگر می‌خواهید عکس هم اضافه کنید ، عکس کوچک انتخاب کنید تا در دستگاه های تلفن همراه هم دیده شود.

     

    از کلمات اسپم استفاده نکنید

    برخی از کلمات در ایمیل‌های اسپم رایج هستند مانند رایگان، برنده، تضمین و غیره. بنابراین تمام این کلمات را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده نکنید.

     

    لیست نخرید

    ارسال یک ایمیل تبلیغاتی برای هر کسی که قبلا با شما هیچ تماسی نداشته غیرقانونی است. بنابراین براساس بسیاری از قوانین دیجیتال خرید یک لیست ایمیل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. خرید یک لیست احتمال گزارش اسپم توسط مردم را افزایش می‌دهد.

     

    منبع: http://ibazaryabi.com/

  • بازاریابی اینترنتی چیست ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/22

    بگذارید یک تعریف راحت و ساده از این موضوع داشته باشیم، بازاریابی اینترنتی به مجموعه روش هایی گفته می شود که شما با استفاده از آنها با مخاطبان بازار هدف خود ارتباط برقرار کرده، سپس در جهت رفع نیاز آنها یک راه حل یا محصول را پیشنهاد می کنید و در نهایت آنها به خریداران و سپس به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

     

    بازاریابی اینترنتی به وسیله محتوا و وبلاگ

    وبلاگ نویسی قویترین روش ارتباط و بازاریابی می باشد، البته منظور من از وبلاگ استفاده از سرویس های وبلاگ دهی نیست، بلکه ایجاد محتوا و تولید مقالات درون وب سایت خودتان می باشد و منظور از وبلاگ نویسی همان مقاله نویسی و تولید محتوا می باشد.

     

    تولید محتوای انحصاری باعث خواهد شد که دیگران شما را به عنوان یک متخصص و یا شخصی مطلع در زمینه کالا یا خدمات بشناسند، در ابتدا از مقالات و محتوای شما بهره می برند، پس از اینکه با محتوای شما ارتباط برقرار کردند سپس اقدام به اولین خرید خود خواهند کرد.

     

    محتوای شما می توانید یک مقاله، ویدئو، فایل صوتی یا یک کتاب الکترونیکی باشد، اما توجه داشته باشید که اگر بتوانید از همه این فرمت ها استفاده کنید تاثیر بیشتری در ذهن مخاطبان خود ایجاد می کنید و آنها بهتر با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

     

    بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از روش هایی می باشد که می تواند مخاطبان شما را به خریدار و خریدار را به مشتری تبدیل کند و به شدت برای کسب و کار های نوپا این روش را توصیه می کنم، شاید افراد زیادی یک علامت سوال بزرگ در ذهنشان ایجاد شود، آن سوال این است : ما که تازه وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خودمان را ایجاد کردیم و کسی ما را نمیشناسد، چگونه ایمیل مارکتینگ انجام دهیم ؟

     

    برای اینکه شما ایمیل مارکتینگ را آغاز کنید ابتدا به یک صفحه فرود یا لندینگ پیج نیاز خواهید داشت، در این صفحات شما با دادن یک پیشنهاد ویژه سعی خواهید کرد تا ایمیل مخاطب را دریافت. 

    حالا چگونه می توان افرادی را به صفحه فرود خودتان هدایت کنید ؟ شما می توانید با استفاده از بنرهای تبلیغاتی که در سایت های پربازدید قرار می دهید، برای وب سایت خود یک ترافیک هدفمند و موثر ایجاد کنید و این ترافیک ایجاد شده را به صفحه فرود وب سایت هدایت نمایید. با این روش شما بانک ایمیل خودتان را ایجاد کرده اید و سپس می توانید شروع به بازاریابی ایمیلی نمایید.

     

    نکته مهم در ایمیل مارکتینگ : بازاریابی ایمیلی را با ارسال ایمیل های بی هدف با استفاده از بانک های ایمیل آماده اشتباه نگیرید و اگر دوست دارید با این نکته بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنم ویدئو رایگان خواهش می کنم اینجوری ایمیل مارکتینگ انجام ندهید را مشاهده فرمائید.

