• به عنوان شخصی که زمان بیشتری را در محیط آنلاین می‌گذرانند ، متوجه شدیم که چیزی به صندوق پستی ما اضافه شده که به واسطه‌ی آن ، صندوق ورودی کمتر شلوغ به نظر می‌رسد . که این بدان معنی است که ما باید توجه خودمان را برای دیدن آنچه که هر روز در ایمیل به نمایش گذاشته می‌شود و هر روز به شیوه ای به‌روزرسانی می‌شود، بیشتر کنیم .

    این به این معنی نیست که شما این کار را به خوبی انجام نداده‌اید . افراد بسیاری هستند که میل باکس خود را مرتب می‌کنند و معمولاً ایمیل‌های غیر ضروری خود را به سبد زباله هدایت می‌کنند ، این کار ظرف مدت چند نانوثانیه انجام می‌گیرد بنابراین اگر شما در انتخاب آن‌ها دقت نکرده باشید ممکن است برخی از ایمیل‌های مهم خود را از دست دهید

     و اگر شما به عنوان یک بازاریاب ، هر از گاهی ایمیل‌هایی را به افراد مختلف یا مشتریانتان می فرستید از این موضوع نگران هستید که مبادا ایمیل شما ، باز نکرده رها شود و یا با یک اشتباه کوچک از صندوق مشتریان شما پاک شود ، حتما این پست را مطالعه بفرمایید .

    برای مقابله با این اتفاق ، در اینجا روش های مورد علاقه ی ما ارائه شده که دست کم مشتریان گروه بازاریابی ما را از دریافت نتایج قابل توجه مطمئن ساخته است:
    اندازه های غیرعادی ایمیل همیشه جلب توجه می کند و یا می توانید از یک پاکت شفاف با یک تکه های رنگی روشن و افکت های مختلف استفاده کنید . بیشتر به بافت فکر کنید – شاید پاکت جالب و متفاوت به نظر برسد . نکته اینجاست که در این حالت ، قطعه یا ایمیل شما قبل از بازکردن مورد توجه قرار می گیرد .

    آیا می خواهید ایمیلتان را با اطمینان باز کنید؟ راه های مختلفی برای این اطمینان وجود. سعی کنید ایمیل های خود را برجسته کنید مسلما هیچ کس نمی‌خواهد به طور تصادفی چیز با ارزشی را دور بیندازد .– هیچ مدیر و یا منشی‌ای قصد ندارد که بسته‌ی خطاب داده شده به رئیس خود را باز کند .

    تمرکز از زمان کار به زمان بودن در منزل منتقل شده است . مطالعات نشان می‌دهد که زمان پایان هفته برای تحویل موثر تر است . این موضوع درتست ها و مطالعات کاملاً ثابت شده که اکثر مردم در آخر هفته به سراغ ایمیل خود می‌روند و ورودی‌های خود را چک می‌کنند . و مطمئناً ارسال ایمیل در آخر هفته شما را در گزینه های بالاتر میل باکس افراد قرار می‌دهد .

    منبع: http://www.modiresite.com/

    بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود را با استفاده از فیس بوک و شبکه های اجتماعی می توانید فوق العاده بهبود بخشید البته بدون هزینه‌ایی که برای شما داشته باشد. فیس بوک یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی اینترنتی است که به خوبی طراحی شده و استراتژی‌هـای مفیدی را برای این منظور دارا می باشد.
     بنابر این با استفاده از حضور خود در حوزه رسانه‌هـای اجتماعی مثل فیس بوک، می توانید روش‌هـای موثری را برای شروع بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود با فیس بوک داشته باشید.

    1. در نظر گرفتن یک آدرس URL یکتا

    قرار دادن آدرس یا URL منحصر به فرد باعث می شود که صفحه فیس بوک و حتی وب سایت شما، هر دو به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی باشند. می توانید URL صفحه فیس بوک خود را با نام خود یا وبلاگ یا حتی نام تجاری و مارک شرکت خود ثبت کنید. به هر حال حضور آنلـاین و معرفی نام تجاری خود در شبکه‌هـای اجتماعی مانند فیس بوک می تواند ثمرات خوبی برای بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

    2. بهینه سازی اطلاعات شخصی

    پروفایل فیس بوک شما علاوه بر لوگو، باید دارای اطلاعاتی که معرف شما و کسب و کارتان است  باشد. بنابر این بهتر است مشخصات فردی و کاری خود را به همراه تصاویر در فیس بوک به طور دقیق قرار دهید. این مشخصات بعدا توسط مشتریان و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و راهی برای تعامل بیشتر کاربران با بازاریابی اینترنتی شماست.

