• سرعت بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهید

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/05/19

    اگر به تازگی با بازاریابی اینترنتی شده اید، باید سرعت فعالیت خود در این زمینه را افزایش دهید، هزینه ای که سالانه صرف بازاریابی اینترنتی می شود به سرعت در حال رشد است.

    ابزارهای مختلفی برای بهبود تبلیغات در بستر اینترنت فراهم شده است، بنرهای تبلیغاتی در سایت های پر بیننده، صفحات شبکه های اجتماعی،بازاریابی اینترنتی، فرم های اشتراک، بهینه سازی برای موتورهای جستجو  و ..... در این بین بازاریابی اینترنتی که یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد می تواند در سریع ترین زمان ممکن پتانسیل تبلیغات اینترنتی شما را افزایش دهد.

    چگونه می توان با بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را بهبود بخشید؟

    - مشتریان فعال خود را راحت تر پیدا خواهید کرد.

    بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می دهد تا بفهمید کدام مشتری بیشتر با تبلیغات شما در ارتباط است و کدام محصول یا خدماتتان را دنبال می کند

    - ترافیک سایت خود را به سرعت بالا خواهید برد

    شما می توانید تنها با یک ایمیل کاربران زیادی را روانه وب سایت خود کنید. پس به جای تبلیغ دهان به دهان، ایمیل های شما به دیگران فوروارد خواهد شد. آیا می دانید روزانه چه تعداد ایمیل تبلیغاتی ارسال می شود؟

    جواب : 294 billion یا 294 میلیارد

    - انعطاف پذیری تبلیغات شما بالا می رود.

    با بازاریابی اینترنتی تنها با چند کلیک می توانید داده های به دست آمده را مشاهده کنید و یا یک کمپین تبلیغاتی را متوقف کنید، استراتژی خود را تغییر دهید و دوباره تبلیغات را راه بیندازید. بدون آنکه بخواهید با کسانی برای این تغییرات در تماس باشید و چند روزی را معطل شوید.

    - هزینه تبلیغات شما به نسبت گذشته تقریبا صفر ریال می شود

    هزینه تبلیغات شما خلاصه خواهد شد در خرید یک پنل ایمیل مارکتینگ.

    لیست ایمیل را که از مشتریان خود جمع آوری می کنید، پنل ایمیل نیز دست خودتان است و نیازی به بازاریاب و نفر دومی نمی باشد. بسترهای دیگر تبلیغات آنلاین که می توان از طریق ایمیل به آن ها راه پیدا کرد مانند شبکه های اجتماعی نیز هزینه عضویت در آنها صفر می باشد. در سبکه های عضو شوید صفحات خود را بسازید و لینک آن ها را در انتهای ایمیل های تبلیغاتی خود قرار دهید.

    به نظر شما این روزها مردم سروکارشان بیشتر با پیج های اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و .... است یا روزنامه و تلویزیون و نشریات ؟؟؟؟

    - تعداد دنبال کنندگان شما چندین برابر خواهد شد

    اینترنت محبوب ترین فضایی است که کاربران روزانه زمان زیادی را صرف آن می کنند.

    - تلفن های همراه همه جا هستند

    امروزه تلفن های همراه هوشمند عضوی از خانواده شده اند. حداقل برای دریافت ایمیل همان کاری را که یک کامپیوتر شخصی انجام می دهد گوشی ها نیز برای ما انجام می دهند.

    ارسال ایمیل گروهی با استفاده از انواع بازاریابی اینترنتی امکان پذیر می باشد. شما به سادگی می توانید ایمیل های مشتریانتان را وارد پنل ایمیل خود کنید، شما می توانید به سادگی ایمیل تبلیغاتی خود را طراحی کنید و آن را برای هر گروه دلخواهی از مشتریان خود ارسال کنید و منتظر نتایج آن بمانید.

