• بازاریابی ایمیلی چیست؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/03

    این روزهای بحث بازاریابی اینترنتی بسیار داغ است.تکنیک های قدیمی و جدید در کنار هم همه و همه برای ما آماده شده اند تا فروش خود را افزایش دهیم.در این مقاله قصد معرفی یکی از این تکنیک ها یعنی بازاریابی ایمیلی(Email Marketing) را داریم.

    اگر در گوگل متن بازاریابی ایمیلی چیست؟(What Is Email Marketing) را جستجو کنید با تعریف زیر روبه رو خواهید شد:

    بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.

     

    ایمیل مارکتینگ را همچنین میتوان وسیله ای برای ارتباط مستقیم با مخاطبان دانست.ایمیل مارکتیگ را میتوان هر نوع ایمیل ارسالی به مشتری یا کاربری که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارد دانست.

    تصور کنید حرفی برای گفتن دارد.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیز خوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که

    • چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
    • چگونه متوجه شوم بازخورد مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟

    همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را مشغول خواهند کرد.

    ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.

    بازاریابی ایمیلی اصولی یک قانون مهم و اولیه دارد:

    اجازه ی کاربران مهم است

    اگر کاربر فعال اینترنت در ایران باشید حتما هر روزه در اینباکس خود با تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی که بدون هیچ گونه هدفی برای شما که شاید مخاطب اینگونه محصولات نباشید برخورد خواهید کرد.به همین دلیل قانون اول و اصلی در ایمیل مارکتینگ اجازه ی خود کاربر میباشد این روزها سرویس های ایمیل مانند جی میل بسیار به رفتار(Interaction) کاربران نسبت به ایمیل های ارسالی حساس هستند,شاید ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما چون کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار نداده اند باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود.

    ساده ترین روش به دست آوردن اجازه ی کاربران استفاده از فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه سایت است.کاربران با عضویت در خبرنامه به شما این اجازه را میدهند که از ایمیلشان برای ارتباط با آنها استفاده کنید.توجه داشته باشید در بازاریابی اینترنتیاعتمادسازی بسیار مهم است اگر اقدام به فروش ایمیل های کاربران کنید و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند میتواند نتایج منفی سنگینی به همراه داشته باشد.

     

    در بازایابی اندازه گیری و بررسی(Measurement) بسیار مهم است.استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای فروش نیاز دانش کافی و مناسب دارد.اگر تصور میکنید که دانش کافی را ندارید و نمیتوانید به درستی آمار دریافتی را تحلیل کنید به شما توصیه میکنیم ابتدا مطالعه کرده و سعی کنید تا حدی دانش را به دست آورید.توجه داشته باشید به دست آوردن دانشی که افرادی برای آن سال های زحمت میکشند بدون هزینه نیست.پس اگر نتوانستید به حدی برسید که آمار و داده ها را به طور کامل بررسی و تحلیل کنید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در این امر یاری کند.بررسی درست یا اشتباه آمار مرزی است بین پیروزی یا شکست در کمپین تبلیغاتی.

    دسته بنذی های زیادی برای ایمیل های ارسالی وجود دارد اما میتوان آنها را در ۶ دسته بندی کرد:

    ۱.خبرنامه:بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند.

    ۲.DIGEST:به درستی نمیتوان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسی پیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.

    ۳.ایمیل های اختصاصی:این نوع ایمیل ها که به ایمیل های تک مخوری(Stand Alone) نیز شهرت دارند.به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.این ایمیل ها مشابه صفحات هدف هستند.

    ۴.ایمیل های تبلیغاتی:تمامی ایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتابیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار میکنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.

    ۵.ایمیل های تبادلی:ایمیل های تبادلی(Transnational Email) به ایمیل هایی گفته میشود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال میشود.از نمونه های رایج میتوان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمد به خبرنامه ارسال میشود اشاره کرد.

    نوشته شده توسط امیرسینا زمانیان

  • باید و نباید های محتوای ایمیل های تبلیغاتی پر بازده

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/29

    اگر شما که الان این مقاله را می خوانید یکی از افرادی هستید که در شرکت یا برای وب سایتی خاص در حال تولید و مدیریت ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی   هستید  حتما خوب می دانید که هدف اساسی و مهم شما برای ارسال این ایمیل ها این است که کاربران را روانه وب سایت و استفاده از خدمات و محصولات شما کند، اما متاسفانه بسیاری از این ایمیل ها از روی قواعد و مقررات نوشته نمی شوند، و تخصصی در پس نگارش آن ها نیست.

