• چطور از پوشه اسپم ها دور بمانیم

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/24

    ایمیل ها فقط وقتی کارایی دارند که به دریافت کنندگان موردنظر شما برسند. در این مقاله، شش نکته برای کیفیت ایمیل را به شما می آموزیم تا با استفاده از آنها پله آخر ایمیل های شما پوشه اسپم دریافت کننده ها نباشد.

    1. لیست تان را پاکسازی کنید.

    به احتمال زیاد، 20 درصد از ایمیل های لیست شما بعد از 12 ماه دیگر کارایی نخواهند داشت. به این معنا که حدود یک پنجم از کل اطلاعات پایگاه شما یا آدرس ایمیل شان را عوض می کنند یا از عضویت شان را در سیستم شما لغو می کنند. ارائه دهندگان خدمات اینترنت، گاهی از آدرس های ایمیل قدیمی و حذف شده به عنوان تله اسپم استفاده می کنند. اگر شما در این تله بیفتید و ایمیل تان به پوشه اسپم فرستاده شود علاوه بر اینکه به حسن شهرت تان آسیب می رسد، تلاش تان برای دسترسی به اینباکس مخاطبان تان هم بی نتیجه می ماند. برای جلوگیری از این مسئله، باید مرتباً لیست تان را با روش های زیر پاکسازی کنید:

    • همه پاسخ ها (reply) را دریافت کنید. مطمئن شوید سیستم ایمیل تان طوری تنظیم شده است که می توانید همه پاسخ ها را دریافت کنید.
    • لغو اشتراک فعال. پس از هر تغییر در حساب های کاربری یا لغو اشتراک، این پاسخ ها را بررسی کنید. همه تغییرات را زیرنظر داشته باشید؛ آنهایی که اشتراک شان را لغو کرده ند، ایمیل هایی که حذف شده اند و حساب های کاربری که ایمیل شان را تغییر داده اند.
    • ایمیل های پاسخ را چک کنید. بسیاری از دریافت کنندگان ایمیل، به جای استفاده از لینک لغو اشتراک از طریق پاسخ دادن به ایمیل های خود شما تقاضای لغو اشتراک می کنند.

    2. لیست تان را براساس فعالیت طبقه بندی کنید.

    ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، رفتار دریافت کنندگان را از طریق ایمیل ها و فرستنده آنها بررسی می کنند. به این ترتیب افرادی که مرتباً ایمیل های شما را باز نکند، ایمیل هایتان را در پوشه اسپم دریافت خواهند کرد؛ حتی اگر مایل به خواندن آنها باشند. برای پیشگیری از چنین وضعیتی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

    • لیست تان را بر مبنای آخرین باری که مشترکین ایمیل هایتان را باز کرده اند، تقسیم بندی کنید.
    • برای مشترکین غیرفعال هم فواصل زمانی مختلف، موضوع گیراتر و پیشنهادهای ویژه درنظر بگیرید. یا از تکنیک های موثری مثل معامله های روزانه یا هفتگی، رقابت و هدایا استفاده کنید.

    3. قوانین خط موضوع (Subject Line) را رعایت کنید

    استفاده از واژه "مجانی" در موضوع ایمیل مشکلی ندارد. استفاده از چنین واژه هایی که قبلاً به عنوان تله اسپم استفاده می شدند، اکنون دیگر مانعی ندارد. با توجه به اینکه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی روی فیلترینگ پیشرفته و احراز هویت فرستندگان ایمیل تکیه می کنند، دیگر محتوای موضوع ایمیل تاثیر چندانی در اسپم شناخته شدن ایمیل شما ندارد. با این حال، چند مورد استثنا وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

    • استفاده بیش از حد از علائم نقطه گذاری و حروف بزرگ، مثل ؟ و ! در موضوع ایمیل
    • استفاده از علامت $ در ابتدای موضوع ایمیل
    • موضوع های گمراه کننده با وعده های دروغین

    4. از امکانات خدمات ایمیل تان استفاده کنید.

    برخی از ارائه دهندگان خدمات ایمیل، افزونه ای در اختیار کاربرانشان قرار می دهند که با استفاده از آن می توان امکان اسپم شدن ایمیل را چک کرد. اگر چه امتیازی که این افزونه به شما می دهد قطعی نیست، به شما کمک می کنند روی قسمت هایی که می توانند برای شما دردسرساز شوند تمرکز بیشتری کنید.