    همان طور که می دانید ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که با استفاده از آن برای تبلیغات کسب و کارتان می توانید ماهیانه میلیون ها تومان را به حساب های خود اضافه کنید. حتما تا به حال برای شما نیز ایمیل های تبلیغاتی بسیاری آمده است که شما را به خود جلب کرده اند اما آیا با خود فکر کرده و یا خواسته اید تا شما نیز از این طریق اقدام به کسب درآمد نموده و ایمیل های تبلیغاتی بفرستید؟ و کسب و کار خود را رونق بخشید؟

     ارسال چندین ایمیل ممکن است نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد، اما زمانی که شما یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ دارید و لیستی از هزاران ایمیل دردسترس شماست، می توانید با ارسال نکات مهم و ارزنده در مورد کسب و کار خود نتیجه ایی مطلوب در حد موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشید در واقع با ترویج تعامل با ارسال ایمیل تبلیغاتی می توانید در بازاریابی اینترنتی موفق تر شوید.

    ارسال ایمیل تبلیغاتی  در بازاریابی اینترنتی، روش موثری است كه اگر به شكل مناسبی انجام شود، می‌تواند به توسعه یك كسب و كار و فروش بیشتر كمك كند. منافع و امكاناتی كه یك محصول یا خدمات برای خریدار فراهم می‌كنند، عامل موفقیت فروش است. ویژگی‌ها و مشخصات كالا یا خدمات در یك سو قرار می‌گیرند و آن چه كه برای مشتری فراهم می‌آورند در سویی دیگر. به عبارتی یك بازاریاب موفق در خط به خط ایمیل ارسالی خود از فواید كالایش حرف می‌زند. بعد از یك تیتر جذاب و جالب توجه در ایمیل خود، این اولین جمله پیام تبلغاتی است كه تعیین می‌كند آیا خواننده به سراغ جمله دوم می‌رود و مطالعه پیام را ادامه می‌دهد یا خیر. هر جمله نیز به نوبه خود اهمیت دارد چرا كه جذابیت و مناسب بودن هر یك می‌تواند، خواندن عبارات بعدی را تضمین كند. هر كلمه و هر عبارت می‌بایست جوری انتخاب شوند كه امكان فروش و موفقیت پیام را در بازاریابی اینترنتی بیشتر كنند.

    در نظر داشته باشید پیام فروش الكترونیكی طوری باشد که انگار در حال گفتگو با خواننده ایمیل هستید. یك گفتگوی فروش موفق، با لحنی دوستانه و به دور از قید و بندهای گفتگوهای نامه‌ای رسمی انجام می‌گیرد هر پاراگراف نباید بیش از پنج خط باشد. درشت كردن حروف، علامت تعجب و سوال و خط كشیدن زیر كلماتی كه مهم هستند، هم توجه خواننده را جلب می‌كند و هم متن را جالب‌تر و متنوع‌تر كرده از خطر یكنواختی نجات می‌دهد و دقت كنید كه بیش از اندازه این روش‌ها را به كار نگیرید چرا كه وقتی بر همه چیز تاكید كنید، در واقع بر هیچ چیز تاكید نكرده‌اید.

    پیش از ارسال، از دیگران بخواهید كه آن را بخوانند و نظرشان را بگویند.با داشتن نظرات بیشتر ارسال بهتری می توانید داشته باشید.تجربه‌ نشان داده كه وقتی مردم نامه‌ای را باز می‌كنند، اول پیوست آن را می‌ خوانند. پیوست پیام‌های فروش هم چنین خاصیتی دارد. پس حتما برای ایمیل تبلیغاتی خود در بازاریابی اینترنتی پیوست بگذارید و هم این كه جالب توجه‌ترین و مهم‌ترین فایده خرید این كالا یا خدمات را در آن بگنجانید.

    هنگام ارسال مشتری احتمالی خود را راهنمایی کنید بگویید كه برای خرید باید چه كار كند. البته یك جمله كوتاه و امری پاسخگو نخواهد بود. این صحبت هم باید دوستانه و با فعل دوم شخص مفرد نوشته شود. از همه مهم تر این كه غیرمستقیم باید به خواننده امر كند و این یعنی همان تشویق او به خرید مثلا شما می‌‌گویید: "با تماس با ما در قرعه کشی شرکت خواهید کرد پس  همین حالا دست به كار شو!"

    البته لازم است كه همین مطالب جالب را به شیوه‌ای حرفه‌ای و مناسب بنویسید كه خواننده احساس خستگی نكند و تا پایان نوشته‌هایتان را بخواند.با این تفاسیر و می توانید کسب و کار خود را در بازاریابی اینترنتی رونق بخشید و بر تعداد مشتریان خود بیفزایید.

