• روش های موثر در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/02/28

    امروزه راه های زیادی برای پیشرفت در تجارت وجود دارد و بازاریابی اینترنتی در این بین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

    وقتی که صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می آید با طیف بسیار وسیعی از ابزار و امکانات آنلاین مواجه می شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارد و برای این که بتوانیم از بازاریابی اینترنتی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.

    برای این که بدانیم در چه زمانی می توان از هر کدام از این روش ها استفاده کرد باید انواع روش های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسیم. در ادامه به اختصار به برخی از روش های پرکاربرد بازاریابی اینترنتی اشاره شده است.

    بازاریابی اینترنتی  با موتورهای جستجو

    این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو باعث می شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری به دست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران به صورت هدف مند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت را افزایش دهند.

    موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.

    بازاریابی اینترننتی با شبکه های اجتماعی

    این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با انجام فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربرانی که در این شبکه های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند.

    روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه های اجتماعی ظاهر می شود.

    بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آن ها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.

    بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود را با استفاده از فیس بوک و شبکه های اجتماعی می توانید فوق العاده بهبود بخشید البته بدون هزینه‌ایی که برای شما داشته باشد. فیس بوک یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی اینترنتی است که به خوبی طراحی شده و استراتژی‌هـای مفیدی را برای این منظور دارا می باشد.
     بنابر این با استفاده از حضور خود در حوزه رسانه‌هـای اجتماعی مثل فیس بوک، می توانید روش‌هـای موثری را برای شروع بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود با فیس بوک داشته باشید.

    1. در نظر گرفتن یک آدرس URL یکتا

    قرار دادن آدرس یا URL منحصر به فرد باعث می شود که صفحه فیس بوک و حتی وب سایت شما، هر دو به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی باشند. می توانید URL صفحه فیس بوک خود را با نام خود یا وبلاگ یا حتی نام تجاری و مارک شرکت خود ثبت کنید. به هر حال حضور آنلـاین و معرفی نام تجاری خود در شبکه‌هـای اجتماعی مانند فیس بوک می تواند ثمرات خوبی برای بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

    2. بهینه سازی اطلاعات شخصی

    پروفایل فیس بوک شما علاوه بر لوگو، باید دارای اطلاعاتی که معرف شما و کسب و کارتان است  باشد. بنابر این بهتر است مشخصات فردی و کاری خود را به همراه تصاویر در فیس بوک به طور دقیق قرار دهید. این مشخصات بعدا توسط مشتریان و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و راهی برای تعامل بیشتر کاربران با بازاریابی اینترنتی شماست.

    3. برنامه های فیس بوکی و شبکه های اجتماعی

    فیس بوک یکی از معدود شبکه‌هـای اجتماعی است که برنامه‌هـای مختلفی با توجه به نیاز کاربران در اختیار قرار می دهد که می توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود و ارائه خدمات به مشتریان از آن ها استفاده کنید و در بازاریابی اینترنتی نتایج بهتری را به دست بیاورید.

    4. معرفی صفحه ی شما در فیس بوک

    می توانید برای راحتی کار خود و تعامل بهتر با مشتریان به لیست ایمیل‌هـای خود پیغامی فرستاده و از آن ها دعوت کنید که به صفحه فیس بوک شما بپیوندند. این اطلاعیه می تواند همراه با مسابقه یا جایزه‌ای برای پیوستن کاربران به صفحه فیس بوک شما و اشتراک گذاری دکمه "Like" با آنها باشد.

    5. اضافه کردن لینک صفحه به ایمیل ارسالی تان

    یکی از راه کارهای خوب برای معرفی صفحه فیس بوک خود، استفاده از یک امضا به صورت لوگو یا نوشتاری است که صفحه فیس بوک شما را با ارسال هر ایمیل به کاربران معرفی می کند.

    6. مطالب به روز و جذاب

    یکی از اشتباهات بازاریابی اینترنتی در فیس بوک این است که یک صفحه ساخته و از کاربران دعوت می کنند که به آن بپوندند، بدون این که بروزرسانی یا ارسال پستی در آن داشته باشند. بهتر است برای تازگی صفحه فیس بوک خود هر از چند گاهی پست‌هـای تازه و جدید و هیجان انگیزی با استفاده از عکس‌هـا، پیوندها، ویدیوها در آن داشته باشید تا کاربران متوجه علـاقه مندی شما به صفحه فیس بوکتان بشوند.

