• بازاریابی اینترنتی در خدمت صنعت گردشگری

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/24

    بازاریابی اینترنتی نوعی بازاریابی می باشد که بدلیل ماندگاری، فراگیر بودن و ارزانی، جایگاه خاصی در انواع مرسوم بازاریابی پیدا کرده است. این تبلیغات به صورت شبانه روزی و بی وفقه و با قابلیت به روزآوری در زمانی که شرکتها با مشکل هزینه کرد زیاد برای تبلیغات مواجه اند بهترین گزینه است. راههای استفاده از رادیو، تلویزیون، نشریه و روزنامه برای تبلیغات و بازاریابی، باوجود اینکه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ولی دیگر برچسب سنتی بودن را پذیرفته اند. این راه ها با وجود تمام مزیت هایی که دارند چند عیب بزرگ را نیز در خود جای داده اند:

    • خیلی گران و پرهزینه می باشند، بطوری که فقط شرکتهای بزرگ از آنها استفاده می کنند و ریسک هزینه آن را می پذیرند.( و شرکتهای کوچک تقریبا استفاده ندارند. )
    • بازخورد آنی و لحظه ای ندارند، بطوری که در این روشها مشخص نمی شود که چند نفر و چطور و به چه مقداری پیام را دریافت کرده اند.

    در بازاریابی اینترنتی نیاز به تعداد زیادی کارمند و یا طراح گرافیک و یا تحلیلگر بازاریاب نداریم. تعداد بیشماری از افراد در دنیا از اینترنت استفاده می کنند.اینترنت یک راه نسبتا جدید برای دریافت اطلاعات مسافرتی بصورت آنلاین می باشد. تاثیر بسزای بازاریابی اینترنتی را می توان در تمام بخش های صنعت گردشگری، از هتل های زنجیره ای بزرگ گرفته تا فعالان کوچک در این زمینه حس کرد. مزیت این مدل از تجارت این می باشد که براساس تقاضای مصرف کننده است و هرساله تعداد بیشتری از مصرف کنندگان برای تحقیق، برنامه ریزی و حتی رزرو سفرشان به اینترنت مراجعه می کنند. مسافران و گردشگران به هنگام ورود به یک مقصد، دیگر به جای استفاده از کتاب های راهنما و نقشه از تکنولوژی اینترنت استفاده می کنند.

    در حال حاضر بسیاری از افراد، قبل از مسافرت اطلاعات سفر خود، شامل : آب و هوا، مسیر سفر، مکان های اقامتی و امکان رزرو آنها، رستوران ها، اماکن گردشگری را از طریق جستجو در صفحات اینترنتی بدست می آورند. در این بین بازاریابی اینترنتی گردشگری نقش بسزایی در معرفی توانمندی های این صنعت ایفا می کند، بطوری که با ایجاد بستری مناسب، امکان برنامه ریزی مطمئن و بهره بردن از سفری کم هزینه و دلچسب را برای گردشگران فراهم می کند.

    شما معمولا در زندگی خود با وضعیتی که ناگهان نرخ باز شدن ایمیل هایتان از 20% به 5% یا کمتر سقوط کرده باشد را تجربه کرده‌اید. ممکن است روز شما این گونه شروع شود: شما از خواب بیدار شدید،لپ تاپ خود را باز کرده اید و ایمیل های خود را خود بررسی کردید و خوشحال از این که خبرنامه ای طراحی کرده اید روی گزینه send  کلیک می کنید و هیجان درونتان اوج می گیرد و در انتظار باز شدن ایمیل ها و کلیک خوردن آن ها هستید.
    اما یک ثانیه صبر کنید چرا بعد از یک ساعت نرخ باز شدن و کلیک آن ها کم است؟ شما ناگهان تعجب می کنید!! 3 ساعت....5....ساعت..3%نرخ باز شدن، چگونه می تواند این اتفاق بیفتد!! باید چیز اشتباهی وجود داشته بود. شما شروع به وحشت و نگرانی می کنید آن گاه خواستار چت با تیم پشتیبانی ما می شوید که البته حق هم دارید و ما درک می کنیم . با این حال هیچ نا هنجاری در 99% موارد وجود ندارد ما در این مقاله به شما مشاوره هایی جهت این که ایمیل های شما در بازاریابی اینترنتی به inbox شخص برود و نرخ باز شدن شما را افزایش دهد، می دهیم.

    • ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی از دامنه خود
      این خیلی خوبه که ایمیل های خود را به دوست و یا همکار خود تحت دامنه هایی مانند @yahoo.com،@gmail.com...بفرستید اما  هنگامی که می خواهید بازاریابی اینترنتی انجام دهید دیگر این چنین نیست شما باید ایمیل های خود را با دامنه  خود بفرستید...
      هم چنین این که شما نباید اسامی مختلف و یا ایمیل های خود را تحت سندر های مختلف بفرستید و از اسامی واضح و روشن استفاده کنید مانند newsletter@ ، راه دیگری که بسیار مفید است شخصی سازی می باشد.
      همه ما در زمینه شخصی سازی ایمیل خبرهایی شنیده ایم مانند استفاده از نام مشتری، ارسال تبریک تولد، ایمیل های بخش بندی شده و ...اما گاهی فراموش می کنیم که باید همه چیز ها با شما شروع شود. بهتر است در بازاریابی اینترنتی ایمیل های خود را شخصی سازی کنید زیرا تاثیر شگفت انگیزی در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های شما دارد.

    آیا تاکنون متوجه شده اید که برخی از مردم تصویر خود را کنار ایمیلشون دارند این یک آواتار است. آواتار یک عکس کوچک یا تصویر که تجسم صاحب آن می باشد این یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی شرکت خود در سراسر اینترنت است.به سایت www. Gravatar.com بروید و یک عکس خود یا کمپانی خود را بارگذاری کنید و با آدرس ایمیلتان لینک می شود.

     

    • شناسایی دامنه شما
      شما هم اکنون چیزی شبیه peter@yourdomain.com  اضافه کرده اید و آماده ارسال می باشید. اما صبر کنید آیا شما چیزی را فراموش نکرده اید؟ بله، احراز هویت دامنه 
      چرا مهم است؟ دامنه ایمیل شما است که به سرور شما اجازه ارسال ایمیل می دهد و این باعث ضد فیلتر اسم شما و تایید اینکه این ایمیل ها واقعی هستند می شود.

     

    • چک کردن محتوای خبرنامه:
      برخی از افراد خبرنامه هایشان دارای محتوای زیان بار است راه خاصی برای بهبودش وجود ندارد اما می توان با کاهش برخی از کلمه های کلیدی و محدود کردن آن ها اسپم را کاهش داد در این جا برخی از راهکار هایی که برای محتوا در بازاریابی اینترنتی مفید هستند را به شما توصیه می کنیم.
    1. استفاده از لینک های معتبر بدون استفاده از لینک های وابسته
    2. استفاده از یک محتوای کوتاه و جلوگیری از تشریح بیش از حد مطالب
    3. تعادل بین تصاویر و متن خود بوجود آورید.
    4. از علائمی مانند تعجب،علامت سوال و ... هنگام ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی کمتر استفاده کنید. درواقع استفاده نکردن بیش از حد از آن ها
    5. اجتناب از نوشتن متن به رنگ قرمز
    6. اجتناب از عبارات ترغیب کننده اشتباه مانند مثلا لطفا این جا کلیک کنید.

     

    هرگز لیست ایمیلی را خرید نکنید
    برای ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی خود هرگز از بانک ایمیل استفاده نکنید زیرا اکثر آن ها ایمیل های Bounce دارند و ارسال خبرنامه به آن ها باعث می شود که از تعداد ایمیل هایی که می توانستید به نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود وارد کنید کم شود و هم چنین در اکثر موارد باعث بالا رفتن نرخ اسپم شما می شود.
  • بازاریابی اینترنتی و جذب رضایت مشتری

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/08/19

    اغلب افراد فکر می کنند که بازاریابی به معنای فروش محصولی خاص است که برای آن تبلیغات زیادی می شود.

    این تصور غلط نیست ولی با وجود هزینه های بالا داشتن این تصور در مورد بازاریابی درست نیست.

    برای داشتن یک بازاریابی موفق چند فرآیند باید طی شود که عبارت اند از : ‌تحقیق، ‌تولید ‌محصول، ‌برقرار ‌کردن ‌ارتباط، توزیع، ‌قیمت ‌گذاری ‌و ‌ارائه ‌خدمات.