    5. بررسی نتایج برمبنای دامنه

    یکی از آسان ترین راه ها برای تشخیص مشکلات دریافت ایمیل هایتان، بررسی نرخ ایمیل های بازشده بر مبنای دامنه (مثل @gmail.com، @yahoo.com و ...) آنهاست. اگر در یکی از دامنه ها روند روبه پایین یا نرخ ایمیل های بازشده کمتر از متوسط را مشاهده کردید، احتمالاً آن سرویس دهنده مشکلی دارد.

    ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مرتباً الگوریتم ها و قوانین طبقه بندی ایمیل ها را تغییر می دهند. به همین خاطر افزایش یا کاهش نرخ ایمیل های باز شده در یک دامنه خاص طبیعی است. 

    6. اعتبار و امتیازتان را بررسی کنید

    شما باید بدانید که ایمیل های شما از چه آدرس IP می آیند و آیا این آدرس ها به اشتراک گذاشته شده اند یا خیر. هر از گاهی آدرس IP تان را در یکی از سایت های رایگان امتحان کنید تا مطمئن شوید در لیست سیاه (blacklist) قرار نگرفته باشد. 

    منبع:  http://www.guilanwd.ir/

     

  • آیا ایمیل مارکتینگ شما موفق است؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/21

     

    ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزارهای بازاریابان آنلاین است که سالها در بازی مانده است.

    در حالی که هر سال ابزارجدیدی وار بازی میشود؛ بازاریابان باهوش این ابزار را رها نمیکنند چون میتوانند هیجان ابزارهای جدید را کنار بگذارند و به جای آن به نتایج اعتماد کنند.

    حالا که همه به خوبی میدانیم ایمیل مارکتینگ تا این حد آسان است آیا توجه مورد نیاز را به ارسال ایمیل معطوف کرده ایم؟  برای رسیدن به نتایج بهتر روی چه نکاتی باید تمرکز کنیم؟ در مقاله زیر راه موفقیت در ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی میکنیم.

     

    مشتریان عاشق آن هستند

    حدود ۹۵% تمام کاربران اینترنت از ایمیل استفاده میکنند

    ایمیل مارکتینگ یکی از قابل اعتماد ترین راه های ارتباط با مخاطبین است برای سنجش محصول ، خدمات و پیشنهاد است یا میتوانید اطلاعات جدیدی را در باره ی شرکت خود را برای آنها ارسال کنید.

    در واقع نظر سنجی ها نشان میدهد که مشتریان ترجیح میدهد تا برندها از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنند.

     

    بازاریابان باهوش برای آن ارزش قائل هستند

    به طور متوسط هر ۱$ که روی ایمیل مارکتینگ هزینه میکنید ۴۴٫۲۵ $ بازگشت سرمایه دارد.نرخ تبدیل (به فروش) ایمیل حدود۳٫۸۴% است   .در حالی که نرخ تبدیل سرمایه 2.23% و شبکه های اجتماعی %۰٫۷۴ محاسبه شده.

    ایمیل مارکتینگ نه تنها در مقایسه با ابزارهای بازاریابی دیگر نرخ تبدیل (به فروش) بالایی را ارائه میکند بلکه ارزشمنترین بازدیدها ا در اختیار بازاریابان قرار میدهد (حتی بیشتر از سئو و تبلیغات کلیکی)

    ۳ فاکتور مهم در ایمیل مارکتینگ که باید آنها را دنبال کنیم

     

    ۱-نرخ بازشدن

    در میان مهمترین فاکتورهای موجود در ایمیل مارکتینگ ، نرخ باز شدن مهمترین به حساب می آید.نرخ باز شدن نمایانگر فاکتورهای مختلفی است : عنوان جذاب ، مربوط بودن محتوا به مخاطب ، رسیدن ایمیل ، نرخ بازگشت ، سلامت لیست ایمیل ، امکان امکان شخصی سازی در زمان مشترک شدن ، دفعات ارسال ایمیل و . . . .نرخ باز شدن بالا نشان میدهد که بیشتر فاکتورها رو درست انجام داده اید.

     

    اگر نرخ  باز شدن پایینی دارید ، احتمالاً عنوان ایمیلهای ارسالی ضعیف است یا ایمیل را در در فاصله های زمانی نزدیک به هم ارسال میکنید.ضمن اینکه میتواند نشانه ی مشکلات  deliver شدن ایمیل باشد.هرچه زودتر دلیل ین مشکل را پیدا کنید قبل از اینکه لیست ایمیل شما کمتر و کمتر قابل استفاده شود.