    این که ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده ها  در بازاریابی اینترنتی می باشد قابل درک است اما نکته ای  که  قبل از هر چیز قابل توجه است این است که 77 درصد از مشتریان ترجیح می دهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازآن ها اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث می شود که مشتری های  واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.

    مطالعات در زمینه بازاریابی اینترنتی نشان می دهد که بازاریابان B2B که استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را بر مبنای محتوای موفق گذاشته اند بر روند بازگشت سرمایه تاثیر مثبت داشته است.

    محتوایی که برای بازاریابی اینترنتی خود انتخاب می کنید باید برخی استاندارد های زیر را داشته باشد :

    -   مرتبط با موضوعی که برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کرده اید باشد

    -  شامل تجربیات و دانسته های شما باشد

    -   دارای طرحی با نفوذ به صنعت و تخصص

    -  از لحاظ حجم و تعداد متناسب با موضوع باشد و منابع استخراجی آن معتبر باشند.

    یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به صفحه اصلی سایت است. آن جا مخاطب با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شود و شاید از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

    موفقیت عملیات ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی ما به سه عامل کلیدی بستگی دارد

    -  ایمیل موردنظر باز شود.

    -  ایمیل خوانده شود.

    -  بر لینک داخل ایمیل کلیک شود

    اگر بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این سه کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. البته نباید بیش از حد خوش بین و رویایی باشیم. معمولا در بهترین حالت چیزی حدود 40 درصد مخاطبان ایمیل را باز می‌کنند و سپس درصدی از آن‌ها متن را می‌خوانند و بر لینک کلیک می‌کنند. بنابراین اگر 10 هزار عضو داریم و با ایمیل بتوانیم کاری کنیم که 2 هزار نفر آن‌ها وارد سایت ما بشوند کار بسیار خارق‌العاده‌ای در ایمیل مارکتینگ انجام داده‌ایم.
  • بازاریابی اینترنتی و افزایش مشتریان

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/04/22

    با گسترش دنیای مجازی و تغییراتی که در جستجوی اطلاعات رخ داده است بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال راهکار در بازاریابی اینترنتی هستند.
    با وجود فضای مجازی هنوز هم بعضی از افراد برای جمع آوری اطلاعات با مراجعه به مراکز خرید، مشورت با نمایندگان فروش، جستجو در مغازه ها و ... نیازهای خود را رفع می کنند.
    اما با ورود موتورهای جستجو و گسترش بازاریابی اینترنتی اکثر مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از دنیای مجازی دریافت می کنند.
     بهترین راه هزینه کردن برای بازاریابی اینترنتی، سرمایه گزاری مستقیم روی افرادی است که بیش از بقیه احتمال می رود جذب تولیدات آن ها بشوند. متاسفانه تلاش برای نشانه گرفتن مشتریان با بیشترین احتمال خرید چندان آسان نخواهد بود. با این حال قابلیت بی همتای شبکه اینترنت در شناسایی و ردیابی رفتار مشتری، توانایی بازاریابی اینترنتی را در هدف گیری افرادی با بیشترین پتانسیل برای خرید کالاها افزایش داده است.

    ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی مرحله مشکل و پیچیده ای است به طوری که جمع آوری بانک های ایمیل با دسته بندی به هر شکلی اگر غیر ممکن نباشد بسیار پیچیده است و در صورت انجام هم بسیار محدود بوده و فقط بخش کوچکی از گروه مورد نظر را پوشش خواهد داد. بدیهی ست که در صورت داشتن دسترسی به بانک های ایمیل طبقه بندی شده، استفاده از این بانک ها تاثیر بیشتری در گرفتن نتیجه از ایمیل های ارسال شده خواهد داشت اما در صورت عدم دسترسی به بانک های ایمیل طبقه بندی شده ارسال ایمیل های تبلیغاتی حتی برای معرفی محصولات و خدمات خاص هم بی فایده نخواهد بود و حتی می تواند با معرفی کالا یا سرویس شما به گروه زیادی از دریافت کنندگان، باعث ایجاد یا پیدا شدن بازارهای جدیدی برای شما بشود که پیش از آن انتظارش را نداشتید.