    7. به انتقادات و سوالات کاربران پاسخ دهید

    همیشه اطمینان حاصل کنید که به نظرات و سوالات به موقع پاسخ بدهید و پیام هـای کاربران در فیس بوک را به منزله یک پرسش واقعی قلم داد کنید. پاسخ سریع یک راه مطمئن برای جلب اعتماد کاربران در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شماست که باعث علاقه مندی مشتریان به صفحه فیس بوک شما می شود.

    8. ارسال تصاویر

    تصاویر یک راه عالی برای به دست آوردن پست‌هـای ویروسی است که به سرعت مورد توجه طرف داران شما قرار گرفته و مثل رگبار در فیس بوک مورد بازتاب قرار می گیرد.

    9. بدون اسپم و بدون تقلید

    در فیس بوک، کاربران آن از اسپم شدن پست‌ هـا و تکراری بودن خسته شده و آن رویه را دوست ندارند. پس بهتر است به جای اینکه پست‌هـای دیگران را در صفحه فیس بوک خود کپی کنید، در مورد کسب و کار خود بنویسید و گروهی را تشکیل دهید که متشکل از کاربرانی است که علـاقه مند به تجارت شما هستند و در این بازاریابی اینترنتی کسب یک کاربر هدف مند بهتر از چندین طرف دار غیر مرتبط است.

    همیشه ایده‌هـای منحصر بفردی را در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید و محتوای تکراری را اسپمـ نکرده و محتواهای جدید تولید کنید که مطمئنا با این کار کاربران و مشتریان هدف خود را پیدا خواهید کرد.

  • روش های فوق العاده برای بهبود بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/02/07

    ما در این جا چند روش برای بهبود کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی ارائه می دهیم :

    1. یک سایت مقالات با حق بهره برداری آزاد و با یا بدون حق تدوین بسازید

    2. یک سایت سهام با تبلیغات همکاری بسازید.

     3. یک سایت بازاریابی اینترنتی  ایجاد کنید که اطلاعاتی مانند کتاب های الکترونیکی که برای بهتر کردن سود ارائه می دهد را دارا باشد. برای این، نیاز به دسترسی به یک سایت با حق دسترسی آزاد دارید یا این که باید ساعت ها به جستجو بپردازید. یادتان باشد که یک برنامه همکاری در فروش می تواند در بازاریابی اینترنتی خیلی مفید باشد.

    4. یک برنامه کامپیوتری بنویسید و آن را آنلاین به فروش برسانید. مشکلات زیادی با اسپم ها، ویروس ها، کرم های کامپیوتری و دیگر برنامه های مخرب در بازاریابی اینترنتی وجود دارند. ساختن چیزی برای مبارزه با این تهدیدات و بازاریابی درست آن می تواند سود عظیمی داشته باشد. پس برنامه نویسی را یاد بگیرید یا یک برنامه نویس استخدام کنید. 

    5. فروشگاه آنلاین بسازید

    هر وقت که ممکن بود محصولاتی برای دانلود ارائه بدهید، برای بازاریابی اینترنتی  محصولات را اگر می توانید از یک منبع تأمین کنید.

    6. وب سایت های ویروسی و راه انداز

    هیچ ویروسی در این گونه سایت ها وجود ندارد، که به این دلیل ویروسی نامیده می شوند که چندین بار به طرز دیوانه واری به شما لینک می دهند.

    با داشتن لینک به سایت های دیگر تجاری خودتان، و داشتن کمی تبلیغات که در آن مزاحم نباشند، می توانید درآمد زیادی توسط بازاریابی اینترنتی داشته باشید.
  • مزیت های بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/01/31

    امروزه تعداد کاربران اینترنتی در سراسر جهان، روز به روز بیشتر می شود و اینترنت به وسیله کاربرانی متعلق به گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اینترنت به یک رسانه مهم و تاثیرگذار در ارتباطات، سرگرمی، آموزش و اطلاع رسانی تبدیل شده و روز به روز فضا را بر رسانه های سنتی تنگ تر می کند.

