• اینترنت اساسا ساختار پروموشن کسب و کار ما را دگرگون می کند

    ما به منابع و پتانسیل های زیادی دسترسی داریم پس چرا بسیاری از کار آفرینان این فرصت های ارزشمند را با غفلت کردن یا به تاخیر انداختن مقدم بر کارهای غیر ضروری می دانند؟

    راه های زیادی برای استراتژی بازاریابی اینترنتی که شما نیاز دارید وجود دارد

    معیار مورد نیاز

      منظورم از این که شما نیاز به این استراتژی ها دارید چیست؟ مگر بازاریابی اینترنتی انتخابی نیست؟ مگر نمی شود کسب و کاری بدون حضور در اینترنت راه اندازی کرد؟ بر اساس اصول فنی، بله...

    اما شما پتانسیل های زیادی را بدون آن از دست خواهید داد.همه استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای ارائه به مخاطبان به دلایل زیر ضروری است 

    انتظار داشتن :

     مردم انتظار دارند شما همه استراتژی ها را داشته باشید و اگر آن ها را نداشته باشید ممکن است فکر کنند شرکت کم ارزش و کم هستید.

    دسترسی : 

     هیچ کدام از استراتژی های بازاریابی اینترنتی، سخت و پیچیده نیست. ممکن است کمی پیچ و خم داشته باشد، اما همه آن ها استراتژی های قابل دسترسی هستند. 

    قابلیت خرید : 

    شما نمی خواهید پول زیادی برای این استراتژی ها خرج کنید. آن ها را آسان بگیرید و در استارت آپ ها از آن ها استفاده کنید.

    ارزش :

     این استراتژی ها همه، دارای پتانسیل درآمد زایی و بازگشت سرمایه بالایی دارند. این بدان معناست که ارزشمندی آن در این است که اگر شما از آن ها غافل شوید پتانسیل بالایی را از دست می دهید.

    بازاریابی محتوا :

     بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به شکل استراتژی شما، می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال شما می توانید از گزارشات، کتاب های الکترونیکی و مدل های دیگر جهت جذب برای دانلود، ثبت نام و مکالمه و یا استفاده از قسمت بلاگ سایت برای بالا رفتن ترافیک استفاده کنید. شما حتی می توانید از محتواها برای عیب یابی کمک بگیرید یا این موارد را باهم ترکیب کنید. بازاریابی محتوا به طرز شگفت آوری مفید است و مشتریان شما انتظار دارند که برای آن ها این مزیت را در نظر بگیرید.

     بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    SEO فرآیند آشکار سازی بیشتر سایت شما در موتورهای جست و جوست. بنابر این شما باید ترافیک بیشتری از مردم در حال جست و جوی محصولات یا سرویس های شما که موجود هستند بر روی سایتتان بیاورید. بیشتر افزایش جایگاه ها در جست و جوهای اساسی از ساختار تکنیکال سایت شما و توسعه استراتژی محتواهای مستمر شما می آید. 

    بهینه سازی تبدیل ها :

    بسیاری از استراتژی های بازاریابی اینترنتی هدفش جذب مردم و آوردن آن ها بر روی سایت است. اما دسته ای که فقط یک بار به سایت شما سر میزنند چه؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند تا ارزش بیشتری از هر بازدید کننده به وسیله بزرگ کردن نرخ تبدیل هایتان بگیرید. گاهی اوقات این ابزارها شامل فرصت های تبدیل بیشتر و گاهی اوقات نگه داری و مراقبت از افراد قبلی است.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی : 

     بازاریابی شبکه های اجتماعی شاید ترفندی که شما را سریع تر به هدفتان برساند نباشد. اما پتانسیل قابل توجهی در ساخت و ساز و پرورش مخاطبان، رسانه های اجتماعی دارد. از طرفی دیگر محتواها در شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی دارند و به همین دلیل به احتمال فراوان عامل شروع جذب مخاطبان خواهد بود. در شبکه های اجتماعی برند شما بیشتر شناخته می شود و این شهرت باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می شود

  • راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی

    شرکت هایی که در بازاریابی موفق هستند همیشه کارشان را با یک برنامه بازاریابی شروع می کنند. شرکت های بزرگ برنامه هایی با صد ها صفحه دارند اما شرکت های کوچکتر می توانند کل برنامه هایشان را در تعداد انگشت شماری صفحه جای دهند.  برنامه بازاریابی تان را آماده کنید و حداقل هر سه ماه یک بار و یا هر ماه به آن نگاه کنید. بخشی برای نوشتن گزارشات ماهیانه در مورد فروش و تولید بگذارید، این به شما اجازه می دهد که حین پیروی از برنامه بر عملکردتان نیز نظارت داشته باشید.


    بیشتر بخوانید:3 نکته جالب از ایمیل مارکتینگ که مخاطبان هدفتان عاشق آن می‌شوند!


    برنامه تان باید برای یک سال باشد. برای شرکت های کوچک این زمان برای بازاریابی مناسب ترین است. چیز ها عوض می شوند، مردم می روند، بازار ها تکامل پیدا می کنند، مشتری ها می آیند و می روند. در ادامه پیشنهاد می کنیم که بخشی از برنامه تان به آینده نزدیک یعنی دو تا چهار سال آینده اختصاص دهید. اما بیشتر تمرکز تان می بایست بر روی سال جاری باشد.

    برای نگارش برنامه به خودتان چندین ماه فرصت دهید حتی اگر تنها لازم شد فقط چند صفحه بنویسید. ساخت برنامه بار سنگینی در بازاریابی محسوب می شود. در حالی که اجرای برنامه چالش های مخصوص به خود را دارد، اما انتخاب زمان و نحوه بازاریابی سخت ترین چالش است. اغلب برنامه های بازاریابی در اول سال و یا اگر سال مالی تان متفاوت است در آن زمان شروع می شوند.

