• نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1397/03/31

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • 5 نکته برای ارتقا اعتبار کسب و کار آنلاین

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1397/03/03

     جست و جوهای مختلف در طول این سال ها نشان می دهد که درصد مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین،درباره محصولات و خدمات، قبل از این که تصمیم به خرید بگیرند، جست و جو می

    کنند، بیشتر شده و در حال افزایش است. این درصد به طور قابل ملاحظه ای بالاست. از 80 درصد تا 94 درصد از فروشندگان را شامل می شود. کسب و کارها نمی توانند حضورشان در اینترنت را نادیده بگیرند و باید سریعا برای نتیحه گیری بهتر وارد جست و جوی گوگل شوند.

    دقت کنید چه کسانی در اینترنت به دنبال کسب و کار شما هستند. بهینه سازی حضور شما در اینترنت با داشتن یک وبسایت شروع می شود...وب سایتی که اطلاعات کافی در رابطه با محصول یا خدمات شما بدهد و فراموش نکنید شامل اطلاعات تماس شما نیز باشد.

    در طول مدتی که مشغول آن هستید، ممکن است تصمیم به ساخت ریسپانسیو موبایل هم داشته باشید.

    پس به این نکات توجه کنید  :

    بررسی کامنت های مردم در صفحات اجتماعی :

    علاوه بر شبکه های اجتماعی، پلت فرم های آنلاین زیادی وجود دارد که مردم رضایت و عدم رضایت خود را نسبت به برندی اعلام می کنند. بعضی از این سایت ها ترافیک بسیار بالایی دارند، که می توانند بهترین تاثیر روی مخاطبان بگذارند.

    مطمئن باشید افراد آگاه جامعه در مورد چیزهایی که میبینند صحبت می کنند.

    شما می توانید از 5 پلت فورم رایج برای گرفتن کامنت ها و فیدبک های موجود شروع کنید

    شما همیشه باید هنگام پاسخ دادن از بحث و جدل خودداری کنید و به جای آنT به دنبال راه هایی بگردید که اگر مشتریان شما نیاز به کمک داشتند بتوانند از پیشنهادات شما استفاده کنند.

    هم چنین می توانید از پلت فرم ها برای ارتباط با مخاطبان و تشکر از آن ها برای عکس العمل های مثبت استفاده کرد.

    2- نمایش نگرانی واقعی :

    در مسیر ارتباط آنلاین با مشتریانتان، به آن ها نشان بدهید که واقعا نگران کمک کردن به آن ها هستید. این کار به بازاریابی اینترنتی شما می افزاید. بیشتر مردم زمانی تشویق به ارتباط با کسب وکار شما می شوند که احساس کنند شما مواظب آن ها هستید.

    هم چنین این امر دلیلی برای وفاداری بیشتر مشتریان برند شما خواهد شد. اگر احساس امنیت از طرف شما کنند ارتباطشان با برند شما افزایش می یابد و احتمالا از شما دوباره و سه باره و ...خرید خواهند کرد و هر زمان که نیاز داشته باشند و یا بخواهند از شما خرید خواهند کرد.

    3- تبدیل شدن به صنعت حرفه ای :

    خودتان و کسب و کار خودتان را مانند یک منبع قابل اعتماد در صنعت تاسیس کنید.

    چشم اندازها و تخصص های خود را روی وبلاگتان به اشتراک بگذارید و با وبلاگ های دیگر ارتباط برقرار کنید و در رابطه با کسب و کار و پست هایتان باهم صحبت کنید. مردم می خواهند شما را بشناسند و با کسب و کار شما بهتر آشنا شوند، اینگونه تشویق می شوند که به کسب و کار و برند شما اعتماد کنند.

    4- پوشش خبری :

    در بازاریابی اینترنتی داشتن یک منبع قابل اعتماد که چیزهای خوبی درباره کسب و کار شما بگوید، بازار شما را برای استفاده و خرید محصولاتتان راحت تر می کند. ارتباطات رسانه ای خود را به منظور دست یابی به دست آوردهای بزرگ تر در آینده ایجاد کنید. خواهید دید که بعد از بیرون آمدن این اخبار آنلاین چقدر در کارتان جلو خواهید افتاد.