    3. برنامه های فیس بوکی و شبکه های اجتماعی

    فیس بوک یکی از معدود شبکه‌هـای اجتماعی است که برنامه‌هـای مختلفی با توجه به نیاز کاربران در اختیار قرار می دهد که می توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود و ارائه خدمات به مشتریان از آن ها استفاده کنید و در بازاریابی اینترنتی نتایج بهتری را به دست بیاورید.

    4. معرفی صفحه ی شما در فیس بوک

    می توانید برای راحتی کار خود و تعامل بهتر با مشتریان به لیست ایمیل‌هـای خود پیغامی فرستاده و از آن ها دعوت کنید که به صفحه فیس بوک شما بپیوندند. این اطلاعیه می تواند همراه با مسابقه یا جایزه‌ای برای پیوستن کاربران به صفحه فیس بوک شما و اشتراک گذاری دکمه "Like" با آنها باشد.

    5. اضافه کردن لینک صفحه به ایمیل ارسالی تان

    یکی از راه کارهای خوب برای معرفی صفحه فیس بوک خود، استفاده از یک امضا به صورت لوگو یا نوشتاری است که صفحه فیس بوک شما را با ارسال هر ایمیل به کاربران معرفی می کند.

    6. مطالب به روز و جذاب

    یکی از اشتباهات بازاریابی اینترنتی در فیس بوک این است که یک صفحه ساخته و از کاربران دعوت می کنند که به آن بپوندند، بدون این که بروزرسانی یا ارسال پستی در آن داشته باشند. بهتر است برای تازگی صفحه فیس بوک خود هر از چند گاهی پست‌هـای تازه و جدید و هیجان انگیزی با استفاده از عکس‌هـا، پیوندها، ویدیوها در آن داشته باشید تا کاربران متوجه علـاقه مندی شما به صفحه فیس بوکتان بشوند.

    7. به انتقادات و سوالات کاربران پاسخ دهید

    همیشه اطمینان حاصل کنید که به نظرات و سوالات به موقع پاسخ بدهید و پیام هـای کاربران در فیس بوک را به منزله یک پرسش واقعی قلم داد کنید. پاسخ سریع یک راه مطمئن برای جلب اعتماد کاربران در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شماست که باعث علاقه مندی مشتریان به صفحه فیس بوک شما می شود.

    8. ارسال تصاویر

    تصاویر یک راه عالی برای به دست آوردن پست‌هـای ویروسی است که به سرعت مورد توجه طرف داران شما قرار گرفته و مثل رگبار در فیس بوک مورد بازتاب قرار می گیرد.

    9. بدون اسپم و بدون تقلید

    در فیس بوک، کاربران آن از اسپم شدن پست‌ هـا و تکراری بودن خسته شده و آن رویه را دوست ندارند. پس بهتر است به جای اینکه پست‌هـای دیگران را در صفحه فیس بوک خود کپی کنید، در مورد کسب و کار خود بنویسید و گروهی را تشکیل دهید که متشکل از کاربرانی است که علـاقه مند به تجارت شما هستند و در این بازاریابی اینترنتی کسب یک کاربر هدف مند بهتر از چندین طرف دار غیر مرتبط است.

    همیشه ایده‌هـای منحصر بفردی را در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید و محتوای تکراری را اسپمـ نکرده و محتواهای جدید تولید کنید که مطمئنا با این کار کاربران و مشتریان هدف خود را پیدا خواهید کرد.

  • ایمیل مارکتینگ چه مزیتی برای شما دارد ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/13

    از جمله مزایای این روش عبارتند از :

    1. بیشتر از 50% از کاربران اینترنت هر روز از ایمیل استفاده می کنند .
    2. تعداد این کاربران بسیار زیاد است . به عنوان مثال تعداد کاربران اینترنت در ایران حدود 18 میلیون نفر تخمین زده شده است .
    3. امکان دسته بندی و تفکیک مخاطبین به راحتی وجود دارد .
    4. گستره این بازار به اندازه کل کشور و یا حتی کل کاربران اینترنت در دنیاست .
    5. این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار کم هزینه است .
    6. این روش از سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است . به گونه ای که شما تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا اینکه متنی پر محتوی غنی و جذاب طراحی کنید ، ارسال این متن به صدها هزار نفر فقط به اندازه یک کلیک کردن زمان نیاز دارد .