    مشکلات ایمیل ها

    در وهله اول به بررسی خطاها و مشکلاتی که در ساختار و محتوای ایمیل ها بیشتر مواجه هستیم شروع می کنیم و با شفاف سازی آن ها راه را برای حل این مشکلات آسان می کنیم.

     

    مشکل اول: عدم جلب توجه خواننده به موضوع ایمیل

    موضوع ایمیل یکی از مهمترین ارکان ایمیل است که باید بسیار دقیق و جذاب مهندسی شود! قصد ما نوشتن یک موضوع ژورنالیستی نیست، بلکه می خواهیم واقعیت را به شیوه ای زیبا و جذاب در کوتاه ترین جملات در عنوان ایمیل عنوان کنیم! بنا بر این برای اینکه خواننده از شما آزره خاطر نشود سعی کنید عنوان را کوتاه، بدون ابهام، با جملات جذاب، با ارائه پیشنهادات واقعی و جذاب، و واقعی بنویسید. نوشتن عنوان ایمیل هم همچون عنوان مطالب بسیار مهم است و می توان از تکنیک هایی که در نوشتن عنوان مطالب استفاده می شود، نیز در آن بهره برد.

    مشکل دوم: اطلاعات تکراری و غیر مفید برای مدیران و کاربران

    زمانی که شما در حال نگارش یکی از نامه های هفتگی یا یکی از ایمیل های هفتگی هستید قطعا می تواند محتوایتان به ایمیل های قبلی هم ربط داشته باشد، اینکه باید مطالب غیرتکراری را در ایمیل ها بگنجانید بسیار مهم است اما توجه کنید اگر قصد دارید از نتایج قرعه کشی های هفته های قبل، توضیحات محصولات ارائه شده در روزهای قبل سخنی بگویید بهتر است که آن ها را با یک لینک خاص روانه سایت اصلی و بخش اصلی که در مورد آن توضیح داده اید، هدایت کنید. این کار به کوتاه کردن ایمیل هم می انجامد و اثر مثبتی خواهد داشت. باید محتوا و ساختار و حتی چینش و رنگ بندی هر ایمیل با نمونه قبلی متفاوت باشد.

     

    مشکل سوم: پیچیده کردن محتوا

    گاهی اوقات برخی از افراد فکر می کنند که اگر از کلمات شکیل و بزرگ استفاده کنند کاربر آن ها را حرفه ای می پذیرد و بدین صورت اقدام به نوشتن مطالبی می کنند که می توان آن ها را در کوتاهترین شکل و زیباترین و رسا ترین جملات بازنویسی کرد. بنابراین یکی از عمده مشکلات ایمیل های بازاریابی همین مشکل است که باید به جدیت تغییر کند. کاربران اصولا از محتوای پیچیده، عمیق، طولانی و مبهم بیزارند. این مورد باید در عنوان ایمیل هم به دقت لحاظ شود.

    مشکل چهارم: با درازگویی وقت کاربر را می کُشد

    لازم نیست برای بیان مفهوم، طولانی و از کلمات مشابه زیادی استفاده کنید، این روزها برای مطالبی هم که نیاز دارند به محتوای بلند روی نمی آورند چه رسد به محتوایی که می خواهد آن ها را به ترغیب به استفاده از چیزی هم کند! بنابراین حداقل گویی را هم هرگز فراموش نکنید، و برای وقت طلای کاربر ارزش قائل شوید. مطمئن باشید که اگر سرنخ ها را به آن ها بدهید افراد علاقمند خود جویای مطالب بیشتری از شما خواهند شد.

