• 5 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/16

    بازاریابی با ایمیل در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته بسیاری از افراد در ایمیل مارکتینگ موفق نیستند. در این مقاله به چند اشتباه رایج می‌پردازیم که پرهیز از آنها نتیجه عملیات بازاریابی با ایمیل را بهتر می‌کند.

    ۱- نوشتن کل موضوع در متن ایمیل:


    یکی از اشتباهات افراد تازه‌کار در بازاریابی با ایمیل آن است که متن ایمیل را مانند متن یک آگهی چاپی طراحی می‌کنند. آنها تمام موضوع را در متن ایمیل توضیح می‌دهند و توقع دارند مخاطبشان با خواندن متن ایمیل تصمیم نهایی خود را بگیرد. ایمیل در‌ واقع تبلیغی برای یک صفحه مشخص در سایت شما است. شما باید در آن تبلیغ حس کنجکاوی را تحریک کنید و مخاطب را ترغیب کنید تا روی لینک داخل ایمیل کلیک کند و به صفحه خاصی از وب‌سایت شما مراجعه کند.

    یکی از مزایای این‌ روش آن است که تعداد علاقه‌مندان به یک موضوع مشخص می‌شوند. فرض کنید فردی به خرید یک جاروبرقی هوشمند علاقه‌مند است و شما در متن ایمیل قیمت آنرا نیز درج کرده‌اید. این فرد با دیدن قیمت، از خرید منصرف می‌شود و ایمیل را می‌بندد. بنابرین به وب‌سایت شما مراجعه نمی‌کند و شما به‌هیچ وجه نمی‌توانید تشخیص دهید که چند درصد افراد به محصول علاقه‌مند هستند و مشکل آنها فقط قیمت بالای محصول است.

    من در بازاریابی ایمیلی از روشی استفاده می‌کنم که نام آنرا «حذف پارامترهای تصمیم‌گیری» گذاشته‌ام. در این روش هر پارامتری که تاثیر قابل‌توجهی بر فرایند تصمیم‌گیری مخاطب دارد از ایمیل حذف و به صفحه وب‌سایت منتقل می‌شود. بنابرین کسانی بر لینک داخل ایمیل کلیک می‌کنند که به موضوع اصلی علاقه‌مندند ولی شاید موانعی وجود دارد که از خرید منصرف ‌شوند.

    بنابرین اگر تمام مطلب را در متن ایمیل بنویسید نمی‌توانید آماری باارزش جمع‌آوری کنید، ولی با هدایت علاقه‌مندان به سایت، آمار علاقه‌مندان به محصول یا خدمتی خاص مشخص می‌شود.

    ۲- هدایت افراد به صفحه اصلی سایت:


    مورد دیگری که در ایمیل‌های ایرانی بسیار مشاهده می‌شود، هدایت مخاطبان از داخل ایمیل به صفحه اصلی سایت است. این کار درست مانند آن است که ما یک فروشگاه بسیار بزرگ داریم که شامل هزاران لباس مختلف است و وقتی مشتری وارد می‌شود و لباس خاصی می‌خواهد به او بگوئیم تمام قفسه‌ها را جستجو کند تا لباس موردنظر خود را بیابد. مشتری شاید از خرید منصرف شود و از فروشگاه خارج شود و هیچگاه برنگردد!

    معمولا بازاریابی با ایمیل با هدفی مشخص برگزار می‌شود. پس باید مخاطب را دقیقا به صفحه خاصی از سایت هدایت کنیم که اطلاعات بیشتری درباره آن ایمیل خاص ارائه می‌شود. بسیاری از افرادی که به محتوای ایمیل علاقه‌مند می‌شوند و لینک موردنظر را کلیک می‌کنند، اگر به صفحه اصلی سایت هدایت شوند شاید توجه‌شان به مورد دیگری در سایت جلب شود و موضوع اصلی را فراموش کنند و هیچگاه به صفحه‌ای که موردنظرمان بود وارد نشوند. توجه کنید که افراد وقتی از اینترنت استفاده می‌کنند حافظه کوتاه‌مدت بسیار ضعیفی دارند، زیرا معمولا چندین سایت به‌طور همزمان باز است و گاهی فراموش می‌کنند سایت خاصی را به چه دلیل باز کرده‌اند!