    چه کسی می بایست برنامه شما را ببیند؟ تمام اعضای دخیل در شرکت تان. شرکت ها عموما به دو دلیل کاملا متفاوت برنامه های بازاریابی خود را بسیار مخفیانه نگه می دارند: یا اینکه خیلی ناقص هستند و مدیریت از نشان دادن آن ها شرمنده است و یا اینکه محکم و مملو از اطلاعات هستند که همین باعث می شود برای رقیب ها بسیار با ارزش باشند.


    بیشتر بخوانید: با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!


    تمامی بخش های سازمان را درگیر طرح برنامه بازاریابی کنید. مهم نیست شرکت تان چقدر بزرگ است، از تمام بخش های شرکت تان، نظیر بخش مالی، تولید، پرسنل، منابع و غیره و همچنین بخش بازاریابی بازخورد دریافت کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا از تمام بخش های شرکت شما برای طرح برنامه بازاریابی تان استفاده می کند.

    راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی

    افراد کلیدی در شرکت شما می توانند به شما داده های واقعی در خصوص اینکه چه چیز هایی قابل دست یابی هستند و چگونه می توانید به اهداف تان برسید می دهند و همچنین آن ها می تواند هرگونه بینشی که در مورد فرصت های احتمالی بازاریابی دارند را با شما به اشتراک بگذارند و بعدی جدید به برنامه بازاریابی تان اضافه کنند. اگر شما عملیاتی مدیریتی تک نفره را هدایت می کنید می بایست همه کار ها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

    رابطه میان برنامه بازاریابی و برنامه تجاری چیست؟ برنامه تجاری (business plan) یا بیانیه چشم انداز می گوید که کسب و کار شما در مورد چیست و اینکه شما چکار می کنید  و چکار نمی کنید و اهداف نهایی تان چیست. این برنامه چیز های بیشتری را نسبت به برنامه بازاریابی مطرح می کند و ممکن است مباحثی در مورد مکان ها، جمع آوری پرسنل، مسائل مالی، اتحاد های استراتژیک و غیره را شامل شود. این برنامه "چشم انداز" را شامل می شود، چشم انداز هدف اصلی شرکت شما را نشان می دهد. برنامه تجاری قانون اساسی کسب و کار شماست؛ اگر می خواهید کاری خارج از برنامه تجاری انجام دهید یا می بایست ذهنیت تان را تغییر دهید یا برنامه را. برنامه تجاری شرکت شما فضایی را فراهم می کند که در آن برنامه بازاریابی تان رشد خواهد کرد. این دو باید با هم دیگر حضور داشته باشند.


    پیشنهاد نویسنده: 15 ابزار بازاریابی اینترنتی که گوگل به صورت رایگان به شما ارایه می کند


     

  • زندگی روزانه‌ی کسانی که فروشنده‌ی داخلی هستند معمولاً به این شکل است: وقتی مخاطب هدف جدیدی می‌بینید و می‌خواهید آن‌ها را جذب کنید، باید به دنبال اطلاعاتی که مربوط به آن‌هاست باشید. بعد با استفاده از ایمیل مارکتینگ از آن‌ها می‌خواهید با شما صحبت کنند. سپس صبر می‌کنید، و صبر می‌کنید، و باز هم صبر می‌کنید. اما آن‌ها هیچ وقت پاسخ نمی‌دهند.

     

    حقیقت این است که حتی مخاطبین داخلی هم برای پاسخ دادن یا به حرکت در آمدن به بیش از یک ایمیل نیاز دارند. پس به خودتان بستگی دارد که از چه روشی برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

    در این پست ۳ نکته در مورد نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما می‌گوییم که برای رسیدن شما به مقصودتان مفید است.

     

    نکته ۱: تاثیر اولیه‌ی خوبی بگذارید

     

    مادرها همیشه درست می‌گفتند که برداشت نخست خیلی مهم است. مثال این قضیه در ایمیل مارکتینگ یعنی عنوان ایمیل اهمیت دارد. شاید حرفی که می‌خواهید بزنید همان چیزی باشد که مخاطب به دنبالش است، اما اگر عنوان شما طوری نباشد که شخص را ترغیب به باز کردن ایمیل بکند، آن‌ها هرگز متن ایمیل شما را نخواهد دید.

     

    در این رابطه چند آمار ببینید:

     

    • ۳۳ درصد گیرنده‌ها ایمیل را بر اساس موضوع عنوان آن باز می‌کنند. ۶۹ درصد گیرنده‌ها ایمیل‌ها را فقط بر اساس همین عنوان به عنوان اسپم علامت گذاری می‌کنند (Convinceandconvert).
    • ۴۰ درصد ایمیل‌ها ابتدا بر روی موبایل باز می‌شود، و با توجه به میانگین اندازه‌ی صفحه‌ی این دستگاه‌ها فقط ۴ تا ۷ کلمه از عنوان موضوع در صفحه دیده می‌شود (Contact Monkey).
    • موضوعاتی که ۳۰ یا کمتر از این مقدار نویسه داشته باشند نرخ باز شدنشان بالاتر از میانگین است (Adestra).

     

    به مخاطب و مشکلی که می‌خواهید برایشان حل نمایید فکر کنید. حالا راهی برای بیان این موضوع در ۱ تا ۳ واژه بیابید بعد از این که این کار را کردید، عنوان موضوع شما می‌تواند به سادگی «سوالی درباره‌ی [۱ تا ۳ واژه]؟» باشد. مثلاً سوالی درباره‌ی استخدام، سوالی درباره‌ی حقوق یا سوالی درباره‌ی پرداخت‌های آنلاین. هر چیزی را که مدنظرتان است با کمترین واژگان ممکن در بخش موضوع بیاورید.

