با گسترش فضای مجازی، استفاده از تبلیغات اینترنتی راهی موثر با هزینه ی بسیار کم است که باعث بهبود روند کسب و کار شده است. همان طور که دقت کردید ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی هم مانند هر فعالیت دیگری دارای سلسه مراتبی است. با پیدا کردن این سلسله مراتب ها می توان کارها را ساده تر کرد. در ابتدای راه، نام و ایمیل ارسال کننده، اعتماد مشتری را به نام تجاری شما جلب می کند و یک حس اعتبار نسبت به شما و کسب و کارتان برایش ایجاد می شود. سپس موضوع ایمیل جذاب ترین و مهم ترین عامل در باز شدن ایمیل های شما توسط کاربران می باشد، حالا بعد از این دو قدم بزرگ بهتر است این بار به فکر نگه داشتن مشتری در ایمیل خود باشید. یعنی کاری کنید که مشتری بیشتر از 15 ثانیه وقت صرف مطالعه ایمیل شما کند. بله 15 ثانیه. آمار های جهانی نشان می دهد متوسط زمانی که یک کاربر بعد از باز کردن ایمیل در بازاریابی اینترنتی برای خواندن آن وقت می گذارد، 15 الی 20 ثانیه است، در این زمان او نهایت 50 کلمه را اسکن می کند و تمام این مدت مدام چشمش در حال پریدن از این تصویر به آن تصویر است و هیچ گاه از ابتدا تا انتهای خبرنامه را نمی خواند، اغلب ما حتی یک صفحه از کتاب درسی خود را با دقت از ابتدا تا انتها نمی خواندیم چه برسد به ایمیل های تبلیغاتی که اصولا با عجله و در حین کارهای روزمره به آن ها سر می زنیم. این یعنی هرچه ایمیل شما دارای المان های گرافیکی باشد، احتمالا مشتری را بیشتر درگیر خود می کند، چون برای او مسلما درک خواسته ارسال کننده با چرخیدن در المان ها گرافیکی، راحت تر و جذاب تر است تا اسکن 50 کلمه یا خواندن 1 الی 2 جمله. اما به یاد داشته باشید در استفاده از رنگ ها باید قانون هارمونی رنگ ها  را رعایت کنید و بیش از حد ایمیل را شلوغ نکنید. زیرا به همان اندازه که یک ایمیل فقط متنی، مشتری را خسته می کند، ایمیل شلوغ و پر از رنگ های تند و تصاویر گوناگون مشتری را فراری می دهد.برای داشتن بازاریابی اینترنتی بهتر، در ادامه نکاتی را ارائه می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید روند کار خود را بهبود بخشید.

    1. از کدهای جاوا در هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.
    2. سعی کنید محتوای خبرنامه ی شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی بیشتر از کد های HTML باشد.
    3.  از فرستادن ایمیل، با متن طولانی به شدت پرهیز کنید به جای توضیحات طولانی بهتر است مشتریان خود را با یک یا چندین لینک به سایت اصلی خود هدایت کنید و بازاریابی اینترنتی خود را بهبود بخشید.
    4. اگر در بازاریابی اینترنتی از یک ایمیل شرکتی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده می کنید بهتر است اعتبار دامنه ی ایمیل خود را تعیین کنید تا از ورود ایمیل های ارسالی تان به شاخه ی اسپم جلوگیری کنید.
    5. اگر در ارسال ایمیل تبلیغاتی از کلمات انگلیسی استفاده می کنید میان کلمات فاصله نیندازید.
    در موضوع ایمیل خود از کلمات اسپم،apple, test  استفاده نکنید زیرا باعث می شود ایمیل ارسالی شما به شاخه ی اسپم برود.
  • مزایای بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/21


    1. هزینه این نوع تبلیغات با هزینه روشهای دیگر تبلیغات اصلا قابل مقایسه نیست و عددی نیست.
    2. در سایر روشهای تبلیغات شما برای هر بار تبلیغ هزینه جداگانه می پردازید ولی با بازریابی با ایمیل شما فقط یکبار برای همیشه هزینه می کنید.
    3. تحقیقات نشان داده است روش بازریابی با ایمیل دارای بیشترین بازده در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات است.
    4. در بازاریابی با ایمیل شما محدودیتی در تعداد یا محتوای تبلیغ خود ندارید.
    5. بازاریابی با ایمیل فاصله مشتری را با شما تنها تا حد چند کلیک کاهش می دهد.

