• افسانه بازاریابی محتوا:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/09

     

    احتمالاً تاکنون تصور شما بر این بوده است که فعالیت هایتان در جهت ارائه محتوای قوی به بازار بسیار موفقیت آمیز بوده اند. با توجه به تحقیقات CIM که در سال 2014 صورت گرفتند، 32% از بازاریابان محتوا نیز چنین تصوری را نسبت به فعالیت های خود دارند. اما به این مطلب فکر کنید که تا چه حد با نتایج بهتری روبرو خواهند شد اگر یک قدم به عقب بردارند و از خود بپرسند: در سال گذشته چه مطالبی را آموختیم که باعث می شود استراتژی ما در زمینه  بازاریابی محتوا حتی از گذشته نیز بهتر و تأثیرگذارتر باشد؟
    "تغییرات ساختاری بر اساس آنچه که در گذشته رخ داده است به وجود می آیند، و اینگونه نیست که برای ایجاد چنین تغییرات مهم و سرنوشت سازی بتوان از صفر شروع کرد."خلق کردن و یا حفظ یک فرهنگ نوآورانه  و خلاقانه به منظور اجرای برنامه بازاریابی محتوای شما نیازمند یک روش استراتژیک و فعالانه است، که در مغایرت مستقیم با روش واکنشی می باشد. زیرا در این صورت تغییرات مخرب باعث ایجاد  فعالیت های واکنشی شده اند. واقعیت این است که در صنعتی مانند صنعت بازاریابی که دائماً در حال تغییر و رشد است اگر ساکت و بی حرکت باقی بمانید ممکن است حتی بدون اینکه متوجه شوید از سایرین عقب بمانید و از دور خارج شوید.
    از دیگر مزایای ایجاد تغییرات ساختاری، بنیادین و هدفمند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا، این مطلب است که هر گونه تغییر موفقیت آمیز، هرچقدر که کوچک باشد، پتانسیل حرکت به سمت فرصت هایی را دارد که منجر به ایجاد تغییرات مثبتی می گردد که حتی ممکن است مفیدتر و مثمر ثمر تر نیز باشند.
    با توجه به این روحیه نوآورانه و خلاقانه ای که در میان مردم وجود دارد، ما قصد داشتیم برخی از دیدگاه های جدید و انقلابی برخی از وبلاگ نویسان CIM، مربیان آموزش فعالیت های ان لاین و سخنگویان بازاریابی محتوای جهانی  را به اشتراک بگذاریم. در واقع آنچه که باید درباره اش به ما توضیح بدهند، این است: آنچه که پیش از این شخصاً درباره بازاریابی محتوا به آن اعتقاد داشته اید، اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده اید که عقیده صحیحی نمی باشد، چیست و چه چیزی باعث تغییر عقیده شما شده است؟

    برخورداری از کارمندان کاردان و کارآمد کافی نیست:

    پیش از این تصور می کردم در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کارآمد است. اما این مطلب صحیح نیست. در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کاردانی است که علاوه بر منحصر به فرد بودن، از مهارت های بازاریابی فوق العاده ای نیز برخوردار باشند. فقط این مطلب که بهتر است همواره از حمایت های یک وبلاگ نویس محبوب و پرطرفدار برخوردار باشید، بدین معنا نیست که همه تلاش خود را صرف یافتن یک بلاگر حامی کنید. شما همچنان باید سعی کنید که منحصر به فرد باشید و از افکار متعلق به خودتان استفاده کنید. هنگامی که به طرز فعالانه ای محتوای خود را وارد بازار می کنید می توانید امیدوار باشید که مورد توجه قرار خواهید گرفت و از همه مهم تر اینکه مخاطبان همواره شما را به یاد خواهند داشت.

    پادشاه را از تخت به زیر بکشید و او را وادار کنید برای شما کار کند: 
    محتوا یک پادشاه نیست، بلکه یک محصول است. و به همان گونه ای که با محصولات فیزیکی برخورد می کنید و آنها را تولید می کنید و به فروش می رسانید، باید با محتوا نیز همان برخورد را داشته باشید و آن را تولید کنید و با استفاده از روش های ماهرانه بازاریابی به فروش برسانید.

    اجازه ندهید محتوا تبدیل به یک کالای قابل خرید و فروش شود:
    من پیش از این اعتقاد داشتم که هرچقدر مقدار بیشتری از محتوا توسط تعداد بیشتری از افراد دیده و مطالعه شود، باعث موفقیت می گردد. اما متوجه شدم که این عقیده نادرست است. در واقع آنچه که درست است درست برعکس این مطلب می باشد. مبارزه با ارائه بیش از حد اطلاعات بسیار مهم است. در عوض اینکه سعی کنید محتوای شما نیز تبدیل به بخشی از محتویات بی شمار موجود در بازار شود، تمرکز خود را به این مطلب اختصاص بدهید که به مخاطبانی با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنید که از اطلاعات مداوم و مستمر شما به عنوان بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند.
    در گذشته بازاریابان محتوا مجبور بودند چند بار در روز اطلاعات خود را به روز کنند و اطلاعات جدیدی را منتشر سازند. اما امروزه این گونه نیست. در صورتی که مقاله ای برای انتشار آماده نباشد، بهترین کاری که یک بازاریاب محتوای باهوش می تواند انجام دهد این است که مقاله را تا وقتی که خالی از هرگونه اشتباهی شود و 100% آماده انتشار شود، منتشر نکند.

    انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن می باشد:
    پیش از این عقیده ام بر این بود که حداقل سه بار درهفته به خلق مطالب جدید بپردازید. اما امروزه عقیده دارم که انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن است.
     
    SEO؟ نه خیلی زیاد :
    در حال حاضر نسبت به گذشته اهمیت کمتری برای SEO قائل هستم. گوگل به وعده های خود عمل می کند و به محتوای با کیفیت و اصیل پاداش می دهد و من متوجه شده ام که حتی کسب و کارهای کوچک در رتبه بندی های موتورهای جست و جو از رتبه خوبی برخوردار هستند زیرا به صورت مداوم در حال خلق مطالب با کیفیت و فوق العاده ای می باشند.

    خریداران در حین فرایند خرید از این شاخه به ان شاخه می پرند:
    دیدگاه سنتی مراحل خرید و فرآیند خرید امروزه تا حدودی نامربوط و ازمد افتاده به نظر می رسد. با این وجود هر روز به تعداد بازاریابان اینترنتی که بیش از حد به این موضوع توجه می کنند، افزوده می شود. تشخیص و درک بافت های موقعیتی شبکه ها مهم تر از تمرکز بر فرآیند خرید می باشد، فرآیندی که در مراحل خطی و یا در مراحل منظم و مرتب رخ نمی دهد. ایجاد محتوا با توجه به مراحل منظم و مرتب شما را از دسترس خارج می سازد.
    در اینجا گاهی همه چیز درباره محصول است و محصول است که حرف اول را می زند.
    من زمانی یکی از طرفداران پر و پاقرص این نظریه بودم که بازاریابی محتوا هرگز نباید درباره محصولات تولیدی باشد.
    اما در حال حاضر می گویم تبلیغ درباره محصولات و ارائه اطلاعات مفید درباره آنها نقش مهمی را در کل استراتژی بازاریابی محتوا ایفا می کند. در حال حاضر همچنین بهتر متوجه این مطلب می شوم که چگونه محتوای مبتنی بر محصول و تبلیغات به مخاطبان در زمینه تصمیم گیری کمک می کند. وقتی که با یک مشتری احتمالی درباره بازاریابی محتوا بحث می کنم سعی می کنم تفاوت بین مطالب مفید و آکادمیک را که به منظور درگیر کردن ذهن مخاطب و افزایش میزان اعتبار و آگاهی فراهم می شود و مطالب مبتنی بر محصولات تبلیغات را برای او توضیح دهم.

    نحوه ارائه روش تولید خود را کنترل کنید:
    به نظر من محتوای خوب باید به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و اصلاح شود و همچنین مطالبی که به صورت حرفه ای تولید شوند می توانند خطرناک باشند. گاهی مردم فقط نیاز به پست های ساده یک وبلاگ یا یک فیلم ویدیویی در اینستاگرام دارند. هنگامی که به ارزش تولید همانند منشوری نگاه می کنیم که از طریق آن می توان به میزان ارزش آن پی برد، به طرز ناراحت کننده ای به کسب و کار تبلیغاتی نزدیک می شویم که سعی داریم از آن فرار کنیم.

    میزان پذیرش خود از سوی جامعه را افزایش دهید:
    پیش از این تصور می کردم که توییتر شبکه احمقانه ای است. فکر می کردم شرکت من فقط یک نقطه کوچک در میان یک شبکه اجتماعی بزرگتر است.
    من در طول چند سال گذشته اهمیت شبکه اجتماعی را دست کم می گرفتم، اما در حال حاضر چنین تصوراتی ندارم. در حال حاضر هرگز منفی گرایی نمی کنم و سعی می کنم درباره هر گونه پدیده جدید قضاوت نادرستی نداشته باشم تا زمانی که با استفاده از شواهد خلاف آن بر من ثابت شود. من موارد جدید را با سرعت بیشتری مورد امتحان قرار می دهم. به همین دلیل است که شبکه کوچکی در توییتر و شبکه بزرگتری در گوگل پلاس دارم.