    چگونه می توانم یک ایمیل تاثیر گذار ارسال کنم ؟

    موضوع نامه (Subject):

    خط موضوع نامه از اهمیت کلیدی فراوانی برخوردار است و به جرئت می توان گفت بیش از 50% قضیه نوشتن یک موضوع جذاب و تحریک کننده است . فراموش نکنید که تا زمانیکه افراد روی ایمیل شما کلیک نکنند نمی توانند محتوای آن را مطالعه کنند ، پس گرفتن کلیک ، یک هنر محسوب می شود .

    در نوشتن موضوع نامه به موارد زیر توجه کنید :

    1. از نوشتن موضوع های طولانی و خسته کننده به شدت اجتناب کنید . موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و نظر خواننده را جلب کند .
    2. شباهتی به نامه های تبلیغاتی نداشته باشد . مردم روزانه توسط صدها آگهی تبلیغاتی بمباران می شوند و این موضوع آنها را خسته و بی حوصله می کند کافی است خوانندگان ایمیل شما فکر کنند که این یک آگهی تبلیغاتی است تا به راحتی از روی آن بگذرند . به عنوان مثال فرض کنید که شما صاحب یک بنگاه کار آفرینی هستید و می خواهید خدمات خود را در جهت ایجاد شغل به افراد معرفی کنید ، در زیر دو نمونه عنوان نامه آورده شده است :

    نمونه غلط : اگر می خواهید در آمد میلیونی داشته باشید بخوانید .

    نمونه درست : دعوت به همکاری در شرکت .....( نام شرکت تان را حتماً بنویسید .)

    1. روی متن خود تمرکز کنید . از توضیحات طولانی و خسته کننده پرهیز کنید . سعی کنید در چند خط یا چند پاراگراف کوتاه مهم ترین قسمت پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید . در صورتی که وب سایت دارید می توانید از خوانندگان دعوت کنید که ادامه مطالب را در سایت تان پیگیری کنند و سپس آدرس سایت خود را در متن قرار دهید .
    2. از مخاطبین خود بخواهید کاری انجام دهند به عنوان مثال از آنها بخواهید که از سایت شما بازدید کنند و یا با شماره تلفن شما تماس بگیرند .
    3. از ایمیل های HTML به جای ایمیل های متنی ساده استفاده کنید . ایمیل های مبتنی بر HTML جذاب تر هستند و با کاربر ارتباط بیشتری برقرار می کنند برای این منظور حتماً از قالب های استاندارد (Standard Template ) استفاده کنید . این قالب ها شامل جدول هایی هستند که از به هم ریختگی و آشفتگی متن شما در کامپیوترهای مختلف جلوگیری می کند . همچنین چون دارای رنگ و چیدمان هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند .
    4. ایمیل خود را سنگین نکنید به عنوان مثال اگر قرار است کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطبین بفرستید. در چند خط به معرفی خود و محصولات تان بپردازید و سپس لینک کاتالوگ ها را به ایمیل خود ضمیمه کنید (Attachment) و از کاربر بخواهید آن ها را دانلود و مطالعه کند . فراموش نکنید که بهترین حالت این است که کاتالوگ ها را روی سایت خود قرار دهید و از کاربران بخواهید که به سایت شما آمده و آنها را دانلود کنند ، سپس آدرس مستقیم صفحه ای که کاتالوگ در آن قرار دارد را به نامه اضافه کنید .
  • بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/08

    در این مقاله شما با مبحث بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت در این عرصه آشنا خواهید شد . 

    • چرا در حال حاضر تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

    زیرا تولید کنندگان و یا عرضه کنندگان خدمات و محصولات می توانند با استفاده از تجارت الکترونیک و با صرف حداقل هزینه در هر نقطه از کره زمین برای کالا یا خدمات خود مشتری مناسبی داشته باشند.

    از طرف دیگر مشتریان نیز دقیقا مطابق با سلیقه و بودجه خود به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به خدمات مورد نظر دستیابی پیدا کنند .