    درباره بازریابی با ایمیل بیشتر بدانید !

    بازاریابی با ایمیل چیست؟
    بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند میباشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد. آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد. مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه میدهید و این همان بازاریابی میباشد. 

    چه چیزی بازاربابی با ایمیل را یک ابزار فروش مؤثر میسازد؟ 
    چند جنبه وجوددارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا میسازد. بازاریابی با ایمیل یک فن آوری ارسال(Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین میکنید. ثانیأ ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش میدهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنهارا برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

  • ایمیل مارکتینگ چه هدفی را دنبال می کند؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/15

     

    ایمیل مارکتینگ را همچون ابزاری در نظر بگیرید که به کسب و کار شما کمک می کند. 

    نزدیک به 3/4 از افراد بزرگسال ارتباطات از طریق ایمیل را ترجیح می دهند. در مقابل، تنها 17% شبکه های اجتماعی و ارتباطات شخصی را ترجیح می دهند.

     

    می توانید با استفاده از نکات زیر، بیشترین استفاده را از بازاریابی ایمیلی به دست آورید.

    • تمام ایمیل های خود را به گونه ای بنویسید که گوئی مخاطب شما لیستی از افراد نیست و تنها با یک نفر در حال مکاتبه هستید. این کار به تولید نامه های شخصی تر کمک می کند.
    • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما مفید هستند و یا گزینه های با ارزشی را به مشتریان شما پیشنهاد می دهند. با ایمیل های بیهوده، وقت مخاطبان خود را نگیرید.
    • پیام هایتان را کوتاه و با ظرافت بنویسید.
    • مواردی را عنوان کنید که ذهن را درگیر خود می کنند و از کلماتی استفاده کنید که کنجکاوی خواننده را تحریک کند.
    • در هنگام فروش، مزایای محصولات و خدمات را برجسته کنید و تاکید کنید که اگر مشتریان به خرید این کالاها اقدام نکنند چه چیزهائی را از دست خواهند داد.
    • از عبارات واضح و مختصر استفاده کنید که مخاطبان را به دنبال کردن موضوع دعوت کند. به وضوح به خوانندگان بگوئید که از آن ها چه می خواهید.
    •  

    CRM و ایمیل مارکتینگ را تلفیق کنید. 

    CRMمی تواند حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد که با استفاده از آن ها می توانید به بازاریابی از طریق ایمیل بپردازید. ارسال یک ایمیل مشابه به افراد گوناگون راهکار ایده آلی نیست. چرا که نمی توان با افراد مختلف به یک زبان سخن گفت. هرقدر پیام های شما شخصی تر باشند، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. احتمال کلیک بر روی ایمیل با موضوعات شخصی سازی شده  17% بیشتر است. 81% از مشتریان معتقدند بر طبق تجربیات آن ها، خرید از طریق ایمیل هائی که شخصی سازی شده اند ، احتمال بیشتری دارد.

    با یکپارچه سازی CRMو ایمیل مارکتینگ می توان مشتریان را در بخش بندی های مختلفی مشاهده کرد و برای هر صنفی به طور جداگانه به ارسال ایمیل پرداخت. می توان به خوبی تشخیص داد کدام ایمیل شما باز شده است، کدام ایمیل به بازدید از وب سایت منتهی شده و کدام ایمیل ها نادیده گرفته شده اند. پس از آن، به خوبی می توان استراتژی های بازاریابی را به گونه ای پیاده سازی کرد که بیشتر مشتریان به ایمیل شما پاسخ مثبت دهند و اقدامات بیشتری به منظور جذب دیگر مشتریان انجام داد.

    برای یکپارچه سازی CRMو سرویس ایمیل، می توان مخاطبان (Contacts)را از هر رو سرویس به دیگری انتقال داد تا اطمینان حاصل شود تمامی مشتریان در لیست ایمیل قرار گرفته شده اند.

    تیم های بازاریابی و فروش شما می توانند از یک پایگاه داده استفاده کنند، با این کار، برای مثال تیم بازاریابی برای دریافت گزارشات فروش و ارزیابی تاثیرات آخرین تبلیغات، نیازی به منتظر ماندن ندارند.