     

    مشکل پنجم: تاثیر گذاری های دروغین و دور از حقیقت

    شما برای اینکه کاربران را به سمت خود جذب کنید نیازی نیست حتما از روش های غیر مرسوم و غیر اخلاقی استفاده کنید. کاربرانی که نیاز به خدمات شما دارند حتی با یک جمله هم به سمت شما روی می آورند. یکی از مشکلات ایمیل های این روزها این است که خواننده ها را با جملات و عده های دروغین می خواهند کاربر را جذب کنند در صورتی که وقتی کاربر روانه سایت شما شد و حقیقت را متوجه شد، مطمئنا نسبت به شما بدبین می شود و از طرفی هم، با رسیدن ایمیل بعدی شما را به عنوان اسپم معرفی می کند! پس فرصت های خود را نکُشید

    مشکل ششم: کج فهمی در اطلاعات ارسالی

    گاهی شما در ایمیل تبلیغاتی خود، زمان برگزاری یک جلسه، سمینار یا دوره آموزشی را ارائه می کنید اما ساعت دقیق را مشخص نمی کنید! به عنوان مثال کاربر نمی داند شما ساعت 10 دوره آموزشی را شروع خواهید کرد یا اینکه ساعت 10 مراسم شروع می شود! این کج فهمی ها عموما در بسیاری از بخش های محتوا دیده می شود. پس اطلاعات را با جزییات کامل و دقیق ارسال کنید تا بتوانید کاربران را بدون هیچ ابهامی به سمت خود برانید.

     

    مشکل هفتم: پیام اصلی در انتهای متنی بلند می آید

    همانطور که گفتیم متن بلند یکی از نقاط ضعف ایمیل های تبلیغی است، بنابراین گاهی بخاطر همین طولانی بودن ها محتوای اصلی و پیام اصلی ایمیل گم می شود و یا در انتهای متن می آید که کاربران بی حوصله هرگز به انتهای آن نمی رسند. کاربران عموما چشمشان به 5 تا خط اول است بنابراین شما می توانید با ترکیب رنگی مختلف این 5 خط را با پیام اصلی شاخص کنید و کاربرانی که تمایلی به ادامه محتوا ندارند را درگیر نکنید.

    مشکل هشتم: نداشتن اطلاعات تماس دقیق

    یکی از بهترین راه ها که می توان کاربران را از طریق آن ها روانه سایت ها کرد، اطلاعات تماس با ما، لینک درست سایت، شبکه های اجتماعی و .. است. بسیاری از ایمیل ها فاقد این بند می باشند. بهترین مکان برای ارائه این بخش ها دقیقا ابتدای ایمیل و در بالا و سمت چپ ایمیل است. کاربران نیاز دارند بعد از خواندن اطلاعات و تصمیم گیری سایت شما را مشاهده کنند.

    امیدواریم که با بررسی این مشکلات بتوانید ایمیل های خود را بهینه کنید. در بخش های بعدی به نکات مثبت ایمیل های تبلیغاتی می پردازیم تا بتوانید به بهترین شکل مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

    منبع:  http://www.gooyait.com/

  • روش های موثر در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/02/28

    امروزه راه های زیادی برای پیشرفت در تجارت وجود دارد و بازاریابی اینترنتی در این بین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

    وقتی که صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می آید با طیف بسیار وسیعی از ابزار و امکانات آنلاین مواجه می شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارد و برای این که بتوانیم از بازاریابی اینترنتی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.

    برای این که بدانیم در چه زمانی می توان از هر کدام از این روش ها استفاده کرد باید انواع روش های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسیم. در ادامه به اختصار به برخی از روش های پرکاربرد بازاریابی اینترنتی اشاره شده است.

    بازاریابی اینترنتی  با موتورهای جستجو

    این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو باعث می شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری به دست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران به صورت هدف مند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت را افزایش دهند.

    موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.

    بازاریابی اینترننتی با شبکه های اجتماعی

    این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با انجام فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربرانی که در این شبکه های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند.

    روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه های اجتماعی ظاهر می شود.

    بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آن ها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.
  • بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/28

    امروزه هیچ روشی بهتر از استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان سابق وجود ندارد. ایمیل مارکتینگ، شاید در برابر روشهای جدید بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی با استفاده از موبایل کمی قدیمی تر به نظر برسد، اما واقعیتها چیز دیگری را بیان می کنند.

    امروزه بازاریابی آنلاین و تولید و انتشار محتوا تحت وب، بدون استفاده از ایمیل، تقریبا بی نتیجه خواهد بود.