    • تجارت الکترونیک چه مزایایی دارد ؟
    1. خرید و فروش به سهولت انجام می شود.
    2. مشتری قدرت انتخاب بالایی دارد.در مدت کوتاهی به فروشگاههای مختلف سر زده و کالای مطلوب خود را انتخاب می کند. 
    3. وقت و هزینه مشتری با گشت و گذار در بازار هدر نمی رود.
    4. در صورت همگانی شدن این تجارت ، مشکلات بزرگ و لاینحل شهرهای بزرگ مانند ترافیک، آلودگی و... حل می شود.

    تجارت الکترونیک یعنی ادامه زندگی در عصر امروز ، در حقیقت آسایش هر چه بیشتر در کنار تکنولوژی نوین ، در یک عبارت یعنی داد و ستد و انجام فعالیتهای بین سازمانی با استفاده از امکانات الکترونیکی از داد و ستد اطلاعات گرفته تا امور بازرگانی و ...

     

    • تعریف :

    بازاریابی اینترنتی عبارت است از فرایند ایجاد و نگهداری ارتباط مشتری از طریق فعالیتهای شبکه ای ،جهت تسهیل تبادل افکار ،محصولات و خدمات که در نهایت منجر به تامین اهداف هر دو گروه می شود.

    بازاریابی اینترنتی تحت عنوان اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان نیز تعریف شده است.

    بنابراین بازاریابی اینترنتی یک عملکرد مجزا که منحصرا" با فروش محصولات و خدمات ارتباط دارد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری.

    مزایای بازاریابی الکترونیک

    • ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.
    • افزایش ثبات دسترسی به بازارها ناشی از بکارگیری قواعد متحدالشکل درتمامی کشورهای عضو سازمانهای جهانی.
    • جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی‌مورد.
    • کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.
    • کاهش هزینه‌های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
    • دسترسی سریع به اطلاعات.
    • حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.
    • ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای در جهت بازاریابی جهانی.
    • گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.
    • پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.
    • توان بازاریابی با در نظر گرفتن علایق مشتریان.
    • بازاریابی فرد به فرد ( تک به تک)
    • توان تبلیغاتی چند رسانه‌ای.
    • افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و ...
    • امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته.
    • افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان که به مشتریان امکان می‌دهد که در کمترین زمان،
    • بهترین و مناسب‌ترین انتخاب درخرید خود را داشته باشند.

     

    • اشکال مختلف بازاریابی اینترنتی

    بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت priceline.com در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند.

    شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت Hotwire.com در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند.

    آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت Ebay.com ، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

    • چهار سطح استفاده از اینترنت
    1. سطح اول که ساده‌ترین شکل حضور در اینترنت است، نمایش حضور نام دارد. در این حالت نوع ارتباط با مشتری فقط به صورت یکطرفه بوده، در حد ارائه برخی اطلاعات تعیین شده از طرف شرکت است. 
    2. در سطح دوم ارتباط بین مشتری و شرکت در سطح تعامل و رد و بدل کردن اطلاعات از طریق است.
    3. در سطح سوم علاوه بر رد وبدل کردن اطلاعات، امکان تبادلات مالی بین مشتری و شرکت نیز، وجود دارد.
    4. در سطح چهارم ماهیت محصولی که رد و بدل می‌شود نیز ماهیت الکترونیک پیدا می‌کند.
    5. نامه های تبلیغاتی خود را فقط برای افرادی بفرستید که برای دریافت آن درخواست داده اند
    6. همواره به درخواستهای مشتری برای عدم دریافت نامه ها احترام بگذارید
    7. برای هر تغییری توسط ارسال یک نامه، تائیدیه بگیرید
    8. به مشتریان خود حق انتخاب بدهید تا بدانند که برای شما ارزشمند هستند
    9. ارتباط و منفعت دوطرفه
    10. لیست مشتریان شما سرمایه ای است مخصوص شما، هرگز آنرا به دیگران نفروشید!
    11. سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان را تدوین و برای آنها ارسال کنید.
    12. به نیازهای مشتریان خود سریعا" پاسخ دهید.
    13. از لیست مشتریان دیگران استفاده نکنید. مگر در مواردی مانند مورد 6 که در بالا ذکر شد.

    • نکاتی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی بوسیله پست الکترونیک

    10. قدرت شبکه ها را از یاد نبرید. یک مشتری خشمگین از یک اشتباه ...