    5- اشتراک محصولات – محتوای ارزشمند

    ارسال یک ویدیو، مقاله یا عکس که بتواند الهام بخش باشد و به مشتریان شما کمک کند. بدون شک، خیلی ها می خواهند تا محتواهای مورد علاقه خود را روی شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند و این مساله کمک به گسترش کسب و کار شما خواهد کرد. علاوه بر قرار دادن برندتان در معرض دید دیگران، مردم نیز در برند شما و احساس حاصل از محتوای آن شریک خواهند شد. اگر محتوای شما الهام بخش آن ها باشد، آن ها به برند شما احساس مثبت و خوبی پیدا خواهند کرد

    اعتبار بخشی به بازاریابی اینترنتی تلاشی است زمان بر که نیاز به تخصصی خاص دارد. مطمئن باشید که به مشاوره تبلیغات اینترنتی و نیروهای متخصص بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی می توانند برای شما تولید محتوا کنند و سایت ها و شبکه های اجتماعیتان را تحت نظر قرار دهند و حتی برای شما ارتباطات رسانه ای جهت برندسازی بیشتر را در نظر بگیرند. از این فرصت ها استفاده کنید

  • بهبود استراتژی بازاریابی موتورهای جست و جو

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1396/11/15

    در بازاریابی اینترنتی بازاریابی موتورهای جست و جو می تواند یک موضوع پیچیده و ترسناک باشد. فرصت های بی پایان برای تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تغییر روند و فن آوری و راه حل بیش از حد پیچیده است.

    بنابر این آنچه شما در این مورد نیاز به توضیحات بلند در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های مختلف ندارید. در عوض به دنبال مشاورانی باشید که شما را با توضیحاتی ساده و تکنیک های مبتنی بر نتایج واقعی هدایت و راهنمایی کنند. این دقیقا همان چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این یک لیست ساده از چهار چیز است که صاحبان کسب و کار می توانند در ایجاد و ارزیابی برای استراتژی های بازاریابی موتورهای جست و جوی خود استفاده کنند.

     

    1- تعیین هدف استراتژی بازاریابی اینترنتی :

    تعداد زیادی از مشاوران به شما خواهند گفت درباره چیزهایی که می خواهید وب سایت شما به آن دست پیدا کند تعیین هدف کنید. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است :

    هدف وبسایت من چیست؟

     

    زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

    در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

    - برای فروش هر چیزی...

    - برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

    - برای آموزش به مخاطبین شما

    ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

     

    2- ساخت یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو :

    بازاریابی موتورهای جست و جو بسیار داغ است و تنها یک دلیل دارد. جواب می دهد. منجر به تولید سرنخ و فروش می شود. با صرف هزینه ای کم تر برای یافتن سرنخ ها و فروش از طریق مدیاهای سنتی تر مثل تلویزیون و ... است. مردم وقتی می خواهند چیزی را پیدا کنند، به موتورهای جست و جویی مثل گوگل و یاهو و ... می روند و به دنبال آن می گردند.

    - بازاریابی موتورهای جست و جو همه چیز را نشان می دهد زمانی که مردم به دنبال هر چیزی هستند... خرید، پیشنهادات یا هر چیز دیگری که روی وب سایت شماست. برای پیشرفت در این کار کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که آن را بیش از حد پیچیده می کند. برخی از این تکنیک ها های بازاریابی موتورهای جست و جو اخلاقی و قانونی است، در حالیکه برخی از آن ها اینطور نیستند. بهترین روش برای راه اندازی یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو بر دو جنبه تمرکز دارد :

    - بهینه سازی موتورهای جست و جو – نمایش در فضاهای رایگان نتایج موتورهای جست و جو

    - تبلغات کلیکی(پرداخت به ازای کلیک)- نمایش پرداخت در فضاهای حاصل از موتورهای جست و جو

    برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، اولین بار متوجه خواهید شد، تنها یک راه برای قرار گیری در بالاترین رنک ها وجود ندارد. وب سایت خود را بر اساس استانداردهای وب و با تمرکز بر قابلیت دسترسی برای همه افراد

    3- عملکرد بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    هدف از بهینه سازی موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی ایجاد تغییرات برای وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو است. با این حال هنوز هم بهینه سازی موتورهای جست و جو یک بخش گیج کننده است. از طرفی افرادی هستند که با روش های قلابی اعلام آمادگی می کنند تا با آخرین ترفندها شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

    بهترین استراتژی منطقی و درست استفاده از سئو است :

    ایجاد استانداردهایی برای تمام صفحات وب سایتتان که باید رعایت شود. اگر این کار را انجام دهید و اجرا کنید. شما می توانید بعضی دیگر از جنبه های سئو را توسعه بدهید.

    در اینجا لیستی از استاندارهای سئو برای اجرا در سایت شما وجود دارد :

    - نوشتن عناوین توصیفی HTML که واقعا پیج شما را توصیف کند(255 کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن جملاتی کوتاه که فعالیت صفحه شما را شرح دهد(255کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن محتوا برای صفحه که تمرکز بر موضوع شما دارد.

    - قرار توصیف ALT برای همه تصاویری مفهوم تصویر را نشان می دهد و هرگز از تصاویر برای عکس ها استفاده نکنید.

