تبلیغات بنر تاكنون جز محبوب ترین و شایع ترین روش های بازاریابی اینترنتی بوده است. اما نشریات و رسانه ها بر این باورند كه تبلیغات بنری هیچ تأثیری ندارند و سرمایه گذاری بر روی آن صرفا به منزله هدر دادن سرمایه می باشد. تبلیغات بنر می توانند بازدهی بالایی در بازاریابی اینترنتی داشته باشند اما در عین حال نیز می توانند عامل مخربی برای شبكه هایی كه درك درست و كاملی از تبلیغات بنر ندارند، باشند، در واقع بنرهایی كه بتوانند با مشتریان ارتباط خوبی برقرار كنند، جزء موفق ترین بنرها محسوب می گردند.
در اینجا عواملی كه منجر به كلیك افراد بر روی تبلیغات بنر در بازاریابی اینترنتی می گردند ، ذكر شده است:
_تنها با بازار مورد نظرتان ارتباط برقرار كنید .
_هراندازه که بنر تبلیغاتی با اهداف بازاریابی شما منطبق تر باشد، به همان اندازه بنر شما در بازاریابی اینترنتی تاثیر گذارتر خواهد بود.
_هرگز تبلیغات بنرتان را در جایی قرار ندهید كه احتمال خرید آنچه را كه شما ارائه می دهید وجود نداشته باشد! شما محصول یا خدمتی را دارید كه بازار مورد نظرتان آن را می خواهد ، بنابراین بنر تبلیغاتی شما باید در محدوده مورد نظرتان قرار گیرد. هر اندازه بنر تبلیغاتی خود را با خواسته های بازار موجود منطبق تر سازید ، به همان میزان ، نتایج بهتری كسب خواهید نمود
_با مشتریان ارتباط برقرار سازید و با ارتباط درست، ایجاد انگیزه نمایید.
یكی از عوامل كلیدی در تبلیغات بنردر بازاریابی اینترنتی، این است كه شما با مشتریان كنونی و آتی خود، چگونه ارتباط برقرار سازید.
در صورتیکه درک کاملی از بازار فروش محصولات و خدماتی که ارائه می کنید داشته باشید ، قدم بزرگی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی برداشته اید.
طرح سوالاتی نظیر:
قصد عرضه چه چیزی را دارید ؟
خواست و علایق مشتریانتان چیست ؟
نیازهای آنها شامل چه چیزی می شود ؟
علایق و محرك های وسوسه انگیزی كه مشتریانتان در جستجوی آن ها می باشند ، چیست ؟
واكنش شما در زمان رویارویی با تبلیغات بنر چست ؟
آیا می توانید از تاكتیك های مشابه برای تبلیغات بنرتان استفاده نمایید ؟
این گونه سوال ها به شما کمک می کند در طراحی بنر در بازاریابی اینترنتی موفق تر عمل کنید و با ارسال پیام صحیح ، مشتریان را جذب نمایید.سعی كنید تبلیغ بنر تان را با توجه به نقطه نظر مشتریانتان طراحی نمایید
لازم است حالتی از ضرورت و فوریت در تبلیغات بنرتان ایجاد نمایید . تبلیغ بنری شما می بایست به گونه ای باشد كه ذهن بیننده را از سایر قسمتهای وب سایتی كه بنرشما در آن قراردارد،به سوی تبلیغ بنر شما جذب نماید.
باید آنچه را كه مورد دلخواه بینندگانتان است و تمایل به شنیدن آن دارند، ارائه نمایید.
▪ آنها را قانع سازید تا از جستجوی سایر سایت ها منصرف شده و به سایت مورد اشاره بنر تان ، مراجعه نمایند.عباراتی نظیر الان كلیك كنید اغلب اوقات تاثیر گذارند اما این را نیز در نظر داشته باشید كه چقدر در سایتهای دیگر با این عبارات مواجه خواهید شد!
عباراتی مانند مزایای ویژه برای اولین مشتریان، یا با خرید از ما ، هم در پولتان صرفه جویی نمایید و هم یك محصول رایگان دریافت نمایید، ترفند خوبی به نظر می رسد.
▪با بكار گیری این گونه ایده ها در تبلیغ بنرتان،قادر خواهید بود به طور محسوسی تاثیر گذاری تبلیغ بنرخودرا در بازاریابی اینترنتی افزایش داده و از همین حالا منتظرافزایش كلیك هایتان باشید.
در صورت بكار گیری این گونه عوامل مكمل در استراتژی بازاریابی بنری خود،به زودی شاهد افزایش كلیك ها و منافع تان خواهید بود