    منبع: http://neshaneh2010.persianblog.ir/

  • روش های فوق العاده برای بهبود بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/02/07

    ما در این جا چند روش برای بهبود کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی ارائه می دهیم :

    1. یک سایت مقالات با حق بهره برداری آزاد و با یا بدون حق تدوین بسازید

    2. یک سایت سهام با تبلیغات همکاری بسازید.

     3. یک سایت بازاریابی اینترنتی  ایجاد کنید که اطلاعاتی مانند کتاب های الکترونیکی که برای بهتر کردن سود ارائه می دهد را دارا باشد. برای این، نیاز به دسترسی به یک سایت با حق دسترسی آزاد دارید یا این که باید ساعت ها به جستجو بپردازید. یادتان باشد که یک برنامه همکاری در فروش می تواند در بازاریابی اینترنتی خیلی مفید باشد.

    4. یک برنامه کامپیوتری بنویسید و آن را آنلاین به فروش برسانید. مشکلات زیادی با اسپم ها، ویروس ها، کرم های کامپیوتری و دیگر برنامه های مخرب در بازاریابی اینترنتی وجود دارند. ساختن چیزی برای مبارزه با این تهدیدات و بازاریابی درست آن می تواند سود عظیمی داشته باشد. پس برنامه نویسی را یاد بگیرید یا یک برنامه نویس استخدام کنید. 

    5. فروشگاه آنلاین بسازید

    هر وقت که ممکن بود محصولاتی برای دانلود ارائه بدهید، برای بازاریابی اینترنتی  محصولات را اگر می توانید از یک منبع تأمین کنید.

    6. وب سایت های ویروسی و راه انداز

    هیچ ویروسی در این گونه سایت ها وجود ندارد، که به این دلیل ویروسی نامیده می شوند که چندین بار به طرز دیوانه واری به شما لینک می دهند.

    با داشتن لینک به سایت های دیگر تجاری خودتان، و داشتن کمی تبلیغات که در آن مزاحم نباشند، می توانید درآمد زیادی توسط بازاریابی اینترنتی داشته باشید.
  • ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/06

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل بخشی از فرآیند گسترده ی بازاریابی اینترنتی است . ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل های سلسله وار برای رسیدن به هدفی خاص به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند . به عبارت دیگر ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسال پیام های تجاری گروهی به افراد به وسیله ایمیل است .

    در واقع ایمیل مکانی برای فروش محصولات ، مکانی برای اطلاع رسانی ، تبلیغی برای یک محصول یا خدمات نیست بلکه تبلیغی برای یک صفحه از سایت تان است . بنابراین هدف ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به سایت تان جهت معرفی خدمات ، محصولات ، شناساندن مارک و آرم تجاری و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگ تان است . اهداف ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل شامل :

    ● ارسال ایمیل با هدف تقویت و افزایش ارتباط مدیران سایت ها و صاحبان مشاغل با مشتریان فعلی و قدیمی و تشویق و ترغیب آنها به مشتریان وفادار و ثابت و تکرار کسب و کار

     ارسال ایمیل با هدف جذب مشتریان جدید و متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید محصولات و خدمات

     اضافه کردن تبلیغات به ایمیل های فرستاده شده توسط شرکت های دیگربه مشتریان

     

    مزیت های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

    ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی اینترنتی است که به دلیل مزایایی که دارد به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت .  در زیر  به معرفی برخی از مزیت های ایمیل مارکتینگ می پردازیم :

    هزینه بسیار پایین : هزینه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به کمک ایمیل بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغی می باشد .

    بازگشت سریع سرمایه  : باید بدانیم داشتن هزینه های پایین به تنهایی مزیت به حساب نمی آید بلکه سودآوری و بازگشت سرمایه است که عامل تعیین کننده ای برای برتری یک روش نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی می باشد .

    هدفمند بودن : یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ایمیل مارکتینگ ، هدفمند بودن آن است . اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . مثلا تنها برای جوانان یا تنها برای خانم ها یا آقایان یا یک قشر خاصی به بازاریابی بپردازید . اگر اطلاعاتی از قبیل جنس ، سن ، یا علایق مشتریان خود را جمع آوری کنید ، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق در اختیار خواهید داشت .

