• اگرچه بسیاری ازمردم از ایمیل مارکتینگ برای گسترش تجارت خود استفاده می کنند، اما تفاوت بین ایمیلی که از خبرنامه ها دریافت می کنند (خبرنامه) و ایمیل هایی که بعضا خریداری می کنند ( که به نام اسپم ایمیل شناخته می شوند) را نمی دانند.

     

    اسپم ایمیل : email spam به هرگونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف تجاری بدون اجازه شخص دریافت کننده ارسال می شود. به طور مثال ایمیلی که شما برای فامیل یا دوستان خود می فرستید به معنای اسپم نیست. با این حال اگر شما ایمیلی را به صورت گروهی برای کسانی که انتظار دریافت ایمیل از شما ندارند فرستاده اید شما به حتم برای آنها اسپم فرستاده اید و این گونه ارسال ها غالبا بازدهی آنچنانی ندارند.

    خبرنامه (Opt-in email*): ایمیل های خبرنامه ایی، ایمیل های تجاری هستند که برای افرادی ارسالی می شوند که تقاضا برای دریافت ایمیل داشته اند و به صورت خبرنامه عضویت دارند. مثلا اگر شما لیستی از افرادی را دارید که از یک آژانس مسافرتی دریافت کرده اید و این لیست برای آژانس شما نیست این لیست نیز اسپم شناخته می شود و اثر چندانی برای توسعه کاری شما ندارد اما اگر شما لیست از ایمیل های مراجعین خود را دارید که به صورت های مختلف دریافت کرده اید و اجازه شخص صاحب ایمیل را دارید این لیست از بهترین لیست هایی است که می توانید داشته باشید.

    پی نوشت: Opt-in email در این نوشتار به معنی خبرنامه ایی معادل گردید.

    مزایای ایمیل های خبرنامه ایی:

    شهرت شما در ایمیل مارکتینگ حفظ می شو د(ریپوتشن پنل ایمیل مارکتینگ شما بالا می رود)

    به مشتری هایتان این اطمینان را می دهید که شما به حریم شخصی آنها احترام می گذارید

    می دانید که برای افرادی ایمیل ارسال می کنید که خواهان محصولات شما هستند

    در وقت و سرمایه شما صرفه جویی می شود

    کمپین ایمیلی شما هدفمند می شود

    به شما کمک می کند تا روابط شما با مشتری هایتان برمبنای احترام متقابل باشد

    می توانید سریع تجارت خود را گسترش دهید

    ارسال ایمیل به صورت اسپم سبب می شود تا شهرت شما یا ریپوتشن شما در پنل ایمیلیتان کاهش یابد. وقتی شما ایمیلی برای کاربری که خواهان محصولات شما نیست ارسال می کنید سبب می شود تا شخص خواننده ایمیل شما دکمه اسپم انتهای ایمیل را فشرده که این سبب می شود تا آپی ادرس و ایمیل شما در بلک لیست سرویس دهنده های ایمیل نظیر گوگل و یاهو قرار گیرد (درپنل ایمیل مارکتینگ بانواز نیز این مسئله لحاظ شده و با نرخ بالای اسپم ایمیل ها اخطار و سپس اکانت شما مسدود می گردد)

    خطرات ارسال اسپم ایمیل

    دریافت کنندگان شما، بی توجه به ایمیل شما هستند.

    وقتتان را صرف ارسال ایمیل برای کسانی می کنید که خواننده ایمیل های شما نیستند.

    پولتان را صرف ارسال ایمیل بیهوده می کنید.

    ریپوتشن ایمیل مارکتینگ شما کاهش می یابد.

    شهرت شرکت و کارتان کاهش می یابد.

    تعداد کلیک های ایمیل شما توسط کاربران بسیار کم می شود.

    برای گرفتن ایمیل از کاربران تنها کافیست تا فرمی در سایت خود قرار داده تا ایمیل کاربران را با اجازه آنها دریافت کنید

    راههای دریافت ایمیل درست

    فرم عضویت را در هر صفحه از سایت خود قرار دهید.

    .می توانید ایمیل کاربران را پس از خرید از سایتتان دریافت کنید.

    .فرم عضویت در خبرنامه ایمیلی را در سایت خود درست کنید.

    لینک برای عضویت در خبرنامه بسازید و در انجمن ها و ... قرار دهید.

    پیشنهاد تخفیف محصولاتتان را برای کسانی که در خبرنامه شما عضو می شوند قرار بدهید.