    اما برای داشتن یک بازاریابی موفق مهم ترین اصل این است که چگونه بتوانیم با کم تررین هزینه ی ممکن بهترین تبلیغات را در مورد کسب و کار خود ارائه کنیم.

    این جاست که بازاریابی اینترنتی با بهترین روش های خود برای ما کار آمد است. با استفاده از بازاریابی اینترنتی دیگر نیازی به داشتن نیروی انسانی در جهت فروش و تبلیغات نیست. شما می توانید با صرف کم ترین هزینه با مشتریان خود در ارتباط باشید. یکی دیگر از راه هایی که می توان با استفاده از آن ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد نرم افزار CRM بهترین گزینه است.

     ‌ با استفاده از نرم افزار CRM‌ می توانید در هر زمانی که می خواهید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشته باشید و بازاریابی اینترنتی خود را به سرعت گسترش دهید.

    در بازاریابی اینترنتی رضایت مشتری مهم ترین عامل است. اما ‌دو ‌عامل ‌در ‌جلب ‌رضایت ‌مشتری‌ ‌موثر ‌خواهد ‌بود

    1.  ‌عملکرد ‌محصول ‌در ‌ارایه ‌ارزش ‌مورد ‌نظر ‌مشتری
    2. ‌کیفیت ‌محصول

     ‌اگر ‌عملکرد ‌محصول ‌از ‌انتظار ‌مشتری ‌کمتر ‌شود، ‌خریدار ‌ناراضی ‌و ‌اگر ‌عملکرد ‌همانند ‌انتظار ‌او ‌باشد ‌خریدار ‌راضی ‌است. ‌اگر ‌عملکرد ‌از ‌انتظار ‌بیشتر ‌شود، ‌خریدار ‌خشنود ‌می‌شود. ‌شرکت‌هایی ‌که ‌از ‌نظر ‌بازاریابی اینترنتی ‌در ‌سطحی ‌عالی ‌قرار ‌دارند ‌می‌کوشند ‌مشتریان ‌خود ‌را ‌راضی ‌نگه ‌دارند. ‌مشتری ‌راضی ‌خریدهای ‌خود ‌را ‌تکرار ‌می‌کند ‌و ‌از ‌تجربه ‌های ‌خوبی ‌که ‌درباره ‌محصول ‌دارد ‌دیگران ‌را ‌هم ‌آگاه ‌می‌سازد. ‌کلید ‌اصلی ‌موفقیت ‌این ‌است ‌که ‌انتظارات ‌مشتری ‌با ‌عملکرد ‌شرکت ‌منطبق ‌باشد. ‌شرکت‌هایی موفق، می‌کوشند ‌مشتری ‌را ‌خشنود ‌کنند، ‌زیرا ‌نه ‌تنها ‌متعهد ‌به ‌ارایه ‌خدمات ‌یا ‌محصول ‌هستند ‌بلکه ‌چیزی ‌را ‌که ‌عرضه ‌می‌کنند ‌بسی ‌بیش ‌از ‌تعهداتشان ‌است. رضایت ‌مشتری ‌با ‌کیفیت ‌محصول ‌و ‌خدمات ‌رابطه ‌ای ‌تنگاتنگ ‌دارد.

    با بازاریابی اینترنتی میتوانید با صرف کمترین هزینه  سودآوری بیشتر و هم چنین جذب رضایت مشتریانتان را جذب کنید.

  • ۶ نکته برای نوشتن ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/19

    چه فریلنسر باشید و چه کارمند یک شرکت باشید، در هر حرفه ای مشغول به کار باشید و در هر کجای دنیا که باشید بدون شک ایمیل بخش جدایی ناپذیری از زندگی و کار شما به حساب می آید. هر زمانی ممکن است ایمیلی از یکی از کارفرمایان و یا همکاران خود دریافت کنید که نیاز به یک پاسخ داشته باشد و یا اینکه خودتان به ارسال یک ایمیل احتیاج پیدا کنید.