    برای اینکه بتوانید برای ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی خود یک لیست ایمیل عالی تهیه کنید ما چند روش فوق العاده را به شما ارائه می دهیم:

    1. از وب سایت خود استفاده کنید

    وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا افراد بیشتری از از آن دیدن کنند در آن یک وب فرم قرار دهید تا کسانی تمایل به دریافت خدمات شما را دارند با ثبت ایمیل خود بتوانند از خدمات شما آگاه شوند.به این ترتیب شما با داشتن آدرس ایمیل های مشتریان می توانید یک لیست ایمیل عالی را در بازاریابی اینترنتیخود ایجاد کنید.

    2. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید و خدمات خود را در این رسانه ها اطلاع رسانی کنید.رسانه های اجتماعی باعث می شوند تعامل بیشتری با دوستان خود داشته باشید و  بتوانید راحت تر خدمات خود را به آن ها معرفی کنید.به این ترتیب لیست ایمیل قوی در بازاریابی اینترنتی خود تهیه خواهید کرد.

    3. از ارتباطات خود با اطرافیانتان و جامعه ی اجتماعی خود استفاده کنید.ایمیل کسانی که با آن ها در تعامل اجتماعی هستید را بگیرید و با استفاده از چندین بازاریاب، حضوری خدمات خود را برای آن ها توضیح دهید و ایمیل های متعددی را برای بازاریابی اینترنتی خود جمع آوری کنید.

    تبلیغات خود را گسترده تر کنید و خدمات خود را اطلاع رسانی کنید، داشتن یک لیست ایمیل قوی در بازاریابی اینترنتی شما باعث پیشرفت شما در کسب و کارتان می گردد.

  • باید ها و نباید های بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/04/08

    با گسترش استفاده از دنیای مجازی، تبلیغات، آسان تر و کم هزینه تر از سابق شده است. بازاریابی اینترنتی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و ارسال ایمیل تبلیغاتی راه را برای تبلیغات آسان کرده است ولی استفاده از این راه باید ها و نباید هایی دارد که  در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

    -  در ارسال ایمیل تبلیغاتی نباید زیاده روی کرد

    بهتر است حداکثر هفته ایی یک بار و حداقل ماهی یک بار تبلیغات خود را از طریق ارسال ایمیل گروهی انجام دهید.زیرا در بازاریابی اینترنتی باید سعی کنید تبلیغات خود را به طور منظم و طبق قاعده ی زمانی ارسال کنید و برای مشتریان خود خسته کننده نباشد.

    -  محتوای ایمیل خود را تغییر دهید و از ارسال ایمیل با محتوای مشابه ایمیل قبلی خودداری کنید 

    برای خبرنامه های خود وقت بگذارید و ارسال تکراری آن ها خود داری کنید جذابیت خبرنامه های ارسالی در بازاریابی اینترنتی جزء مهم ترین ها باید هایی است که باید در نظر داشته باشید.

    -  صفحه هدف یا همان Landing page را فراموش نکنید

    خیلی از کمپین های تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی متاسفانه صفحه هدف ندارند یا وقتی صفحه هدف یا Landing page  می سازند می خواهند تمام سایت را خلاصه در این صفحه کنند که باز هم متاسفانه کار اشتباهی می کنند و کاربر نیز بی خیال آن صفحه می شود . این صفحه و ارجاع دهنده شما می تواند با صغحات بسیار ساده و اجبار کاربر به انجام و دیدین صفحات دیگر پیوند داده شده می تواند شما را در بازاریابی اینترنتی به موفقیت بزرگی برساند.

    از  PCCبرای ایجاد خطوط موضوعی خود استفاده کنید

     همان طور که می دانید خطوط موضوعی ایمیلی که به مشتریان خود ارسال می کنید، در موفقیت  بازاریابی اینترنتی  بسیار اهمیت دارند، به جای این که یک موضوع ساده را برای ایمیل خود انتخاب کنید بهتر است چندین موضوع را درPCC  قرار دهید با این کا ر شما پنج خطوط موضوعی برای ایمیل خود دارید که می توانید از میان آن ها بهترین موضوع را در ایمیل خود قرار دهید.