    - ساخت تمام صفحات مطابق با استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم(W3C) وضع شده است.

    فقط یک بار باید صفحات خود را بر اساس استانداردهای مذکور ایجاد کنید و سپس باید تکنیک های پیشرفته تر سئو را آغاز کنید. تکنیک هایی نظیر : کلمات کلیدی،ساختن لینک(گرفتن لینک بیشتر)، 301 تغییر مسیر،RSS اخبار روز، اخبار روز و پیگیری ها

    4- نفوذ تبلیغات کلیکی :

    تبلیغاتی کلیکی(پرداخت در ازای کلیک) به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جست و جو از طریق تبلیغات در نتایج جستجو روی سایت شما قرار بگیرد.

    شما به ازای هرکلیک روی تبلیغتان هزینه ای پرداخت می کنید. و کسانی به دنبال محتوای شما هستند از این طریق شما را پیدا خواهند کرد و به وبسایت شما می ایند.

    بنابر این تبلیغات کلیکی 3 جز دارد :

    - چیدمان کلمات کلیدی برای تبلیغ

    - تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی هدف دار

    - نوشتن نسخه برای تبلیغاتی که وقتی مردم در حال جست و جو هستند نمایش داده می شود.

    ابزارهایی زیادی در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند. اما بهترین راه یافتن کلمات کلیدی در هرماه است. شما باید روی این کار تمرکز کنید. برای مثال اگر کار شما نرم افزار ارتباط با مشتریان است

    باید بر روی کلماتی مثل نرم افزار CRM، مقالات CRM کار کنید

  • 21 راه برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1396/09/26

     کسب و کارهای آنلاین هر روز در حال پیشرفت هستند. از همین رو بازاریابی اینترنتی به عنصر مهمی تبدیل شده است. برای این که بتوانید در این فرآیند موفق باشید باید نکاتی را بدانید. توجه به این نکته ها باعث می شود تا بتوانید کسب و کار بهتری داشته باشید. در این مقاله 21 روش مهم را برای شما توضیح خواهیم داد :

    1- یک وبلاگ بسازید و به طور منظم در آن محتوای با کیفیت قرار دهید :

    کاملا مشخص است که مهم ترین راهی که شما می توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهید، ساخت یک وبلاگ و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت است. از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خودتان بیاورید.

     

    2- محتواهای خود را در اندازه ی درست و مشخص عرضه کنید :
    محتواهای با کیفیت پیدا کنید و همه مقادیر موجود در آن را چک کنید؛ کلمات کلیدی و روشن را تعریف کنید، از این که محتواهای شما کپی شده نباشد اطمینان حاصل کنید و ....

     

    3- با دیگر با گروه ها در لینکدین ارتباط برقرار کنید :

    گروه های لینکدین، جای بسیار خوبی برای یافتن همکاران و رقبای دیگر است. از این طریق می توانید تحلیل ها و بررسی ها و ارتباطات خوبی برقرار کنید.

     

    4- از تبلیغات فیسبوک و صفحات فرود هدفمند و استراتژیک استفاده کنید :

    تبلیغات فیسبوک اگرچه رایگان نیستند، اما فرصت بسیار بزرگی برای یافتن دموگرافیک کسب و کار شما هستند. از آن ها استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را رونق ببخشید

    5- از افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی استفاده کنید :

    با افزایش قدرت شبکه های اجتماعی شما می توانید فورا به تعداد زیادی از افراد در هر جای دنیا و با هر ویژگی دست پیدا کنید. از این فرصت ارزشمند باید نهایت استفاده را در راه رسیدن به اهدافتان بکنید.

     

    6- ویدیوهای آموزشی مفید در یوتیوب قرار دهید :
    یوتیوب معمولا منبع بسیار بزرگ و ارزشمندی برای بازاریابی کسب و کار شما محسوب می شود. از یوتیوب برای آگاه سازی دیگران از برندتان و نوع فعالیتتان استفاده کنید.

     

    7- روابط خود را با مشتریانتان از طریق ایمیل مارکتینگ توسعه دهید :

     

    ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است که صاحبان کسب و کار برای دسترسی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط بهتر، از آن استفاده می کنند. ایمیل مارکتینگ می تواند روند بازاریابی اینترنتی شما را سرعت ببخشد و از طریق تعامل فرد به فرد، تاثیر بهتری روی کار شما بگذارد.

     

    8- از Angies list یا TripAdvisor استفاده کنید :

    سایت هایی مثل Angies و TripAdvisor برای معرفی کسب و کارهای شما به مخاطبین شما، تریبونی خوبی هستند. این سایت ها  منابع بی نظیری برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی هستند و به شما این فرصت را می دهند تا بتوانید اطلاعات خود را به مخاطبین بدهند.