     

    اگر می‌خواهید بدانید خط موضوع چگونه کار می‌کند، حواستان به جریان نوتیفیکیشن‌ها باشد. اگر موضوع خاصی بازده کافی ندارد و باز نمی‌شود، بهتر است آن را عوض کنید.

     

    اما حتی اگر مخاطب ایمیل را باز بکند هم هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر محتوای خود را فوراً به شخص منتقل نکنید، دلیلی ندارد که متن شما را تا انتها بخوانند. پس در ابتدای متن از معرفی‌های شخصی بپرهیزید، این اطلاعات باید در امضای ایمیل باشد. پیغام خود را با محتوای اصلی شروع کرده و بلافاصله به سراغ آنچه برای ارائه کردن در نظر دارید بروید.

     

    محتوا (اولین جمله‌ی ایمیل):

     

    • اخیراً [رویداد خبری] [نام شرکت] را دیدم.
    • [منابع مشترک] درباره‌ی [اوضاع] به من گفته‌اند.
    • [پست/توئیت/مقاله] اخیرتان که در مورد [موضوع] بود را دوست داشتم.
    • [ترفیع مقام/دستاورد/جایزه] شما را تبریک می‌گویم.

     

    متن [جمله‌ی دوم و سوم ایمیل]:

     

    • من ایده‌هایی در مورد [نقاط قوت بصری] دارم. خوشحال می‌شوم اگر بتوانید زمانی را برای صحبت درباره‌ی [راهکار] تنظیم کنید.
    • [لینک به محتوای مورد نظر] را ببینید. اگر دوست داشتید در این مورد صحبت کنیم، به من خبر بدهید.
    • اخیراً به یک شرکت دیگر کمک کردم تا [درآمد بیشتری داشته باشند]. [نام شرکت] نیازی به کمک ندارد؟

     

    فوراً به سراغ اصل مطلب بروید و بر مخاطب و نیازهای او تمرکز کنید.


     

    نکته ۲: همیشه یاری کننده باشید

     

    حتی بهترین ایمیل‌ها هم ممکن است همیشه جواب نگیرند. مردم مشغول‌اند. حتی اگر بخواهند با شما صحبت کنند هم پروژه‌های دیگری روی دستشان مانده که باعث می‌شود به پیام شما توجه کافی نداشته باشند. توصیه می‌کنم به عنوان بخش‌های مختلف دنباله‌ی خود دو یا سه ایمیل دیگر هم بفرستید.

     

    اگر می‌خواهید فروش‌تان را بالا ببرید، مطمئن شوید که هر ایمیل ارسالی محتوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب باشد. اگر حرف‌های بیهوده بزنید، افراد دلیلی نمی‌بینند که به پیام‌ها پاسخ بدهند.

     

    اگر دیگر نمی‌دانید چه بگویید، به مشکلی فکر کنید که می‌خواهید برای آن راهکار ارائه دهید. اگر برای حل آن نیاز راه‌حل عملی دارید، آن را برای یکی از ایمیل‌های بعدی خود نگه دارید. اگر یک آموزش «چگونه» (How-to) یا چیزی مشابه آن دارید، این موضوع به خودی خود می‌تواند یک ایمیل خوب باشد. در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌های محبوب خود دنبال مقاله‌های مرتبط با این موضوع بگردید و آن را به عنوان یک ایمیل دیگر ارسال کنید. و اگر مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، حتماً پروفایلشان را ببینید تا متناسب با پست‌هایی که می‌گذارند بتوانید به آن‌ها جواب دهید.

     

    اگر از نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از باز شدن ایمیل‌ها باخبر شوید. حتی فراتر از این، اگر در پیغام خود لینک گذاشته باشید و آن لینک توسط مخاطب باز شود، توسط نرم افزار به شما گفته خواهد شد. کلیک بر روی لینک، نشانگر خوبی برای ارتباط موثر با مخاطب است. اگر بر روی لینک‌هایی که گذاشتید کلیک نمی‌شود، زمان آن است تا متن‌تان را عوض کنید.

     

    نکته ۳: بدانید که کِی باید عقب نشینی کنید

     

    به دو دلیل پنجمین ایمیل آخرین ایمیل شماست. اگر کسی به پیام شما علاقه نشان نمی‌دهد، صرف زمان و تلاش اضافه، دیگر فایده‌ای ندارد. آزار دادن کسی که جواب نمی‌دهد باعث نمی‌شود او با شما صحبت کند. در حقیقت، با این کار شانس‌های آتی خود را برای حرف زدن با آن شخص از بین می‌برید. ادامه دادن پیام بعد از ایمیل پنجم نه به شما کمک می‌کند، نه برای مخاطب فایده‌ای دارد.

     

    اما دلیل بهتری برای خاتمه دادن به این دنباله وجود دارد، و این همان چیزی است که Blair Enns آن را «بستن حلقه» (Closing the Loop) می‌نامد. شما اساساً به فرد مقابل می‌گویید که دیگر به او پیام نمی‌دهید. Enns توصیه می‌کند که این پیام را تا حد ممکن به دور از احساس بنویسید. مثال زیر را ببینید:

     

    موضوع: بستن حلقه

     

    سلام [نام مخاطب]؛

     

    در رابطه با [پروژه/فرصت] خبری از شما نگرفتم، بنابراین فرض می‌کنم که قدم در مسیر دیگری گذاشتید یا اولویت‌هایتان تغییر کرده است.

     

    اگر در آینده مایل به همکاری بودید من را خبر کنید.