     

     

    بازاریابی اینترنتی به وسیله موتورهای جستجو : سئو

    سعی کنید با موتورهای جستجو مخصوصا گوگل دوست باشید، البته اگر شما وب سایت خود را برای موتور جستجو گوگل بهینه سازی کنید بقیه موتورهای جستجو نیز شما را دوست خواهند داشت، اگر زمانی که کاربران یک عبارت خاص را در اینترنت جستجو کنند و شما در صفحه اول یا دوم این جستجو ها باشید، ترافیک زیادی را دریافت خواهید کرد.

     

    اگر وب سایت شما طبق اصول بازاریابی ایجاد شده باشد، این ترافیک می تواند به شدت برای شما موثر باشد، همچنین مخاطبانی که از سمت موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد، زیرا شما آنها را نخواستید، بلکه آنها به دنبال خدمات، محصولات و یا آموزش های شما بودند.

     

    شاید سئو کردن یک وب سایت کمی زمانبر باشد، اما در آینده می تواند روی کسب و کار شما تاثیرات بزرگی داشته باشد، مخاطبان شما بیشتر خواهند شد و در نتیجه فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد.

     

    بازاریابی موتورهای جستجو یا همان سئو را دست کم نگیرید و سعی کنید با این علم به شیوه صحیح آشنا شوید، بهینه سازی وب سایت یکی از مهمترین بخش های یک کسب و کار اینترنتی می باشد.

     

    بازاریابی اینترنتی به روش همکاری

    شما می توانید با کسانی که در زمینه کاری شما مرتبط هستند اقدام به همکاری نمایید، این همکاری ها می تواند به روش های مختلفی باشد، مثل قرار دادن بنرهای تبلیغاتی یکدیگر در وب سایت، فروش محصولات یکدیگر، شما به راحتی با پیدا کردن یک همکار تجاری مناسب می توانید کسب و کار خودتان را گسترش دهید.

     

    صحبت پایانی

    کسب و کار اینترنتی بدون استفاده از بازاریابی اینترنتی به هیچ عنوان نتیجه ای در بر نخواهد داشت، همچنین باید سعی کنید از تمام روش های موجود برای ارتقاء سطح فروش و افزایش مخاطبان خود استفاده کنید، هیچ گاه یک روش به تنهایی نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند، بلکه ترکیب این روش ها می تواند آینده کسب و کارتان را تضمین نماید.

  • نکات مهم بازاریابی ایمیلی:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/17

    برای این که بتوانید بهترین بهروری را از بازاریابی ایمیلی خودتان داشته باشید باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید. مطالب این مقاله برگرفته از کتاب رایگان افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی علی نورهانی می باشد.

    نکات مهم بازاریابی ایمیلی:

    ۱- قبل از ارسال ایمیل تمامی بخشهای متن نامه خودتان را بررسی کنید

    ۲- قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند

    ۳- یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.

     ۴- تمامی لینکهای داخل ایمیل خودتان را بررسی کنید. ممکن است. برای ارسال ایمیل از قالب ایمیل قبلی استفاده کرده باشید و به همین دلیل لینکهای ایمیل قبلی در ایمیل فعلی شما باشند. قبل از ارسال حتماً این موارد را بررسی کنید.

    ۵- زمان ارسال خودتان را تنظیم کنید. حتی اگر از بهترین سرویسهای SMTP استفاده میکنید اصلاً ایده خوبی نیست که یکباره ده هزار ایمیل را ارسال کنید. طبق تجربه من برای ارسال از هاست خودتان بهترین تنظیم ارسال ایمیل چهار ارسال در هر دقیقه است

    ۶- بهترین زمان ارسال ایمیلها شنبه ساعت هشت صبح است. هرگز ایمیلها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیلهای دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی که به محل کار خود میرود ایمیل شما جزو ۵ ایمیل اول لیستش باشد

    ۷- هرگز اسپم ارسال نکنید. سعی کنید با روشی که در این کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی گفته شد ایمیل علاقه مندان خودتان را جمع آوری کنید. ارسال اسپم هزینه زیادی را برای تجارت آنلاین شما ایجاد میکند.