     

    اگر تا کنون توجه نکرده بودید باید بدانید که نحوه نوشتن ایمیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و گاهی تاثیر شگرفی روی موقعیت های کاری شما می گذارد. اگر یک ایمیل به درستی و با رعایت اصول اساسی نوشته نشده باشد می تواند یک موقعیت بزرگ در کار را از شما بگیرد، در حالی که اگر ایمیل به شکل درست خود نوشته شود چه بسا یک موقعیت کاری فوق العاده برای شما به وجود بیاورد. در این مقاله ۶ نکته برای نوشتن صحیح ایمیل برای شما نوشته شده تا بتوانید با استفاده از این نکات درب را بر روی موقعیت های بزرگ بگشایید.

    1-                     موضوع را کاملا واضح بنویسد

    موضوع ایمیل یا همان Subject اولین موردی است که در هر ایمیلی مورد توجه قرار می گیرد. پس نیاز است که به موضوع ایمیل توجه زیادی شود. بهتر آن است که موضوع ایمیل به طور شفاف و واضح و در عین حال خیلی کوتاه به موضوع اصلی مورد بحث در بدنه ایمیل اشاره کند. اگر ایمیلی برای ایجاد یک قرار ملاقات می نویسید حتما در موضوع ایمیل به عبارت قرار ملاقات اشاره کنید، یا اگر ایمیل شما باید هر چه زودتر خوانده شود حتما در موضوع ایمیل خاطرنشان کنید که این ایمیل حساسیت زمانی دارد.

    این روزها ایمیل های اسپم بسیار زیاد شده اند و کمتر کسی پیدا می شود که همه ایمیل های خود را یک به یک بررسی کند چون می داند بسیاری از آنها بی اهمیت و اسپم هستند. بنابراین اگر موضوع یک ایمیل بی اهمیت و یا تکراری جلوه کند احتمال خوانده شدن آن خیلی کم است. بنابراین سعی کنید ایمیل شما بی اهمیت جلوه نکند و برای اینکار اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید موضوع ایمیل شماست.

    ۲- از احوال پرسی های معمولی استفاده نکنید

    اگر در حال ارسال یک ایمیل به چندین نفر هستید ممکن است یک « سلام » ابتدا جالب به نظر برسد ولی این کار باعث می شود از اهمیت ایمیل شما بکاهد. در زمان ارسال ایمیل معمولا بهتر است از احوال پرسی های رسمی و کمی طولانی تر از یک سلام استفاده شود مگر آنکه به یکی از دوستان خیلی نزدیک خود ایمیل بفرستید.

    اگر در زمان ارسال ایمیل یک آشنایی مختصر با شخص مقابل داشته باشید می دانید که چطور باید ایمیل خود را شروع کنید. شروع یک ایمیل به شیوه ای که می دانید شخص مقابل آن را می پسندد ایمیل شما را خیلی حرفه ای تر جلوه می دهد. ممکن است به نظر کمی از وقت شما را به خود اختصاص دهد ولی مطمئن باشید که اگر چند دقیقه ای به نحوه شروع ایمیل فکر کنید و راه مناسب آن را پیدا کنید پشیمان نخواهید شد.

    3-                     به موضوع اصلی اشاره کنید

    هیچ وقت کاری نکنید که مخاطب شما برای رسیدن به موضوع اصلی ایمیل ابتدا یک کتاب پر از مسائل حاشیه ای را بخواند چون اگر دیر به موضوع اصلی مورد بحث اشاره کنید ممکن است شخص مقابل اصلا هیچ وقت به آن نرسد و ایمیل را به طور کامل نخواند و آن را نیمه کاره رها کند.

    اگر موضوع مورد بحث بیش از حد پیچیده و طولانی است بهتر است آن را با تماس تلفنی با شخص مورد نظر در میان بگذارید و یا حداقل موضوع را به بخش هایی کوچک تر تقسیم کنید و هر بار یک بخش را ایمیل کنید و وقتی در مورد آن بخش به نتیجه رسیدید، بخش بعدی را ایمیل کنید.

    وقتی بحث خواندن یک متن در کامپیوتر یا اسمارت فون به میان می آید، چشم کاربران مثل اسکنر عمل می کند و در واقع موضوعات بی اهمیت را کنار می گذارند و فقط به مطالب مهم می پردازند. بنابراین بهتر است ایمیل خود را در پاراگراف هایی خیلی کوتاه بنویسید و اگر لازم بود از لیست های گلوله ای و یا شماره ای استفاده کنید.