    بنابرین در متن ایمیل مخاطب را دقیقا به ادامه همان مطلب در سایت هدایت کنید. اگر محصولی را معرفی می‌کنید مخاطب را به صفحه محصول هدایت کنید و نه صفحه اصلی سایت.

    ۳- ارسال ایمیل انبوه به افراد ناشناس:


    بسیاری از افراد، ارسال ایمیل انبوه را با ایمیل مارکتینگ یکسان می‌دانند. ارسال ایمیل انبوه به کسانی که نمی‌شناسیم کار باارزشی محسوب نمی‌شود و معمولا بازده مناسبی ندارد. ایمیل‌های انبوه به احتمال زیاد وارد پوشه هرزنامه‌ها می‌شوند و فروش قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند. همچنین افراد از غریبه‌ها به‌راحتی خرید نمی‌کنند. معمولا افراد از سایت‌هایی خرید می‌کنند که خودشان قدم اول را برداشته‌اند و حتی آدرس ایمیل خود را در آن سایت وارد کرده‌اند یا عضو سایت شده‌اند.

    شاید بلافاصله بگویید سایت من اعضای زیادی ندارد تا برایشان ایمیل بفرستم. یکی از اولین گام‌ها و شاید مهم‌ترین گام در بازاریابی اینترنتی فهرست‌سازی نام دارد. منظور از فهرست، آدرس ایمیل علاقه‌مندان به زمینه فعالیت سایت است. شما می‌توانید با ارائه فایل‌های آموزشی رایگان، مطالب ارزشمندی که در بخش اعضا قرار دارد و … مخاطبان را به عضویت در سایت ترغیب کنید. ارسال ایمیل انبوه مانند هدف قرار دادن یک نقطه در تاریکی مطلق است، احتمال اصابت تیر به هدف بسیار کم است. ارسال ایمیل به اعضا مانند هدف قرار دادن همان نقطه در روشنایی است. در حالت دوم حتی اگر تیرهای کمتری داشته باشید احتمال موفقیت بیشتر است.

    نکته دیگر آن است که بسیاری از افراد و شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند ایمیل‌های گروهی به صدها هزار نفر می‌فرستند، ادعایشان را به هیچ طریقی ثابت نمی‌کنند و در بسیاری از موارد اعداد واقعی بسیار کمتر هستند.

    ۴- ارسال مداوم ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا:


    وقتی فردی عضو سایت شما شد و آدرس ایمیلش را در اختیارتان قرار داد، شما می‌توانید ایمیل‌هایی برایش ارسال کنید. البته این موضوع نشان نمی‌دهد که او برای همیشه به سایتتان وفادار خواهد ماند. اگر می‌خواهید فروش قابل‌توجهی ایجاد کنید بر ایجاد و حفظ ارتباط خوب با مخاطبان سایت کار کنید. این ارتباط خوب با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا ایجاد  نمی‌شود. گاهی لازم است ایمیل‌هایی بفرستید که در آن فقط سود مخاطب لحاظ شده است و نه سود خودتان. مثلا می‌توانید مطالب آموزشی جالب، بخش‌هایی از نشریات و … را ایمیل کنید. اعضای سایت نباید به این نتیجه برسند که تمامی ایمیل‌های شما فقط تبلیغاتی هستند و هیچ ارزش دیگری ندارند.

    ایده بهتر آن است که خبرنامه درست کنید. خبرنامه مجله‌ای یک صفحه‌ای است که برای اعضا ایمیل می‌شود. خبرنامه ممکن است شامل معرفی محصول یا فروش ویژه باشد، ولی حتما بخش‌هایی خواندنی و باارزش هم دارد. مثلا نکات و ترفندهای جالب، فهرست مقالات جدید سایت و موارد مشابه.

    بهتر است بیش از نیمی از مطالبی که برای اعضای سایت می‌فرستید تبلیغاتی نباشد و قصدتان واقعا کمک به اعضای سایت باشد. با این دیدگاه فروش خیلی سریع‌تر افزایش پیدا می‌کند.