    قابلیت اندازه گیری و سنجش : اصلی ترین وجه تمایز استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های موجود قابلیت اندازه گیری و سنجش آن است . سیستم های معتبر ایمیل مارکتینگ این قابلیت را دارند تا به شما نشان دهند چه تعداد از مخاطبانتان این ایمیل را باز کرده اند ، و چه تعداد از آن ها بر روی چه لینک هایی کلیک کرده اند ،

    رابطه ی دو طرفه : برخلاف سایر روش ها ، ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با دیگران ارتباط برقرار کنید و آنان را به برند خود وفادار کنید . شما می توانید این امر را به راحتی با یک استراتژی مناسب بر بستر ایمیل پیاده کنید . مثلا می توانید افرادی را که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند اما خریدی انجام نداده اند یا در گذشته دور تنها یک خرید داشته اند ، مجددا به سایت خود فرا بخوانید یا پیشنهادهای ویژه ی خود را برایشان ارسال کنید .

     

    آموزش گام به گام ایجاد و ساخت کمپین تبلیغاتی در ایمیل مارکتینگ 

    اولین گام : انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    برای ارسال ایمیل روش های مختلفی همچون استفاده از نرم افزارهای حرفه ای ایمیل مارکتینگ ، گروه های یاهو و گوگل و سرور های مخصوص ارسال ایمیل وجود دارند . بهترین روش برای ارسال ایمیل استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای است ، چرا که روش های دیگر دارای معایب و محدودیت های خاص خود هستند . برای مثال ارسال ایمیل از طریق یاهو و جیمیل دارای محدودیت روزانه است و اگر زیاد ارسال کنید ( مثلا ۶۰۰ ایمیل ) شما به عنوان اسپمر شناخته شده و سرویس تان مسدود می شود . ارسال ایمیل از طریق نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ دارای مزیت های فراوانی همچون :

    ● کاهش احتمال اسپم شدن ایمیل های ارسالی

    ● ارسال ایمیل ها با سرعت بسیار بالا ، مثلا از طریق این نرم افزارها شما می توانید ۵۰۰۰۰ ایمیل را در کمتر از یک دقیقه ارسال کنید .

    ●  امکان شخصی سازی ایمیل ها

    ● امکان جمع آوری لیست ایمیل ها از طریق فرم اشتراک

    ● در اختیار قرار دادن سابقه کاملی از ایمیل های ارسالی به یک شخص

    ● انجام عملیات نگهداری سالم لیست ایمیل

    ● در اختیار قرار دادن گزارشات کاملی از ایمیل های ارسالی ، مثلا چند نفر ایمیل شما را باز کرده، چند نفر اسپم کرده، چند نفر روی لینک های شما کلیک کرده، چه کسانی روی یک لینک خاص کلیک کرده اند .

    دومین گام : به دست آوردن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبانتان 

    تهیه لیست مخاطبان یکی از مراحل مهم دستیابی به یک برنامه ایمیل مارکتینگ موفق است .  اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . بنابراین خرید و جمع آوری ایمیل از طریق نرم افزارها و سایت های ارائه دهنده لیست های ایمیل را فراموش کنید چرا که استفاده از این روش ها نتیجه ای جز هزینه های اضافی و بد نامی برای کسب و کار شما چیزی در بر نخواهد داشت . لیست ایمیل لازم نیست بلند باشد تا تاثیر گذار شود . بهترین لیست ایمیل ها شامل مشخصات مشتریان وفادار و تکراری ، منابعی برای معرفی مشتریان جدید با احترام به حریم خصوصی شان و مشتریان علاقه مند و احتمالی آینده اند که تجارت شما را آن قدر خوب می شناسند که ایمیلتان را از دیگران تشخیص می دهند . از روش های زیر می توانید برای تشویق افراد جهت ثبت نام در لیست ایمیل تان استفاده کنید :

    ● برای ترغیب کاربران به عضویت در خبرنامه می توانید از پیشنهاد های ویژه ای مانند تخفیف های دوره ای و جشنواره های فصلی ، ارائه خدمات رایگان و هدایای ویژه استفاده کنید .

    ● در وب سایت و در امضای ایمیل تان لینک ثبت نام قرار دهید .

    ● فرم ثبت نامی تهیه کنید و در سایت های رسانه ی جمعی قرار دهید .

    ● از افراد بخواهید آدرس ایمیل شان را به صورت پیام کوتاه به موبایل تان ارسال یا فرم ثبت نام موبایلی پر کنند .