    ۴- اطلاعات تماس را فراموش نکنید

     

    اگر در شرایطی بودید که نیاز به یک پاسخ سریع داشتید باید حتما راه های تماس با خود را در ایمیل خود ذکر کنید. البته این نکته فقط به شرایط اضطراری محدود نمی شود، در هر شرایطی وقتی یک ایمیل ارسال می کنید باید تا جای ممکن اطلاعات تماس با خودتان را ذکر کنید تا اگر شخص مقابل نتوانست ایمیل شما را در اسرع وقت با ایمیل پاسخ دهد یا ترجیح نداد با ایمیل به شما پاسخ دهد، بتواند با شما تماس بگیرد یا در شبکه های اجتماعی برای شما پیغام بگذارد. ضمنا این اطلاعات تماس می تواند در آینده نیز می تواند برای مخاطب مفید واقع شود. ولی توجه شود که در زمان نوشتن اطلاعات تماس خود حریم خصوصی خود را نادیده نگیرید.

    ۵-  ایمیل خود را بازخوانی کنید

     

    هیچ چیز بدتر از این نیست که ایمیل شما پر از غلط های املایی و دستوری باشد. پیش از ارسال ایمیل یک یا دوبار آنچه نوشته اید را بخوانید. مطمئن شوید که املای همه کلمات و همین طور نقطه گذاری ها صحیح باشند. اگر لازم بود بخش هایی که فکر می کنید نیاز به تغییر دارند را تغییر دهید.

    ۶- بقیه موارد را هم چک کنید

     

    بعد از اینکه ایمیل را بازخوانی کردید باز هم مواردی هستند که باید بررسی کنید. قبل از اینکه ایمیل خود را ارسال کنید یکبار بررسی کنید و ببینید که آیا آدرس ایمیل دریافت کننده را صحیح وارد کرده اید؟ این خیلی بد است که مخاطب ایمیل شما با کسی که ایمیل را به او ارسال کرده اید متفاوت باشد. ضمنا اگر می خواهید فایلی را هم به ایمیل پیوست کنید قبل از ارسال ایمیل اطمینان حاصل کنید که فایل های مورد نظر را پیوست کرده باشید.

    منبع: http://1admin.ir/6-tips-for-writing-email/

  • معیارهای بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/17

    آیا می دانید از بین میلیون ها وب سایت رقیب، چگونه بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟

    داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله ی به طور كامل متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از سندها، تصویرها و فایل های گرافیكی است كه عموم مردم می توانند به وسیله ی اینترنت از آن استفاده كنند. این در حالی است كه برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونه ای باشد كه هدف های برخط(online) را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دست یابی به بازار هدف برخط(online) جهت جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آن ها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.

    وجود وب سایت به خودی خود پسندیده است. اما اگر كسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است كه بروشور محصولات، كه به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در كشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد. در طول سال های گذشته در مسئله ی طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای نخستین، بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود كه شركت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الكترونیك، بیانیه ی خبری و سایر موردهای مربوط به بازاریابی را جمع آوری كرده و در اختیار طراحان سایت قرار می دادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این كار نتیجه ی مطلوب را به دست آورند.

    با ادامه ی این روند، سازمان ها دچار نوعی بروشورگرایی شدند. آنها متوجه این امر شدند که برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی در اینترنت، دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. بلکه اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایتش را بر اساس یكی از معیارهای زیر شکل دهد:

    • هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چه بوده؟
    • تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
    • چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
    • محصولات و خدماتی چگونه عرضه می شوند؟
    • و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.
  • بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/10


    بازاریابی اینترنتی روش بازاریابی خدمات و محصولات از طریق اینترنت برای کابرانی است که مایل هستند شما را پیدا کنند می باشد.

    در واقع این نوع بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی های موجود ترافیک وب سایت و تعداد مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. بدیهی هست امروزه بسیاری از سازمان ها، استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی را برای کسب و کار بهتر با هم سازگار می کنند.