    داده های اخیر نشان می دهد که مشتریان با برند شما از دو طریق در ارتباط هستند. احتمال استفاده از ایمیل بیشتر از فیسبوک است. این موضوع را در نظر بگیرید که دسترسی اُرگانیک به فیسبوک 2% کاهش یافته است اما ایمیل های شما همواره می توانند به مخاطبان تحویل داده شوند بنابراین اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر روی ایمیل مارکتینگ به شمار می آید. به خاطر بسپارید، حدود 2/3 از ایمیل ها از طریق دستگاه تلفن همراه باز می شوند. از این رو،  برای ارسال ایمیل های موبایل-دوستانه، شخصی سازی و زمانبندی شده تمرکز کنید. با این روش خواهید توانست به افزایش فروش کالا و وفاداری به نام تجاری دست یابید.

    • منبع : business2community.com
  •    ابتدا به موضوع/عنوان ایمیل دقت کنید. عنوان باید در بازاریابی اینترنتی  به گونه ای باشد که مخاطب را جذب نماید؛ و همچنین گویای مطلب باشد تا مخاطب بعد از باز کردن ایمیل آن را سریع نبندد.

        موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و براحتی گویای مطلب باشد.

        موضوع ایمیل را بعد از نوشتن کامل متن بنویسید.

        در نوشتن عنوان خود صادق باشید، یعنی عنوان شما نشان دهنده متن ایمیلتان باشد. خواننده نباید بعد از باز کردن متن ایمیل، چیزی غیر از آنچه که در عنوان بوده است دریافت کند.

        موضوع ایمیل خود را بعد از ارسال 4-5 هزار ایمیل تغییر دهید. چون اگر به تعداد خیلی زیادی ایمیل را با این عنوان بفرستید این امکان وجود دارد که مرورگر آن را به عنوان ایمیل تبلیغاتی تشخیص دهد و آن را اسپم کند.

        نوشتن کلماتی مانند مارکتینگ یا کسب درآمد و ... در عنوان ایمیل، ممکن است ایمیل شما را به عنوان اسپم بشناساند. حتی الامکان سعی نمایید که از این نوع کلمات در عنوان خود استفاده نکنید و یا در صورت استفاده، این قبیل کلمات حساس را در داخل "" یا ** ** قرار دهید.

        حجم ایمیل باید کم باشد تا به راحتی توسط کاربر باز شود. برای این منظور نباید از عکس های زیاد در داخل آن استفاده نمود.

        ایمیل باید لینکی به سایت شما داشته باشد.

        ایمیل باید مختصر و مفید باشد تا خواننده از ادامه خواندن آن صرفنظر نکند.

        افرادی را که می خواهید برایشان ایمیل ارسال نمایید، هدفمند انتخاب کنید تا تاثیر بیشتری بر آنها داشته باشد.

        اصول مرتبط را رعایت نمایید تا ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته نشود.

        در پایان ایمیل، خود را معرفی نموده و آدرس سایت خود را در آن درج نمایید.

        رنگ های استفاده شده در ایمیل تبلیغاتی زیاد متفاوت نباشد.

        تعداد ایمیل های تبلیغاتی شما در بازاریابی اینترنتی  نباید زیاد باشد تا باعث اذیت کاربر گردد.

        زمان ارسال ایمیل خیلی مهم است تا کاربر آن را ببیند و مطالعه نماید.

        سعی کنید ایمیل شما ساده باشد تا خواناتر باشد. مهم است که کاربر به راحتی منظور شما را درک کند.

        از گرافیک سایت خود در ارسال ایمیل استفاده کنید.

        اگر به کاربران کمک کنید که از طریق ایمیل شما مشکلی را حل کنند به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال می کنند.

        این امکان را برای کاربر مهیا سازید تا در صورت تمایل حق دریافت ایمیل را لغو کند.

        در ایمیل، خود را زیاد بزرگ جلوه ندهید تا کاربر به صادق بودن شما شک نکند.

        حتما قبل از ارسال ایمیل، مخصوصا زمانیکه از نرم افزارهای ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی  استفاده می کنید، آن را به ایمیل خود ارسال کنید تا از درست بودن مطالب درج شده در آن و همچنین شکل و محتوای آن اطمینان حاصل کنید.

        حتما از ابزارهای آنالیز ایمیل استفاده نمایید تا بتوانید کاربرانی که ایمیل شما را باز نموده اند و از چه گروهی هستند و مواردی از این قبیل را مشخص نمایید تا بتوانید به کمک آنها ایمیل های خود را هدفمند نمایید و نتایج بهتری کسب کنید.