    مطالب برجسته نیز نیاز به حمایت کافی دارند:
    پیش از این اعتقاد داشتم که "در صورتی که متن دلخواه خود را بسازید، موفقیت در انتظار شما است." اما این مطلب واقعیت ندارد. برخورداری از محتوای فوق العاده به این معنا نیست که الزاماً بازدیدکنندگان بی شماری را جذب خواهید کرد. در بازاریابی محتوا هیچ چیز زجرآور تر از این نیست که ساعت ها یا حتی روزها را صرف تهیه مطلب ارزشمندی کنید، تا فقط آن را روانه بازار کنید. شما باید از مهارت های بازاریابی به منظور روانه آن به بازار استفاده کنید و از ارائه آن به بازار نهایت سود را ببرید.

     

    منبع:   http://contentmarketinginstitute.com

  • چگونه یک ایمیل عالی با هدف فروش خلق کنید

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/26

    نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.

    اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

    اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از 10 واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، 46% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که 26% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای 6 واژه یا کمتر بوده.

    در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که 40 درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از 500 واژه بوده

    در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید.

  • چرا بازاریابی با ایمیل موثر تر است؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/24

    کسب و کار و زمان خود را به طور کلی صرف جمع آوری لیست درستی از ایمیل ها کنید

    بازاریابی الکترونیکی یا همان ایمیل مارکتینگ زمانی رخ می دهد که یک شرکت یک پیام تجاری را با استفاده از ایمیل به یک گروه  از مردم می فرستد ، بازاریابی با ایمیل باعث ایجاد وفاداری مشتری ، اعتماد به محصول و یا شرکت و یا به رسمیت شناختن  نام تجاری می شود.  

    در واقع بازاریابی با ایمیل یک راه کار آمد برای متصل ماندن با مشتریان خود است ، در حالیکه کسب و کارتان ترویج می یابد.

    در ایمیل مارکتینگ با توجه به معیارهای مشتریانتان ( دوست داشتن و نداشتن و عادت های آنها و ... )  آنها را به گروههای مختلف تقسیم کرده و سپس ایمیل را ایجاد می کنید و به طور خاص ایمیل ها را شخصی سازی می کنید و ارسال می کنید.

     این باعث ترویج اعتماد و وفاداری مشتریان به آن شرکت و افزایش فروش می شود.

    بازاریابی با ایمیل راه بسیار موثری است برای اینکه به بازارهای هدفتان برسید.

    شما می توانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید در حالیکه بازارهای جدید را هم هدف قرار می دهید.

    خیلی ها می گویند رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه تمام توجه مردم را جلب کرده و می گویند که بازاریابی الکترونیکی مرده است.

    ولی واقعیت این است که این نظر درست نیست.

    در واقع با ایمیل مارکتینگ  بحث درباره کسب و کارتان بیشتر محیطی خصوصی پیدا می کند .

    در این نرم افزار ایمیل شما رابطه مستقیمی با فروش دارد . به همین دلیل است که بازاریابان آنلاین به هیچ وجه قصد ترک این عرصه را ندارد
  • ایمیل مارکتینگ چیست؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/19

     همانطور که از نامش معلوم و مشخص است یعنی استفاده از پست الکترونیکی در ارتباطات بازاریابی.در وسیعترین و کلی ترین معنا این واژه ایمیل های شما به مشتریان بالقوه تان را پوشش میدهد.تحقیقات نشان میدهد ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارترین ابزار مناسب برای بازاریابی الکترونیکی است.شما میتوانید این کار را به صورت ارسال ایمیل مستقیم و یا فرستادن خبرنامه به افراد انجام دهید این کار منجر به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان موجود برای خرید دوباره و همچنین ارسال ایمیل های طراحی شده برای تشویق وفاداری مشتریان و افزایش ارتباط با مشتری می شود.

    چرا بازاریابی پست الکترونیکی بسیار پرطرفدار است؟!

    • ارسال ایمیل  بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغاتی می باشد.
    • ایمیل به شما اجازه اسال پیام می دهد برخلاف وب سایت که شخص میبیند و بعد از مدتی فراموش می کند. 

     

    بیایید با هم دو نوع از بازاریابی با  ایمیل را ببینیم:

    1. ایمیل مستقیم :فرستادن یک پیام تبلیغاتی در قالب ایمیل.به این صورت که شما می توانید یک لیستی از مشتریان خود با ایمیل های آنها را داشته باشید و در واقع این لیست به شما اجازه ارسال ایمیل را می دهد.
    2. ایمیل نگهداری: این ایمیل را می توان به جای ایمیل های تبلیغاتی که برای خرید چیزی یا ثبت نام چیزی طراحی شده اند استفاده کرد این ایمیل ها در واقع ایمیل های منظمی به صورت خبر نامه است.خبرنامه در واقع بصورت پیام های تبلیغاتی با تاثیر بلند مدت بر خوانندگان است که این اطلاعات باید به نفع خواننده باشد. 