     

    9- اعتماد مصرف کنندگان را مانند سایت های Yelp و Trust Pilot جلب کنید :

    اعتماد مخاطبین، بزرگ ترین سرمایه شماست. مردم تمایلی ندارند با کسب و کارهایی که  دانش و کارایی کافی را ندارند، کار کنند. سایت هایی مثل سایت های مذکور، به مخاطبین کمک می کنند تا بهترین انتخاب ها را در کسب و کارشان داشته باشند. آن ها با دادن اطلاعات درست و شفاف به مشتریان مسیر درستی را پیش پای آن ها قرار خواهند داد و به همین جهت مورد اعتماد آن ها هستند.

     

    10- استفاده از موارد کوچک اما ارزشمند،AMB و FBIA :

    Accelerated Mobile Pages)AMP) و Facebook Instant Articles) FBIA) برای بدست آوردن ارتباطات کوچک اما موثر با مخاطبین خود از محتواهایی استفاده کنید که بتوانید در مقالات سریع فیسبوک یا صفحات سریع موبایل آن ها را منتشر کنید. به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نیز ویژگی INSTANT VIEW را معرفی کرده است که در گروه شتاب دهنده ها قرار می گیرد. این اتفاق می تواند باعث ارتباط بیشتر مخاطبین شما شود.

     

    11- همکاری با بلاگرهای معروف در فرآیند بازاریابی :

    از وبلاگ نویسان معروف و زبردست در تامین محتوای بلاگتان استفاده کنید. کسانی که مراتب محتوا سازی را بشناسند. شما برای این کار می توانید از بلاگرهای مهمان نیز استفاده کنید.

     

    12- به طور منظم در انجمن های مربوط به صنعتتان شرکت کنید :

    یکی از راه های خوبی برای ارتقا کسب و کارتان استفاده از فوروم های مربوط به آن استفاده کنید. خیلی از افراد، از استراتژی فوروم ها برای ارسال پست در جهت افزایش سئو استفاده می کنند. این کار باعث می شود شما به عنوان اسپم شناخته شوید.

     

    13- پیشنهاد یک سرویس یا خدمت رایگان به مشتریانتان بدهید :

    پیشنهاداتی که رایگان هستند را فراموش نکنید، این پیشنهادات حس خیلی خوبی به مشتریان خواهند داد و این حس خوب حاصلش وفاداری بیشتر آن هاست.

     

    14- از لیست سایت های کسب و کار مانند یاهو و گوگل استفاده کنید :

    اگر کسب و کار شما یک کسب و کار محلی است و به دنبال مشتریانی در همسایگی خوتان هستید، می توانید از Yahoo local و Google local استفاده کنید.

     

    15- بهینه سازی سایت از طریق SEO :

    یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. هدف اصلی باید تولید بهترین محتوا باشد، اما همیشه مطمئن شوید سایت شما مطابق قوانین سئو نیز هست یا نه؟

     

    16- با اسپانسری چند شرکت جایزه ای در مسابقه ای بدهید :

    می توانید با همکاری چند شرکت دیگر، می توانید مسابقه ترتیب بدهید و به برندگان و شرکت کنندگان جوایزی نیز اهدا کنید. از شبکه های اجتماعی نیز برای انتشار و مشارکت استفاده کنید. با این کار می توانید بیشتر دیده شوید و نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

     

    17- یک کنفرانس یا وبینار حرفه ای برگزار کنید :

    اگر توانایی بالایی دارید، می توانید کنفرانس یا وبینار برگزار کنید. برای مثال می توانید از TED Talks استفاده کنید. زمانی که فرآیند بازاریابی اینترنتی شروع می شود وبینارها، قدرتمند ترین ابزار برای فروش هر چیزی هستند و می تواند به سرعت مخاطبین را درگیر کند.

     

    18- از بخش Press برای ارتباط با اخبار یا رویدادهای شرکت های مهم استفاده کنید :

    بخش Press برای ارتباطات بیشتر کارایی بالایی دارد، رسانه ها می توانند نقش موثری در بازاریابی اینترنتیداشته باشند. برای مثال شما می توانید از رسانه های خبری استفاده کنید.

     

    19- یک امضای ایمیل برند شده بسازید :

    یکی از ساده ترین راه ها در بازاریابی اینترنتی، استفاده از امضای ایمیل است. لینک های مربوط به کسب و کارتان و هر اطلاعات دیگری که نیاز باشد تا مخاطب بداند را قرار دهید. این اطلاعات می تواند آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس و ... باشد.