    مراحل بازاریابی در اینترنت :

    تیم تخصصی نوین مارکتینگ با تجربه چندین ساله خود در زمینه مشاوره تبلیغات اینترنتی و راه اندازی بسیاری از کمپین های موجود در داخل و خارح ایران به شما پیشنهاد خواهد کرد مراحل زیر را برای شروع بازاریابی اینترنتی در نظر داشته باشید:

    اولین گام طراحی وب سایت کارامد، جذاب، پرسرعت و ایمن است. مطمئن باشید بدون یک وب سایت موفق شانسی برای موفق شدن در دنیای مجازی و تجارت الکترونیک نخواهید داشت.

    بعد از طراحی وب سایت، استفاده از تبلیغات کلیکی می باشد. ما معتقد هستیم موتورهای جستجو پربازده ترین و بهترین جا برای تبلیغات هستند. بنابراین استفاده از تبلیغات کلیکی به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را متحول کنید.

    سومین گام استفاده از ابزار سئو یا همان بهینه سازی سایت شما می باشد که یک سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود. ما معتقد هستیم اگر گوگل شما را نبیند هیچ کسی نیز شما و وب سایتتان را نخواهد دید.

    در انتها استفاده از ابزاهای آنلاین دیگر مانند بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، بلاگ ها ، ایمیل مارکتینگ است.

     

    مزایای بازاریابی اینترنتی :

    1) مهمترین مزیت بازاریابی در اینترنت بر تبلیغات دیگر بر این عامل است که هزینه های به نسبت بسیار پایین تری را به همراه دارد.

    2) دومین مزیت آن مخاطبان جهانی است که شما به آسانی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

    3) همچنین شما با بازاریابی اینترنتی می توانید مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری را به وجود بیاورید که هر کدام دامنه گسترده ای از کسب و کار را دارند.

    4) ابزار بازاریابی اینترنتی می تواند برای پیدا کردن مکان هایی از وب سایت شما که ترافیک بالاتری دارند استفاده شود. همچنین این ابزار می تواند برای بالاتر بردن رنک وب سایت نیز بکار رود.

    نقش کلمات کلیدی بازاریابی اینترنتی :

    راه دیگری از افزایش درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی استفاده از کلمات کلیدی است. جستجوی کلمات کلیدی جنبه بسیار مهمی از کمپین بازاریابی اینترنتی است. اگر یک سایت هدف مشخصی از آن نداشته باشد، مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد دارد. رنکینگ پایین نتیجه انتخاب کلمات نامناسب کلیدی می باشد.

    یک روش مناسب برای پیدا کردن مهمترین کلمات این است که شما آنالیز کنید چه خدمات و محصولاتی دارید و بر اساس آن کلمات خود را انتخاب کنید.

     

  •   6 روش برای دستیابی به موفقیت درزمینهٔ بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ از طریق موبایل‌ها می‌پردازیم.


    1. یک استراتژی بهینه‌سازی برای کارتان پیاده‌سازی کنید

     

    شما چه بخواهید چه نخواهید تعداد افرادی که از موبایل‌هایشان برای مطالعه و چک کردن ایمیل‌هایشان استفاده می‌کنند رو به افزایش است.
    کمپانی‌های مختلف از دو نوع ارسال ایمیل برای کاربران استفاده می‌کنند. این دو نوع با عنوان auto-responders و manual-responders شناخته می‌شوند. در حالت اول یعنی Auto-responders ، پیغام‌هایی حاوی پیام‌های خوش‌آمد گویی، اطلاع‌رسانی‌های حساب‌ها و ... که به‌صورت خودکار و ماشینی و در کسری از ثانیه پردازش و ارسال می‌شوند هستند. ایمیل‌های Manual-responders ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات و متن‌های تایپ‌شده توسط انسان می‌باشند که خبرهای جدید یا پاسخ به ایمیل‌های کاربران می‌باشند.
    یکی از لازمه‌های حفظ Open and Click-through Rates یا بازخوردها و بازدیدهای از طریق کلیک‌ها این است که این‌گونه ایمیل‌ها برای کاربران ایمیل‌های اسپم قلمداد نشده و برای آنان خواندنی باشند. برای این کار شما باید این ایمیل‌ها را بهینه‌سازی کنید. در نگارش این ایمیل‌ها باید به نکات مختلفی مثل استفاده صحیح از متون، استفاده صحیح از نگارش متن، نوشتن متن به‌صورت خلاصه با ترفندهای خلاصه‌نویسی، ایجاد کادر و چارچوب‌های منظم، استفاده از عکس‌ها در سایزهای معین و در اندازه‌های مناسب و ... دقت کرد.