    چرا؟ به این دلیل که ایمیلها، صحبت درباره فعالیت تجاری شما و یا محصولاتتان را در بین افراد منتشر می کنند. همچنین ایمیلهایی که با اجازه فرد ارسال می گردد، همچنان گزینه اول افراد برای کسب اطلاع درباره یک محصول یا خدمت هستند.

    مطابق آمارهای Direct Marketing Association، بازاریابی با ایمیل با نرخ بازگشت سرمایه 4300% یکی از اقتصادی ترین روشها برای بازاریابی هستند.

    چرا ایمیل مارکتینگ یک روش مفید بازاریابی است؟ زیرا:

    • ایمیل مارکتینگ، همچنان با صرفه ترین روش جهت معرفی خدمات و کالا می باشد.
    • با استمرار در تولید محتوای مفید و ارسال آن به مخاطبان، شما مشتریان .... خواهید یافت.
    • ایمیلها به خوبی قابل رهگیری و آنالیز بوده و شما می توانید کاهش یا افزایش ضریب نفوذپذیری را محاسبه کنید.
    • و ....

    ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیلهای انبوه و بی هدف نیست، زیرا این ایمیلها، معمولا دیده نمی شوند. اگر دیده شوند، مورد توجه خواننده قرار نمی گیرند و به خرید محصول یا خدمات منتهی نمی شوند. ایمیلها باید طی یک فرآیند مشخص به مخاطبان خاص و مشخص ارسال گردد، پیشنهاد قابل توجهی در خود داشته باشد و مخاطب را به استفاده از خدمات ما متقاعد کند. به طور کلی ایمیل مارکتینگ باید هدفمند باشد.

  • ۱. اعداد خاص
    اگر در موضوع ایمیل از اعداد خاص استفاده شود نرخ باز شدن ایمیل‌ها افزایش پیدا می‌کند. مثلا مدت‌زمان فیلمی که به‌صورت ایمیل برای تبلیغات فرستاده شده را در موضوع ایمیل بنویسید. شاید مهم‌ترین عامل باز شدن ایمیل کنجکاوی افراد باشد. به‌کارگیری اعداد خاص کنجکاوی مخاطبان را بیشتر می‌کند.
    دانلود فیلم ۱۰:۵۹ دقیقه‌ای
    فقط تا ساعت ۱۴:۱۳ فرصت دارید
    ۳ اشتباه صبحگاهی مدیران

    ۲. جمله سوالی
    فرض کنید برای اعضای سایتتان فرد مطرحی هستید و در subject ایمیلتان از چنین سوالی استفاده کنید: «آیا حاضرید به من کمک کنید؟» نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا می‌کند. ایمیل‌هایی که موضوعش مخاطب را زیر سوال می‌برد بسیار بیشتر باز می‌شود. چند مثال:
    هنوز فیلم رایگان مرا ندیدید؟
    چرا این کار را کردید؟
    آیا فکر نمی‌کنید دارد دیر می‌شود؟

    ۳ . درصد
    درصد نیز اگر عدد خاصی باشد باعث باز شدن بیشتر ایمیل‌ها می‌شود. چند مثال:
    اشتباه بزرگی که ۸۹ درصد فروشندگان انجام می‌دهند
    شما جزو ۴ درصد برتر مدیران هستید، زیرا …

    ۴. ویدیو (فیلم)
    استفاده از کلمه فیلم یا ویدیو در موضوع ایمیل نرخ باز شدن ایمیل را بالا می‌برد. طی تحقیقاتی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که زمانی که در ایمیل نام فیلم یا ویدئو با واژه رایگان همراه می‌شود نرخ باز شدن کاهش پیدا می‌کند، زیرا افراد احساس می‌کنند که موضوع بی‌ارزشی است. البته این موضوع در مورد افرادی است که شما را به‌خوبی نمی‌شناسند، نه در مورد مشتریان و اعضای وفادار سایت.

    ۵. نام شخصی فرد
    استفاده از نام دریافت‌کننده ایمیل در موضوع ایمیل تقریبا امکان باز شدن ایمیل را تضمین می‌کند!