     

    20- قانون 20-80 را برای شناسایی و بازاریابی مشتریان ارزشمند پیاده سازی کنید :

    بر اساس اصل پارتو، 80 درصد نتایج از 20 درصد تلاش های بازاریابی شما حاصل می شود. بر همین اساس باید بفهمید کدام یک از مشترکین شما، برای کسب و کارتان موثر تر هستند و بیشتر برنامه های خود را معطوف آن ها کنید.

     

    21- عکس و ویدیو با هشتگ های مرتبط در شبکه های اجتماعی ارسال کنید :

    هشتگ ها تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما دارند. از هشتگ ها و توضیحات مرتبط در هنگام ارسال ها استفاده کنید و هم چنین دیگران را در صنعت خود با هشتگ دنبال کنید. این یک تکنیک بازاریابی اینترنتینیست که شما سریع بفروشید یا فورا ترافیک سایت را بالا ببرد. ممکن است طول بکشد. اما در مدتی که شما مشغول ارزش سازی و بالا بردن اعتبارتان هستید، دنبال کنندگانی در طول سال ها و ماه ها پیدا خواهید کرد.

  • اینترنت اساسا ساختار پروموشن کسب و کار ما را دگرگون می کند

    ما به منابع و پتانسیل های زیادی دسترسی داریم پس چرا بسیاری از کار آفرینان این فرصت های ارزشمند را با غفلت کردن یا به تاخیر انداختن مقدم بر کارهای غیر ضروری می دانند؟

    راه های زیادی برای استراتژی بازاریابی اینترنتی که شما نیاز دارید وجود دارد

    معیار مورد نیاز

      منظورم از این که شما نیاز به این استراتژی ها دارید چیست؟ مگر بازاریابی اینترنتی انتخابی نیست؟ مگر نمی شود کسب و کاری بدون حضور در اینترنت راه اندازی کرد؟ بر اساس اصول فنی، بله...

    اما شما پتانسیل های زیادی را بدون آن از دست خواهید داد.همه استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای ارائه به مخاطبان به دلایل زیر ضروری است 

    انتظار داشتن :

     مردم انتظار دارند شما همه استراتژی ها را داشته باشید و اگر آن ها را نداشته باشید ممکن است فکر کنند شرکت کم ارزش و کم هستید.

    دسترسی : 

     هیچ کدام از استراتژی های بازاریابی اینترنتی، سخت و پیچیده نیست. ممکن است کمی پیچ و خم داشته باشد، اما همه آن ها استراتژی های قابل دسترسی هستند. 

    قابلیت خرید : 

    شما نمی خواهید پول زیادی برای این استراتژی ها خرج کنید. آن ها را آسان بگیرید و در استارت آپ ها از آن ها استفاده کنید.

    ارزش :

     این استراتژی ها همه، دارای پتانسیل درآمد زایی و بازگشت سرمایه بالایی دارند. این بدان معناست که ارزشمندی آن در این است که اگر شما از آن ها غافل شوید پتانسیل بالایی را از دست می دهید.

    بازاریابی محتوا :

     بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به شکل استراتژی شما، می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال شما می توانید از گزارشات، کتاب های الکترونیکی و مدل های دیگر جهت جذب برای دانلود، ثبت نام و مکالمه و یا استفاده از قسمت بلاگ سایت برای بالا رفتن ترافیک استفاده کنید. شما حتی می توانید از محتواها برای عیب یابی کمک بگیرید یا این موارد را باهم ترکیب کنید. بازاریابی محتوا به طرز شگفت آوری مفید است و مشتریان شما انتظار دارند که برای آن ها این مزیت را در نظر بگیرید.

     بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    SEO فرآیند آشکار سازی بیشتر سایت شما در موتورهای جست و جوست. بنابر این شما باید ترافیک بیشتری از مردم در حال جست و جوی محصولات یا سرویس های شما که موجود هستند بر روی سایتتان بیاورید. بیشتر افزایش جایگاه ها در جست و جوهای اساسی از ساختار تکنیکال سایت شما و توسعه استراتژی محتواهای مستمر شما می آید. 