    2. ایمیل‌هایتان را با متدهای آسان کلیک خور کنید

     

    ایمیل‌های بهینه‌سازی شده باید در عین واحد هم به‌اندازه کافی زیبا و مجذوب‌کننده باشند و هم محتوای آن‌ها در سریع‌ترین حالت ممکن برگزاری شده و قابل‌دسترس کاربران باشد.
    محتوای ساده و مفهومی می‌بایست حاوی لینک‌هایی کلیک خور (Clickable) باشند تا گیرنده را تشویق به دریافت اطلاعات بیشتر و درنتیجه شانس بیشتر خرید و سودآوری برای شما کند.
    برای اینکه ایمیل ارسالی خود را با این پارامترها تطبیق دهید بهتر است از فونت‌های مناسب در اندازه‌های مناسب (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) استفاده کنید. سایز مناسب فونت برای محتوای کلیک خور چیزی حدود 14 پیکسل برای متون و 20 الی 22 پیکسل برای عناوین هست.
    یک نکته و راهنمایی دیگر این است که لینک‌های کلیک خور اغلب نباید به‌صورت ردیفی یا پشت‌هم باشند چون در این صورت برخی از کاربران در شناسایی لینک‌ها گیج می‌شوند و در صورت باز کردن لینک اشتباه، باید دکمه بازگشت را زده و به جعبه دریافتی پیام‌ها بروند و این یعنی دوباره باید وارد پیام شما شوند. شاید تعداد زیادی از کاربران علاقه‌ای به چنین کاری نداشته باشند.


    3. از موضوعات (عناوین) کوتاه استفاده کنید

     

    نتایج رسمی حاکی بر این هستند که عناوین ایمیل بلند بازخوردهای به‌مراتب بدتری داشته‌اند. نکته‌ای که قبلاً گفتیم را فراموش نکنید. برای تأکید دوباره می‌گوییم، کاربران برای مطالعه ایمیل‌هایشان متکی به عناوین آن‌ها برای انتخابشان هستند. پس‌کاری که آن‌ها می‌کنند اسکن کردن موضوعات یا موضوع ایمیل‌ها هست. مسلماً هر موضوعی که طولانی باشد به‌طور ناخودآگاه توسط مغز به دسته‌ای با عنوان " بعداً در فرصتی دیگر بررسی شود " ارسال خواهند شد. حالا فرض کنید مدت‌زمان این چک کردن ایمیل‌ها در موبایل‌ها خیلی کمتر هم هست. پس برای بهینه کردن یک ایمیل برای موبایل‌ها، استفاده از موضوعات کوتاه از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. عناوین و موضوعات ایمیل‌های مهم با مقادیر کمتری از کلمات همراه هستند و در زمان بسیار کمتری توجه گیرنده ایمیل را به خود جلب می‌کنند. چراکه در زمان و مقدار کمتر، محتوای کلی و چکیده متن ایمیل را بازگو می‌کنند.
    به‌طور استاندارد و ایده آل ، 4 الی 5 کلمه برای موضوعات کافی است. اگر مجبور هستید که مقدار بیشتری کلمه در قسمت موضوع وارد کنید، حداقل کاری که باید بکنید این است که 4 الی 5 کلمه اول را کلمه‌های مرکزی واصلی قرار داده و بر روی آن‌ها تمرکز کنید.