    ۵- نوشتن متن برای گروهی بزرگ:


    این راز را از فردی یاد گرفتم که یکی از موفق‌ترین ناشران کتاب‌های مدیریت است. او در مقاله‌ای که چند سال قبل منتشر کرد توضیح داد که خوانندگان ایمیل شما نمی‌دانند که آیا شما این ایمیل را برای صد هزار نفر فرستاده‌اید یا فقط برای خودشان! وقتی می‌خواهید متن ایمیل را بنویسید هیچگاه آنرا برای یک گروه ننویسید. یکی از بهترین مشتریانتان را در ذهن تصور کنید و فرض کنید این یک نامه ویژه برای آن مشتری است. در اینصورت مخاطبان ازخواندن ایمیل شما لذت می‌برند و حتی شاید خرید کنند.

    بنابرین ایمیل را خطاب به یک فرد خاص بنویسید. از افعال مفرد استفاده کنید و این ذهنیت را ایجاد نکنید که این متنی عمومی است که برای هزاران نفر ارسال شده است. بهترین حالت آن است که خواننده ایمیل احساس کند این ایمیل به‌طور ویژه و انحصاری برای خودش نوشته شده است!

    منبع: ایران ویج 

  • انواع مختلف بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/01/10

    ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد، حتی در کسب و کارهای کوچک که بودجه ی کمی به آن ها اختصاص می یابد هم بسیار مفید است چرا که با ایمیل مارکتینگ مشتریان خود را از محصولات خود با خبر می سازید و علاوه بر مشتریان بالفعلی که دارید می توانید مشتریان بالقوه هم برای محصولات خود پیدا کنید.ما در اینجا انواع بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی می کنیم:

    ترکیب ایمیل مارکتینگ و بازاریابی رسانه های اجتماعی

    رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... باعث می شوند که بتوانید با مشتریان خود تعامل بیشتری داشته باشید و بهتر بتوانید محصولات خود را به آن ها معرفی کنید.با این کار می توانید دریافت کنندگان ایمیل خود را تشویق به به عضویت در خبرنامه ها کنید و ایمیل های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار خود را برای آن ها ارسال کنید،در اینصورت مشتریان شما روز به روز بیشتر خواهند شد و محصولات شما بیشتر خریداری می شوند و در بازاریابی اینترنتی  موفق تر خواهید شد.

    ایجاد ایمیل های جذاب و موثر

    دریافت کنندگان ایمیل مارکتینگ اغلب دوست دارند اگر ایمیلی که دریافت کرده اند، جذاب و موثر باشد را به دوستان و آشنایان خود هم بفرستند، پس در ایمیل های خود از عکس، فیلم، مقالات کوتاه و راهنمایی های مفید و ... استفاده کنید، اگر ایمیل ارسالی شما جذاب باشد دریافت کنندگان ایمیلتان آن هارا به دوستان خود نیز می فرستند.در اینصورت مشتریان بالقوه ی شما هم زیاد می شود و باعث می شود شما در بازاریابی اینترنتی از رقیبان خود موفق تر باشید.

    تست ایمیل انجام دهید

    یکی دیگر از راه ای موفقیت در بازاریابی اینترنتی  تست کردن دو ایمیل در کنار هم است.دو ایمیل ارسالی خود را باهم مقایسه کنید و ببینید کدام یک بیشتر باز شده اند و بر روی آن ها کلیک شده است.برای مثال در یک هفته ایمیل خود را با یک عنوان ارسال کنید و در هفته ی بعد همان ایمیل را با یک عنوان دیگر ارسال کنید و ببینید کدام یک بیشتر باز شده اند، با این کار شما بهترین موضوع را برای ایمیل خود انتخاب می کنید، با مقایسه کردن می توانید بهترین را، در کار خود انتخاب کنید و در بازاریابی اینترنتی  هم بهترین باشید.

