اغلب افراد فکر می کنند که بازاریابی به معنای فروش محصولی خاص است که برای آن تبلیغات زیادی می شود.
این تصور غلط نیست ولی با وجود هزینه های بالا داشتن این تصور در مورد بازاریابی درست نیست.
برای داشتن یک بازاریابی موفق چند فرآیند باید طی شود که عبارت اند از : تحقیق، تولید محصول، برقرار کردن ارتباط، توزیع، قیمت گذاری و ارائه خدمات.
اما برای داشتن یک بازاریابی موفق مهم ترین اصل این است که چگونه بتوانیم با کم تررین هزینه ی ممکن بهترین تبلیغات را در مورد کسب و کار خود ارائه کنیم.
این جاست که بازاریابی اینترنتی با بهترین روش های خود برای ما کار آمد است. با استفاده از بازاریابی اینترنتی دیگر نیازی به داشتن نیروی انسانی در جهت فروش و تبلیغات نیست. شما می توانید با صرف کم ترین هزینه با مشتریان خود در ارتباط باشید. یکی دیگر از راه هایی که می توان با استفاده از آن ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد نرم افزار CRM بهترین گزینه است.
با استفاده از نرم افزار CRM می توانید در هر زمانی که می خواهید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشته باشید و بازاریابی اینترنتی خود را به سرعت گسترش دهید.
در بازاریابی اینترنتی رضایت مشتری مهم ترین عامل است. اما دو عامل در جلب رضایت مشتری موثر خواهد بود
- عملکرد محصول در ارایه ارزش مورد نظر مشتری
- کیفیت محصول
اگر عملکرد محصول از انتظار مشتری کمتر شود، خریدار ناراضی و اگر عملکرد همانند انتظار او باشد خریدار راضی است. اگر عملکرد از انتظار بیشتر شود، خریدار خشنود میشود. شرکتهایی که از نظر بازاریابی اینترنتی در سطحی عالی قرار دارند میکوشند مشتریان خود را راضی نگه دارند. مشتری راضی خریدهای خود را تکرار میکند و از تجربه های خوبی که درباره محصول دارد دیگران را هم آگاه میسازد. کلید اصلی موفقیت این است که انتظارات مشتری با عملکرد شرکت منطبق باشد. شرکتهایی موفق، میکوشند مشتری را خشنود کنند، زیرا نه تنها متعهد به ارایه خدمات یا محصول هستند بلکه چیزی را که عرضه میکنند بسی بیش از تعهداتشان است. رضایت مشتری با کیفیت محصول و خدمات رابطه ای تنگاتنگ دارد.
با بازاریابی اینترنتی میتوانید با صرف کمترین هزینه سودآوری بیشتر و هم چنین جذب رضایت مشتریانتان را جذب کنید.