    - در نظر گرفتن یک آدرس URL یکتا

    قرار دادن آدرس یا URL منحصر به فرد باعث می شود که صفحه فیس بوک و حتی وب سایت شما، هر دو به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی باشند. می توانید URL صفحه فیس بوک خود را با نام خود یا وبلاگ یا حتی نام تجاری و مارک شرکت خود ثبت کنید. به هر حال حضور آنلـاین و معرفی نام تجاری خود در شبکه‌هـای اجتماعی مانند فیس بوک می تواند ثمرات خوبی برای بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

  • فروش بیشتر در بازاریابی اینترنتی با تیتر آگهی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/04/01

    بازاریابی اینترنتی امروزه جزء کم هزینه ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد.ولی سبک تبلیغات و درج آگهی از این طریق برای جذب مشتریان اهمیت ویژه ایی دارد.همان طور که می دانید یک آگهی با تیتر جنجالی تاثیر دو چندان در خواننده و بیننده ی آن می گذارد. بهتر است هنگام ایجاد آگهی برای بازایابی اینترنتی خوانندگان را تشویق کنید كه آگهی‌های فروش مربوط به شركت شما را بخوانند. بنابراین شما باید نهایت دقت را در ارایه تیترهای آگهی‌های خود به كار گیرد.
    بهتر است از كلماتی در ابتدای تیتر فروش خود استفاده كنید كه به سرعت توجه خریدار و خواننده را به سوی خود جلب كند. مانند" رایگان"،" شگفت‌انگیز"، "جذاب"، "تضمینی" و کلماتی از این قبیل.
    بعد از جذب خواننده آگهی باید اهداف تیتر آگهی خود را در كم‌ترین زمان بیان کنید. سعی كنید متن آگهی را با ساده‌ترین حالت ممكن بیان کنید طوری که برای کم سواد ترین خوانندگان قابل فهم باشد.
    متن آگهی خود را کوتاه و مختصر بنویسید که خسته کننده نباشد و در عین حال منظور کلی شمارا به خواننده آگهی برساند.
    سعی كنید در بازاریابی اینترنتی از كوتاه‌ترین جملات و پاراگراف‌ها در متن آگهی استفاده كنید تا آگهی شما برای خواننده خسته كننده نباشد.
    سعی كنید محصولی كه از طریق بازاریابی اینترنتی به فروش می‌رسانید دارای گارانتی و اعتبار مناسب باشد.
    حتی اگر محصول و یا خدماتی كه شما ارائه می‌دهید بهترین باشد تا زمانی كه گارانتی مناسبی برای خدمات و محصولات خود ارائه ندهید استقبال زیادی از آن به عمل نخواهد آمد.
    با این روند تعداد مشتریان شما در طول‌ چندین سال ثابت خواهد ماند و یا تغییر چندانی نخواهد كرد.
    این امر به خوانندگان آگهی شما اطمینان خاطر بیش‌تری خواهد بخشید و در نتیجه فروش شما رادر بازاریابی اینترنتی بیش‌تر خواهد كرد.
    در نهایت راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای متمایز سبک بازاریابی اینترنتی خود از آن استفاده کنید. سعی کنید که توجه گیرنده را به ایمیل جلب کنید، اما از ادعاهای اغراق آمیز خودداری کنید. از نوشته های ساده استفاده کنید. گیرنده را تشویق کنید تا از وب سایت شما بازدید کند.

    همان طور که می دانید ارسال ایمیل یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که با استفاده از آن برای تبلیغات کسب و کارتان می توانید ماهیانه میلیون ها تومان را به حساب های خود اضافه کنید. حتما تا به حال برای شما نیز ایمیل های تبلیغاتی بسیاری آمده است که شما را به خود جلب کرده اند اما آیا با خود فکر کرده و یا خواسته اید تا شما نیز از این طریق اقدام به کسب درآمد نموده و ایمیل های تبلیغاتی بفرستید؟ و کسب و کار خود را رونق بخشید؟