    بهینه سازی تبدیل ها :

    بسیاری از استراتژی های بازاریابی اینترنتی هدفش جذب مردم و آوردن آن ها بر روی سایت است. اما دسته ای که فقط یک بار به سایت شما سر میزنند چه؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند تا ارزش بیشتری از هر بازدید کننده به وسیله بزرگ کردن نرخ تبدیل هایتان بگیرید. گاهی اوقات این ابزارها شامل فرصت های تبدیل بیشتر و گاهی اوقات نگه داری و مراقبت از افراد قبلی است.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی : 

     بازاریابی شبکه های اجتماعی شاید ترفندی که شما را سریع تر به هدفتان برساند نباشد. اما پتانسیل قابل توجهی در ساخت و ساز و پرورش مخاطبان، رسانه های اجتماعی دارد. از طرفی دیگر محتواها در شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی دارند و به همین دلیل به احتمال فراوان عامل شروع جذب مخاطبان خواهد بود. در شبکه های اجتماعی برند شما بیشتر شناخته می شود و این شهرت باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می شود

  • راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی

    شرکت هایی که در بازاریابی موفق هستند همیشه کارشان را با یک برنامه بازاریابی شروع می کنند. شرکت های بزرگ برنامه هایی با صد ها صفحه دارند اما شرکت های کوچکتر می توانند کل برنامه هایشان را در تعداد انگشت شماری صفحه جای دهند.  برنامه بازاریابی تان را آماده کنید و حداقل هر سه ماه یک بار و یا هر ماه به آن نگاه کنید. بخشی برای نوشتن گزارشات ماهیانه در مورد فروش و تولید بگذارید، این به شما اجازه می دهد که حین پیروی از برنامه بر عملکردتان نیز نظارت داشته باشید.


    بیشتر بخوانید:3 نکته جالب از ایمیل مارکتینگ که مخاطبان هدفتان عاشق آن می‌شوند!


    برنامه تان باید برای یک سال باشد. برای شرکت های کوچک این زمان برای بازاریابی مناسب ترین است. چیز ها عوض می شوند، مردم می روند، بازار ها تکامل پیدا می کنند، مشتری ها می آیند و می روند. در ادامه پیشنهاد می کنیم که بخشی از برنامه تان به آینده نزدیک یعنی دو تا چهار سال آینده اختصاص دهید. اما بیشتر تمرکز تان می بایست بر روی سال جاری باشد.

    برای نگارش برنامه به خودتان چندین ماه فرصت دهید حتی اگر تنها لازم شد فقط چند صفحه بنویسید. ساخت برنامه بار سنگینی در بازاریابی محسوب می شود. در حالی که اجرای برنامه چالش های مخصوص به خود را دارد، اما انتخاب زمان و نحوه بازاریابی سخت ترین چالش است. اغلب برنامه های بازاریابی در اول سال و یا اگر سال مالی تان متفاوت است در آن زمان شروع می شوند.

    چه کسی می بایست برنامه شما را ببیند؟ تمام اعضای دخیل در شرکت تان. شرکت ها عموما به دو دلیل کاملا متفاوت برنامه های بازاریابی خود را بسیار مخفیانه نگه می دارند: یا اینکه خیلی ناقص هستند و مدیریت از نشان دادن آن ها شرمنده است و یا اینکه محکم و مملو از اطلاعات هستند که همین باعث می شود برای رقیب ها بسیار با ارزش باشند.


    بیشتر بخوانید: با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!


    تمامی بخش های سازمان را درگیر طرح برنامه بازاریابی کنید. مهم نیست شرکت تان چقدر بزرگ است، از تمام بخش های شرکت تان، نظیر بخش مالی، تولید، پرسنل، منابع و غیره و همچنین بخش بازاریابی بازخورد دریافت کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا از تمام بخش های شرکت شما برای طرح برنامه بازاریابی تان استفاده می کند.

    راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی

    افراد کلیدی در شرکت شما می توانند به شما داده های واقعی در خصوص اینکه چه چیز هایی قابل دست یابی هستند و چگونه می توانید به اهداف تان برسید می دهند و همچنین آن ها می تواند هرگونه بینشی که در مورد فرصت های احتمالی بازاریابی دارند را با شما به اشتراک بگذارند و بعدی جدید به برنامه بازاریابی تان اضافه کنند. اگر شما عملیاتی مدیریتی تک نفره را هدایت می کنید می بایست همه کار ها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

    رابطه میان برنامه بازاریابی و برنامه تجاری چیست؟ برنامه تجاری (business plan) یا بیانیه چشم انداز می گوید که کسب و کار شما در مورد چیست و اینکه شما چکار می کنید  و چکار نمی کنید و اهداف نهایی تان چیست. این برنامه چیز های بیشتری را نسبت به برنامه بازاریابی مطرح می کند و ممکن است مباحثی در مورد مکان ها، جمع آوری پرسنل، مسائل مالی، اتحاد های استراتژیک و غیره را شامل شود. این برنامه "چشم انداز" را شامل می شود، چشم انداز هدف اصلی شرکت شما را نشان می دهد. برنامه تجاری قانون اساسی کسب و کار شماست؛ اگر می خواهید کاری خارج از برنامه تجاری انجام دهید یا می بایست ذهنیت تان را تغییر دهید یا برنامه را. برنامه تجاری شرکت شما فضایی را فراهم می کند که در آن برنامه بازاریابی تان رشد خواهد کرد. این دو باید با هم دیگر حضور داشته باشند.