    4. ایمیل‌هایتان را سبک نگه‌دارید

     

    موردی که در رابطه با موضوع ایمیل (Email Subject) در مورد 3 گفتیم، در مورد 4 نیز صدق می‌کند. کلاً ایمیل‌ها و محتواهای سبک و ساده به‌مراتب خواندنی‌تر و محبوب‌تر هستند. دلایل فراوانی برای سبک‌تر بودن ایمیل‌ها در بهینه‌سازی آن‌ها در موبایل‌ها وجود دارد. احتمالاً اولین دلیل سرعت اینترنت موبایل‌ها هست. همه می‌دانیم که سرعت اینترنت موبایل‌ها تحت هر شرایطی نسبت به اینترنت دستگاه‌های کامپیوتری و لپ‌تاپ‌ها پایین‌تر است. حداقل می‌توان این‌طور گفت که نوسان سرعت در موبایل‌ها ده‌ها برابر نوسان سرعت در کامپیوترها هست.
    دلیل دوم را می‌توان در نوع استفاده از موبایل‌ها دانست. موبایل‌ها دستگاه‌هایی هستند که همه‌جا با مردم می‌باشند. پس احتمالاً مقدار بی‌شماری از افراد هستند که از زمان‌های شلوغ و زمان‌هایی که وقت زیادی ندارند، ترجیح می‌دهند در زمان سریع‌تر با موبایلشان ایمیل‌هایشان را چک کنند. مسلماً این‌گونه افراد هیچ میلی به صبر کردن برای برگزاری طولانی‌مدت ایمیل‌ها ندارند.
    سایز ایده آل برای ایمیل‌ها طبق استانداردهای mobile-optimized emails زیر 20 کیلوبایت هست.
    اگر از عکس در ایمیل‌هایتان استفاده می‌کنید و متن ایمیل اهمیت خیلی بیشتری نسبت به‌عکس ها دارد، سعی کنید آن‌ها را نادیده بگیرید. در غیر این صورت عکس‌هایتان را نیز باید بهینه‌سازی کنید. می‌توانید سایز عکس‌ها و کیفیت آن‌ها را کاهش دهید تا حجمشان نیز کم شود و یا اگر مایلید که کیفیت عکس‌ها کم


    5. مراقب اندازه عرض (پهنای) ایمیل‌ها باشید

     

    ایمیل‌ها هم مثل صفحات وب و عکس‌ها دارای استانداردهایی در بخش فریم بندی‌هایشان هستند. ایجاد قالب‌های بزرگ‌تر از این اندازه شکل و شمایل ایمیل‌ها را افتضاح می‌کند!
    600 پیکسل برای عرض قالب‌ها در ایمیل‌ها به نظر ایده آل ترین اندازه هست. این اندازه به‌خوبی در دستگاه‌های دسکتاپی و تبلت ها اجرا می‌شود. اما برای موبایل‌ها می‌توانید از قابلیت تغییر خودکار سایزها استفاده کنید (با استفاده از کد if/then) و یا اینکه از سایز استاندارد برای موبایل‌ها بهره‌مند شوید. اندازه عرض یا پهنای پیرابندها در موبایل‌ها باید چیزی حدود 300 الی 400 پیکسل باشد. اگر با این موارد آشنا نیستید، می‌توانید چند ایمیل نمونه از کمپانی‌های مختلف را به‌عنوان نمونه‌بردارید و ابعاد آن‌ها را بررسی کنید و یک اندازه میانگین و مناسب و استاندارد از مقادیر آن‌ها به دست بیاورید.


    6. به آزمایش کردن ادامه دهید

     

    طراحی‌ها و ایمیل‌های خود را در دستگاه‌های مختلف و در زمان‌های مختلف مورد آزمایش قرار دهید تا در صورت مشاهده مشکل یا نقص بتوانید سریعاً آن‌ها را در ایمیل‌های بعدی برطرف کنید.
    سعی کنید اجازه ندهید که کاربران مشکلات ایمیل‌های شمارا بازگو کنند. نگاه کردن سریع به ایمیل‌ها کافی نیست و شما باید تمام بخش‌های لازم مثل مطمئن شدن از اجرای قالب و فریم ایمیل‌ها، فشرده بودن عکس‌ها، حجم کم محتوا و از همه مهم‌تر قابلیت کلیک خور بودن لینک‌ها را نیز بررسی کنید.
    برای این کار بهتر است ایمیل‌های شخصی خود و دوستانتان را هم در لیست ایمیل‌های گیرنده قرار دهید تا ایمیل‌ها را دقیقاً همان‌طوری که کاربران در دستگاه‌هایشان می‌بینند ببینید تا از همه جوانب مطلع باشید. این آزمایش‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف انجام داده و هیچ‌وقت متوقف نکنید.

     

    منبع: http://modireweb.com/

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.