    ۶ . ارتباط با اتفاقات و رویدادها
    یک روز صبح به محل کار آمدم و می‌خواستم برای اعضا ایمیل بفرستم. از پنجره روبرو دیدم برف شروع به باریدن گرفت. باریدن برف در تهران به یک پدیده تبدیل شده است. خوشحالی بارش برف باعث شد تصمیم بگیرم موضوع ایمیل را به مربوط به فروش یک محصول آموزشی بود عوض کنم و به این جمله تغییر بدهم: روز برفی. در اولین جمله متن ایمیل هم نوشته بود: بالاخره در تهران برف بارید و در این روز زیبای برفی می‌توانید آموزش … را تهیه کنید و به یادگیری بپردازید. این ایمیل یکی از بهترین ایمیل‌ها از نظر باز شدن شد.
    فرض کنید زمان بازی‌های جام جهانی است و کار ما هم هیچ ربطی به جام جهانی ندارد. کافی است در موضوع ایمیل به نحوی به جام جهانی اشاره کنیم. ما همین روش در را در سایت مدیر سبز آزمایش کردیم و نتیجه آن بالاترین نرخ‌ باز شدن ایمیل در سال بود. موضوع ایمیل این‌طور بود: رایگان به مناسبت بازی ایران و آرژانتین!

    ۷. قرض اعتبار
    یکی از روش‌های بسیار رایج در تبلیغات قرض اعتبار نام دارد. فرض کنید خودمان و برندمان در حدی معروف نیستیم که مخاطبان با دیدن ایمیل ما ذوق‌زده شوند و بخواهند ببیند چه برایشان فرستاده‌ایم. در این حالت می‌توانیم از روش قرض اعتبار استفاده کنیم. در این روش ابتدا تحقیق می‌کنیم تا دریابیم بازار هدف ما یا مخاطبان ما به چه کسانی یا برندهایی علاقه فراوان دارند و مطالب مربوط به آن‌ها را پیگیری می‌کنند. سپس در موضوع ایمیل به این افراد یا برندها می‌پردازیم. چند مثال:
    استیو جابز اشتباه می‌کرد!
    شرکت گوگل چگونه استخدام می‌کند؟
    صبحانه بازیکنان تیم ملی ایران

    ترکیب روش‌ها

    گاهی برای افزایش اثرگذاری عنوان ایمیل می‌توانید چند مورد را در یک عنوان همزمان استفاده کنید.
    مثلا: گوگل امروز ساعت ۱۰:۳۲ چه تصمیمی گرفت؟
    مثلا جمله بالا ترکیب روش‌های ۱،۲ و ۷ است.
    آخرین و مهم‌ترین نکته آن است که ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به سعی و خطا نیاز دارد. شما مدام باید در حال آزمودن ایده‌ها و سنجش نتایج باشید تا در کار خاص خودتان به بهترین نتایج ممکن برسید.

    منبع:modiresabz.com

    اگر در بازاریابی اینترنتی مایل هستید طراحی وب سایت خود را انجام دهید تا به این ترتیب پیشرفت سریعی در بازاریابی اینترنتی داشته باشید ، در نظر گرفتن نکاتی در جهت بهبود طراحی سایت ضروری می باشد:

    1. زمان لود تایم سایت

    آیا می دانستید یکی از بهترین فاکتورها برای گوگل در سال 2014 زمان لود شدن سایت می باشد؟ در واقع هنگامی که کاربران وارد وب سایت می شوند نباید معطل باز شدن سایت باشند و ممکن است آن ها خسته و از وب سایت خارج شوند. بنابراین باید در هنگام طراحی سایت از تصاویر و ویدئو های سبک استفاده کنید. زمان تقریبی بارگزاری در طراحی سایت حدود 10 ثانیه پیش بینی شده است.

    2. رنگ ها در طراحی سایت

    با توجه به نوع کسب و کاری که دارید برای بهبود تجارت خود در بازاریابی اینترنتی بهتر است از رنگ های مناسب استفاده کنید تا بتوانید کاربران را به محصولات و خدمات خود جذب کنید. روانشناسی رنگ می تواند در جهت افزایش کارایی سایت بسیار موثر واقع شود.

    3. سازگاری با مرورگرهای مختلف

    متاسفانه وب سایت هایی وجود دارند که با بعضی از مرورگرها همانند فایر فاکس و یا کروم سازگاری ندارند. در این صورت بعضی از کاربران را از دست خواهید داد.