    ● از هر کس که ملاقات می کنید آدرس ایمیلش را بخواهید .

    ● وقتی کارت ویزیت تان را به کسی میدهید از او بخواهید به لیست شما بپیوندند .

    ● از کسانی که با شما تماس میگیرند ، آدرس ایمیل بخواهید .

    ● در برنامه ها و نمایشگاه های تجاری آدرس ایمیل جمع آوری کنید .

    ● در فرم خرید آنلاین آدرس ایمیل و اجازه ارسال ایمیل را از مشتری بخواهید .

    ● در تبلیغات آنلاین لینکی برای ثبت نام قرار دهید .

    سومین گام : تعیین و تهیه محتوای ایمیل 

    برای تهیه محتوای ایمیل در ایمیل مارکتینگ همیشه باید اصل۷۰ درصد آموزش یا محتوای رایگان و ۳۰ درصد معرفی محصول را در نظر داشته باشید و بر اساس این اصل محتوای ایمیل تان را بنویسید . محتوای ایمیل تان در ایمیل مارکتینگ می تواند شامل :

    ● مقالات آموزشی در حوزه کاری خودتان

    ● تجربه موفق مشتریان و تاثیرات مثبت محصولات و خدمات شما

    ● مصاحبه با افراد متخصص و موفق در حوزه کاری خودتان

    ● نظرسنجی و آمارها

    ● معرفی محصولات جدید

    دقت کنید که اگر خبرنامه شما جذاب و شامل اطلاعات مفید نباشد بعد از چند بار ارسال ، توسط مشترکین ایمیل شما دیگر باز نخواهد شد. پس مطمئن شوید که چیز ارزشمند و جذابی را برای مشترکین خود می خواهید ارسال کنید . مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید هفته ای یکی از هتل هایی که در تورها استفاده می کنید را معرفی کرده و یا اگر یک شرکت دکوراسیون هستید هفتگی تصاویری از پروژه های خود را برای مشترکین خود ارسال کنید .

    چهارمین گام : ساخت یک کمپین تبلیغات به کمک ایمیل

    در این بخش که آخرین مرحله از ایمیل مارکتینگ است شما باید اطلاعات ایمیلی را که می خواهید ارسال کنید ، وارد کنید . این اطلاعات شامل نام کمپین ، موضوع ایمیل ، نام فرستنده ایمیل ، وارد کردن آدرس ایمیل خودتان می باشد . سپس باید قالب ایمیل خود را طراحی و محتوای ایمیل تان را وارد کنید و سپس تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت ارسال ایمیل تان را وارد کنید .

  • بیست و نه نکته مهم بازاریابی ایمیلی:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/01