    در این جا به چند مزیت بازاریابی اینترنتی می پردازیم

    1. پوشش گسترده با استفاده از شیوه های آنلاین

     می توان تبلیغات را به مخاطبان بیشتری از طریق اینترنت نمایش داد. مسلماً همین امر، تاثیرگذاری بیشتری در بازاریابی اینترنتی دارد.

     2. مخاطب یابی هدف مند در بازاریابی اینترنتی

     شما با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را در بازاریابی اینترنتی بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.

    3. مقرون به صرفه بودن

    یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی این است که چنین تبلیغاتی در مقایسه با موارد سنتی  بسیار به صرفه تر است. بنابراین شما می توانید با صرف هزینه ای معقول و مناسب، مخاطبان بیشتری را در معرض تبلیغات خود قرار دهید.

    4. سرعت تبلیغات

    سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از اجرای طرح تبلیغاتی خود، می توانید گزاره های مورد نظرتان را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

    5. ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر در تبلیغات اینترنتی

    شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و تفصیلی تری از کالاها و خدمات خود را در بازاریابی اینترنتی به مخاطبان انتقال دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

    6. شیوه پرداخت بهتر

    پرداخت معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، قطع نظر از نتیجه ای است که تبلیغات مزبور به بار خواهد آمد. در حالی که در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

    7. به روزرسانی آسان  

    به طور کلی در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش، حذف و تعدیل کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

    8. برقراری ارتباط بهتر با مشتری

    افراد بهتر می توانند با تبلیغات و کالاهای آنلاین ارتباط برقرار کنند،  ضمن این که چنین رابطه ای بالقوه از عمق بیشتری برخوردار است. این موضوع می تواند راه گشای ما برای بهینه کردن کسب و کارمان در  بازاریابی اینترنتی باشد.

     

  • 1. بازاریابی اینترنتی خود را بخش بندی کنید
     
    تنها ارسال ایمیل به یک لیست از آدرس ایمیل های موجود، برای رونق کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی  کافی نیست.بهتر است کمپین ایمیل خود را تخصصی تر کنید به شما پیشنهاد می کنیم که لیست ایمیل های خود را به چهار بخش زیر تقسیم کنید:
     
    - کسانی که ایمیل های ارسالی شما را پاسخ می دهند
    - افرادی که ایمیل های ارسالی شما را باز می کنند
    - لیست مشتریان جدید
    - افرادی که در مقابل ایمیل های ارسالی شما عکس العملی نشان نمی دهند
     با داشتن این گروه ها می توانید نتایج مطلوبی را در بازاریابی اینترنتی  به دست بیاورید.

    2. یک رابطه دوستانه با مشتریان خود ایجاد کنید
     
    ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتریان باعث می شود که اعتماد آن ها را در بازاریابی اینترنتی بیشتر جلب کنید، سعی کنید در ایمیل های ارسالی خود نام مخاطب خود را در ابتدای ایمیل بیاورید و یا ایمیل های خود را شخصی سازی کنید با این کار مشتریان شما فکر می کنند که یک ایمیل شخصی از طرف شما دریافت کرده اند به این ترتیب با گرمی بیشتری به مشارکت با شما می پردازند.  
     
    3 .در موضوع ایمیل خود خطوط فروش خود را ذکر کنید
     
    مشتریان با دیدن نوع محصول و خط فروش شما در عنوان ایمیل ارسالی تان ترغیب می شوند که ایمیل را باز کنند. با این کار باعث می شوید که نرخ باز کردن و خواندن ایمیل خود را بالا ببرید و خبرنامه ی ارسالی خود را مفید تر ارائه دهید
     
    4. زمان ارسال ایمیل مهمترین گزینه است
     
    بررسی نتایج در بازاریابی اینترنتی نشان داده است که ایمیل هایی که بین ساعات هشت شب تا نیمه شب ارسال شده اند بیشترین نرخ باز شدن را داشته اند. هم چنین نرخ باز کردن ایمیل ها در آخر هفته هم بسیار زیاد است.ارسال ایمیل در ساعات ذکر شده باعث ایجاد نتیجه ایی مطلوب در افزایش نرخ بازکردن و کلیک کردن آن می شود.

    منبع:  http://www.entrepreneur.com/article/238815
     
     
     

     
Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.