     ۸- ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی میباشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که این اعتماد کاربر از بین برود

    ۹- در ایمیلهای خودتان اصل سادگی را رعایت کنید. هر چه ایمیل شما ساده تر باشد خوانا تر خواهد بود. سعی کنید پیام خودتان را واضح به کاربر نشان دهید

    ۱۰- محتوای ایمیل ارسالی خودتان را بر مبنای مهم به کم اهمیت مرتب کنید.

     

  • ۳ راه بهبود بخشیدن به فرآیندهای ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/15

    ۳ راه بهبود بخشیدن به فرآیندهای ایمیل مارکتینگ

    بهبود بخشیدن و بهینه‌سازی تجارت با ایمیل هیچ‌وقت پایان نمی‌پذیرد و شما باید از هر فرصت و علمی برای بهتر کردن شرایط استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمرکز خود را درزمینهٔ رقابت و معیارهای فرآیند ایمیل مارکتینگ افزایش دهید.
    در ادامه ما به 3 روش برای بهبود بخشیدن به عملکرد ایمیل‌های شما اشاره می‌کنیم. این روش‌ها طی سال 2013 و 2014 به‌عنوان مؤثرترین راه برای کسب موفقیت در ایمیل مارکتینگ معرفی‌شده‌اند.

     

    1. تعامل (شرکت کردن) مشترکین خود را افزایش دهید.

    هرچه بیشتر مشترکین ایمیل خود را به کار بگیرید و آن‌ها را در تعاملات شرکت دهید به نفع شماست. کارشناسان معتقدند که این کار حتی از تبلیغات و انجام کارهای مختلف ازجمله کسب بازدید و کاربر از طریق سیستم کلیکی (open and click-through rates) هم بهتر است. ولی به‌هرحال، دعوت به حضور بیشتر کاربران یکی از رازهای موفقیت خواهد بود.
    تعاملات صحیح و واقعی مشترکین، میزان عملکردهای مشترکین در فرآیندهای شخصی آن‌ها را آنالیز می‌کند. همچنین چگونگی برخورد و تعامل آن‌ها با سیستم کاری و برند شمارا نیز بررسی می‌کند. اگر مشترکین ایمیل شما مشتریان شما هم باشند، می‌توانید از این طریق متوجه شوید آن‌ها از این سیستم چه استفاده‌ای می‌کنند و خواسته‌های آن‌ها چیست. پا را فراتر از روند عادی Open and Click-through Rates بگذارید و با این روش مقدار بیشتری مشترک ثابت کسب کنید. از طریق این روش می‌توان مقادیر کلیک‌ها را متوجه شد و میزان فعالیت هر مشترک را مشاهده کرد. درنتیجه شما قادر خواهید بود تا ببینید چه کسی بیشترین مقدار فعالیت را دارد و چه کسی کمترین مقدار را دارد. از این نتایج هم می‌توانید در ایجاد دسته‌های مختلف از مشترکین استفاده کنید و برای هرکدام پیغام‌های مناسب را در نظر بگیرید.


    2. درآمد حاصل از هر مشترک یا از هر ایمیل را افزایش دهید.

    اگر شما می‌توانید از طریق ایمیل به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به‌عنوان یک کانال کسب درآمد کنید، حالا وقتش رسیده است تا با چالش بعدی روبه‌رو شوید. شما می‌توانید از هر مشترک (Subscriber) درآمد کسب کنید. این نوع درآمد که با عنوان Email List Member شناخته‌شده است ، دارای محاسبه نسبتاً ساده‌ای می‌باشد. این روش میانگین درآمد کلی شمارا به ازای هر مشترک ایمیل در لیست شما افزایش می‌دهد. البته ناگفته نماند که این درآمدزایی آسان نیست و یک چالش حرفه‌ای به شمار می‌رود اما امتحان کردنش هم مزیت‌هایی به همراه دارد. یعنی حتی اگر از این راه به سوددهی هم نرسید، حداقل از تجربه به‌دست‌آمده می‌توانید در آینده استفاده‌ای بهتر داشته باشید.