    منبع : http://smallbusiness.chron.com/ideas-email-marketing-3471.html

  • افسانه بازاریابی محتوا:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/09

     

    احتمالاً تاکنون تصور شما بر این بوده است که فعالیت هایتان در جهت ارائه محتوای قوی به بازار بسیار موفقیت آمیز بوده اند. با توجه به تحقیقات CIM که در سال 2014 صورت گرفتند، 32% از بازاریابان محتوا نیز چنین تصوری را نسبت به فعالیت های خود دارند. اما به این مطلب فکر کنید که تا چه حد با نتایج بهتری روبرو خواهند شد اگر یک قدم به عقب بردارند و از خود بپرسند: در سال گذشته چه مطالبی را آموختیم که باعث می شود استراتژی ما در زمینه  بازاریابی محتوا حتی از گذشته نیز بهتر و تأثیرگذارتر باشد؟
    "تغییرات ساختاری بر اساس آنچه که در گذشته رخ داده است به وجود می آیند، و اینگونه نیست که برای ایجاد چنین تغییرات مهم و سرنوشت سازی بتوان از صفر شروع کرد."خلق کردن و یا حفظ یک فرهنگ نوآورانه  و خلاقانه به منظور اجرای برنامه بازاریابی محتوای شما نیازمند یک روش استراتژیک و فعالانه است، که در مغایرت مستقیم با روش واکنشی می باشد. زیرا در این صورت تغییرات مخرب باعث ایجاد  فعالیت های واکنشی شده اند. واقعیت این است که در صنعتی مانند صنعت بازاریابی که دائماً در حال تغییر و رشد است اگر ساکت و بی حرکت باقی بمانید ممکن است حتی بدون اینکه متوجه شوید از سایرین عقب بمانید و از دور خارج شوید.
    از دیگر مزایای ایجاد تغییرات ساختاری، بنیادین و هدفمند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا، این مطلب است که هر گونه تغییر موفقیت آمیز، هرچقدر که کوچک باشد، پتانسیل حرکت به سمت فرصت هایی را دارد که منجر به ایجاد تغییرات مثبتی می گردد که حتی ممکن است مفیدتر و مثمر ثمر تر نیز باشند.
    با توجه به این روحیه نوآورانه و خلاقانه ای که در میان مردم وجود دارد، ما قصد داشتیم برخی از دیدگاه های جدید و انقلابی برخی از وبلاگ نویسان CIM، مربیان آموزش فعالیت های ان لاین و سخنگویان بازاریابی محتوای جهانی  را به اشتراک بگذاریم. در واقع آنچه که باید درباره اش به ما توضیح بدهند، این است: آنچه که پیش از این شخصاً درباره بازاریابی محتوا به آن اعتقاد داشته اید، اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده اید که عقیده صحیحی نمی باشد، چیست و چه چیزی باعث تغییر عقیده شما شده است؟

    برخورداری از کارمندان کاردان و کارآمد کافی نیست:

    پیش از این تصور می کردم در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کارآمد است. اما این مطلب صحیح نیست. در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کاردانی است که علاوه بر منحصر به فرد بودن، از مهارت های بازاریابی فوق العاده ای نیز برخوردار باشند. فقط این مطلب که بهتر است همواره از حمایت های یک وبلاگ نویس محبوب و پرطرفدار برخوردار باشید، بدین معنا نیست که همه تلاش خود را صرف یافتن یک بلاگر حامی کنید. شما همچنان باید سعی کنید که منحصر به فرد باشید و از افکار متعلق به خودتان استفاده کنید. هنگامی که به طرز فعالانه ای محتوای خود را وارد بازار می کنید می توانید امیدوار باشید که مورد توجه قرار خواهید گرفت و از همه مهم تر اینکه مخاطبان همواره شما را به یاد خواهند داشت.

    پادشاه را از تخت به زیر بکشید و او را وادار کنید برای شما کار کند: 
    محتوا یک پادشاه نیست، بلکه یک محصول است. و به همان گونه ای که با محصولات فیزیکی برخورد می کنید و آنها را تولید می کنید و به فروش می رسانید، باید با محتوا نیز همان برخورد را داشته باشید و آن را تولید کنید و با استفاده از روش های ماهرانه بازاریابی به فروش برسانید.

