21 راه برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما

تاریخ انتشار: 1396/09/26

 کسب و کارهای آنلاین هر روز در حال پیشرفت هستند. از همین رو بازاریابی اینترنتی به عنصر مهمی تبدیل شده است. برای این که بتوانید در این فرآیند موفق باشید باید نکاتی را بدانید. توجه به این نکته ها باعث می شود تا بتوانید کسب و کار بهتری داشته باشید. در این مقاله 21 روش مهم را برای شما توضیح خواهیم داد :

1- یک وبلاگ بسازید و به طور منظم در آن محتوای با کیفیت قرار دهید :

کاملا مشخص است که مهم ترین راهی که شما می توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهید، ساخت یک وبلاگ و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت است. از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خودتان بیاورید.

 

2- محتواهای خود را در اندازه ی درست و مشخص عرضه کنید :
محتواهای با کیفیت پیدا کنید و همه مقادیر موجود در آن را چک کنید؛ کلمات کلیدی و روشن را تعریف کنید، از این که محتواهای شما کپی شده نباشد اطمینان حاصل کنید و ....

 

3- با دیگر با گروه ها در لینکدین ارتباط برقرار کنید :

گروه های لینکدین، جای بسیار خوبی برای یافتن همکاران و رقبای دیگر است. از این طریق می توانید تحلیل ها و بررسی ها و ارتباطات خوبی برقرار کنید.

 

4- از تبلیغات فیسبوک و صفحات فرود هدفمند و استراتژیک استفاده کنید :

تبلیغات فیسبوک اگرچه رایگان نیستند، اما فرصت بسیار بزرگی برای یافتن دموگرافیک کسب و کار شما هستند. از آن ها استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را رونق ببخشید

5- از افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی استفاده کنید :

با افزایش قدرت شبکه های اجتماعی شما می توانید فورا به تعداد زیادی از افراد در هر جای دنیا و با هر ویژگی دست پیدا کنید. از این فرصت ارزشمند باید نهایت استفاده را در راه رسیدن به اهدافتان بکنید.

 

6- ویدیوهای آموزشی مفید در یوتیوب قرار دهید :
یوتیوب معمولا منبع بسیار بزرگ و ارزشمندی برای بازاریابی کسب و کار شما محسوب می شود. از یوتیوب برای آگاه سازی دیگران از برندتان و نوع فعالیتتان استفاده کنید.

 

7- روابط خود را با مشتریانتان از طریق ایمیل مارکتینگ توسعه دهید :

 

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است که صاحبان کسب و کار برای دسترسی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط بهتر، از آن استفاده می کنند. ایمیل مارکتینگ می تواند روند بازاریابی اینترنتی شما را سرعت ببخشد و از طریق تعامل فرد به فرد، تاثیر بهتری روی کار شما بگذارد.

 

8- از Angies list یا TripAdvisor استفاده کنید :

سایت هایی مثل Angies و TripAdvisor برای معرفی کسب و کارهای شما به مخاطبین شما، تریبونی خوبی هستند. این سایت ها  منابع بی نظیری برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی هستند و به شما این فرصت را می دهند تا بتوانید اطلاعات خود را به مخاطبین بدهند.

 

9- اعتماد مصرف کنندگان را مانند سایت های Yelp و Trust Pilot جلب کنید :

اعتماد مخاطبین، بزرگ ترین سرمایه شماست. مردم تمایلی ندارند با کسب و کارهایی که  دانش و کارایی کافی را ندارند، کار کنند. سایت هایی مثل سایت های مذکور، به مخاطبین کمک می کنند تا بهترین انتخاب ها را در کسب و کارشان داشته باشند. آن ها با دادن اطلاعات درست و شفاف به مشتریان مسیر درستی را پیش پای آن ها قرار خواهند داد و به همین جهت مورد اعتماد آن ها هستند.

 

10- استفاده از موارد کوچک اما ارزشمند،AMB و FBIA :

Accelerated Mobile Pages)AMP) و Facebook Instant Articles) FBIA) برای بدست آوردن ارتباطات کوچک اما موثر با مخاطبین خود از محتواهایی استفاده کنید که بتوانید در مقالات سریع فیسبوک یا صفحات سریع موبایل آن ها را منتشر کنید. به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نیز ویژگی INSTANT VIEW را معرفی کرده است که در گروه شتاب دهنده ها قرار می گیرد. این اتفاق می تواند باعث ارتباط بیشتر مخاطبین شما شود.