    3. رفتارها و اقدامات منجربه فرآیندهای موفقیت‌آمیز ایمیل را شروع کنید یا آن‌ها را افزایش دهید.

    در تجارت و بیزینس های آنلاین اصطلاحات خاصی وجود دارد. یکی از این اصطلاحات که نوعی رفتار تلقی می‌شود، با عنوان Triggered Email شناخته‌شده است. این   کلمه در معنا مرتبط با این موضوع نیست اما اصطلاحاً به معنی ایمیل‌های هدف‌دار و مؤثرتر است.
    سومین مورد از راهکارهای بهبود بخشیدن به کمپین‌های ایمیل به Triggered Email ها مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد که اقدامات هم‌راستا با این ویژگی نتایجی بسیار بهتر داشته‌اند و طبق آمار 30% نرخ بیشتر در Open and Click-through Rate و همچنین سه برابر بیشتر در Conversion Rates در ایمیل‌ها به همراه داشته است.
    زمانی که شما می‌توانید تعاملات و خواسته‌های مشتریان خود را دنبال کرده و بررسی کنید و رفتار بازخورد آن‌ها را مشاهده کنید، فرستادن ایمیل‌های خاص و مرتبط با مشترکین آسان‌تر شده مواردی همچون زمان مناسب‌تر برای برقراری ارتباط با مشترکین راحت‌تر قابل انتخاب هستند. اگرچه این بحث کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما درک مستقیم آن در عمل ظاهر می‌شود.
    کسانی که از Triggered Email استفاده می‌کنند ، قادر هستند تا عناصر مختلف در فرآیند کاری‌شان را برنامه‌ریزی کنند.


    برخی از مهم‌ترین عناصر قابل‌توجه که فروشنده‌ها (
    Marketers) به آن‌ها توجه بیشتری می‌کنند :

    - رخدادها، فعالیت‌ها و زمان‌های مشخص که اصول اولیه Triggered Email می‌باشد و برای اولویت‌بندی ارسال ایمیل‌ها به کار گرفته می‌شود.


    - زمان‌بندی برای برنامه‌ریزی ارسال و دریافت پیام‌ها


    - موضوع و محتوای پیام‌ها


    - شخص یا اشخاص خاصی که باید پیام‌های Triggered را دریافت کنند.


    - هماهنگی بین پیام‌ها و توجه به پیام‌های دنباله‌دار


    - تعداد پیام‌های ارسالی


    برخی از انواع رایج Triggered Email ها :


    * پیام‌های خوش‌آمد گویی


    * پیام‌های تشکر


    * پیام‌های تشویقی برای خرید بیشتر (Upsell)


    * پیام‌های آموزشی


    * پیام‌های حاوی پیشنهادات ویژه


    * پیام‌های تبریک روز تولد و یا تبریک سالگرد عضویت


    * پیام‌های مربوط به عضویت و حساب کاربری

  • راه کارهایی مفید برای افزایش کلیک ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/10

    در بازاریابی ایمیل مارکتینگ باید ایمیل ها را به افرادی فرستاد که واقعا به دریافت ایمیل و خواندن مطالبتان تمایل داشته باشند.امکان دارد این ایمیل ها در صندوق ورودی دریافت کننده در میان انبوهی از ایمیل ها بماند و یا اسپم شود.و حتی دریافت کنندگان ایمیل شاید ایمیل دریافتی از سوی شما را باز کنند و نسبت ب لینک سایت شما بی تفاوت باشند.در ادامه مطالب نکاتی را بیان می کنم که می توانید آمار باز شدن ایمیل های ارسالی تان افزایش شود،و دیگر نگران این نباشید که در بازاریابی ایمیل مارکتینگ خود موفق نیستید.