    اجازه ندهید محتوا تبدیل به یک کالای قابل خرید و فروش شود:
    من پیش از این اعتقاد داشتم که هرچقدر مقدار بیشتری از محتوا توسط تعداد بیشتری از افراد دیده و مطالعه شود، باعث موفقیت می گردد. اما متوجه شدم که این عقیده نادرست است. در واقع آنچه که درست است درست برعکس این مطلب می باشد. مبارزه با ارائه بیش از حد اطلاعات بسیار مهم است. در عوض اینکه سعی کنید محتوای شما نیز تبدیل به بخشی از محتویات بی شمار موجود در بازار شود، تمرکز خود را به این مطلب اختصاص بدهید که به مخاطبانی با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنید که از اطلاعات مداوم و مستمر شما به عنوان بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند.
    در گذشته بازاریابان محتوا مجبور بودند چند بار در روز اطلاعات خود را به روز کنند و اطلاعات جدیدی را منتشر سازند. اما امروزه این گونه نیست. در صورتی که مقاله ای برای انتشار آماده نباشد، بهترین کاری که یک بازاریاب محتوای باهوش می تواند انجام دهد این است که مقاله را تا وقتی که خالی از هرگونه اشتباهی شود و 100% آماده انتشار شود، منتشر نکند.

    انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن می باشد:
    پیش از این عقیده ام بر این بود که حداقل سه بار درهفته به خلق مطالب جدید بپردازید. اما امروزه عقیده دارم که انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن است.
     
    SEO؟ نه خیلی زیاد :
    در حال حاضر نسبت به گذشته اهمیت کمتری برای SEO قائل هستم. گوگل به وعده های خود عمل می کند و به محتوای با کیفیت و اصیل پاداش می دهد و من متوجه شده ام که حتی کسب و کارهای کوچک در رتبه بندی های موتورهای جست و جو از رتبه خوبی برخوردار هستند زیرا به صورت مداوم در حال خلق مطالب با کیفیت و فوق العاده ای می باشند.

    خریداران در حین فرایند خرید از این شاخه به ان شاخه می پرند:
    دیدگاه سنتی مراحل خرید و فرآیند خرید امروزه تا حدودی نامربوط و ازمد افتاده به نظر می رسد. با این وجود هر روز به تعداد بازاریابان اینترنتی که بیش از حد به این موضوع توجه می کنند، افزوده می شود. تشخیص و درک بافت های موقعیتی شبکه ها مهم تر از تمرکز بر فرآیند خرید می باشد، فرآیندی که در مراحل خطی و یا در مراحل منظم و مرتب رخ نمی دهد. ایجاد محتوا با توجه به مراحل منظم و مرتب شما را از دسترس خارج می سازد.
    در اینجا گاهی همه چیز درباره محصول است و محصول است که حرف اول را می زند.
    من زمانی یکی از طرفداران پر و پاقرص این نظریه بودم که بازاریابی محتوا هرگز نباید درباره محصولات تولیدی باشد.
    اما در حال حاضر می گویم تبلیغ درباره محصولات و ارائه اطلاعات مفید درباره آنها نقش مهمی را در کل استراتژی بازاریابی محتوا ایفا می کند. در حال حاضر همچنین بهتر متوجه این مطلب می شوم که چگونه محتوای مبتنی بر محصول و تبلیغات به مخاطبان در زمینه تصمیم گیری کمک می کند. وقتی که با یک مشتری احتمالی درباره بازاریابی محتوا بحث می کنم سعی می کنم تفاوت بین مطالب مفید و آکادمیک را که به منظور درگیر کردن ذهن مخاطب و افزایش میزان اعتبار و آگاهی فراهم می شود و مطالب مبتنی بر محصولات تبلیغات را برای او توضیح دهم.

    نحوه ارائه روش تولید خود را کنترل کنید:
    به نظر من محتوای خوب باید به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و اصلاح شود و همچنین مطالبی که به صورت حرفه ای تولید شوند می توانند خطرناک باشند. گاهی مردم فقط نیاز به پست های ساده یک وبلاگ یا یک فیلم ویدیویی در اینستاگرام دارند. هنگامی که به ارزش تولید همانند منشوری نگاه می کنیم که از طریق آن می توان به میزان ارزش آن پی برد، به طرز ناراحت کننده ای به کسب و کار تبلیغاتی نزدیک می شویم که سعی داریم از آن فرار کنیم.