    کار های خلاقانه برای دریافت ایمیل از کاربرانتان انجام دهید

    داشتن لیست ایمیل های کسانی که مایل به دریافت خبرنامه از شما هستند سبب می شود تا ایمیل مارکتینگ شما یا بازاریابی ایمیلیتان بسیار هدفمند و موثر باشد.

    خبر ویژه: تیم توسعه ایمیل مارکتینگ بانواز به زودی با ابزارهای ویژه فرم عضویت

    این ابزارها به شما امکان می دهد به آسانی فرم های عضویت در خبرنامه به صورت پاپ آپ، ماژول گوشه ایی ... در سایت خود قرار دهید.

  • چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/25

    امروزه همه چیز دیجیتالی شده و آمار نشان می دهد که بیشتر افراد تمایل دارند تا از طریق ایمیل با شرکت ها در ارتباط باشند، به همین خاطر این سوال پیش می آید که چگونه باید لیست ایمیل های بیشتری برای ارتباط با افراد جمع آوری کنیم؟

    جمع کردن ایمیل افراد یک کار مداوم و دائمی است و نه تنها باید لیست ایمیل افراد موجود را باید نگهداری کنید بلکه دائما باید به فکر جمع کردن ایمیل های فعال باشید. در یک تحقیق 63 درصد از بازاریابان حرفه ای گفته اند که جمع آوری و نگه داری ایمیل ها جزء اهداف اصلی بازاریابی آنها است.

    اما برای جمع کردن ایمیل روش های زیادی وجود دارد، به نظر شما بهترین راه چیست؟ شما تا کنون از چه روش هایی استفاده کرده اید؟

    در یک بررسی بازاریابان مختلف روش هایی را که استفاده می کنند را ذکر کرده اند که اینجا به بهترین روش هایی که آنها اشاره کرده اند می پردازیم:

     

    ثبت نام هنگام خرید:

     

    یکی از بهرین روش ها برای جمع کردن ایمیل درخواست ایمیل از مشتریان هنگان خرید کردن است، این کار به روش های مختلفی می تواند انجام شود و نحوه درخواست ایمیل از مشتری بسیار مهم است. این کار را می توانید با ایجاد یک گزینه اطلاعات بیشتر انجام دهید که مشتری مجبور باشد برای اطلاع از تخفیف ها و محصولات جدید ایمیل خود را وارد کند ولی دقت کنید که نباید هیچ اجباری در کار باشد. بسیاری از افراد نسیت به وارد کرد اطلاعات شخصی بسیار حساس هستند و باید در طراحی این مرحله دقت کافی داشته باشید.

     

    ثبت نام در وب سایت:

     

    این روش یکی از آسانترین روش ها برای جمع آوری ایمیل است  و بازاریابان زیادی ادعا کرده اند که روش موثری است. این روش را می توانید با استفاده از قرار دادن فرم ثبت نام در صفحه اصلی یا صفحه ورود انجام دهید. بعضی شرکت ها با استفاده از دوباره طراحی کردن روش های جمع اوری ایمیل توانسته اند 33 درصد بیشتر ایمیل جمع اوری کنند. شما می توانید از بازدیدگنندگان وب سایت خود برای دریافت محتواهای مختلف ایمیلشان را دریافت کنید.

     

    رویدادهای آنلاین

     

    رویدادهای آنلاین یا وبینارها یکی از رویدادهای رو به گسترش در فضای مجازی هستند. شما می توانید با طراحی و اجرای یک وبینار آموزشی ثبت نام گسترده ای داشته باشید و ایمیل افراد شرکت کننده را دریافت کنید. هر چند اجرای یک وبینار کار آسانی نیست ولی ارزش آن را دارد.

     

    رویدادهای آفلاین

     

    رویدادهای آفلاین محل جمع شدن بسیار زیادی از افراد متخصص است که می توانند مشتریان احتمالی شما باشند، سعی کنید با طراحی مسابقه ها یا قرعه کشی ها ایمیل افراد را جمع کنید.

    این روش ها از روش های معمول هستند که بازاریابان حرفه ای استفاده می کنند، روش های دیگری نیسز وجود دارند مثل خرید ایمیل که کار حرفه ای نیستند. با این وجود صرف داشتن ایمیل چیز مهمی نیست و مهم طرز استفاده از این ایمیل هاست. یادتان باشد اسپم نکنید.