    • ایمیل های ارسالی خود را از طرف شخصی بفرستید و نه شرکت

    اگر شما ایمیل خود را از جانب شخصی بفرستید،نرخ باز شدن آن افزایش می یابد.دریافت کنندگان ایمیل،به نام و ایمیل ارسالی از طریف شخصی، عموما اعتماد می کنند تا نام و ایمیل ارسال کننده عمومی!!!

    • متن پیش نمایش ایمیلتان را مشخص کنید

    متن پیش نمایش،متنی است که پس از عنوان ایمیلتان در صندوق ورودی دریافت کنندگان نمایش داده می شود،در واقع همان متنی است که نمایشی از محتوای ایمیل را نشان می دهد.پس بهتر است از متن پیش نمایش برای نشان دادن خلاصه ای کوتاه و کاملا مرتبط با موضوع ایمیلتان استفاده کنید،تقریبا در حد 50 کاراکتر.

    اگر شما متنی برای پیش نمایش خود تنظیم نکنید،به طور خودکار قسمتی از محتوای ایمیلتان به عنوان پیش نمایش انتخاب می شود،که  نه تنها ممکن است درهم  شود و حتی امکان دارد شانس جلب توجه دریافت کننده را از دست بدهید.

    • نسخه متن ساده

    امکان دارد بعضی از سرویس دهنده های ایمیل از ایمیل های HTML پشتیبانی نکنند و ایمیل شما را یه صورت HTML و زیبا نشان ندهند،و یا بعضی از افراد بخواهند که ایمیل دریافتی از شما را به صورت متن ساده ببینند.پس لازم است که متن های اضافی را از ایمیلتان حذف کنید، لینک های طولانی را با لینک های کوتاه جایگزین کنید و تا جایی که ممکن می باشد بدنه ایمیل را ساده نگه دارید.شما می توانید با صرف زمان اندکی نسخه متن ساده ایمیلتان را بهینه نمایید، این کار به شما کمک می کند به اهداف خود در ایمیل مارکتینگ برسید و ایمیلتان را از اسپم حفظ کنید!!

    • دکمه ای برای اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی

    افزایش بازدیدکنندگان شما،در واقع همان افزایش کلیک کردن لینک شما می باشد،پس برای بهره وری بیشتر از ایمیل مارکتینگ خود می توانید،دکمه شبکه های اجتماعی را در ایمیل خود قرار دهید.

    بعضی از سیستم های ایمیل مارکتینگ ،تمپلیت هایی با دکمه ها به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ارائه می کنند،که کار را ساده می کند و فقط لازم است که شما لینک مقصد را وارد کنید.در غیر اینصورت باید دکمه های به اشتراک گذاری را به صورت دستی وارد نمایید.

    پس باید توجه داشته باشید برای افزایش کلیک خوردن ایمیلتان،باید دکمه های اشتراک گذاری را در ایمیل خود اضافه کنید زیرا به دریافت کنندگان شما این امکان را می دهد که لینک شما را به اشتراک بگذارند،ولی دکمه های دنبال کردن (follow) برای درخواست لایک کردن است. دنبال کردن یا افزودن شرکت شما به کانال های سوشیال مدیا است.

    راهکارهایی برای افزایش کلیک شدن ایمیل مارکتینگ شما بود و لازم است که شما نکات مهمی که در ایمیل مارکتینگ می باشد،را رعایت کنید.