     

    ۲- نرخ کلیک

    نرخ کلیک ایمیل از طریق تقسیم کل کلیکهای یکتا بر تعداد کل لیست ایمیل محاسبه میشود.این عدد معمولاً بصورت % نمایش داده میشود.ضمن اینکه میتوانید نرخ کلیک را بر اساس لینکهای درون ایمیل یا اندازهی لیست محاسبه کنید

    نرخ کلیک بالا ، نتیجه ی بهینه سازی طراحی ایمیل ، مرتبط بودن محتوا به مخاطب ، جذابیت چیشنهاد ها و یا ترکیبی از تمام موارد گفته شده است.

    ۳- نسبت کلیک به  نرخ بازشدن ایمیل

    این فاکتور نشان میدهد کمپین شما چقدر موفق عمل میکند.نسبت کلیک بالا به باز شدن (ctor) به این معنی است که ایمیل شما مرتبط و جذاب است.CTOR نشان دهنده ی جالب بودن متن ایمل شما است واینکه چقدر خوانندگان را تشیق به کلیک روی لینکهای درون ایمیل میکند.

    ببینید که ایمیل شما در مقایسه با برندهای جهانی در چه موقعیتی قرار دارد

    ۳ هدف اصلی ایمیل مارکتینگ

     

    ۱-افزایش فروش

    ایمیل توسط بازاریابان به عنوان ابزاری قدرتمند جهت سودآوری استفاده میشود.قیمت آن پایین است و به راحتی قابل استفاده است.پیام ، زمانبندی و دریافت کنندگان ایمیل همه تحت کنترل ارسال کننده هستند.بسیاری از ویژگی های ایمیل در راهکارهای دیگر تبلیغاتی قابل استفاده نیستند.

     

    ۲-ایجاد بازدید

    از ایمیل برای ایجاد بازدیدهای روزانه با هدف فروش استفاده میشود.این روش فروش میتواند در فروش تجارت به تجارت مورد استاده قرار گیرد.

     

    ۳-افزایش ترافیک / معرفی برند

    این هدف دوگانه یکی از هدف های اصلی در ارسال ایمیل است.کمپینهای ایمیل با  نرخ کلیک بالا مساوی هستند با ترافیک ثابت به وب سایت.

    در حالی که بسیاری از برندها ، برای معرفی برند از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند؛این روش برای معرفی توصیه نمیشد مگر اینکه میخواهید محصول جدیدی را از شرکت خودتان معرفی کنید.ایمیلهای ناخواسته نرخ باز شدن پایینی دارند.دراین صورت کاربران بیشتری تمایل دارند تا دکمه ی اسپم را بزنند که باعث کم شدن اعتبار دامنه میشود که تمام کمپینهای ایمیل آینده از دامنه را تحت تاثیر قرار میدهد.

  • آنچه کسب و کارهای هوشمند انجام می دهند : قرار دادن لینک لغو اشتراک در بالای خبرنامه های خود.

    شما ممکن است تعجب کنید که چرا دسترسی به لغو اشتراک را به این آسانی در معرض دید مشتریان قرار می دهیم. ممکن است با خود بگوئید زمانی که دکمه لغو اشتراک در پائین صفحه است، دست کم مشتری برای پیدا کردن آن تا انتهای خبرنامه اسکرول می کند و یا ممکن است تصور کنید دیدن لغو اشتراک در انتها  باعث می شود او مجذوب خواندن خبرنامه شما شود.

    اما واقعیت این است که اکثر خوانندگان ایمیل ها، اصلا تا انتهای خبرنامه ها را مطالعه نمی کنند به جای آن برای خلاص شدن ایمیل را اسپم می کنند، روشی که ارائه دهندگان سرویس ایمیل مثل یاهو و جی میل به آسانی در اختیار کاربران قرار داده اند.