 

11- همکاری با بلاگرهای معروف در فرآیند بازاریابی :

از وبلاگ نویسان معروف و زبردست در تامین محتوای بلاگتان استفاده کنید. کسانی که مراتب محتوا سازی را بشناسند. شما برای این کار می توانید از بلاگرهای مهمان نیز استفاده کنید.

 

12- به طور منظم در انجمن های مربوط به صنعتتان شرکت کنید :

یکی از راه های خوبی برای ارتقا کسب و کارتان استفاده از فوروم های مربوط به آن استفاده کنید. خیلی از افراد، از استراتژی فوروم ها برای ارسال پست در جهت افزایش سئو استفاده می کنند. این کار باعث می شود شما به عنوان اسپم شناخته شوید.

 

13- پیشنهاد یک سرویس یا خدمت رایگان به مشتریانتان بدهید :

پیشنهاداتی که رایگان هستند را فراموش نکنید، این پیشنهادات حس خیلی خوبی به مشتریان خواهند داد و این حس خوب حاصلش وفاداری بیشتر آن هاست.

 

14- از لیست سایت های کسب و کار مانند یاهو و گوگل استفاده کنید :

اگر کسب و کار شما یک کسب و کار محلی است و به دنبال مشتریانی در همسایگی خوتان هستید، می توانید از Yahoo local و Google local استفاده کنید.

 

15- بهینه سازی سایت از طریق SEO :

یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. هدف اصلی باید تولید بهترین محتوا باشد، اما همیشه مطمئن شوید سایت شما مطابق قوانین سئو نیز هست یا نه؟

 

16- با اسپانسری چند شرکت جایزه ای در مسابقه ای بدهید :

می توانید با همکاری چند شرکت دیگر، می توانید مسابقه ترتیب بدهید و به برندگان و شرکت کنندگان جوایزی نیز اهدا کنید. از شبکه های اجتماعی نیز برای انتشار و مشارکت استفاده کنید. با این کار می توانید بیشتر دیده شوید و نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

 

17- یک کنفرانس یا وبینار حرفه ای برگزار کنید :

اگر توانایی بالایی دارید، می توانید کنفرانس یا وبینار برگزار کنید. برای مثال می توانید از TED Talks استفاده کنید. زمانی که فرآیند بازاریابی اینترنتی شروع می شود وبینارها، قدرتمند ترین ابزار برای فروش هر چیزی هستند و می تواند به سرعت مخاطبین را درگیر کند.

 

18- از بخش Press برای ارتباط با اخبار یا رویدادهای شرکت های مهم استفاده کنید :

بخش Press برای ارتباطات بیشتر کارایی بالایی دارد، رسانه ها می توانند نقش موثری در بازاریابی اینترنتیداشته باشند. برای مثال شما می توانید از رسانه های خبری استفاده کنید.

 

19- یک امضای ایمیل برند شده بسازید :

یکی از ساده ترین راه ها در بازاریابی اینترنتی، استفاده از امضای ایمیل است. لینک های مربوط به کسب و کارتان و هر اطلاعات دیگری که نیاز باشد تا مخاطب بداند را قرار دهید. این اطلاعات می تواند آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس و ... باشد.

 

20- قانون 20-80 را برای شناسایی و بازاریابی مشتریان ارزشمند پیاده سازی کنید :

بر اساس اصل پارتو، 80 درصد نتایج از 20 درصد تلاش های بازاریابی شما حاصل می شود. بر همین اساس باید بفهمید کدام یک از مشترکین شما، برای کسب و کارتان موثر تر هستند و بیشتر برنامه های خود را معطوف آن ها کنید.

 

21- عکس و ویدیو با هشتگ های مرتبط در شبکه های اجتماعی ارسال کنید :

هشتگ ها تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما دارند. از هشتگ ها و توضیحات مرتبط در هنگام ارسال ها استفاده کنید و هم چنین دیگران را در صنعت خود با هشتگ دنبال کنید. این یک تکنیک بازاریابی اینترنتینیست که شما سریع بفروشید یا فورا ترافیک سایت را بالا ببرد. ممکن است طول بکشد. اما در مدتی که شما مشغول ارزش سازی و بالا بردن اعتبارتان هستید، دنبال کنندگانی در طول سال ها و ماه ها پیدا خواهید کرد.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.