     

  • به‌عنوان صاحب یک تجارت کوچک، شما در کسب‌وکار خود سمت‌های زیادی را شخصاً به ‌عهده‌دارید؛ ازجمله مدیر‌عامل، مدیر منابع انسانی، برنامه‌ریز بازاریابی و غیره.
    داشتن دانش کافی از روند پیشرو و اتفاقات آینده در عملکرد بازاریابی شما بسیار مؤثر است.
    تاکنون مقاله‌های بسیاری در رابطه با جذب و افزایش مشتری در کسب‌وکارهای کوچک منتشرشده است اما آشنایی با برنامه‌ شرکت‌های بزرگ در نحوه انتخاب مشاغل کوچک و کار کردن با آن‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

    در تحقیقی که Breiden _آژانس تحقیقاتی بازاریابی مطرح جهان_ از ۵۷ شرکت آمریکایی و کانادایی سرمایه‌گذار در کسب‌وکارهای کوچک انجام داده‌ است، پنج کلید طلایی استخراج‌شده است که مطمئناً به‌کار‌گیری آن‌ها برای موفقیت کسب‌و‌کار شما مفید خواهد‌ بود:

    ۱- از میان تمامی روش‌های موجود بازاریابی با کسب‌وکارهای کوچک و متوسط SMB ، ایمیل مارکتینگ Email Marketing و بازاریابی محتوا Content Marketing از اولویت بالاتری نزد شرکت‌های بزرگ برخوردار است؛ به‌طوری که برای هریک از این تاکتیک‌های بازاریابی ۱۵% از بودجه خود را اختصاص می‌دهند.

    ۲- زمانی‌که از آن‌ها در رابطه با مؤثرترین شیوه دادوستد با مشاغل کوچک پرسیده شد در پاسخ‌شان طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌های کاری، استخدام، بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وبلاگ‌نویسی مورد توجه قرار گرفته بود.
    پس به‌عنوان صاحب یک تجارت کوچک حتماً به این نکته توجه داشته باشید و تمام زوایای موجود جهت ارتباط با شرکت‌های بزرگ و جذب مشتریان بالقوه را بررسی کنید.

    ۳- برنامه‌ریزی نزدیک به هفتاد درصد از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، در راستای افزایش منابع تخصیص‌یافته به بازاریابی محتوا و ارتقاء آن است.
    بازاریابی محتوا توسط رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌شود و موتورهای جستجو به آن بسیار اهمیت می‌دهند. بنابراین به دنبال گرفتن محتوا از شرکت‌ها و برندهای مطرح باشید، حتی آن را تقاضا کنید، چون مهم‌ترین چیزی است که کسب‌وکار شما به آن احتیاج دارد.

    ۴- در میان شرکت‌هایی که هدفشان افزایش منابع بازاریابی محتواست محبوب‌ترین شیوه، مطالعه‌ی داستان‌های موفقیت آن‌هاست. پس اگر شما نیز به دنبال راهی ارزان و مطمئن جهت نمایش بیشتر کسب‌وکار خود هستید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید.
    بررسی شرکت‌هایی که دقیقاً کار شما را انجام می‌دهند یا فکر می‌کنید به‌نوعی با کار شما در ارتباط هستند یا امکان ایجاد موقعیت در آن‌ها در رابطه با کسب‌وکار شما وجود دارد، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

    ۵- در میان شبکه‌های اجتماعی موجود، با توجه به بودجه‌ی تخصیص‌یافته بازاریابی شرکت‌ها، لینکداین LinkedIn سریع‌ترین رشد را داشته است. پس‌ازآن بخشی از هزینه‌های بازاریابی در Twitter و Facebook مصرف می‌شود.
    چنانچه شرکت‌های موردنظرتان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و برنامه کار با آن‌ها را در لینکداین داشته باشید، علاوه بر دریافت مطالب با‌ارزش در ارتباط با کسب‌وکار خود، ممکن است موقعیت‌های مناسبی جهت ارتباط با آن‌ها پیدا کنید و چه‌بسا پیشنهاد‌های قابل‌تأملی از طرف این شرکت‌ها نیز دریافت کنید.

  • بهینه سازی محتوای ایمیل برای کاهش اسپم

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/03

     

    در ارسال ایمیل گروهی شرط اول برای اینباکس شدن ایمیل ها ، کانفیگ و تنظیمات درست سرور ارسال ایمیل می باشد. شرط دوم که بسیار اهمیت دارد ، استفاده ازمحتوای درست و مناسب در ایمیل تبلیغاتی است.

