روش های بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی موتور های جستجو می باشند. بازاریابی اینترنتی
با موتورهای جستجو به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه
سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیکهای سئو، وب سایت شما در نتایج جستجو
بالاتری نسبت به سایر وب سایتها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت
شما هدایت می کند و فروش وب سایت را افزایش دهند. در روش پولی موتورهای جستجوی معروف
مانند گوگل در راستای ارتقای بازاریابی اینترنتی علاوه بر روش فوق این امکان را به
کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای نتایج جستجو ظاهر
شوند.
بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک می باشد. این
روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان فعالیتهای منظم شما
در شبکه های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا می کند.
روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می
شود. بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو
از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین
شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.
بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب (Content Marketing)
بازاریابی محتوایی در واقع مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی می باشد. موتورهای جستجو
بدنبال محتوای با کیفیت هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید
بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه
این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت های دیگر و پروفایلهای شبکه
های اجتماعی خود منتشر می کنند و محبوبیت شما افزایش می یابد.
ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)
آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از
بازاریابی اینترنتی است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل
یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود
می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی
تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی
که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
یکی دیگر از ابزار مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ است. این روش
به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به
بازدید از وب سایت و خرید می باشد.در استفاده از این روش باید دقت کرد. بازاریابی اینترنتی
از طریق ایمیل مارکتینگ ارکانی دارد که باید رعایت کرد. مهم ترین آنها احترام به مشتری
است. قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل های ارسالی بسیار مهم است.
تبلیغات پولی (Paid advertising)
قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر
از انواع بازاریابی اینترنتی به شمار می آید.. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه
برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.