    ۱- قبل از ارسال ایمیل تمامی بخشهای متن نامه خودتان را بررسی کنید.
    ۲- قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند.
    ۳- یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.
    ۴- تمامی لینکهای داخل ایمیل خودتان را بررسی کنید. ممکن است. برای ارسال ایمیل از قالب ایمیل قبلی استفاده کرده باشید و به همین دلیل لینکهای ایمیل قبلی در ایمیل فعلی شما باشند. قبل از ارسال حتماً این موارد را بررسی کنید.
    ۵- زمان ارسال خودتان را تنظیم کنید. حتی اگر از بهترین سرویسهای SMTP استفاده میکنید اصلاً ایده خوبی نیست که یکباره ده هزار ایمیل را ارسال کنید. طبق تجربه من برای ارسال از هاست خودتان بهترین تنظیم ارسال ایمیل چهار ارسال در هر دقیقه است.
    ۶- بهترین زمان ارسال ایمیلها شنبه ساعت هشت صبح است. هرگز ایمیلها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیلهای دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی که به محل کار خود میرود ایمیل شما جزو ۵ ایمیل اول لیستش باشد.
    ۷- هرگز اسپم ارسال نکنید. سعی کنید با روشی که در این کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی گفته شد ایمیل علاقهمندان خودتان را جمع آوری کنید. ارسال اسپم هزینه زیادی را برای تجارت آنلاین شما ایجاد میکند.
    ۸- ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی میباشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که این اعتماد کاربر از بین برود.
    ۹- در ایمیلهای خودتان اصل سادگی را رعایت کنید. هر چه ایمیل شما ساده تر باشد خوانا تر خواهد بود. سعی کنید پیام خودتان را واضح به کاربر نشان دهید.
    ۱۰- محتوای ایمیل ارسالی خودتان را بر مبنای مهم به کم اهمیت مرتب کنید.
    ۱۱- کاربران را برای کلیک بر روی لینک ایمیل تشویق کنید. وقتی کاربران به سایت بر میگردند ممکن است به صفحه محصولات شما مراجعه کنند و محصولات شما را خریداری کنند.
    ۱۲- هرگز از کدهای جاوا در ایمیلهای ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.
    ۱۳- تمامی کد های لازم را در داخل ایمیل قرار دهید. اگر از کد CSS در ایمیل استفاده میکنید آن را حتماً در داخل ایمیل قرار دهید.
    ۱۴- در ایمیلهای ارسالی خودتان سعی کنید محتوای شما بیشتر از کد های HTML  باشد.
    ۱۵- از گرافیک سایت خودتان در نامه های ارسالی استفاده کنید.
    ۱۶- حجم نامه خودتان را زیاد نکنید، برای اطلاعات بیشتر کاربر را به صفحه مورد نظر سایتتان هدایت کنید. برخی از کاربران ایمیلهای خودشان را با موبایل چک میکنند به همین دلیل دوست ندارند ایمیلهای حجیم دریافت کنند.
    ۱۷- مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. در صورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد. هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیلهای شما یا به دست مخاطب نمیرسد و یا این که به شاخه اسپم آنها میرود.
    ۱۸- اگر از کلمات انگلیسی استفاده میکنید میان کلمات فاصله نیندازید. برای مثال کلمه world را به این صورت ننویسید: w o r l d
    ۱۹- از لغات اسپم در ایمیل خودتان استفاده نکنید لغاتی مانند رایگان به عنوان اسپم شناخته میشوند. میتوانید لیست این لغات را از طریق گوگل بدست آورید.
    ۲۰- اگر تنظیمات Reverse DNS را انجام دهید. ایمیلها بهتر ارسال خواهند شد. برای این کار میتوانید از شرکت ارائه دهنده هاست خودتان پیاده سازی و تنظیمات آن را درخواست کنید.
    ۲۱- همواره رقیبان خودتان را بررسی کنید. در لیست آنها عضو شوید و استراتژیهای بازاریابی ایمیلی آنان را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است آنان نیز عضو لیست شما باشند.
    ۲۲- محتوایی را به کاربران پیشنهاد دهید که کاربر همیشه خواندن ایمیلهای ارسالی شما اولین اولویت وی باشد.
    ۲۳- در هر صورت، اگر محتوای رایگان یا تجاری ارائه میکنید. مطمئن شوید که این اطلاعات به آسانی در جای دیگر در دسترس نیست. اخبار، تحلیلها و تجربیات تجاری شما جزو این موارد هستند. مطمئن شوید که محتوای شما آنقدر جذاب است که مخاطبین شما با اشتیاق ایمیلهای شما را دنبال میکنند.
    ۲۴- در صورتی که شما به کاربران کمک کنید که مشکلات خود را حل کنند آنها به افراد وفاداری تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال میکنند.
    ۲۵- سعی کنید بخشی از محتوای سایت خودتان را به صورت صوت و تصویر تولید کنید و در ایمیلهای خودتان این فایلها را به صورت رایگان و انحصاری در اختیار مخاطبین لیست خودتان قرار دهید. با انجام این کار ارتباط بهتری با اعضای لیست خودتان برقرار میکنید.
    ۲۶- سعی نکنید در ایمیلهای ارسالی به مقالات مفید دیگران لینک بدهید. کاربران عضو لیست شما شدهاند تا با شما ارتباط برقرار کنند.
    ۲۷- برای بهتری شدن و نتیجه گرفتن بهتر از لیست خودتان از آزمون تقسیمی استفاده کنید. در این روش اعضای لیست را به دو گروه تقسیم میکنید. و به هر کدام یک محتوا را با رنگ و ساختار متفاوت ارسال میکنید و با انجام این کار میتوانید بهترین طرح را برای نامه های خودتان انتخاب کنید.
    ۲۸- با استفاده از نرم افزار گوگل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر ایمیل محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید.
    ۲۹- اگر در ایمیل خودتان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کرده‌اید آدرس صفحه مورد نظر را در بخش‌های مختلف ایمیل تکرار کنید.

    منبع: modiresite.com

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.