    در نوشتن محتوای خبرنامه به نکات زیر توجه کنید وحتماآن ها را در متن خبرنامه تان در نظر بگیرید:

    جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

    1. از عباراتی چون  اینجا را کلیک کنید  این تنها شانس زندگی شماست و … هرگز در ایمیل‌ها استفاده نکنید.
    2. اگر از کلمات انگلیسی استفاده می‌کنید سعی کنید کلمات را با حروف کوچک بنویسید. معمولاً افراد جهت جلب توجه کاربر کلمه ای را با حروف بزرگ می‌نویسند ولب درواقع با انجام این کار ریسک اسپم شدن ایمیل ها افزایش میابد.
    3. سعی کنید از ایمیل متن به جای فرمتHTML استفاده نمایید. اگر از فرمت HTML استفاده می‌کنید. سعی کنید کمتر از کدهای HTML استفاده کنید بیشتر سعی کنید متن شما بیشتر از کد ها باشد.
    4. از استفاده ی زیاد تصاویر در ایمیل بپرهیزید و سعی کنید تصاویر را ضمیمه ایمیل نکنید. این کار باعث بالا رفتن حجم ایمیل میشود و نارضایتی کاربرانی که با موبایل کار می‌کنند را به همراه دارد. در نتیجه افراد ترجیح میدهند ایمیل های شما را در اسپم دریافت کنند.
    5. امکان لغو عضویت را حتما در ایمیل‌ها قرار دهید. اگر فردی نمی‌خواهد از سوی شما ایمیلی دریافت کند, اجباری در کار نیست. مطمئن باشید با ادامه این کار آن فرد از شما خرید نخواهد کرد.
    6. وقتی کاربر درخواست لغو عضویت می‌کند باید تا نهایتاً ۱۰ روز این کار انجام شود.
    7. حتماً آدرس فیزیکی شرکت را در پایین ایمیل قرار دهید. این اطلاعات باید به صورت انگلیسی در پایین تمامی ایمیل‌ها به همراه شماره تلفن درج شود.
      از واژه امتحان یا تست در عنوان نامه خودتان استفاده نکنید.
    8. آدرس های وب سایت را بدون  http در ایمیل لینک کنید
    9. از علامت های نقطه گزاری زیاد استفاده نکنید چون در اسپم شدن ایمیل شما تاثیر زیادی دارد
    10. از نشانه های اختصاری مثل علامت دلار, که در تبلیغات اسپم زیاد استفاده می شود به شدت خود داری کنید.
    11. از عبارات پاسخ دوباره یا ارسال دوباره مثل RE در عنوان ایمیل استفاده نکنید
    12. متن ایمیل شما همیشه باید کوتاه باشد ایمیل های بلند مخصوصا ایمیل های یاهو در اسپم می رود
    13. تصاویر را به کمترین حد خودش برسانید و سعی کنید بسیار سبک باشد مخصوصا در ایمیل های جیمیل بسیار مهم می باشد
    14. متن ایمیل  و عنوان ایمیل شما باید در یک موضوع باشد
    15. از فرمت های دانلودی و اجرایی به شدت دوری کنید مانند exe و  …
    16. قالب ایمیل باید با استاندارد های روز ساخته و بسیار تست شود زیرا بسیاری از ایمیل ها بخاطر قالب بد اسپم میشوند
    17. فاصله زمانی بین ارسال ایمیل ها را کم نکنید. با این کارهم کاربر و هم سرور گیرنده را خسته میکنید و نتیجه آن افزایش تعداد کسانی است که ایمیل شما را به عنوان نشانه اسپم می کنند.
    18. سعی کنید هیچوفت ایمیل فرستنده را ایمیل یاهو و یا جمیل و هاتمیل و کلا ایمیل های شخصی نگذارید.از ایمیل info@ به عنوان ایمیل فرستنده استفاده کنید
    19. حتما پاسخ گیرنده برای ایمیل معرفی کنید.