  • حفظ مشتریان در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/07/13

    یکی از راه کار های بسیار خوب برای حفظ ارتباط با مشتریان در فرآیند بازاریابی اینترنتی، ارسال خبر نامه است. ارسال خبرنامه یکی از ارزان ترین و کارآمدترین روش های آپدیت نگه داشتن مشتریان در بازاریابی اینترتی می باشد. این خبرنامه ها می توانند شامل هر نوع اطلاعاتی باشند مثل : اطلاعیه محصول و یا خدمت جدید، راهنمایی گام به گام استفاده از محصولات، مقاله، آپدیت های شرکت، تغییرات در حمل و نقل، توصیفات دیگر مشتریان، بررسی محصولات و مقایسه، محبوب ترین محصولات....
    در حقیقت خبرنامه در بازاریابی اینترنتی ابزاری است که شما هرآن چه در کسب و کار خود می خواهید را می تواند برای شما به ارمغان بیآورد. با این حال زمانی که به مهارت ایجاد خبرنامه می پردازید، قبل از ارسال خبرنامه باید راجع به آن فکر کرده و برنامه ریزی کنید و سپس مطمئن شوید همه چیز در نظم و مطابق برنامه انجام شده، آن گاه اقدام به ارسال کنید.
    موضوع :
    موضوع که معمولا در اولین خط هر خبرنامه نوشته می شود، اولین دفاعیه شما برای تشویق کاربر به خواندن آن است، اولین موردی است که مشترک شما آن را می بیند.پس از اهمیت بالایی برخوردار است.
    حال در این شرایط و هنگام طراحی خبرنامه در مورد عنوان موضوع یاید از خودتان چه سوالاتی بپرسید؟
    آیا این عنوان موضوع، قانع کننده است ؟ عنوان موضوع انتخابی باید به اندازه کافی جالب باشد تا ایمیل شما جایگاه خود را با صلابت در لیست inbox مشتریان حفظ کند.
    آیا این عنوان شامل کلمات اسپم است؟ اگر شما از جملاتی مثل "حراج بزرگ" و یا "پول خود را ذخیره کنید" و امثال این ها در عنوان موضوع خود برای رونق بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید، در واقع به فیلترهای اسپم اعلام می کنید که این خبرنامه را در پوشه اسپم قرار دهند. برای انتخاب موضوع از جملات بیش از حد هیجان زده و کلیشه ای دوری کنید با این کار شاید مشتری را به باز کردن ایمیل تشویق کنید، اما این ایمیل جایگاهش در پوشه اسپم است.
    آیا از این علائم " ! " " $ " و یا دیگر علامت ها استفاده می کنید ؟ تا آن جایی که می توانید از این علائم کمتر استفاده کنید یا حتی الامکان در خط موضوع از آن ها استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از خط تیره " – " و یا " : " هستید، از آن ها استفاده کنید اما سعی کنید تعدادشان بیشتر نشود. با این کار شما در واقع پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهید.
    آیا عنوان موضوع را با حروف بزرگ نوشته اید ؟ موضوع با حروف بزرگ حس فریاد زدن بر سر مشتری را القا می کند. همچنین باز هم پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهد. هرگز خط موضوع را با حروف درشت و خیره کننده ننویسید.
    آیا عنوان موضوع شما بیش از حد طولانی است؟ خط موضوعتان را نهایتا با 50 کاراکتر یا کلمه بنویسید نه بیشتر. اکثر کاربران خواهان ایمیل های کوتاه بدون جملات اضافی هستند. در بازاریابی اینترنتی برای این که مطمئن شوید مشترکان ایمیلتان را باز می کنند در نوشتن موضوع این مرز را رعایت کنید.
    زمانی که شما خبرنامه تان را در بازاریبی اینترنتی ارسال می کنید زمینه های وسوسه انگیزی برای رها کردن آن خبرنامه و به فراموشی سپردن آن به وجود می آید. این کار را نکنید. هرگز وسوسه نشوید حتی اگر مطالبی که ارسال کرده اید بعد از مدت کوتاهی منسوخ می شود. در این جا دلایل قانع کننده ای وجود دارد :

    • دسترسی راحت برای مشتریان فعلی فراهم می کند:

    بسیاری از مشتریان تمایل دارند بدانند شمادر گذشته چه مطالبی را انتشار کرده اید به خصوص اگر خبرنامه شما حاوی مطالبی همیشه جذاب و همیشه خوانا باشد مثل لیست نکات در مورد موضوعات مختلف ویا اطلاعات یک محصول و یا خدمات.

