آیا ایمیل مارکتینگ شما موفق است؟

تاریخ انتشار: 1394/04/21

 

ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزارهای بازاریابان آنلاین است که سالها در بازی مانده است.

در حالی که هر سال ابزارجدیدی وار بازی میشود؛ بازاریابان باهوش این ابزار را رها نمیکنند چون میتوانند هیجان ابزارهای جدید را کنار بگذارند و به جای آن به نتایج اعتماد کنند.

حالا که همه به خوبی میدانیم ایمیل مارکتینگ تا این حد آسان است آیا توجه مورد نیاز را به ارسال ایمیل معطوف کرده ایم؟  برای رسیدن به نتایج بهتر روی چه نکاتی باید تمرکز کنیم؟ در مقاله زیر راه موفقیت در ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی میکنیم.

 

مشتریان عاشق آن هستند

حدود ۹۵% تمام کاربران اینترنت از ایمیل استفاده میکنند

ایمیل مارکتینگ یکی از قابل اعتماد ترین راه های ارتباط با مخاطبین است برای سنجش محصول ، خدمات و پیشنهاد است یا میتوانید اطلاعات جدیدی را در باره ی شرکت خود را برای آنها ارسال کنید.

در واقع نظر سنجی ها نشان میدهد که مشتریان ترجیح میدهد تا برندها از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنند.

 

بازاریابان باهوش برای آن ارزش قائل هستند

به طور متوسط هر ۱$ که روی ایمیل مارکتینگ هزینه میکنید ۴۴٫۲۵ $ بازگشت سرمایه دارد.نرخ تبدیل (به فروش) ایمیل حدود۳٫۸۴% است   .در حالی که نرخ تبدیل سرمایه 2.23% و شبکه های اجتماعی %۰٫۷۴ محاسبه شده.

ایمیل مارکتینگ نه تنها در مقایسه با ابزارهای بازاریابی دیگر نرخ تبدیل (به فروش) بالایی را ارائه میکند بلکه ارزشمنترین بازدیدها ا در اختیار بازاریابان قرار میدهد (حتی بیشتر از سئو و تبلیغات کلیکی)

۳ فاکتور مهم در ایمیل مارکتینگ که باید آنها را دنبال کنیم

 

۱-نرخ بازشدن

در میان مهمترین فاکتورهای موجود در ایمیل مارکتینگ ، نرخ باز شدن مهمترین به حساب می آید.نرخ باز شدن نمایانگر فاکتورهای مختلفی است : عنوان جذاب ، مربوط بودن محتوا به مخاطب ، رسیدن ایمیل ، نرخ بازگشت ، سلامت لیست ایمیل ، امکان امکان شخصی سازی در زمان مشترک شدن ، دفعات ارسال ایمیل و . . . .نرخ باز شدن بالا نشان میدهد که بیشتر فاکتورها رو درست انجام داده اید.

 

اگر نرخ  باز شدن پایینی دارید ، احتمالاً عنوان ایمیلهای ارسالی ضعیف است یا ایمیل را در در فاصله های زمانی نزدیک به هم ارسال میکنید.ضمن اینکه میتواند نشانه ی مشکلات  deliver شدن ایمیل باشد.هرچه زودتر دلیل ین مشکل را پیدا کنید قبل از اینکه لیست ایمیل شما کمتر و کمتر قابل استفاده شود.

 

۲- نرخ کلیک

نرخ کلیک ایمیل از طریق تقسیم کل کلیکهای یکتا بر تعداد کل لیست ایمیل محاسبه میشود.این عدد معمولاً بصورت % نمایش داده میشود.ضمن اینکه میتوانید نرخ کلیک را بر اساس لینکهای درون ایمیل یا اندازهی لیست محاسبه کنید

نرخ کلیک بالا ، نتیجه ی بهینه سازی طراحی ایمیل ، مرتبط بودن محتوا به مخاطب ، جذابیت چیشنهاد ها و یا ترکیبی از تمام موارد گفته شده است.

۳- نسبت کلیک به  نرخ بازشدن ایمیل

این فاکتور نشان میدهد کمپین شما چقدر موفق عمل میکند.نسبت کلیک بالا به باز شدن (ctor) به این معنی است که ایمیل شما مرتبط و جذاب است.CTOR نشان دهنده ی جالب بودن متن ایمل شما است واینکه چقدر خوانندگان را تشیق به کلیک روی لینکهای درون ایمیل میکند.

ببینید که ایمیل شما در مقایسه با برندهای جهانی در چه موقعیتی قرار دارد

۳ هدف اصلی ایمیل مارکتینگ

 

۱-افزایش فروش

ایمیل توسط بازاریابان به عنوان ابزاری قدرتمند جهت سودآوری استفاده میشود.قیمت آن پایین است و به راحتی قابل استفاده است.پیام ، زمانبندی و دریافت کنندگان ایمیل همه تحت کنترل ارسال کننده هستند.بسیاری از ویژگی های ایمیل در راهکارهای دیگر تبلیغاتی قابل استفاده نیستند.

 

۲-ایجاد بازدید

از ایمیل برای ایجاد بازدیدهای روزانه با هدف فروش استفاده میشود.این روش فروش میتواند در فروش تجارت به تجارت مورد استاده قرار گیرد.

 

۳-افزایش ترافیک / معرفی برند

این هدف دوگانه یکی از هدف های اصلی در ارسال ایمیل است.کمپینهای ایمیل با  نرخ کلیک بالا مساوی هستند با ترافیک ثابت به وب سایت.

در حالی که بسیاری از برندها ، برای معرفی برند از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند؛این روش برای معرفی توصیه نمیشد مگر اینکه میخواهید محصول جدیدی را از شرکت خودتان معرفی کنید.ایمیلهای ناخواسته نرخ باز شدن پایینی دارند.دراین صورت کاربران بیشتری تمایل دارند تا دکمه ی اسپم را بزنند که باعث کم شدن اعتبار دامنه میشود که تمام کمپینهای ایمیل آینده از دامنه را تحت تاثیر قرار میدهد.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.