    هیچ کس دوست ندارد ایمیل‌های ناخواسته را در اینباکس ایمیل خود دریافت کند. نکته مهم این است که شما می‌خواهید پیام بازاریابی خود را به مخاطبین ارسال کنید. بنابراین در هر زمان که می‌خواهید ایمیل را ارسال کنید کافی ست قبل از آن از مفید بودن آن ایمیل برای مخاطب مطمئن شوید. در غیر این صورت کاربر یا خود را از لیست شما حذف می‌کند و یا این که از این به بعد ایمیلهایتان را به اسپم مخاطب ارسال خواهید کرد.

    منبع:  http://www.maralhost.com/

  • ایمیل مارکتینگ ( بازاریابی ایمیلی )

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/06/01

    ایمیل، سریعترین، منعطف ترین، به صرفه ترین، شخصی ترین و هدفمندترین وسیله ارتباطیدر دنیای امروز است

     

    بازاریابی اینترنتی یکی از قدرتمندترین و در عین حال درک نشده ترین روش های دنیای بازاریابی است و تقریبا تمام تولید کنندگان و مصرف کنندگان از آن استفده می کنند چه با ارسال و دریافت نامه الکترونیکی و چه با پیشنهادات تجاری!

     


    1
    بیش از آنچه سرمایه گذاری می کنید بدست می آورید

    تحقیقات نشان داده اند که به ازای هر 3000 تومان در بازاریابی ایمیلی انتظار بازگشت 70,000 تومان را داشته باشید و بازاریابی ایمیلی نسبت به دیگر رویکردهای اینترنتی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد

     

    2 هر کسی تواند از آن بهره گیرد

    هزینه پایین (حتی رایگان!) و فراگیر بودن ایمیل، آنرا برای تمام افراد و شرکتها دست یافتنی می سازد؛ اگر توان ورورد به کارزار های تبلیغاتی با بودجه های چند صد میلیونی را ندارید، می توانید با یک برنامه ریزی دقیق بازاریابی ایمیلی، به اهداف تبلیغاتی خود برسید

     

    3 امکانِ ارتباطِ نزدیک و صمیمانه با مشتریان را برای شما فراهم می کند

    ایمیل، راه بسیار خوبی برای ایجاد “وفاداری به برند” در مشتریان جاری و بالقوه است، شما می توانید با ارسالایمیل های مفید، نیازهایی از مشتریان را تامین کنید که این امر منجر به اعتماد و وفاداری آن ها به برندِ شما می شود

     

    4 قابل اندازه گیری است

    ایمیل های تبلیغاتی، کاملا قابل ارزیابی و اندازه گیری هستند ؛ شما حتی می توانید از اینکه چند نفر پس از باز کردن وخواندن ایمیلِ شما روی کدام قسمت آن کلیک کرده اند مطلع شوید که به شما کمک می کند درتبلیغاتِ خود تغییراتِ موثری ایجاد کنید

     

    5 جامعه ی هدفِ آن، می تواند کاملا هدفمند باشد

    شما می توانید با توجه به اطلاعاتی از مشتریانِ هدف برای ارسال ایمیل نظیر جنسیت، سن و یا علایق آنها،ایمیل مناسب و مرتبط با نیازهای مشتریان ایجاد کنید 

     

    6فوری و عملکردی است

    پروسه ی ارسالِ ایمیل بسیار سریع و کوتاه است بطوری که در مواقعِ حساسی که مراودات برای بازاریابیِگروهی از محصولات از طریق رسانه های دیگر می تواند بسیار زمان گیر و سخت باشد، ایمیل راهی مطمئن و سریع برای بازاریابیِ مناسبِ محصولات است

     

    7 با دیگر روش های بازاریابی بسیار سازگار است

    اگر مزایای ایمیل به خودیِ خود کافی نباشد، ترکیب آن با دیگر کانالها و روشهای بازاریابی بسیار تاثیرگذار است

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.