     

    با احترام،

     

    [نام شما]

     

    اگر مخاطب واقعاً تمایلی به پیام شما نداشته باشد، یا به آن جواب نمی‌دهد یا با یک پاسخ کوتاه تایید می‌کند که نمی‌خواهد با شما همکاری کند. اما اگر پیام شما حتی خیلی کم توجه او را جلب کند، همین ایمیل شخص را به عمل وا می‌دارد، یا حداقل به شما می‌گوید که وقت مناسب برای شروع کار چه زمانی است. و به این ترتیب نقطه‌ی آغاز مناسبی برای دنباله‌ی خود خواهید داشت.

  • با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1396/06/09

    سیر تکاملی ایمیل  ها

    از اسپم ها تا حذف کردن

    دنیای اطراف ما به تکامل رسیده است. روزهایی که  در وارسی پیام های روزانه خود بارها به عبارت ٬اسپم٬  برمی خوردیم به پایان رسیده و حال زمانی است که موقع زیرو رو کردن اینباکس ایمیل خود بارها گزینه ٬حذف٬ را می زنیم.

    ولی در بازار فروش تنها چیزی که نمی خواهیم این است که بیننده یا همان مشتری احتمالی (Prospect) بر روی ایمیل ما گزینه حذف را بزند. به همین دلیل است که جیل کونرات،  HubSpot ، Reppifyو       Breakthrough Email بهترین کاربرد های ایمیل خود را در نمونه های قابل تغییر زیر به اشتراک می گذارند.

    شما میتوانید به دسته ی خاصی از ایمیل ها جهش کنید یا اینکه به سادگی صفحه را برای خواندن همه ی آنها به پایین اسکرول کنید.

    • نمونه های ایمیل برای اکتشاف اولیه (Cold Prospecting)

     از جیل کونراث

    مشتریان احتمالی ما زمان کمتری دارند. باید موقع ایمیل دادن به مشتریان احتمالی پیام های خود را کوتاه و شیرین نگه داریم و بجای معرفی های سرد اولیه بر ارزش بیشتر محصول تاکید کنیم.

    داده های حاصل از ارتباطات تماسی نشانگر این است که ۷۰٪ از مردم برای حل مشکلاتشان تصمیم به خرید می گیرند و به گفته ی خود جیل کونرات:

    ٬  محصول، خدمات و راه حل های شما در مقابل  دانش، تخصص و تفاوتی که شما برای مشتریان خود ایجاد می کنید در جایگاه دوم قرار دارند٬

    سه نمونه ایمیلی ارائه شده از جیل به فهم بهتر  توصیه اش کمک خواهد کرد.

     

    نمونه ۱: ارزش کسب و کار

    {مخاطب. نام کوچک}

    در هنگام کار کردن با <<صنعت و یا مقام را وارد کنید>> یکی از مسائل کلیدی که با آن دست و پنجه نرم میکنند << مسئله کلیدی را وارد کنید>> است.

    در سال گذشته ما به شرکت های زیادی کمک کردیم  که <<محرک کسب و کار را وارد کنید>> که موجب << هزینه ی صرفه جویی شده، درآمد افزوده ،افزایش تولید>> شده است.

    اگر این چیزیست که شما نیز با آن مواجه هستید می توانیم تماس سریعی داشته باشیم. من ایده هایی دارم که میتواند به شما کمک کند.

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام ـ مالک}

     

    نمونه ۲: اطلاعیه شرکت

    {مخاطب.نام کوچک}

    از آنجا که من خیلی با << صنعت مورد هدف شما>> کار می کنم، به طور مداوم اخبار این صنعت را دنبال می کنم. اخیرا متوجه شدم که شما <<اقدام شرکت را وارد کنید>>

    معمولا زمانی که این موضوع اتفاق می افتد، << مسئله حرفه را وارد کنید>> به یک اولویت تبدیل می شود. به همین دلیل فکر کردم ممکن است به دانستن اینکه چطور به <<شرکت مشابه>>کمک کردیم تا در مسیر جدید خود به سرعت و بدون هیچ یک از اختلالات معمول پیشرفت کند مایل باشید.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید می توانیم تماس کوتاهی داشته باشیم. آیا <<روز و زمان مشخص>> در برنامه کاری شما مناسب است؟

    با احترام

    {مخاطب.نام ـ مالک}

    پ.ن اگر شما فرد مناسب برای این گفتگو نیستید چه کسی را پیشنهاد میکنید؟

     

    نمونه ۳: اشتراک گذاری منابع مفید

    {مخاطب. نام کوچک}

    آخرین اطلاعیه این هفته شما درباره <<خبر را وارد کنید>> مرا به فکر واداشت.

    مقاله ای درباره <<عنوان مقاله را وارد کنید>> پیدا کردم که ممکن است برای پیشرفت تیم شما مفید باشد.

    برای خواندن آن از این لینک استفاده کنید <<لینک مقاله را وارد کنید>>

    امیدوارم که برای شما سودمند باشد

    {مخاطب. نام ـ مالک}

    نمونه های ایمیل به سرنخ های ورودی

    همانطور که خیلی از ما می دانیم سرنخ ورودی فردیست که از طریق عملی که در وبسایت ما انجام داده ـ مانند دانلود ebook، ثبت نام در Webinar، ثبت نام برای کوپن ،درخواست نسخه نمایشی و غیره ـ به محصول شرکت ما علاقه خود را نشان داده است.

    مطالعات انجام شده در  Inside Sales نشانگر این است که اگر این سرنخ را در عرض ۵ دقیقه پیگیر باشید شانس اینکه آن را تبدیل به مشتری کنید  ۹برابر بیشتر است. بنابر این وقتی سرنخ ورودی جدیدی به سایت شما وارد می شود آماده باشید تا اولین ایمیل معرفی را با کمک یکی از این نمونه های تایید شده ارسال کنید.