    اما چرا گزینه لغو اشتراک که به مراتب اثر تخریبی آن کمتر است، به این آسانی در دسترس کاربر نیست ؟

    آیا می دانید اسپم (Spam) چیست ؟

    بسیاری از کاربران اسپم می کنند زیرا اصلا نمی دانند Spam چیست. در برخی موارد آنها بر این باورند که اگر لینک لغو اشتراک را کلیک کنند، عضو می شوند و بدتر باعث می شود خبرنامه های بیشتری به آنها ارسال شود. تا زمانی که لینک لغو اشتراک را در انتهای خبرنامه ها به خاک بسپارید، کمکی به کاهش نرخ اسپم نخواهد کرد با توجه به اینکه ارائه دهندگان سرویس ایمیل دکمه اسپم را در هر جای قابل مشاهده در دسترس کاربران قرارداده اند.

    تفاوت بین اسپم کردن و لغو اشتراک این است که اسپم به شهرت و اعتبار شما نزد ارائه دهندگان سرویس های ایمیل لطمه می زند و آنها شما را به عنوان مزاحم کاربران شناسایی می کنند. قطع کردن  ISP)internet service provider) نتیجه گزارش اسپم بالا می باشد. اگر گیرندگان ایمیل های شما به طور مداوم آنها را اسپم کنند، حتی اگر منظورشان از این کار توقف رسیدن ایمیل باشد، اثرات منفی بر اعتبار ایمیل شما خواهد گذاشت.

    گوگل به بازاریابانی که از کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، اعلام کرده است که لینک لغو اشتراک را به طور واضح در بالای خبرنامه خود قرار دهند. داشتن امکان لغو اشتراکی که در معرض دید باشد، به مراتب خیلی بهتر از بالا بودن نرخ اسپم می باشد. اگر کسی علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارد چرا برای او امکانی قرار نمی دهید که به آسانی بتواند آن را اعلام کند و لغو اشتراک کند؟ چرا به مشتری یک راه سریع، آسان و مودبانه برای قطع ارتباط ارائه نمی دهید؟ با ارائه یک فرصت آسان با قرار دادن لغو اشتراک، از صدمه به اعتبار ایمیل خود جلوگیری می کنید همچنین به شما کمک خواهد کرد که لیست ایمیل هایتان پاک و امن برای کسب و کارتان شود.

  • ایمیل مارکتینگ چه مزیتی برای شما دارد ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/14

     

    از جمله مزایای این روش عبارتند از :

    1. بیشتر از 50% از کاربران اینترنت هر روز از ایمیل استفاده می کنند .
    2. تعداد این کاربران بسیار زیاد است . به عنوان مثال تعداد کاربران اینترنت در ایران حدود 18 میلیون نفر تخمین زده شده است .
    3. امکان دسته بندی و تفکیک مخاطبین به راحتی وجود دارد .
    4. گستره این بازار به اندازه کل کشور و یا حتی کل کاربران اینترنت در دنیاست .
    5. این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار کم هزینه است .
    6. این روش از سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است . به گونه ای که شما تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا اینکه متنی پر محتوی غنی و جذاب طراحی کنید ، ارسال این متن به صدها هزار نفر فقط به اندازه یک کلیک کردن زمان نیاز دارد .

    چگونه می توانم یک ایمیل تاثیر گذار ارسال کنم ؟

    موضوع نامه (Subject):

    خط موضوع نامه از اهمیت کلیدی فراوانی برخوردار است و به جرئت می توان گفت بیش از 50% قضیه نوشتن یک موضوع جذاب و تحریک کننده است . فراموش نکنید که تا زمانیکه افراد روی ایمیل شما کلیک نکنند نمی توانند محتوای آن را مطالعه کنند ، پس گرفتن کلیک ، یک هنر محسوب می شود .

    در نوشتن موضوع نامه به موارد زیر توجه کنید :

    1. از نوشتن موضوع های طولانی و خسته کننده به شدت اجتناب کنید . موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و نظر خواننده را جلب کند .
    2. شباهتی به نامه های تبلیغاتی نداشته باشد . مردم روزانه توسط صدها آگهی تبلیغاتی بمباران می شوند و این موضوع آنها را خسته و بی حوصله می کند کافی است خوانندگان ایمیل شما فکر کنند که این یک آگهی تبلیغاتی است تا به راحتی از روی آن بگذرند . به عنوان مثال فرض کنید که شما صاحب یک بنگاه کار آفرینی هستید و می خواهید خدمات خود را در جهت ایجاد شغل به افراد معرفی کنید ، در زیر دو نمونه عنوان نامه آورده شده است :

    نمونه غلط : اگر می خواهید در آمد میلیونی داشته باشید بخوانید .