    جدا از پیچیدگی و ارائه پیام ها به افراد مسئله اجازه و اخذ مجوز وجود دارد.

     اجازه و اخذ مجوز چیست؟!

     بازاریابی با ایمیل بر اساس و پایه ی مجوز است این یک مساله مهم در جامعه بازاریابی است.مسلما" شما نیاز به اجازه صاحب آدرس ایمیل ،قبل از اینکه ایمیل ارسال کنید دارید در غیر این صورت شما به سمت یک فاجعه بزرگ تجاری پیش می روید.اگر شما این اجازه را نداشته باشید ممکن است دریافت کننده ایمیل ،ایمیل شما را اسپم کند.اگر شما ایمیل های اسپم شده بفرستید اکانت شما بلاک می شود .نیز در بسیاری از کشور ها این عمل شکستن قانون محسوب می شود.جدا از این ها با یک استدلال قوی می توان به این نتیجه رسید که این مجوز در دراز مدت باعث روابط قوی بین مشتریان و بازریابی با ایمیل می شود.

    سوال بزرگی در اینجا مطرح می شود که ، موضوع اصلی بحث است آن هم چگونگی کسب اجازه است بعنوان مثال وقتی یک خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین می کنید یک باکس یا جعبه ای به شما نمایش می دهد تحت عنوان "لطفا" به من خبر نامه ارسال کنید"جهت اینکه مثلا" محصولات جدید را به شما اطلاع دهد بدین صورت شما اجاه می دهید که محصولات جدید را به ایمیل شما بفرستد این ایمیل ها امکان لغو عضویت را نیز به شما می دهد که هر زمانی که تمایل نداشتید لینک لغو عضویت را کیلیک کنید و از لیست ارسال ایمیل خارج شوید.

    به هر حال تمام این ها مختصری از اطلاعاتی بود که در اختیار شما قرار دادیم شما باید درک وسیعی از نحوه ی ارسال ایمیل با مطالعه بیشتر و بیشتر بدست آورید و ما شما را در این راستا یاری می کنیم.

     

  • آمار تکان دهنده ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/17

    اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده های این نرم افزار  است قابل درک است  اما در این مقاله بر طبق آماری که از شرکت   Exact Tearget      از مصرف کننده های این نرم افزار گرفته شده 15 گزارش تهیه شده ، اما نکته ای  که  قبل از هر چیز قابل توجه اینه که 77 درصد از مشتریان ترجیح میدهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازشون اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث میشود که مشتری های  واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.

    1.  44 درصد از کاربران ایمیل یا دریافت کنندگان ایمیل حداقل یک خرید از ایمیل های تبلیغاتی داشته اند.
    2. 33 درصد از کاربران ایمیل فقط بخاطر سابجکت خوب ایمیل رو باز کردند.
    3. 50درصد از لیست ایمیل های فعال یا ایمیل رو باز می کننند یا کلیک میکنند.
    4. عنوان کوتاهتر از 10تا کاراکتر گزارش باز شدن ایمیل تا 58 درصد را میدهد.
    5. شخصی سازی موضوع ایمیل بالای 22 درصد عامل باز شدن ایمیل میشود مثل سرکار خانم مریم نیساری
    6. 64درصد از کاربران معتقدند ایمیل هایی را باز میکنند به خاطر موضوع خوبشون بوده است.
    7. 7 نفر از 10 نفر ارسال کنندگان از ایمیل های تبلیغاتی کوپن تخفیف میفرستند.
    8. 39درصد از بازاریابان هیچ استراتژی برای ایمیل های سازگار با نسخه تلفن همراه ندارند.
    9. اولین روز هفته برای ارسال ایمیل بیشترین نرخ بازشدن رو میدهد.
    10. از هر دو ایمیل ارسالی دربازاریابی اینترنتی در یکی از آنها انیمیشن استفاده شده است.
    11. ایمیل های تبلیغاتی در سال گذشته 156 میلیون دلار سود داشتند.
    12. استفاده از لینک شبکه های اجتماعی 58 درصد نرخ کلیک رو بالا میبرد.
    13. خانم ها 10 درصد بیشتر از آقایون ایمیل هاشون روبا موبایل چک میکنند.
    14. به ازای هر 1دلاری که برای بازاریابی اینترنتی خرج میکنیم 44 دلار سود میکنیم.
    15. 82 درصد از کاربران اینترنت ایمیل هایی که به صورت کمپین ارسال میشود را بیشتر باز میکنند.

     

    درنهایت جالب است بدانید طبق این گزارش 64 درصد از مدیران کسب و کارها ایمیل های تبلیغاتیشان را با گوشی هایشان چک میکنند. و 3.6 میلیارداکانت در سال 2013 ساخته شده است که پیش بینی میشود تا سال 2015 این عدد به 4.3 میلیارد برسد.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.