    • به شما در به دست آوردن رتبه در موتور های جستجو کمک می کند : بهینه سازی موتور های جستجو هنر استفاده از صفحات وب برای ارتقاء رتبه در موتور های جستجو می باشد. قرار دادن محتوا های با کیفیت این شانس را در بازاریابی اینترنتی به شما می دهد که جایگاهتان هنگام جستجو در موتور های جستجو ارتقاء پیدا کند.
    • مشترکین خبرنامه شما را افزایش می دهد : حتما فرم عضویت را در آرشیو خود قرار دهید. اگر مطالب شما کاربر را جذب خود کند، حتما فرم عضویت را پر خواهد کرد.
  • طبق برخی تحقیقات انجام‌شده، تنها 3.26 درصد از ایمیل‌های ارسالی باز می‌شوند، بنابراین داشتن درک درستی از بازاریابی اینترنتی  با ایمیل برای ارتباط مؤثر با مخاطبین ضروری به نظر می‌رسد.

    در این مقاله، 7 مورد از مهم‌ترین انواع بازاریابی با ایمیل و نحوه‌ی استفاده صحیح از آن‌ها را شرح داده و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم.

    • ایمیل‌های خوشامدگویی

    همه­ی ما میدانیم که برداشت اولیه از چیزی، بسیار اثرگذار است. ایمیل خوشامدگویی اولین چیزی است که یک فرد با ثبت ایمیل خود در لیست ایمیل­های شما، می‌بایست دریافت کند. این ایمیل فرصت مناسبی برای تشویق به خرید بیشتر فراهم می­کند و در ایجاد اعتبار، اعتمادسازی و ارتقای نشان تجاری شما مؤثر است.

    مزایا

    این نوع از ایمیل‌ها سه مزیت اصلی دارند:

    1. در مشتری انتظار ایجاد می‌کنند. می‌فهمد که قرار است به او ایمیل بزنید، ایمیل‌های شما چه شکل و ظاهری دارند و می‌تواند آدرس شما را به لیست تماس خود اضافه کند.
    2. اشتراک آن‌ها را تأیید می­کنید. بسیاری از مشتریان ممکن است در هنگام ثبت آدرس ایمیل خود، تصوری از ایمیل‌های ارسالی شما نداشته باشند. ایمیل خوشامدگویی به آن‌ها اطلاع می‌دهد که انتظار دریافت ایمیل‌های بیشتر را داشته باشند، بنابراین ایمیل‌های شما را اسپم نمی‌کنند.
    3. ارسال خودکار این ایمیل‌ها ساده است. راه‌های زیادی برای تنظیم ارسال ایمیل با وقوع رویدادهای مشخص (مثلاً اشتراک فرد جدید) وجود دارد.

    معایب

    هیچ عیبی وجود ندارد!

    • ایمیل‌های اختصاصی

    این نوع از ایمیل‌ها معمولاً توسط کسب‌وکارهای مختلف ارسال می‌شوند. ایمیل‌های اختصاصی تنها بر یک موضوع، مانند محصول جدید، اعلان یک خبر یا برگزاری یک رویداد، تمرکز دارند.

    ایمیل‌های اختصاصی محبوبیت زیادی دارند زیرا ترکیبی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی را شامل می­شوند: می‌توانند محرک باشند و افراد را به واکنش وادارند، عمومی و کلی نیستند و قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند.

    مزایا

    1. راه‌اندازی و ارسال این ایمیل‌ها آسان است. کافی است بفهمید که چه چیزی می‌خواهید بگویید. ایمیل‌های اختصاصی برای تعامل با مشتریان نیاز به گرافیک بالا و طرح‌های فانتزی ندارند.
    2. ردیابی ایمیل­های اختصاصی آسان است. این ایمیل­ها معمولاً تنها یک فراخوان دارند، بنابراین به‌راحتی می‌توان فهمید که چه افرادی روی آن­ها کلیک کرده‌اند.

