چطور از پوشه اسپم ها دور بمانیم

تاریخ انتشار: 1394/04/24

ایمیل ها فقط وقتی کارایی دارند که به دریافت کنندگان موردنظر شما برسند. در این مقاله، شش نکته برای کیفیت ایمیل را به شما می آموزیم تا با استفاده از آنها پله آخر ایمیل های شما پوشه اسپم دریافت کننده ها نباشد.

1. لیست تان را پاکسازی کنید.

به احتمال زیاد، 20 درصد از ایمیل های لیست شما بعد از 12 ماه دیگر کارایی نخواهند داشت. به این معنا که حدود یک پنجم از کل اطلاعات پایگاه شما یا آدرس ایمیل شان را عوض می کنند یا از عضویت شان را در سیستم شما لغو می کنند. ارائه دهندگان خدمات اینترنت، گاهی از آدرس های ایمیل قدیمی و حذف شده به عنوان تله اسپم استفاده می کنند. اگر شما در این تله بیفتید و ایمیل تان به پوشه اسپم فرستاده شود علاوه بر اینکه به حسن شهرت تان آسیب می رسد، تلاش تان برای دسترسی به اینباکس مخاطبان تان هم بی نتیجه می ماند. برای جلوگیری از این مسئله، باید مرتباً لیست تان را با روش های زیر پاکسازی کنید:

  • همه پاسخ ها (reply) را دریافت کنید. مطمئن شوید سیستم ایمیل تان طوری تنظیم شده است که می توانید همه پاسخ ها را دریافت کنید.
  • لغو اشتراک فعال. پس از هر تغییر در حساب های کاربری یا لغو اشتراک، این پاسخ ها را بررسی کنید. همه تغییرات را زیرنظر داشته باشید؛ آنهایی که اشتراک شان را لغو کرده ند، ایمیل هایی که حذف شده اند و حساب های کاربری که ایمیل شان را تغییر داده اند.
  • ایمیل های پاسخ را چک کنید. بسیاری از دریافت کنندگان ایمیل، به جای استفاده از لینک لغو اشتراک از طریق پاسخ دادن به ایمیل های خود شما تقاضای لغو اشتراک می کنند.

2. لیست تان را براساس فعالیت طبقه بندی کنید.

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، رفتار دریافت کنندگان را از طریق ایمیل ها و فرستنده آنها بررسی می کنند. به این ترتیب افرادی که مرتباً ایمیل های شما را باز نکند، ایمیل هایتان را در پوشه اسپم دریافت خواهند کرد؛ حتی اگر مایل به خواندن آنها باشند. برای پیشگیری از چنین وضعیتی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • لیست تان را بر مبنای آخرین باری که مشترکین ایمیل هایتان را باز کرده اند، تقسیم بندی کنید.
  • برای مشترکین غیرفعال هم فواصل زمانی مختلف، موضوع گیراتر و پیشنهادهای ویژه درنظر بگیرید. یا از تکنیک های موثری مثل معامله های روزانه یا هفتگی، رقابت و هدایا استفاده کنید.

3. قوانین خط موضوع (Subject Line) را رعایت کنید

استفاده از واژه "مجانی" در موضوع ایمیل مشکلی ندارد. استفاده از چنین واژه هایی که قبلاً به عنوان تله اسپم استفاده می شدند، اکنون دیگر مانعی ندارد. با توجه به اینکه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی روی فیلترینگ پیشرفته و احراز هویت فرستندگان ایمیل تکیه می کنند، دیگر محتوای موضوع ایمیل تاثیر چندانی در اسپم شناخته شدن ایمیل شما ندارد. با این حال، چند مورد استثنا وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

  • استفاده بیش از حد از علائم نقطه گذاری و حروف بزرگ، مثل ؟ و ! در موضوع ایمیل
  • استفاده از علامت $ در ابتدای موضوع ایمیل
  • موضوع های گمراه کننده با وعده های دروغین

4. از امکانات خدمات ایمیل تان استفاده کنید.

برخی از ارائه دهندگان خدمات ایمیل، افزونه ای در اختیار کاربرانشان قرار می دهند که با استفاده از آن می توان امکان اسپم شدن ایمیل را چک کرد. اگر چه امتیازی که این افزونه به شما می دهد قطعی نیست، به شما کمک می کنند روی قسمت هایی که می توانند برای شما دردسرساز شوند تمرکز بیشتری کنید.

5. بررسی نتایج برمبنای دامنه

یکی از آسان ترین راه ها برای تشخیص مشکلات دریافت ایمیل هایتان، بررسی نرخ ایمیل های بازشده بر مبنای دامنه (مثل @gmail.com، @yahoo.com و ...) آنهاست. اگر در یکی از دامنه ها روند روبه پایین یا نرخ ایمیل های بازشده کمتر از متوسط را مشاهده کردید، احتمالاً آن سرویس دهنده مشکلی دارد.

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مرتباً الگوریتم ها و قوانین طبقه بندی ایمیل ها را تغییر می دهند. به همین خاطر افزایش یا کاهش نرخ ایمیل های باز شده در یک دامنه خاص طبیعی است. 

6. اعتبار و امتیازتان را بررسی کنید

شما باید بدانید که ایمیل های شما از چه آدرس IP می آیند و آیا این آدرس ها به اشتراک گذاشته شده اند یا خیر. هر از گاهی آدرس IP تان را در یکی از سایت های رایگان امتحان کنید تا مطمئن شوید در لیست سیاه (blacklist) قرار نگرفته باشد. 

منبع:  http://www.guilanwd.ir/

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.