    پیشنهاد نویسنده: 15 ابزار بازاریابی اینترنتی که گوگل به صورت رایگان به شما ارایه می کند


     

  • زندگی روزانه‌ی کسانی که فروشنده‌ی داخلی هستند معمولاً به این شکل است: وقتی مخاطب هدف جدیدی می‌بینید و می‌خواهید آن‌ها را جذب کنید، باید به دنبال اطلاعاتی که مربوط به آن‌هاست باشید. بعد با استفاده از ایمیل مارکتینگ از آن‌ها می‌خواهید با شما صحبت کنند. سپس صبر می‌کنید، و صبر می‌کنید، و باز هم صبر می‌کنید. اما آن‌ها هیچ وقت پاسخ نمی‌دهند.

     

    حقیقت این است که حتی مخاطبین داخلی هم برای پاسخ دادن یا به حرکت در آمدن به بیش از یک ایمیل نیاز دارند. پس به خودتان بستگی دارد که از چه روشی برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

    در این پست ۳ نکته در مورد نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما می‌گوییم که برای رسیدن شما به مقصودتان مفید است.

     

    نکته ۱: تاثیر اولیه‌ی خوبی بگذارید

     

    مادرها همیشه درست می‌گفتند که برداشت نخست خیلی مهم است. مثال این قضیه در ایمیل مارکتینگ یعنی عنوان ایمیل اهمیت دارد. شاید حرفی که می‌خواهید بزنید همان چیزی باشد که مخاطب به دنبالش است، اما اگر عنوان شما طوری نباشد که شخص را ترغیب به باز کردن ایمیل بکند، آن‌ها هرگز متن ایمیل شما را نخواهد دید.

     

    در این رابطه چند آمار ببینید:

     

    • ۳۳ درصد گیرنده‌ها ایمیل را بر اساس موضوع عنوان آن باز می‌کنند. ۶۹ درصد گیرنده‌ها ایمیل‌ها را فقط بر اساس همین عنوان به عنوان اسپم علامت گذاری می‌کنند (Convinceandconvert).
    • ۴۰ درصد ایمیل‌ها ابتدا بر روی موبایل باز می‌شود، و با توجه به میانگین اندازه‌ی صفحه‌ی این دستگاه‌ها فقط ۴ تا ۷ کلمه از عنوان موضوع در صفحه دیده می‌شود (Contact Monkey).
    • موضوعاتی که ۳۰ یا کمتر از این مقدار نویسه داشته باشند نرخ باز شدنشان بالاتر از میانگین است (Adestra).

     

    به مخاطب و مشکلی که می‌خواهید برایشان حل نمایید فکر کنید. حالا راهی برای بیان این موضوع در ۱ تا ۳ واژه بیابید بعد از این که این کار را کردید، عنوان موضوع شما می‌تواند به سادگی «سوالی درباره‌ی [۱ تا ۳ واژه]؟» باشد. مثلاً سوالی درباره‌ی استخدام، سوالی درباره‌ی حقوق یا سوالی درباره‌ی پرداخت‌های آنلاین. هر چیزی را که مدنظرتان است با کمترین واژگان ممکن در بخش موضوع بیاورید.

     

    اگر می‌خواهید بدانید خط موضوع چگونه کار می‌کند، حواستان به جریان نوتیفیکیشن‌ها باشد. اگر موضوع خاصی بازده کافی ندارد و باز نمی‌شود، بهتر است آن را عوض کنید.

     

    اما حتی اگر مخاطب ایمیل را باز بکند هم هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر محتوای خود را فوراً به شخص منتقل نکنید، دلیلی ندارد که متن شما را تا انتها بخوانند. پس در ابتدای متن از معرفی‌های شخصی بپرهیزید، این اطلاعات باید در امضای ایمیل باشد. پیغام خود را با محتوای اصلی شروع کرده و بلافاصله به سراغ آنچه برای ارائه کردن در نظر دارید بروید.

     

    محتوا (اولین جمله‌ی ایمیل):

     

    • اخیراً [رویداد خبری] [نام شرکت] را دیدم.
    • [منابع مشترک] درباره‌ی [اوضاع] به من گفته‌اند.
    • [پست/توئیت/مقاله] اخیرتان که در مورد [موضوع] بود را دوست داشتم.
    • [ترفیع مقام/دستاورد/جایزه] شما را تبریک می‌گویم.