    معایب

    1. زمان‌بندی این ایمیل­ها می‌تواند دشوار باشد چون تنها وقتی ارسال می‌شوند که حرفی برای گفتن داشته باشید. ارسال حجم زیاد ایمیل یا تعداد بسیار کم آن­ها به مشترکین، هر دو اشتباه است.
    2. محتوای محدودی دارند. هدف اصلی از ارسال ایمیل‌های اختصاصی، تمرکز بر روی تنها یک مطلب است؛ بنابراین اگر اطلاعیه‌ها و پیشنهادات دیگر را ترکیب کنید پیام شما اثرگذاری خوبی نخواهد داشت.
    • ایمیل‌های خبرنامه

    خبرنامه­ها روش بسیار خوبی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در بازه‌های زمانی معین هستند. پیش از آن که بخواهید خبرنامه راه‌اندازی کنید، باید اول هدف خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال، آیا می‌خواهید مطالب شما در شبکه­های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند؟ یا با پرورش مشتریان فعلی، نشان تجاری خود را استحکام بخشید؟ هدف شماست که محتوای خبرنامه‌تان را تعیین می‌کند.

    مزایا

    بااینکه خبرنامه­ها برای همه مناسب نیستند اما چند مزیت مهم دارند:

    • ارتباط مداوم با مشترکینتان، به شناخت نشان تجاری شما و ایجاد اعتماد و اطمینان در آن‌ها می‌انجامد.
    • می‌توانید بدون آنکه نیاز به تولید محتوای جدید داشته باشید، با خلاصه‌سازی پر بازدیدترین پست‌های هفته و یا پررنگ کردن اعلامیه­های اخیر، از محتوای موجود برای هدایت افراد به بازدید از سایتتان استفاده کنید.
    • ارسال خبرنامه‌ها، هرچند به‌اندازه‌ی پیام‌های خودکار خوشامدگویی ساده نیست، اما به‌طورکلی چندان زمان‌بر هم نیست.

    معایب

    • خبرنامه‌ها برای حفظ ارتباطات موجود به کار می‌روند و مشتریان جدید را هدف قرار نمی‌دهند زیرا خبرنامه‌های شما تنها به مشترکینتان ارسال می‌شوند.
    • بسته به اینکه حرفه‌ای بودن ایمیلتان چقدر برایتان مهم باشد، ممکن است نیاز به استفاده از طراح و نویسنده داشته باشید که نیازمند صرف زمان و هزینه­ی اضافی ست.
  • بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/05

    بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود.


    تبلیغات در سایت ها و رسانه های پربازدید و ... ، واضح است که کم هزینه ترین و کارامد ترین روش بازاریابی اینترنتی بهینه سازی وب و سئو میباشد که معرفی مناسب یک برند منجر می شود.

    سئو حرفه ای سایت باعث افزایش رنک سایت در گوگل و درنتیجه افزایش بازدید سایت از طریق موتور جستجوگر گوگل که منجر به افزایش فروش میگردد، چراکه امکانات برند برای دیگران به خوبی معرفی شده و در نهایت مشتریان با احساس نیاز خرید می کنند.بررسی بازار اصلی ترین و مهمترین بخش از بازاریابی اینترنتی است. دلیل این موضوع آنستکه مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد. 

    چیزی که اهمییت دارد آنست که مردم از بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد و کلید اصلی موفقیت در بازاریابی، تحقیق در بازار است و بدون آن، هر تلاشی در بازار، محکوم به شکست خواهد بود.

    بارها مشاهده شده سایت هایی با بهترین شکل گرافیکی و برنامه نویسی نمونه تنها به دلیل بازاریابی نادرست ونیازسنجی نصفه و نیمه با شکست مواجه شده و خسارات زیادی برای صاحبانش به بار آورده اند.

    بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. آوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روشهای نا محدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

    حرفه‌ای شدن = کسب درآمد بیشتر است، شما در کاری لذت‌بخش مثل کسب‌درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی حرفه‌ای نمی شوید و پول بیشتری بدست نخواهید آورد مگر اینکه حرفه ای باشید.

    بسیاری از مردم در اروپا و ایالات متحده، با تکیه بر کسب و کار اینترنتی و فروش کالاها و ارائه خدمات، زندگی خود را می چرخانند درحالیکه تکنولوژی ممکن است کمی تغییر کرده باشد، اصول اصلی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است. با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گامهای مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت.

     

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.