    برای انجام این امر تنها به یک نرم افزار ایمیل مارکتینگمانند میلیر لایت و لیست ایمیل نیاز خواهید داشت . میلیر لایت با ایجاد گزینه های متفاوت، شما را در بازاریابی اینترنتی یاری می کند.کافی است فقط در وب سایت www.mailerlite.ir حساب کاربری خود را ایجاد کنید.این نرم افزار با در اختیار داشتن ابزارهای حرفه ای ارسال ایمیل، این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا به سادگی هر چه تمام تر ایمیل های مورد نظرتان را به سوی کاربران روانه کنید . از نکات قابل توجه، سفارشی کردن متون ایمیل می باشد که امکان استایل بندی آن در قالب های HTML ، متنی ( Text ) و پشتیبانی کامل از ضمیمه کردن فایل ها نیاز هر کاربر حرفه ای و یا آماتوری را برطرف می سازد . بدین ترتیب شما می توانید در بازاریابی اینترنتی بدون هزینه کردن سرمایه برای تبلیغات در سایت های اینترنتی، تاثیری شگرف را در فروش کالا، خدمات و یا افزایش بازدید وب سایت خود مشاهده کنید. با رعایت نکاتی که در مورد اسپم دراین نرم افزار به شما ارائه می شود می توانید از اسپم شدن ایمیل های ارسالی خود تا حد زیادی جلوگیری کنید.برای ارسال ایمیل خود به کاربران باید اجازه، برای ارسال داشته باشید ساده ترین روش برای کسب اجازه از آن ها استفاده از فرم های عضویتی است که نرم افزار ایمیل مارکتینگ در اختیار شما قرار می دهد.با قرار دادن وب فرم در وب سایت خود علاوه بر کسب اجازه برای ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی، به تعداد مشتریان بالقوه ی خود هم می افزایید.

    ایمیل مارکتینگ هم چون سایر ابزارهای بازاریابی اینترنتی، نیازمند تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بوده تا سازمان را در ادامه‌ی کار، راهنمایی و نتیجه را اثر بخش نماید. به بیان ساده‌تر، این ابزار نیز نیازمند آن است تا با شاخص‌های درست، ارزیابی و بهبود مستمر یابد. در این میان تعداد آدرس ایمیل‌های کمپین شما و در واقع گستره‌ی مخاطبانتان به عنوان یک شاخص مهم دربازاریابی اینترنتی به‌شمار می‌رود. به این معنا که هرچه تعداد آدرس‌ها بیشتر باشد، امکان دیده شدن نیز افزایش می‌یابد. این مهم وقتی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم هزینه‌ی ارسال خبرنامه در بسیاری از سیستم‌های ایمیل مارکتینگ به تعداد ایمیل‌ها بستگی مستقیم و خطی ندارد. برای مثال تفاوتی در هزینه‌ی ارسال ایمیل برای یک نفر و ده هزار نفر وجود ندارد. بنابراین در کنار تمامی مزایای حاصل از افزایش آدرس ایمیل‌ها، این موضوع از نظر اقتصادی نیز برای سازمان شما در بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

    اما چگونه آدرس ایمیل های کمپین خود را در ایمیل مارکتینگ افزیش دهیم؟

    ما در این جا چند روش ارزنده را به شما ارائه می دهیم:

     