    میزان پذیرش خود از سوی جامعه را افزایش دهید:
    پیش از این تصور می کردم که توییتر شبکه احمقانه ای است. فکر می کردم شرکت من فقط یک نقطه کوچک در میان یک شبکه اجتماعی بزرگتر است.
    من در طول چند سال گذشته اهمیت شبکه اجتماعی را دست کم می گرفتم، اما در حال حاضر چنین تصوراتی ندارم. در حال حاضر هرگز منفی گرایی نمی کنم و سعی می کنم درباره هر گونه پدیده جدید قضاوت نادرستی نداشته باشم تا زمانی که با استفاده از شواهد خلاف آن بر من ثابت شود. من موارد جدید را با سرعت بیشتری مورد امتحان قرار می دهم. به همین دلیل است که شبکه کوچکی در توییتر و شبکه بزرگتری در گوگل پلاس دارم.

    مطالب برجسته نیز نیاز به حمایت کافی دارند:
    پیش از این اعتقاد داشتم که "در صورتی که متن دلخواه خود را بسازید، موفقیت در انتظار شما است." اما این مطلب واقعیت ندارد. برخورداری از محتوای فوق العاده به این معنا نیست که الزاماً بازدیدکنندگان بی شماری را جذب خواهید کرد. در بازاریابی محتوا هیچ چیز زجرآور تر از این نیست که ساعت ها یا حتی روزها را صرف تهیه مطلب ارزشمندی کنید، تا فقط آن را روانه بازار کنید. شما باید از مهارت های بازاریابی به منظور روانه آن به بازار استفاده کنید و از ارائه آن به بازار نهایت سود را ببرید.

     

    منبع:   http://contentmarketinginstitute.com

  • برای این که همیشه موفق باشید باید هرچند وقت یک بار تبلیغات شما به روز شود، آیا شما می دانید از چه روش هایی برای موفقیت خود در  بازاریابی اینترنتی  باید استفاده کنید؟

    ما در این جا پنج ایده ی فوق العاده به شما ارائه می دهیم که بتوانید یک بازاریابی اینترنتی به روز را ایجاد کنید:

    1. خطوط موضوع خودرا هر چند وقت یک بار به روز رسانی و جذاب تر کنید، موضوعاتی را انتخاب کنید که مشتریان تشویق به باز کردن ایمیل شما شوند،در موضوع ایمیلی که به مشتریان می فرستید از کلماتی مثل"آخرین شانس"، "فقط همین امروز فرصت دارید" و .... استفاده کنید.
    2. قالب ایمیل خود را عوض کنید، متن آن را جذاب و ساده بنویسید و بهتر است علاوه بر متن از عکس و رنگ های جذاب هم استفاده کنید.
    3. محتوای ایمیل را واضح تر کنید، یک محتوای خوب باید شفاف، قابل فهم، جذاب و مختصر باشد.هرچه محتوای ایمیل شما با کیفیت تر باشد، باعث می شود که در  بازاریابی اینترنتی موفق تر باشید
    4. تماس خود با مشتری را آپدیت کنید، آن چه را که از مشتری خود می خواهید را در ایمیلیتان به آن ها بگویید، آیا می خواهید خرید کنند؟ آیا می خواهید فایلی را که در ایمیل خود قرار داده اید را دانلود کنند؟ ویا بر روی لینکی که قرار داده اید کلیک کنند؟ هر چند وقت یک بار خواسته ایی را که از مشتری خود دارید، آپدیت کنید.
    5. در ایمیل خود از لینک های اجتماعی استفاده کنید، تا راه ارتباطی خود را با مشتریانتان راحت تر و به روز کنید

    منبع : http://www.verticalresponse.com/blog/6-ideas-to-refresh-your-email-marketing-guide/

     

     

     

  • چگونه یک ایمیل عالی با هدف فروش خلق کنید

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/26

    نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.

    اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

    اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از 10 واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، 46% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که 26% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای 6 واژه یا کمتر بوده.

    در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که 40 درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از 500 واژه بوده

    در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید.

  • نکاتی برای طراحی وب از دیدگاه بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/25

    اگر شما در یک شرکت طراحی وب کار می کنید و یا یک طراح وب مستقل هستید بهتر است برای رونق کسب و کارتان با بازاریابی اینترتی کار کنید.به طور کلی بین طراح وب و یک بازاریاب اینترنتی باید درک قوی وجود داشته باشد. همکاری یک طراح وب با یک بازاریاب باعث می شود که هردو در تبلیغات اینترنتی بسیار موفق باشند. طراحی وب در بازاریابی اینترتی  باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و هم چنین جذب مشتری بیشتر می شود.

    نکات قابل توجه طراحی وب در بازاریابی اینترنتی

    . چیدمان سایت و محتوای سایت

    . استفاده ی استاتیک یا دینامیک از متا تگ ها

    . ایجاد صفحات استاتیک

    هم چنین در اینجا به معرفی تعدادی از بهترین روش های SEO که هر طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی باید از آن ها آگاه باشید می پردازیم

    . استفاده از کلمات کلیدی

    . استفاده از کلمات کلیدی برای عکس ها

    . استفاده از تگ H  و خصوصیت Alt بر روی عکس ها

    . از Call To Actions استفاده شود

    . استفاده از یک لینک داخلی موثر در سایت

    . در دسترس قرار دادن اطلاعات تماس

    پیاده سازی محتوا

    پیاده سازی  محتوا در طراحی وب در بازاریابی اینترتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    در این حالت مشتری می تواند به آسانی محصول جدیدی را که به سایت اضافه شده است را جستجو کند، در این حالت بهتر است تیم بازاریابی اینترنتی کلمات کلیدی که اکثر مردم آن ها را جستجو می کنند را جمع آوری کند.

    منبع http://www.1stwebdesigner.com/tips-web-designers-internet-marketers-perspective/

     

     

     

     

     

  • چرا بازاریابی با ایمیل موثر تر است؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/24

    کسب و کار و زمان خود را به طور کلی صرف جمع آوری لیست درستی از ایمیل ها کنید

    بازاریابی الکترونیکی یا همان ایمیل مارکتینگ زمانی رخ می دهد که یک شرکت یک پیام تجاری را با استفاده از ایمیل به یک گروه  از مردم می فرستد ، بازاریابی با ایمیل باعث ایجاد وفاداری مشتری ، اعتماد به محصول و یا شرکت و یا به رسمیت شناختن  نام تجاری می شود.  

    در واقع بازاریابی با ایمیل یک راه کار آمد برای متصل ماندن با مشتریان خود است ، در حالیکه کسب و کارتان ترویج می یابد.

    در ایمیل مارکتینگ با توجه به معیارهای مشتریانتان ( دوست داشتن و نداشتن و عادت های آنها و ... )  آنها را به گروههای مختلف تقسیم کرده و سپس ایمیل را ایجاد می کنید و به طور خاص ایمیل ها را شخصی سازی می کنید و ارسال می کنید.

     این باعث ترویج اعتماد و وفاداری مشتریان به آن شرکت و افزایش فروش می شود.

    بازاریابی با ایمیل راه بسیار موثری است برای اینکه به بازارهای هدفتان برسید.

    شما می توانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید در حالیکه بازارهای جدید را هم هدف قرار می دهید.

    خیلی ها می گویند رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه تمام توجه مردم را جلب کرده و می گویند که بازاریابی الکترونیکی مرده است.

    ولی واقعیت این است که این نظر درست نیست.

    در واقع با ایمیل مارکتینگ  بحث درباره کسب و کارتان بیشتر محیطی خصوصی پیدا می کند .

    در این نرم افزار ایمیل شما رابطه مستقیمی با فروش دارد . به همین دلیل است که بازاریابان آنلاین به هیچ وجه قصد ترک این عرصه را ندارد
Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.