     

    متن [جمله‌ی دوم و سوم ایمیل]:

     

    • من ایده‌هایی در مورد [نقاط قوت بصری] دارم. خوشحال می‌شوم اگر بتوانید زمانی را برای صحبت درباره‌ی [راهکار] تنظیم کنید.
    • [لینک به محتوای مورد نظر] را ببینید. اگر دوست داشتید در این مورد صحبت کنیم، به من خبر بدهید.
    • اخیراً به یک شرکت دیگر کمک کردم تا [درآمد بیشتری داشته باشند]. [نام شرکت] نیازی به کمک ندارد؟

     

    فوراً به سراغ اصل مطلب بروید و بر مخاطب و نیازهای او تمرکز کنید.


     

    نکته ۲: همیشه یاری کننده باشید

     

    حتی بهترین ایمیل‌ها هم ممکن است همیشه جواب نگیرند. مردم مشغول‌اند. حتی اگر بخواهند با شما صحبت کنند هم پروژه‌های دیگری روی دستشان مانده که باعث می‌شود به پیام شما توجه کافی نداشته باشند. توصیه می‌کنم به عنوان بخش‌های مختلف دنباله‌ی خود دو یا سه ایمیل دیگر هم بفرستید.

     

    اگر می‌خواهید فروش‌تان را بالا ببرید، مطمئن شوید که هر ایمیل ارسالی محتوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب باشد. اگر حرف‌های بیهوده بزنید، افراد دلیلی نمی‌بینند که به پیام‌ها پاسخ بدهند.

     

    اگر دیگر نمی‌دانید چه بگویید، به مشکلی فکر کنید که می‌خواهید برای آن راهکار ارائه دهید. اگر برای حل آن نیاز راه‌حل عملی دارید، آن را برای یکی از ایمیل‌های بعدی خود نگه دارید. اگر یک آموزش «چگونه» (How-to) یا چیزی مشابه آن دارید، این موضوع به خودی خود می‌تواند یک ایمیل خوب باشد. در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌های محبوب خود دنبال مقاله‌های مرتبط با این موضوع بگردید و آن را به عنوان یک ایمیل دیگر ارسال کنید. و اگر مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، حتماً پروفایلشان را ببینید تا متناسب با پست‌هایی که می‌گذارند بتوانید به آن‌ها جواب دهید.

     

    اگر از نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از باز شدن ایمیل‌ها باخبر شوید. حتی فراتر از این، اگر در پیغام خود لینک گذاشته باشید و آن لینک توسط مخاطب باز شود، توسط نرم افزار به شما گفته خواهد شد. کلیک بر روی لینک، نشانگر خوبی برای ارتباط موثر با مخاطب است. اگر بر روی لینک‌هایی که گذاشتید کلیک نمی‌شود، زمان آن است تا متن‌تان را عوض کنید.

     

    نکته ۳: بدانید که کِی باید عقب نشینی کنید

     

    به دو دلیل پنجمین ایمیل آخرین ایمیل شماست. اگر کسی به پیام شما علاقه نشان نمی‌دهد، صرف زمان و تلاش اضافه، دیگر فایده‌ای ندارد. آزار دادن کسی که جواب نمی‌دهد باعث نمی‌شود او با شما صحبت کند. در حقیقت، با این کار شانس‌های آتی خود را برای حرف زدن با آن شخص از بین می‌برید. ادامه دادن پیام بعد از ایمیل پنجم نه به شما کمک می‌کند، نه برای مخاطب فایده‌ای دارد.

     

    اما دلیل بهتری برای خاتمه دادن به این دنباله وجود دارد، و این همان چیزی است که Blair Enns آن را «بستن حلقه» (Closing the Loop) می‌نامد. شما اساساً به فرد مقابل می‌گویید که دیگر به او پیام نمی‌دهید. Enns توصیه می‌کند که این پیام را تا حد ممکن به دور از احساس بنویسید. مثال زیر را ببینید:

     

    موضوع: بستن حلقه

     

    سلام [نام مخاطب]؛

     

    در رابطه با [پروژه/فرصت] خبری از شما نگرفتم، بنابراین فرض می‌کنم که قدم در مسیر دیگری گذاشتید یا اولویت‌هایتان تغییر کرده است.

     

    اگر در آینده مایل به همکاری بودید من را خبر کنید.

     

    با احترام،

     

    [نام شما]

     

    اگر مخاطب واقعاً تمایلی به پیام شما نداشته باشد، یا به آن جواب نمی‌دهد یا با یک پاسخ کوتاه تایید می‌کند که نمی‌خواهد با شما همکاری کند. اما اگر پیام شما حتی خیلی کم توجه او را جلب کند، همین ایمیل شخص را به عمل وا می‌دارد، یا حداقل به شما می‌گوید که وقت مناسب برای شروع کار چه زمانی است. و به این ترتیب نقطه‌ی آغاز مناسبی برای دنباله‌ی خود خواهید داشت.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.