    1. بخش عضویت در خبرنامه‌ی سایت
      یکی از درگاه‌های مهم ورود مشتریان، وب‌سایت آن سازمان می‌باشد. لذا شایسته است برای بهبود در بازاریابی اینترنتی تدابیری برای دریافت ایمیل از طریق سایت اندیشیده شود. در همین راستا معمولاً بخش عضویت در خبرنامه به عنوان اولین راه برای این مهم مطرح می‌گردد.
    2. افزایش جذابیت در بخش عضویت در خبرنامه
      قطعاً با ظاهری متفاوت و جذاب، می‌توان مخاطب را به ثبت نام در خبرنامه مشتاق‌تر نمود. لذا از طراح وب‌سایتتان بخواهید با تغییراتی هوشمندانه، مشتریان را به کلیک و ثبت اطلاعات خود در سایت راغب نماید. براساس تجربه‌ با تغییر فرم عضویت در خبرنامه، احتمال ثبت نام در وب‌سایت تا 45% افزایش می یابد.
    3. درج نمونه‌ای از خبرنامه
      بهتر است نمونه‌ای از خبرنامه‌های ارسالی را برای مشاهده در دسترس مخاطبان قرار داد تا آن ها با فضای خبرنامه و یا نمونه‌ای از اطلاعاتی که می‌توانند از این طریق به دست بیاورند، آشنا شوند. این موضوع باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شده و در بازاریابی اینترنتی توصیه می‌گردد. در بسیاری از مواقع دیده شده است به دلیل عدم قطعیت در خصوص نوع و شیوه‌ی ارائه خبرنامه، شرکت‌ها از درج «نمونه خبرنامه» جلوگیری می‌نمایند. تجربه نشان داده است که احتمال ثبت نام در این گونه فرم‌ها حداقل به نصف کاهش می‌یابد.
    4. دسترسی آسان در همه‌ی صفحات
      بخش عضویت در خبرنامه را در همه‌ی صفحات وب‌سایت قرار داده تا همیشه جلوی چشم مخاطبتان باشد و او را به ثبت نام کنجکاو و ترغیب نماید. از طرفی این جانمایی نباید باعث سوءتفاهم و بی‌اعتمادی مشتری گردد و ایشان را در مرور وب‌سایت با مشکل روبرو سازد. بسیاری از شرکت‌ها سازمان را وادار می‌کنند تا فرم عضویت در خبرنامه‌ به صورت Pop up به مخاطب اعلام گردد. پیشنهاد این است که تا جائی که امکان دارد از انجام این گونه امور اجباری در وب‌سایت خودداری نمائید. چراکه هدف اول وب‌سایت شما در بازاریابی اینترنتی، نمایش خدمات و محصولات و نه دریافت آدرس ایمیل می‌باشد.
    5. بیان مزایای عضویت در خبرنامه
      مطلبی در وب‌سایت خود قرار داده و مزیت‌های ثبت نام و ارسال خبرنامه را به مخاطبان توضیح دهید. گاهی افراد به علت عدم آگاهی نسبت به یک موضوع در آن مشارکت نمی‌کنند. برای این که بازاریابی اینترنتی خود را بهبود بخشید سعی کنید نگرانی‌های مشتریان را شناسایی کرده و برای هریک از آن ها توضیحاتی آورده شود تا راحت‌تر حاضر به عضویت در خبرنامه گردند.
    6. بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی
      به احتمال زیاد شما نیز در یک یا چند شبکه اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام و...) عضو بوده و فعالیت می‌نمایید. عضویت در این شبکه‌ها امکان حضور و معرفی شما را در میان انبوه مشترکان این سایت‌ها فراهم می‌نماید. لذا برای ایجاد بازاریابی اینترنتی موفق، باید از حضور در این عرصه کمال استفاده را برد.
    7. دریافت ایمیل‌های مشتریان به صورت حضوری، تلفنی و سایر درگاه‌های ورودی
    حتماً فرم‌هایی تهیه نمایید و اطلاعات مربوط به افرادی که با شما تماس می‌گیرند، به خصوص آدرس ایمیل آن ها را جمع آوری نمائید. لازم به ذکر است که در این حالت‌ها باید به شیوه‌ای به مشتریان خود اعلام نمایید که از اسپم کردن شما خودداری کنند و در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه از طرف شما لینک موجود برای لغو اشتراک را کلیک کنند.
  • ترکیب بازاریابی ویدیویی و بازاریابی ایمیلی:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/05

    تبلیغات و بازاریابی اینترنتی : یکی از جذابیت های انجام بازاریابی اینترنتی ترکیب روش های بازاریابی اینترنتی با یکدیگر برای یافتن مخاطبان بیشتر و یا جلب رضایت بیشتر آن ها است. یکی از این انواع ترکیب ها ،ترکیب دو روش بازاریابی ایمیلی و ویدئویی است که در این مطلب با ارائه آمار و اعداد ، بیشتر توضیح داده می شود.

     

    بر اساس نظرسنجی که از بازاریابان اینترنتی در مورد استفاده از ویدئو در ایمیل های ارسالی به عمل آمده است ، ۲۶% بازاریابان اعلام کرده اند که احتمال زیادی دارد که از ویدئو در ایمیل های ارسالی استفاده کنند ، ۵۵% گفته اند احتمال کمی وجود دارد که از این امکان استفاده کنند و در نهایت ۲۰% اعلام کرده اند که هیچ احتمالی برای استفاده از ویدئو در بازاریابی ایمیلی در نظر نگرفته اند.