    4. بهینه سازی سایت در گوگل

    اگر تمایل دارید رتبه وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید و در بازاریابی اینترنتی در صدر باشیددر هنگام طراحی سایت باید استانداردهای سئو را رعایت کنید تا وب سایت شما بتواند با گوگل ارتباط برقرار کرده و در نتایج ابتدایی نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد. مواردی که می توان در جهت بهینه سازی وب سایت انجام داد اصلاح متا تگ ها، توضیحات، URL، لینک های داخلی و خارجی است.

  • آیا تمامی ایمیل های ارسالی به Inbox می روند ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/20

    اولین نکته ای را که باید به خاطر داشته باشید این است که در ارسال انبوه ایمیل ، چیزی به نام ارسال 100% به Inbox وجود ندارد گواه این امر این است که حتی ایمیل هایی که از خود سرور یاهو برای همین سرور ارسال می شوند گاهاً اسپم می شوند . حتماً شما نیز تاکنون این تجربه را داشته اید که حتی ایمیل دوستان خود را در قسمت اسپم پیدا کنید . بنابراین هیچگاه به تبلیغات " ارسال 100% به Inbox " اعتماد نکنید . فاکتور های زیادی وجود دارند که هر کدام می توانند سبب اسپم شدن ایمیل های شما شوند . در حالت کلی می توان پارامترهای (عامل های ) اسپم شدن را به سه دسته مختلف طبقه بندی کرد :

    1. پارامترهای سمت سرور ارسال کننده ( مربوط به Mail Server )
    2. پارامترهای سمت سرور گیرنده (مربوط به کاربر)
    3. خطاهای سمت سرور گیرنده
    4. مطابق آماری که سایت Spam laws منتشر کرده است روزانه حدود 5/14 میلیارد اسپم در کل اینترنت مبادله می شود (3). بنابراین کمپانی های بزرگ مانند : گوگل ، یاهو و هات میل ، بخاطر محافظت کاربرانشان از این هرزنامه ها ، از قوانین بسیار سخت گیرانه ای تبعیت می کنند . این مجموعه قوانین که تحت عنوان CANSPAM شناخته می شوند به تمامی برنامه نویسان حوزه ایمیل مارکتینگ اعلام می شود تا طراحی خود را منطبق بر این استاندارد انجام دهند.

    بدیهی است که طراحی سایت Sendemail.ir نیز بر اساس این استانداردها صورت گرفته است . تا میزان اسپم شدن ایمیل ها به حداقل برسند .

    1. پارامتر سمت سرور گیرنده :

    سرور های گیرنده مانند یاهو و جی میل علاوه بر قوانینی که بر میل سرورها اعمال می کنند یک سری قوانین نیز برای کاربران ( ارسال کنندگان ) در نظر می گیرند . به عنوان مثال ایمیل هایی که فقط از متن ساده تشکیل می شوند شانس بیشتری برای ورود به اینباکس دارند . بعد از آنها ایمیل هایی با فرمت Html که دارای جدول و رنگ بندی و محتوی لینک هستند شانس ورود به اینباکس را دارند . همچنین احتمال اسپم شدن ایمیل های که محتوی عکس و یا سایر فایل های سنگین می باشند بیشتر است . در حالت کلی می توان گفت که ایمیل های Html بدون عکس بهترین نوع ایمیل هستند توجه داشته باشید که با وجود اینکه ایمیل های متنی ساده بیشترین میزان آمار ورود اینباکس را دارند ولی ارتباطی بصری مناسبی با مخاطب ایجاد نمی کنند . در عوض ایمیل های مبتنی بر Html که دارای رنگ بندی و چیدمان عناصر هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند . حتی المقدور سعی کنید از به کار بردن عکس در ایمیل خود اجتناب کنید مگر اینکه اسپم شدن آن ها برایتان مهم نباشد .

    1. خطاهای سمت سرور گیرنده

    سرورهای بزرگ مانند یاهو و جی میل روزانه میلیاردها ایمیل را مبادله می کنند بنابراین با وجود تمامی قدرت و انعطاف پذیری که این سرورها دارند آمار خطا و وقفه در آنها صفر نیست ، بنابر آماری که برخی از سایت های تحلیلی اعلام کرده اند ( بنا بر تجربه عملی در این حوزه ) بطور متوسط حدود 11% ایمیل های دریافتی توسط یاهو بدون هیچ گونه منطقی اسپم می شوند .

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.