    نمونه درست : دعوت به همکاری در شرکت .....( نام شرکت تان را حتماً بنویسید .)

    1. روی متن خود تمرکز کنید . از توضیحات طولانی و خسته کننده پرهیز کنید . سعی کنید در چند خط یا چند پاراگراف کوتاه مهم ترین قسمت پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید . در صورتی که وب سایت دارید می توانید از خوانندگان دعوت کنید که ادامه مطالب را در سایت تان پیگیری کنند و سپس آدرس سایت خود را در متن قرار دهید .
    2. از مخاطبین خود بخواهید کاری انجام دهند به عنوان مثال از آنها بخواهید که از سایت شما بازدید کنند و یا با شماره تلفن شما تماس بگیرند .
    3. از ایمیل های HTML به جای ایمیل های متنی ساده استفاده کنید . ایمیل های مبتنی بر HTML جذاب تر هستند و با کاربر ارتباط بیشتری برقرار می کنند برای این منظور حتماً از قالب های استاندارد (Standard Template ) استفاده کنید . این قالب ها شامل جدول هایی هستند که از به هم ریختگی و آشفتگی متن شما در کامپیوترهای مختلف جلوگیری می کند . همچنین چون دارای رنگ و چیدمان هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند .
    4. ایمیل خود را سنگین نکنید به عنوان مثال اگر قرار است کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطبین بفرستید. در چند خط به معرفی خود و محصولات تان بپردازید و سپس لینک کاتالوگ ها را به ایمیل خود ضمیمه کنید (Attachment) و از کاربر بخواهید آن ها را دانلود و مطالعه کند . فراموش نکنید که بهترین حالت این است که کاتالوگ ها را روی سایت خود قرار دهید و از کاربران بخواهید که به سایت شما آمده و آنها را دانلود کنند ، سپس آدرس مستقیم صفحه ای که کاتالوگ در آن قرار دارد را به نامه اضافه کنید .
  • مشکلات ایمیل ها

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/04/09

    در وهله اول به بررسی خطاها و مشکلاتی که در ساختار و محتوای ایمیل ها بیشتر مواجه هستیم شروع می کنیم و با شفاف سازی آن ها راه را برای حل این مشکلات آسان می کنیم.

     

    مشکل اول: عدم جلب توجه خواننده به موضوع ایمیل

    موضوع ایمیل یکی از مهمترین ارکان ایمیل است که باید بسیار دقیق و جذاب مهندسی شود! قصد ما نوشتن یک موضوع ژورنالیستی نیست، بلکه می خواهیم واقعیت را به شیوه ای زیبا و جذاب در کوتاه ترین جملات در عنوان ایمیل عنوان کنیم! بنا بر این برای اینکه خواننده از شما آزره خاطر نشود سعی کنید عنوان را کوتاه، بدون ابهام، با جملات جذاب، با ارائه پیشنهادات واقعی و جذاب، و واقعی بنویسید. نوشتن عنوان ایمیل هم همچون عنوان مطالب بسیار مهم است و می توان از تکنیک هایی که در نوشتن عنوان مطالب استفاده می شود، نیز در آن بهره برد.

    مشکل دوم: اطلاعات تکراری و غیر مفید برای مدیران و کاربران

    زمانی که شما در حال نگارش یکی از نامه های هفتگی یا یکی از ایمیل های هفتگی هستید قطعا می تواند محتوایتان به ایمیل های قبلی هم ربط داشته باشد، اینکه باید مطالب غیرتکراری را در ایمیل ها بگنجانید بسیار مهم است اما توجه کنید اگر قصد دارید از نتایج قرعه کشی های هفته های قبل، توضیحات محصولات ارائه شده در روزهای قبل سخنی بگویید بهتر است که آن ها را با یک لینک خاص روانه سایت اصلی و بخش اصلی که در مورد آن توضیح داده اید، هدایت کنید. این کار به کوتاه کردن ایمیل هم می انجامد و اثر مثبتی خواهد داشت. باید محتوا و ساختار و حتی چینش و رنگ بندی هر ایمیل با نمونه قبلی متفاوت باشد.