     

     

    نمونه ۴ : سرنخ ورودی از محتوا

    سلام {مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از وب سایت ما بازدید کرده اید و <<عنوان قطعه محتوایی>>را دانلود کرده اید. آیا این قطعه را فقط برای دانستن بیشتر درباره <<عنوان قطعه محتوایی>>دانلود کرده اید؟ و یا اینکه به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای <<عنوان قطعه محتوایی>> هستید؟

    درواقع من تحقیقاتی درباره {شرکت سرنخ}انجام دادم و نکات زیر را پیشنهاد می کنم.

    <<نکته را وارد کنید>>

    <<نکته را وارد کنید>>

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام – مالک}

    سعی نکنید که نکته هایی را که می دهید هم بفروشید. هدف اینجا ایجاد رابطه دوستانه است نه سریع فروختن.

     

    نمونه ۵ : تکرار بازدید وبسایت از شرکت

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    شما و تعدادی از همکارانتان در {شرکت سرنخ} از وبسایت ما دیدن کرده اید و <<عمل انجام شده در سایت را وارد کنید>>.

    میخواستم بدانم که آیا آنها تلاش به فهمیدن اینکه چطور می توانید <<راه حل حرفه خود را وارد کنید>>داشته اند؟ به همین دلیل کمی تحقیق کردم و این فرصت ها را برای شما پیدا کردم.

    یکی از ایده های من این است که <<پیشنهاد خود از تحقیق را وارد کنید>>.

    با در نظر گرفتن تعداد افرادی که شرکت ما را جستجو می کنند، آیا مایلید برای ۱۰ دقیقه صحبت کنیم؟

    با امید ارتباط بیشتر با شما

    {مخاطب.نام –مالک}

     

    نمونه ۶: معرفی سریع سرنخ

    سلام{ مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از <<صفحه وب و یا پست وبلاگ را وارد کنید>> ما دیدن کرده اید. میخواستیم بدانیم که آیا چیزی که به دنبالش بودید پیدا کردید یا خیر؟ همچنین من منابع بیشتری به شما پیشنهاد می کنم.

    <<لینک منبع سودمند>>

    <<لینک منبع سودمند>>

    درواقع من شرکت شما را بررسی کردم و خوشحال می شوم که اطلاعات حاصل از مقایسه شما با معیار های صنعتی که با آنها مواجه شدیم را با شما در میان بگذارم. آیا میخواهید فردا <<دو زمانی که شما در دسترس هستید را وارد کنید>> صحبت کنیم؟

    با احترام فراوان

    {مخاطب.نام – مالک}

     

    اگر شما یک سرنخ ورودی را در ۵ دقیقه نخست پیگیری کنید امکان اینکه آنها را به مشتری تبدیل کنید ۹ برابر بیشتر است. 

     

    نمونه های ایمیل معرفی ارجائی از Reppify

    چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید.

    تیم Breakthrough Email بعد از مطالعات گسترده این نمونه ها را ارائه داده که می توانند پاسخ گیری ما را به ۸۰ ٪ و یا بیشتر افزایش دهند. این نمونه ها تعادلی بین تهاجم و اختصار دارند.

     

    نمونه ۷: ارجاع از طریق ارتباط خارجی

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع شما چطور است؟ امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    یکی از دوستان من {مخاطب.نام} ، در حال حال حاضر با شرکتی کار می کند که با در نظر گرفتن نقش شما ممکن است بخواهید از آن مطلع شوید. {نام محصول} x,yو z را مدیریت می کند و ما به شدت تحت تاثیر کار آنها قرار گرفتیم. ممکن است این چیزی باشد که شما بخواهید درباره اش بدانید. بنابر این شما را به هم معرفی میکنم. پس،

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    {مخاطب.نام} {مخاطب.نام}

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    اگر می توانم به هرکدام از شما بیشتر کمک کنم مرا درجریان قرار دهید. در غیر این صورت همه چیز را از اینجا به خودتان می سپارم. امیدوارم همه چیز خوب باشد.

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب.نام-مالک}

     

    نمونه ۸: ارجاع از طریق رابط داخلی

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع چطور است؟امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    من برای شرکتی به نام {نام شرکت کاربر دریافت کننده} کار می کنم که x,y و z را انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت کاربر دریافت کننده} ممکن است یک برنامه واقعی برای شما داشته باشیم. برای همین شما را به همکار خود {نام .مخاطب} که {مقام مخاطب}در شرکت ماست معرفی می کنم. {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    بنابر این {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. از اینجای کار را به شما می سپارم. اگر کمک بیشتری از من بر می آید مرا در جریان قرار دهید.

    امیدوارم همه چیز خوب باشد{کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب .نام مالک}

     

    نمونه ۹: گسترش از طریق ارتباط متقابل

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    <مخاطب .نام> پیشنهاد کرد که با هم تماس داشته باشیم. من با او در شرکتی به نام {نام شرکت.کاربر} کار می کنم که x,yو z انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت.کاربر دریافت کننده} به نظر می رسد اینجا موقعیت مناسبی برای گروه شما باشد.

    {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    آیا هفته بعد برای صحبت کردن زمان دارید؟

    با احترام

    {مخاطب. نام-مالک}

     

    نمونه های از ایمیل پیگیری

    از Breakthrough Email 

     چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید..

     

    نمونه ۱۰: پیگیری سریع

    {مخاطب.نام کوچک}

     

    این پیام را برای پیگیری ایمیل خود ارسال می کنم. پیغامی ازهیچ یک از اعضای گروه شما به من نرسید. اگر مایل به صحبت هستید زمان مناسب در برنامه خود را به من اطلاع دهید.