  • راه های بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/23

    راههای زیادی برای کسب و کار با استفاده از بازاریابی ایمیل وجود دارد در این مقاله به صورت اجمالی به این راه ها اشاره می نماییم.

     

    1 - خبرنامه : خبرنامه یک راه سریع برای حفظ مشتریان خود برای اطلاع در اخبار تجاری و یا تبلیغات آینده است. خبرنامه ها بر اساس محدوده زمانی معین مانند هر هفته یا هر ماه ارسال می شود. 
    2 - کمپین های تبلیغاتی : کمپین های تبلیغاتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به مشتریان در مورد فروش آینده اجازه انتخاب دهد. می توانید در طول روز فروش ارسال و منجر به فروش شوید و همچنین، یک یادآوری برای مشتریان باشد. 
    3 - ایمیل دعوت نامه : ایمیل های دعوت نامه باعث نگه داشتن مشتریان در رویدادهای خاص در آینده می شود. ایمیل دعوت نامه را می توان به صورت هفتگی و یا روزانه فرستاد قبل از مسابقه، به عنوان یک راه برای تشویق مشتری به شرکت می باشد.

    4 - ایمیل کاتالوگ : این خبر برای برجسته کردن یک محصول یا خدمات خاص است. تمام ایمیل در مورد تک محصول متمرکز شده است. 
    5 - ایمیل هدایت مشتری : این ایمیل برای حفظ نام تجاری خود و بالا بردن ذهن یک مشتری آینده نگرطراحی می شود. 
    6 - ایمیل نظر سنجی : این یک راهی برای یادگیری بیشتر در مورد نیازهای مشتریان خود می باشد. 
    7 - ایمیل معاملاتی : این ایمیل پس از خرید به عنوان یک راه برای تایید معامله و تشکر از مشتری فرستاده می شود.

  • چرا بازاریابی محتوا؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/18

    شاید به جای اینکه به دنبال فهم معنای بازاریابی محتوا باشیم، بهتر باشد بفهمیم چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار مفید است. اما پیش از آن به چهار مرحله خرید اشاره می‌کنیم:
     آگاهی:  قبل از اینکه مشتری آگاهی داشته باشد، به «نیاز» خود پی می‌برد اما نمی‌داند برای رفع نیاز خود، چه راه‌حل‌هايي وجود دارد.
      تحقیق:  پس از آگاهی نسبت به وجود راه‌حل‌های احتمالی، مشتری برای اشراف به راه‌حل‌های موجود، تحقیق می‌کند. به عنوان مثال قبل از خرید خودرو، مشتری تحقیق می‌کند که چه مدل‌هایی در بازار وجود دارد و کدام یک، نیاز وی را برطرف می‌کند.
    بررسی جوانب: در این مرحله مشتری محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند تا مطمئن شود کدام یک، محصولات خود را با قیمت و کیفیتی مناسب ارائه می‌دهند.
     خرید: و سرانجام مشتری با اطلاعات کافی و اطمینان خاطر، تصمیم خود را برای خرید می‌گیرد.در بازاریابی و تبلیغات سنتی، تمرکز روی مراحل 3 و 4 است. اما آنچه در بازاریابی محتوا اهمیت ویژه دارد مراحل 1 و 2 است؛ جایی که بازاریاب، آگاهی مشتریان را نسبت به راه‌حل‌ها بالا می‌برد و اطلاعات لازم و مفیدی را که قبلا مشتری در نظر نگرفته بود در اختیار وی قرار می‌دهد.
    در یکی از شرکت‌ها، طی سال گذشته حجم بازاریابی محتوا بیش از 1000 درصد رشد داشته است و در این مسیر مشتریان احتمالی، محتوا و ارزش‌های حاکم بر سازمان را درک و حتی گاهی اوقات نیز آمادگی خود را برای همکاری با سازمان اعلام کرده‌اند. در این شرایط دیگر نیازی به روش‌های فروش تحت فشار نیست، فقط کافی است روی جزئیات کار شود، به توافق رسید و کار را شروع کرد. در این صورت، حتی پیش از اینکه مشتریان را بشناسیم، اعتماد حاصل شده، اعتمادی که برای حصول آن در روش‌های سنتی بازاریابی، نیاز به یک دوره فروش محصولات است.
    اگر بازاریابی محتوا به درستی اجرا شود بازده سرمایه غیرقابل باوری خواهیم داشت. این در حالی است که نیازی به صرف هزینه یا زمان زیادی نیست. با بررسی موفقیت‌های یک شرکت که از طریق بازاریابی محتوا به دست آمده است، مشخص شد که 95 درصد از این موفقیت، تنها حاصل مقالاتی است که در این مسیر به مشتریان ارائه شده است و به یاد داشته باشید که هزینه نوشتن این مقالات، فقط صرف 20 ساعت زمان است.
    علاوه‌بر آنچه در بالا گفته شد، بازاریابی محتوا، با پشتیبانی که از کانال‌های دیجیتال بازاریابی به عمل می‌آورد، فواید دیگری نیز دارد، زیرا می‌تواند آنچه را که در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شود پربارتر، راه رسیدن به صفحه اینترنتی از طریق موتور‌های جست‌وجوگر را هموارتر و همچنین صفحه اینترنتی شما را نیز جذاب‌تر و مفیدتر کند.

