.1 اعداد خاص: اگر در بازاریابی ایمیل از اعداد خاص استفاده شود نرخ باز شدن ایمیلها افزایش پیدا میکند. مثلا مدتزمان فیلمی که بهصورت ایمیل برای تبلیغات فرستاده شده را در موضوع ایمیل بنویسید. شاید مهمترین عامل باز شدن ایمیل کنجکاوی افراد باشد. بهکارگیری اعداد خاص کنجکاوی مخاطبان را بیشتر میکند. دانلود فیلم ۱۰:۵۹ دقیقهای ،فقط تا ساعت ۱۴:۱۳ فرصت دارید،۳ اشتباه صبحگاهی مدیران
.2 جمله سوالی:فرض کنید برای اعضای سایتتان فرد مطرحی هستید و در subject ایمیلتان از چنین سوالی استفاده کنید: «آیا حاضرید به من کمک کنید؟» نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا میکند. ایمیلهایی که موضوعش مخاطب را زیر سوال میبرد بسیار بیشتر باز میشود. چند مثال: هنوز فیلم رایگان مرا ندیدید؟چرا این کار را کردید؟آیا فکر نمیکنید دارد دیر میشود؟
۳ . درصد: درصد نیز اگر عدد خاصی باشد باعث باز شدن بیشتر ایمیلها میشود. چند مثال: اشتباه بزرگی که ۸۹ درصد فروشندگان انجام میدهندشما جزو ۴ درصد برتر مدیران هستید، زیرا …
۴. ویدیو (فیلم): استفاده از کلمه فیلم یا ویدیو در موضوع ایمیل نرخ باز شدن ایمیل را بالا میبرد. طی تحقیقاتی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که زمانی که در ایمیل نام فیلم یا ویدئو با واژه رایگان همراه میشود نرخ باز شدن کاهش پیدا میکند، زیرا افراد احساس میکنند که موضوع بیارزشی است. البته این موضوع در مورد افرادی است که شما را بهخوبی نمیشناسند، نه در مورد مشتریان و اعضای وفادار سایت.
.5 نام شخصی فرد: استفاده از نام دریافتکننده ایمیل در موضوع ایمیل تقریبا امکان باز شدن ایمیل را تضمین میکند!
. 6ارتباط با اتفاقات و رویدادها: یک روز صبح به محل کار آمدم و میخواستم برای اعضا ایمیل بفرستم. از پنجره روبرو دیدم برف شروع به باریدن گرفت. باریدن برف در تهران به یک پدیده تبدیل شده است. خوشحالی بارش برف باعث شد تصمیم بگیرم موضوع ایمیل را به مربوط به فروش یک محصول آموزشی بود عوض کنم و به این جمله تغییر بدهم: روز برفی. در اولین جمله متن ایمیل هم نوشته بود: بالاخره در تهران برف بارید و در این روز زیبای برفی میتوانید آموزش … را تهیه کنید و به یادگیری بپردازید. این ایمیل یکی از بهترین ایمیلها از نظر باز شدن شد. فرض کنید زمان بازیهای جام جهانی است و کار ما هم هیچ ربطی به جام جهانی ندارد. کافی است در موضوع ایمیل به نحوی به جام جهانی اشاره کنیم.
۷. قرض اعتبار:یکی از روشهای بسیار رایج در تبلیغات قرض اعتبار نام دارد. فرض کنید خودمان و برندمان در حدی معروف نیستیم که مخاطبان با دیدن ایمیل ما ذوقزده شوند و بخواهند ببیند چه برایشان فرستادهایم. در این حالت میتوانیم از روش قرض اعتبار استفاده کنیم. در این روش ابتدا تحقیق میکنیم تا دریابیم بازار هدف ما یا مخاطبان ما به چه کسانی یا برندهایی علاقه فراوان دارند و مطالب مربوط به آنها را پیگیری میکنند. سپس در موضوع ایمیل به این افراد یا برندها میپردازیم. چند مثال: استیو جابز اشتباه میکرد! شرکت گوگل چگونه استخدام میکند؟صبحانه بازیکنان تیم ملی ایران
ترکیب روش ها گاهی برای افزایش اثرگذاری عنوان ایمیل میتوانید چند مورد را در یک عنوان همزمان استفاده کنید. مثلا: گوگل امروز ساعت ۱۰:۳۲ چه تصمیمی گرفت؟
مثلا جمله بالا ترکیب روشهای ۱،۲ و ۷ است. آخرین و مهمترین نکته آن است که ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به سعی و خطا نیاز دارد. شما مدام باید در حال آزمودن ایدهها و سنجش نتایج باشید تا در کار خاص خودتان به بهترین نتایج ممکن برسید.
منبع: http://khordadnews.ir/