    اگر نه، چه کسی فرد مناسب برای صحبت است؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام –مالک}

    حتی اگر با مخاطب خاصی در ارتباط هستیم، آن فرد ممکن است انتخاب مناسب برای صحبت با شما نباشد. فرصت مناسبی برای ارتباط خود با فردی که می تواند رابطه را به جلو ببرد فراهم کنید.

     

     

    نمونه ۱۱: پوشه خود را ببندید.

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری ایمیل و پیغام صوتی خود می فرستم. ما در روند بستن پوشه های خود برای این ماه هستیم.

    به طور معمول وقتی پیغامی از طرف فردی به ما نمی رسد به این معناست که فرد یا خیلی مشغول است و یا علاقه ای ندارد. اگر شما علاقه مند نیستید آیا مجازم تا پوشه ی شما را ببندم؟

    اگر هنوز علاقه مند هستید، به عنوان قدم بعدی چه چیز را پیشنهاد می کنید؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام-مالک}

     

    نمونه ۱۲: به روز رسانی پیگیری

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری گفتگوی قبلی خود ارسال می کنم. رئیس من خواسته تا حساب شما را به روز رسانی کنم. به او گفتم که حسابی از شما ندارم. مطمئن نیستم که این مکالمه نیاز به ادامه داشته باشد.

    آیا به عنوان قدم بعدی پیشنهادی دارید؟

    با تشکر

    {مخاطب.نام-مالک}


  • قسمت دوم :

    همانطور که در قسمت قبلی مطرح شد، مخاطب شناسی و پیام، دو اصل مهم و آغازین در تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی هستند.

    هنگامی که مخاطب و پیام را در چنگ خود دارید اعتماد به نفس کافی جهت تولید محتوای خلاقانه را خواهید داشت.

    در این قسمت کمی جلوتر می رویم و در جدول زمان بندی، به دو هفته قبل از اجرایی کردن پروژه خود میرسیم.

    2 هفته قبل از اجرا :

    همان طور که در حال توسعه محتواهای خود هستید، شما باید لیستی از افراد و وبسایت هایی که می خواهید محتوای خود را با آن ها به اشتراک بگذارید تهیه کنید.در بازاریابی اینترنتی قبل از هر چیزی مخاطبین خود را پیدا کنید. آن ها پایه و اساس کار شما هستند. برای هر بخش لیستی از افراد و شرکت های تاثیر گذار را در نظر بگیرید. از این پس این لیست را لیست طلایی می نامیم.

    توجه داشته باشید که هنگام بازاریابی اینترنتی از چه وسیله ای جهت دسترسی به لیست طلایی می خواهید استفاده کنید ؟؟ ایمیل، شبکه های اجتماعی یا ...؟؟

    -اندازه لیست :

    باید ببینید به تنهایی شروع کردن بهتر است یا داشتن ارتباطات اولیه؟

    برای اینکه بدانید چگونه لیست طلایی را بزرگ تر کنید، باید در مورد هر چیزی که شامل و یا دلیل سهیم کردن اهداف شما می شود فکر کنید.

    بازاریاب های خوب در بازاریابی اینترنتی معمولا با لیست های طولانی از افراد تاثیر گذار شروع می کنند و بعد  از مدتی لیست را به مرتبط ترین افراد با کسب و کارشان که در چشم انداز توسعه هستند محدود می کنند. درست است که این کار زمان بر است اما فرآیند ارزشمندی است. اگر می خواهید کار از این طریق پیش برود، لیست اولیه شما باید 5 برابر لیست ایده آل نهایی تان باشد.

    -درگیر ساختن قبل از اجرا :

    قدم بعدی چیست؟ لیست طلایی را بردارید و هدفتان این باشد که لا اقل یک بار هر شخص یا وبسایتی که درون لیست طلایی قرار دارد را قبل از انتشار محتواها درگیر کنید.

    برای افراد لیست طلایی جهت آگاه سازی می توانید یک پست در شبکه های اجتماعی آپلود کنید و آن ها را منشن کنید با این کار لااقل در رادار آن ها دیده خواهید شد.

    اگر مایل هستید با افرادی از لیست طلاییتان بیشتر ارتباط داشته باشید پس بیشتر درگیرشان کنید و بیشتر توجه آن ها را جلب کنید. مانیتورینگ و بررسی آن ها را از طریق شبکه های اجتماعی روش خوبی است.کامنت گذاشتن روی پست های آن ها و اشتراک مطالبشان نیز فرصت خوبی برای شماست. اگر زمان کافی و مهارت ارتباط برقرار کردن داشتید، می توانید این فرصت را ایجاد کنید و در دنیای واقعی به دیدار آن ها بروید و با آن ها در جلسات و رویداد ها شرکت کنید.

  • قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان، محتوای پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالی که باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در این جا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز می شود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آن ها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی شده اند  و به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را با دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
     این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از این که ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما می کنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند؟ هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود؟ اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد. شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنت

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/17

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • بازاریابی اینترنتی و انواع آن

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/10

    امروزه بیش از هر زمان دیگری ما مرزهای دنیای واقعی را شکسته و به دنیای مجازی و آنلاین نفوذ کرده ایم. شاید بهتر باشد بگوییم که دنیای مجازی و آنلاین به زندگی ما نفوذ کرده... زیرا ما برای تهیه بنیادی ترین نیازهایمان که شامل غذا و لباس می شود به اینترنت رجوع می کنیم. از این جهت بازاریابی اینترنتی برای ما  شکل جدی تر و مهیج تری را به خود می گیرد. همه چیز از اولین آیفون شروع شد و بعد از آن هم تلفن های هوشمند دیگر آمدند با انواع ویجت ها و اپلیکشن ...