     چگونه باید آغاز کرد؟


    شرکت‌های زیادی، خدمات اینترنتی مانند بازاریابی محتوا، SEO (فرآیند قابل رویت بودن نام سایت یا صفحه اینترنتی از طریق موتورهای جست‌وجوگر) یا روابط عمومی را ارائه می‌دهند. اگر شما به قدری مشغول هستید که نمی‌توانید این امور را خودتان انجام دهید، شاید بهترین گزینه، قرارداد با این شرکت‌ها باشد. اما اگر علاقه‌مند هستید که با موضوع درگیر شوید، آسان‌ترین راه ایجاد وبلاگ است. شاید در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما با گذر زمان، مهارت شما در این کار بیشتر خواهد شد. با پیروی از بازاریابان موفق و بررسی سایت اینترنتی آنان، یاد خواهید گرفت که چگونه مخاطبان را تشویق به خواندن وبلاگ خود کرده و آنها را جزو مشتریان كنید.

     اولین راز در بازاریابی محتوا:


    راز مهم این است: محتوای شما برای مخاطب باید دارای ارزش باشد. هر چند که در مورد این موضوع صحبت شده، با این حال، جای تعجب است وقتی برخی از شرکت‌هایی که بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند، به آن توجهی ندارند. هنگامی که تبلیغات، ارزش کمتری را ارائه می‌کنند، به راحتی نادیده گرفته و حذف می‌شوند. اما اگر محتوای ارائه شده دارای ارزش باشد، مخاطب را وادار به خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به محتوا می‌کند. اگر نمی‌دانید چطور محتوا را ارزشمند کنید، از مشتریان خود بپرسید چه نوع محتوایی برای آنان مفید است، چه زمانی که کالای شما را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند و چه هنگامی که کالا یا خدمات شما را نمی‌شناختند و در جست‌وجوی آن بودند. مطمئن باشید این مسیر یکی از بهترین روش‌ها است.

     چگونه دانش خود را افزایش دهیم؟


    با مطالعه کتاب، مقالات و وب‌سایت‌ها نه‌تنها دانسته‌های خود را تکمیل می‌کنید بلکه می‌توانید میزان دانش خود را افزایش دهید. با مطالعه منظم و پیوسته، مدت زیادی طول نمی‌کشد تا با مفاهیم و اصول بازاریابی آشنا شده و حتی می‌توانید خود را به عنوان یک خبره در این زمینه معرفی كنيد. 
    هنوز سازمان‌ها به‌طور کامل با بازاریابی محتوا آشنایی ندارند و آن را اجرا نکرده‌اند. بنابراین به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، برگ برنده در دستان شما است. 

    منبع: Forbes
  • 5 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/16

    بازاریابی با ایمیل در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته بسیاری از افراد در ایمیل مارکتینگ موفق نیستند. در این مقاله به چند اشتباه رایج می‌پردازیم که پرهیز از آنها نتیجه عملیات بازاریابی با ایمیل را بهتر می‌کند.

    ۱- نوشتن کل موضوع در متن ایمیل:


    یکی از اشتباهات افراد تازه‌کار در بازاریابی با ایمیل آن است که متن ایمیل را مانند متن یک آگهی چاپی طراحی می‌کنند. آنها تمام موضوع را در متن ایمیل توضیح می‌دهند و توقع دارند مخاطبشان با خواندن متن ایمیل تصمیم نهایی خود را بگیرد. ایمیل در‌ واقع تبلیغی برای یک صفحه مشخص در سایت شما است. شما باید در آن تبلیغ حس کنجکاوی را تحریک کنید و مخاطب را ترغیب کنید تا روی لینک داخل ایمیل کلیک کند و به صفحه خاصی از وب‌سایت شما مراجعه کند.