     

     هدف این است که بر روی این موضوع تاکید شود که در یکی از مراحل انجام بازاریابی اینترنتی که افزایش ترافیک وب سایت با مخاطبان هدف است می توان علاوه بر استفاده از روش های معمول انجام بازاریابی اینترنتی ، این روش ها را با یکدیگر نیز ترکیب کرد و از روش خلاقانه ای در این مورد استفاده کرد.این مسئله بستگی به خلاقیت بازاریاب اینترنتی دارد که چگونه روش ها را با یکدیگر ترکیب کند و مخاطب بیشتری جذب کند یا باعث رضایت خاطر بیشتر مخاطبان فعلی شود.

     

    از انواع دیگر ترکیب ها می توان به ترکیب دو روش بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی اشاره کرد. به عنوان مثال در ایمیل های ارسالی می توان آیکن ها و لینک هایی از شبکه های اجتماعی قرار داد و دریافت کنندگان ایمیل ها را به مشاهده صفحات شرکت در شبکه های اجتماعی و یا اشتراک گذاری متن ایمیل در آن ها ترغیب کرد.


    اما بهترین مثالی که می توان در این مورد اشاره کرد کاری است که گوگل انجام می دهد. گوگل

    با راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل پلاس عملا در حال ترکیب دو روش بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو است. به عنوان مثال در صورتی که شما از صفحه شرکتی در گوگل پلاس دنباله روی کنید و به مطالب آن صفحات واکنش مثبت نشان دهید مثلا کامنت بگذارید و یا آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید در صورت جستجو در گوگل در حالی که در کنترل پنل خود هستید و صفحه ای از وب سایت شرکت ، مرتبط با کلید واژه جستجو شده شما موجود باشد ، نتیجه مربوط به وب سایت شرکت را بالاتر از دیگر نتایج می بینید و بدین ترتیب اهداف شرکت مورد نظر در انجام سئو بیشتر محقق می شود.

    در نهایت باید تاکید کنم به خلاقیت شما بستگی دارد که کدام روش های بازاریابی اینترنتی را انتخاب و یا آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید ولی لازمه این کار در ابتدا آشنایی کامل با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی است .

     

    برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • روش های موثر در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/03/04

    بازاریابی محتوا در بازاریابی اینترنتی

    این مثل معروف را شاید شنیده باشید "محتوا پادشاه است". موتورهای جستجو به دنبال محتوای با کیفیت و اصیل هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتی که این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت و پروفایل های شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و باعث می شوند که افراد زیادی با شما و خدماتتان توسط بازاریابی اینترنتی آشنا شوند.

    ویدیو مارکتینگ  در بازاریابی اینترنتی

    با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیو محور، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتی که از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید، ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آن ها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.

    ارسال ایمیل های گروهی در بازاریابی اینترنتی

    این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیل های گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آن ها به بازدید از وب سایت و خرید محصولات وب سایت می باشد.استفاده نادرست از این روش و ارسال ایمیل به کاربرانی که مایل به دریافت این ایمیل ها نیستند، نارضایتی این کاربران را به دنبال دارد و در استفاده از این روش در بازاریابی اینترنتی باید دقت کرد.

    تبلیغات پولی در بازاریابی اینترنتی

    همان طور که هر روز در نقاط شلوغ و پر تردد شهرها بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می کنید، در وب سایت هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند نیز چنین تبلیغاتی به وفور یافت می شود. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایت های پربازدید می باشد.

    علاوه بر درج بنرهای تبلیغاتی، برخی از وب سایت ها این امکان را می دهند که لینک صفحه مورد نظر شما را در قسمتی از وب سایت خود درج کنند. اما با توجه به این که این روش، بازدیدکننده چندانی برای شما به ارمغان نخواهد آورد و توصیه گوگل مبنی بر خریداری نکردن لینک, پیشنهاد می شود از این روش در بازاریابی اینترنتی استفاده نکنید.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.