    گوگل روندی را ایجاد کرد که بتوانیم هر چیزی را پیدا کنیم و در نهایت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های خدمات اینترنتی دسترسی مارا به اینترنت بیشتر کردند و ما در دنیای مجازی قرار گرفتیم.

    در نمایی کلی و جامع، بازاریابی اینترنتی یک روش بازاریابی است که در آن از مدیاهای آنلاین استفاده می شود . در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

     

    تبلیغات تصویری :
      در تبلیغات تصویری از بنرها و پوسترها و عکس های تبلیغاتی  در بستر اینترنت و سایت های پر بازدید استفاده می شود.

     

    ایمیل مارکتینگ :

    در این روش با کمک ایمیل های تبلیغاتی با مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد و بازاریابی اینترنتی را انجام  خواهید داد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های پر طرفدار و موثر تبلیغات است.

    در مورد ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

    بازاریابی درون گرا:

    تبلیغات درون گرا یا (inbound marketing) روشی است که در آن با رایگان قرار دادن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات برند خودتان، مخاطبان را جذب می کنید.

    مارکتینگ موتورهای جست و جو (SEM)

    در این قسمت مخاطبانی که در موتور های جست و جو به دنبال رفع نیاز های خود هستند شما را پیدا می کنند. در این روش شما با پرداخت هزینه به موتور جست و جوی گل تعدادی عبارت را انتخاب می کنید و گوگل شما را در صف جست و جوها در مقام های بالاتر قرار داده و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کم می کند. در این روش شما می توانید زمان و مکان جست و جو ها را تعیین کنید و بازاریابی اینترنتی کنید.

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

    با سئو می توانید رتبه سایت خود را در گوگل از طریق عبارات و کلمات مربوط به کسب و کارتان بالا ببرید. تفاوت این روش با روش قبل در این است که در سئو شما خودتان رتبه سایت را افزایش می دهید ولی در روش قبل گوگل خیلی سریع برای شما این کار را می کند. شما در روش سئو هزینه ای بابت کلیک ها پرداخت نمی کنید اما رساندن وب سایت شما در رقابت کلمات کلیدی مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و احتیاج به نیروهای متخصص و فنی دارد.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی 

    بازاریابی شبکه های اجتماعی را شاید بتوان به نوعی متداول ترین روش این روزهای بازاریابی اینترنتی دانست. وجود گوشی های هوشمند و نقش پر رنگ آن ها در روزمرگی های مردم و ارتباط نا گسستنی با این وسایل شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک نهاد تبلیغاتی ارزشمند کرده است.

    بازاریابی زنجیره ای 

    در این روش شما به مبلغین آنلاین یا طراحان وبلاگ هزینه ای را پرداخت می کنید تا متناسب با نام برند شما مطالبی بنویسند.

     

  • بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو، عکس، گیف، اینفوگرافی و ... به جذب مخاطب می پردازد. در این مقاله و مقاله بعدی آمارهای جالبی در مورد این شکل از بازاریابی به شما خواهیم داد که به کمک آن ها برنامه ریزی دقیق تری برای کمپین ها و شیوه های تبلیغاتی خود داشته باشید


    • 37 درصد بازاریابان می گویند، بازاریابی بصری مهم ترین محتوای تولیدی برای کسب و کارشان بوده است.
       
    •  74 درصد بازاریابان شبکه های اجتماعی از بازاریابی بصری در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند. بعد از آن بلاگ ها با 68 درصد و ویدیوها با 60 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
       
    • وقتی مردم اطلاعاتی را می شنوند، نهایتا فقط 10 درصد آن را تا 3 روز بعد به خاطر خواهند داشت. اگر این اطلاعات همراه با یک عکس مرتبط باشد، میزان به خاطر سپردن آن تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.
       
    •  بازاریابان B2C فضای بیشتری را نسبت به بازاریابان B2B در حوزه بازاریابی بصری اشغال کرده اند.
       
    • 51 درصد بازاریابان B2B بر اساس استفاده از بازاریابی بصری در سال 2016 رده بندی شده اند.
       
    • در سال 2017 محتواهای ویدیویی، نماینده ی 74 درصد از ترافیک اینترنت بوده اند.
       
    • 76.5 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در یک تحقیق از بازاریابی ویدیویی برای تاثیر مستقیم در کسب و کارشان استفاده کرده اند.
       
    • 34 درصد بازاریابان B2C می گویند، ویدیوهای از پیش تولید شده در سال 2017 برای بازاریابی محتوا بسیار حرکت موفقیت آمیزی خواهد بود.
       
    • 4 برابر مصرف کنندگانی که تمایل به خواندن یک بلاگ در مورد محصولی دارند، افراد تمایل دارند تا ویدیو تماشا کنند.
       
    • بیشتر از 60 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کارها بیان کرده اند که آن ها برنامه برای استفاده بیشتر از بازاریابی ویدیو در سال 2017 دارند.

        
    • 62 درصد بازاریابان B2B اذعان کرده اند که ویدیوها، موثر ترین محتوای بازاریابی در سال 2016 بوده اند.
       
    • استفاده از کلمه " ویدیو " در نوار عنوان ایمیل نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 19 درصد و نرخ کلیک خوردن را تا 65 درصد افزایش می دهد.
       
    • در سال 2016 بر اساس تحقیقات، 43 درصد از کاربران اظهار تمایل به دیدن بیشتر محتواهای ویدیویی کرده بودند.
       
    • در سال 2016، 14 درصد از بازاریابان از ویدیوهای زنده استفاده کرده اند
       
    • ویدیوهای زنده اینستاگرام 3 برابر بیشتر از بقیه ویدیوها تماشا شده اند.
       
    • 51 درصد ویدیوها توسط موبایل دیده شدند که نسبت به سال 2015 چیزی نزدیک به 15 درصد و نسبت به سال 2014 نزدیک به 203 درصد افزایش داشته است.
       