    یکی از مزایای این‌ روش آن است که تعداد علاقه‌مندان به یک موضوع مشخص می‌شوند. فرض کنید فردی به خرید یک جاروبرقی هوشمند علاقه‌مند است و شما در متن ایمیل قیمت آنرا نیز درج کرده‌اید. این فرد با دیدن قیمت، از خرید منصرف می‌شود و ایمیل را می‌بندد. بنابرین به وب‌سایت شما مراجعه نمی‌کند و شما به‌هیچ وجه نمی‌توانید تشخیص دهید که چند درصد افراد به محصول علاقه‌مند هستند و مشکل آنها فقط قیمت بالای محصول است.

    من در بازاریابی ایمیلی از روشی استفاده می‌کنم که نام آنرا «حذف پارامترهای تصمیم‌گیری» گذاشته‌ام. در این روش هر پارامتری که تاثیر قابل‌توجهی بر فرایند تصمیم‌گیری مخاطب دارد از ایمیل حذف و به صفحه وب‌سایت منتقل می‌شود. بنابرین کسانی بر لینک داخل ایمیل کلیک می‌کنند که به موضوع اصلی علاقه‌مندند ولی شاید موانعی وجود دارد که از خرید منصرف ‌شوند.

    بنابرین اگر تمام مطلب را در متن ایمیل بنویسید نمی‌توانید آماری باارزش جمع‌آوری کنید، ولی با هدایت علاقه‌مندان به سایت، آمار علاقه‌مندان به محصول یا خدمتی خاص مشخص می‌شود.

    ۲- هدایت افراد به صفحه اصلی سایت:


    مورد دیگری که در ایمیل‌های ایرانی بسیار مشاهده می‌شود، هدایت مخاطبان از داخل ایمیل به صفحه اصلی سایت است. این کار درست مانند آن است که ما یک فروشگاه بسیار بزرگ داریم که شامل هزاران لباس مختلف است و وقتی مشتری وارد می‌شود و لباس خاصی می‌خواهد به او بگوئیم تمام قفسه‌ها را جستجو کند تا لباس موردنظر خود را بیابد. مشتری شاید از خرید منصرف شود و از فروشگاه خارج شود و هیچگاه برنگردد!

    معمولا بازاریابی با ایمیل با هدفی مشخص برگزار می‌شود. پس باید مخاطب را دقیقا به صفحه خاصی از سایت هدایت کنیم که اطلاعات بیشتری درباره آن ایمیل خاص ارائه می‌شود. بسیاری از افرادی که به محتوای ایمیل علاقه‌مند می‌شوند و لینک موردنظر را کلیک می‌کنند، اگر به صفحه اصلی سایت هدایت شوند شاید توجه‌شان به مورد دیگری در سایت جلب شود و موضوع اصلی را فراموش کنند و هیچگاه به صفحه‌ای که موردنظرمان بود وارد نشوند. توجه کنید که افراد وقتی از اینترنت استفاده می‌کنند حافظه کوتاه‌مدت بسیار ضعیفی دارند، زیرا معمولا چندین سایت به‌طور همزمان باز است و گاهی فراموش می‌کنند سایت خاصی را به چه دلیل باز کرده‌اند!

    بنابرین در متن ایمیل مخاطب را دقیقا به ادامه همان مطلب در سایت هدایت کنید. اگر محصولی را معرفی می‌کنید مخاطب را به صفحه محصول هدایت کنید و نه صفحه اصلی سایت.

    ۳- ارسال ایمیل انبوه به افراد ناشناس:


    بسیاری از افراد، ارسال ایمیل انبوه را با ایمیل مارکتینگ یکسان می‌دانند. ارسال ایمیل انبوه به کسانی که نمی‌شناسیم کار باارزشی محسوب نمی‌شود و معمولا بازده مناسبی ندارد. ایمیل‌های انبوه به احتمال زیاد وارد پوشه هرزنامه‌ها می‌شوند و فروش قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند. همچنین افراد از غریبه‌ها به‌راحتی خرید نمی‌کنند. معمولا افراد از سایت‌هایی خرید می‌کنند که خودشان قدم اول را برداشته‌اند و حتی آدرس ایمیل خود را در آن سایت وارد کرده‌اند یا عضو سایت شده‌اند.