     

    مشکل سوم: پیچیده کردن محتوا

    گاهی اوقات برخی از افراد فکر می کنند که اگر از کلمات شکیل و بزرگ استفاده کنند کاربر آن ها را حرفه ای می پذیرد و بدین صورت اقدام به نوشتن مطالبی می کنند که می توان آن ها را در کوتاهترین شکل و زیباترین و رسا ترین جملات بازنویسی کرد. بنابراین یکی از عمده مشکلات ایمیل های بازاریابی همین مشکل است که باید به جدیت تغییر کند. کاربران اصولا از محتوای پیچیده، عمیق، طولانی و مبهم بیزارند. این مورد باید در عنوان ایمیل هم به دقت لحاظ شود.

    مشکل چهارم: با درازگویی وقت کاربر را می کُشد

    لازم نیست برای بیان مفهوم، طولانی و از کلمات مشابه زیادی استفاده کنید، این روزها برای مطالبی هم که نیاز دارند به محتوای بلند روی نمی آورند چه رسد به محتوایی که می خواهد آن ها را به ترغیب به استفاده از چیزی هم کند! بنابراین حداقل گویی را هم هرگز فراموش نکنید، و برای وقت طلای کاربر ارزش قائل شوید. مطمئن باشید که اگر سرنخ ها را به آن ها بدهید افراد علاقمند خود جویای مطالب بیشتری از شما خواهند شد.

     

    مشکل پنجم: تاثیر گذاری های دروغین و دور از حقیقت

    شما برای اینکه کاربران را به سمت خود جذب کنید نیازی نیست حتما از روش های غیر مرسوم و غیر اخلاقی استفاده کنید. کاربرانی که نیاز به خدمات شما دارند حتی با یک جمله هم به سمت شما روی می آورند. یکی از مشکلات ایمیل های این روزها این است که خواننده ها را با جملات و عده های دروغین می خواهند کاربر را جذب کنند در صورتی که وقتی کاربر روانه سایت شما شد و حقیقت را متوجه شد، مطمئنا نسبت به شما بدبین می شود و از طرفی هم، با رسیدن ایمیل بعدی شما را به عنوان اسپم معرفی می کند! پس فرصت های خود را نکُشید

    مشکل ششم: کج فهمی در اطلاعات ارسالی

    گاهی شما در ایمیل تبلیغاتی خود، زمان برگزاری یک جلسه، سمینار یا دوره آموزشی را ارائه می کنید اما ساعت دقیق را مشخص نمی کنید! به عنوان مثال کاربر نمی داند شما ساعت ۱۰ دوره آموزشی را شروع خواهید کرد یا اینکه ساعت ۱۰ مراسم شروع می شود! این کج فهمی ها عموما در بسیاری از بخش های محتوا دیده می شود. پس اطلاعات را با جزییات کامل و دقیق ارسال کنید تا بتوانید کاربران را بدون هیچ ابهامی به سمت خود برانید.

     

    مشکل هفتم: پیام اصلی در انتهای متنی بلند می آید

    همانطور که گفتیم متن بلند یکی از نقاط ضعف ایمیل های تبلیغی است، بنابراین گاهی بخاطر همین طولانی بودن ها محتوای اصلی و پیام اصلی ایمیل گم می شود و یا در انتهای متن می آید که کاربران بی حوصله هرگز به انتهای آن نمی رسند. کاربران عموما چشمشان به ۵ تا خط اول است بنابراین شما می توانید با ترکیب رنگی مختلف این ۵ خط را با پیام اصلی شاخص کنید و کاربرانی که تمایلی به ادامه محتوا ندارند را درگیر نکنید.

    مشکل هشتم: نداشتن اطلاعات تماس دقیق

    یکی از بهترین راه ها که می توان کاربران را از طریق آن ها روانه سایت ها کرد، اطلاعات تماس با ما، لینک درست سایت، شبکه های اجتماعی و .. است. بسیاری از ایمیل ها فاقد این بند می باشند. بهترین مکان برای ارائه این بخش ها دقیقا ابتدای ایمیل و در بالا و سمت چپ ایمیل است. کاربران نیاز دارند بعد از خواندن اطلاعات و تصمیم گیری سایت شما را مشاهده کنند.

    امیدواریم که با بررسی این مشکلات بتوانید ایمیل های خود را بهینه کنید. در بخش های بعدی به نکات مثبت ایمیل های تبلیغاتی می پردازیم تا بتوانید به بهترین شکل مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

    منبع: http://www.itdan.ir/

     

     

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.