    • ویدیوهای زیر 5 دقیقه در گوشی های هوشمند بازدید بیشتری داشته اند.
       
    • ویدیو های 1 دقیقه ای اینستاگرام 78 درصد بیشتر از ویدیوهای دیگر نرم افزارهای مشابه دیده شده اند.
       
    • اشتراک ویدیو ها در تلگرام 35 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته است.
       
    • 54 درصد بازاریابان اینترنتی برای معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود از کانال های تبلیغاتی تلگرام و 47 درصد آن ها از اینستاگرام استفاده کرده اند.
  • 4 نکته برای رقابت با فروشگاه های بزرگ در تعطیلات

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/18

    آیا می توانید باور کنید که 15 درصد کسب و کارهای متوسط، هیچ هزینه اضافی برای بازاریابی در تعطیلات صرف نمی کنند؟ اگر مجموع تلاش های بازاریابی آن ها را در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا آ ن ها ترجیح می دهند کسب و کارشان به صورت معمول پیش ببرند. برای مبارزه با فروشگاه های بزرگ، شما بودجه زیادی جهت تبلیغات ندارید یا تعدادی از این نکته ها را تست کرده اید، فقط برای اینکه در بازی بمانید.

     

    محصولات رایگان :

    همیشه اولین چیزی که باعث بالا رفتن فروش شما می شود، ارائه محصولات رایگان است. زمانی که شما پیشنهاد یک معامله شیرین را به مشتریانتان می دهید، آن ها جلوی فروشگاه شما صف می بندند و دوستان خود را نیز خبر می کنند تا برای فروش به شما مراجعه کنند. اگر حدس می زنید که آن ها سایت شما را ترک می کنند و به سایت دیگری می روند که سیستم ارسال رایگان، عضویت راحت تر، خرید لذت بخش تر و .... دارد، درست حدس زده اید. در حوزه بازاریابی اینترنتی، در حال حاضر سیستم حمل و ارسال رایگان یک تعهد برای فروشگاه هاست. این کار اعتبار شما را بالا خواهد برد. همیشه به دنبال راه هایی باشید که مشتریان احساس کنند برای آن ها شرایط ویژه ای قائل شده اید.

     

    پاداش برای وفاداری :

    در طول مدت تعطیلات مردم مدام در حال خرید هستند. اگر شما به آن ها شانسی برای پیوستن به خودتان بدهید نتیجه ای که برای شما دارد، بسیار ارزشمند است. یک سیستم ثبت نام رایگان ساده که با پاداش همراه شده باشد، می تواند دلیلی برای بازگشت مجددا مشتریان برای خرید از شما شود و این کار سود شما را افزایش خواهد داد. مهم ترین عبارت در اینجا؛ " ثبت نام آسان " است. اگر شما از پیش از ثبت نام از مشتریان اطلاعات فراوانی بخواهید، باید بگویم که تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست داده اید. بهتر است که برای ثبت نام اطلاعات کوتاهی دریافت کنید و دز مراحل بعدی و بعد از خرید، اطلاعات جامع تر را درخواست کنید.

     

    تخفیف های درصدی :

    تخفیف گرفتن همیشه برای مشتریان لذت بخش است. نتیجه این کار همیشه فروش بیشتر است. ممکن در طول سال منتظر مشتریان بیشتری باشید. در روزهای نزدیک به تعطیلات می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یک تخفیف جانانه مشتریان زیادی به سمت خودتان بکشید. شما می توانید سودتان در این ایام بر تعداد فروشتان متمرکز کنید. یعنی با کاهش قیمت ها، کیمت فروشتان را بیشتر کنید و سود بیشتری حاصل کنید. برای این کار استراتژی داشته باشید. گاهی لازم است تا برای فروش اجناس با حاشیه سود بالاتر، اجناس با حاشیه سود کم تر را قربانی کنید اما در نهایت چیزی که برای شما می ماند، به صرفه تر و چشم گیر تر است. جهت جذب مشتریان می توانید، برای کسانی که اولین بار است تا از شما خرید می کنند، تخفیف های جالب تری در نظر بگیرید. یادتان باشد در بازاریابی اینترنتی باید تخفیف ها را از روش های مختلف به مردم اطلاع بدهید. ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری و .... را هرگز فراموش نکنید.

     

    راه اندازی کمپین های تبلیغاتی :


    ایام تعطیلات بهترین زمان برای این است که با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی زیبا و خلاقانه مخاطبین زیادی را به سوی خوتان جذب کنید. کمپین ها جواب خود را پس داده اند و در صورتیکه به شکلی مناسب برنامه ریزی و اجرا شوند می توانند نقش به سزایی در جذب مخاطب داشته باشند.

    مشتریان همیشه برای کمپین ها آماده هستند. در صورتیکه کمپین ها را بتوانید با موضوعات فرهنگی و اجتماعی همراه کنید تاثیر این کمپین ها را دو چندان خواهید کرد. چه بهتر که حامی یک حرکت ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شوید و با راه اندازی یک جنبش غیر مستقیم مردم را به شناسایی رسالت کاری خودتان علاقه مند کنید. در حوزه بازاریابی اینترنتی کمپین ها بسیار ارزشمند هستند. با توجه به نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کمپین ها روند بهتری پیدا کرده اند و این شروعی برای بازارسازی و بازاریابی های مدرن است. فرصتی که باید بهترین استفاده را از آن کنیم تا بهترین نتیجه ها را بگیریم.

     

    بازاریابی اینترنتی شما در ایام تعطیلات چه شکلی به خود خواهد گرفت؟؟ چه برنامه ای برای آن دارید؟؟

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.