    شاید بلافاصله بگویید سایت من اعضای زیادی ندارد تا برایشان ایمیل بفرستم. یکی از اولین گام‌ها و شاید مهم‌ترین گام در بازاریابی اینترنتی فهرست‌سازی نام دارد. منظور از فهرست، آدرس ایمیل علاقه‌مندان به زمینه فعالیت سایت است. شما می‌توانید با ارائه فایل‌های آموزشی رایگان، مطالب ارزشمندی که در بخش اعضا قرار دارد و … مخاطبان را به عضویت در سایت ترغیب کنید. ارسال ایمیل انبوه مانند هدف قرار دادن یک نقطه در تاریکی مطلق است، احتمال اصابت تیر به هدف بسیار کم است. ارسال ایمیل به اعضا مانند هدف قرار دادن همان نقطه در روشنایی است. در حالت دوم حتی اگر تیرهای کمتری داشته باشید احتمال موفقیت بیشتر است.

    نکته دیگر آن است که بسیاری از افراد و شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند ایمیل‌های گروهی به صدها هزار نفر می‌فرستند، ادعایشان را به هیچ طریقی ثابت نمی‌کنند و در بسیاری از موارد اعداد واقعی بسیار کمتر هستند.

    ۴- ارسال مداوم ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا:


    وقتی فردی عضو سایت شما شد و آدرس ایمیلش را در اختیارتان قرار داد، شما می‌توانید ایمیل‌هایی برایش ارسال کنید. البته این موضوع نشان نمی‌دهد که او برای همیشه به سایتتان وفادار خواهد ماند. اگر می‌خواهید فروش قابل‌توجهی ایجاد کنید بر ایجاد و حفظ ارتباط خوب با مخاطبان سایت کار کنید. این ارتباط خوب با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا ایجاد  نمی‌شود. گاهی لازم است ایمیل‌هایی بفرستید که در آن فقط سود مخاطب لحاظ شده است و نه سود خودتان. مثلا می‌توانید مطالب آموزشی جالب، بخش‌هایی از نشریات و … را ایمیل کنید. اعضای سایت نباید به این نتیجه برسند که تمامی ایمیل‌های شما فقط تبلیغاتی هستند و هیچ ارزش دیگری ندارند.

    ایده بهتر آن است که خبرنامه درست کنید. خبرنامه مجله‌ای یک صفحه‌ای است که برای اعضا ایمیل می‌شود. خبرنامه ممکن است شامل معرفی محصول یا فروش ویژه باشد، ولی حتما بخش‌هایی خواندنی و باارزش هم دارد. مثلا نکات و ترفندهای جالب، فهرست مقالات جدید سایت و موارد مشابه.

    بهتر است بیش از نیمی از مطالبی که برای اعضای سایت می‌فرستید تبلیغاتی نباشد و قصدتان واقعا کمک به اعضای سایت باشد. با این دیدگاه فروش خیلی سریع‌تر افزایش پیدا می‌کند.

    ۵- نوشتن متن برای گروهی بزرگ:


    این راز را از فردی یاد گرفتم که یکی از موفق‌ترین ناشران کتاب‌های مدیریت است. او در مقاله‌ای که چند سال قبل منتشر کرد توضیح داد که خوانندگان ایمیل شما نمی‌دانند که آیا شما این ایمیل را برای صد هزار نفر فرستاده‌اید یا فقط برای خودشان! وقتی می‌خواهید متن ایمیل را بنویسید هیچگاه آنرا برای یک گروه ننویسید. یکی از بهترین مشتریانتان را در ذهن تصور کنید و فرض کنید این یک نامه ویژه برای آن مشتری است. در اینصورت مخاطبان ازخواندن ایمیل شما لذت می‌برند و حتی شاید خرید کنند.

    بنابرین ایمیل را خطاب به یک فرد خاص بنویسید. از افعال مفرد استفاده کنید و این ذهنیت را ایجاد نکنید که این متنی عمومی است که برای هزاران نفر ارسال شده است. بهترین حالت آن است که خواننده ایمیل احساس کند این ایمیل به‌طور ویژه و انحصاری برای خودش نوشته شده است!

    منبع: ایران ویج 

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.