• آمار تکان دهنده ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/17

    اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده های این نرم افزار  است قابل درک است  اما در این مقاله بر طبق آماری که از شرکت   Exact Tearget      از مصرف کننده های این نرم افزار گرفته شده 15 گزارش تهیه شده ، اما نکته ای  که  قبل از هر چیز قابل توجه اینه که 77 درصد از مشتریان ترجیح میدهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازشون اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث میشود که مشتری های  واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.

    1.  44 درصد از کاربران ایمیل یا دریافت کنندگان ایمیل حداقل یک خرید از ایمیل های تبلیغاتی داشته اند.
    2. 33 درصد از کاربران ایمیل فقط بخاطر سابجکت خوب ایمیل رو باز کردند.
    3. 50درصد از لیست ایمیل های فعال یا ایمیل رو باز می کننند یا کلیک میکنند.
    4. عنوان کوتاهتر از 10تا کاراکتر گزارش باز شدن ایمیل تا 58 درصد را میدهد.
    5. شخصی سازی موضوع ایمیل بالای 22 درصد عامل باز شدن ایمیل میشود مثل سرکار خانم مریم نیساری
    6. 64درصد از کاربران معتقدند ایمیل هایی را باز میکنند به خاطر موضوع خوبشون بوده است.
    7. 7 نفر از 10 نفر ارسال کنندگان از ایمیل های تبلیغاتی کوپن تخفیف میفرستند.
    8. 39درصد از بازاریابان هیچ استراتژی برای ایمیل های سازگار با نسخه تلفن همراه ندارند.
    9. اولین روز هفته برای ارسال ایمیل بیشترین نرخ بازشدن رو میدهد.
    10. از هر دو ایمیل ارسالی دربازاریابی اینترنتی در یکی از آنها انیمیشن استفاده شده است.
    11. ایمیل های تبلیغاتی در سال گذشته 156 میلیون دلار سود داشتند.
    12. استفاده از لینک شبکه های اجتماعی 58 درصد نرخ کلیک رو بالا میبرد.
    13. خانم ها 10 درصد بیشتر از آقایون ایمیل هاشون روبا موبایل چک میکنند.
    14. به ازای هر 1دلاری که برای بازاریابی اینترنتی خرج میکنیم 44 دلار سود میکنیم.
    15. 82 درصد از کاربران اینترنت ایمیل هایی که به صورت کمپین ارسال میشود را بیشتر باز میکنند.

     

    درنهایت جالب است بدانید طبق این گزارش 64 درصد از مدیران کسب و کارها ایمیل های تبلیغاتیشان را با گوشی هایشان چک میکنند. و 3.6 میلیارداکانت در سال 2013 ساخته شده است که پیش بینی میشود تا سال 2015 این عدد به 4.3 میلیارد برسد.

  • 6 نکته مهم در تبلیغات بنری

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/13

    بنر تبلیغاتی یکی از معمول ترین روش های تبلیغات آنلاین و یک راه عالی برای افزایش فروش کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی است . اگر شما یک بنر با کیفیت بالا را در یک محل استراتژیک در وب سایت خود قرار دهید باعث پیشرفت شما در بازاریابی اینترنتی  می شود

    در اینجا چند راهنمایی برای ایجاد تبلیغات بنری برای شما ارائه می دهیم

    1. بهتر است هدف مشتری خود را از کلیک کردن بر تبلیغات بنری خود بدانید.
    2. در وب سایت خود فرمی برای ثبت نام ایمیل مشتری های خود قرار دهید و بهتر است از یک تبلیغ بنری استفاده کنید تا مشتریان با کلیک بر روی آن مستقیما به صفحه ی ثبت نام ایمیل و لیست قیمت ها وارد شوند (call-to-action)
    3. در تبلیغات بنری خود از ترکیب گرافیک و متن و هم چنین از رنگ های روشن مثل زرد و آبی و سبز استفاده کنید، زیرا تبلیغات بنری که جذاب تر هستند در بازاریابی اینترنتی  موفق تر خواهند بود.
    4.  تبلیغات بنری خود را ساده، به روز و جدید طراحی کنید تا مشتریان زیادی جذب شما شوند.
    5. در تبلیغات بنری خود تخفیف و هدایا برای مشتریان قرار دهید زیرا باعث می شود که افراد بیشتری تبلیغات شما را کلیک کنند و در بازاریابی اینترنتی موفق تر باشید.
    6. از عباراتی نظیر “Click here”, “Enter here”, “Visit now” استفاده کنید تا مشتریان زیادی کلیک کنند.

    اگر می خواهید در بازاریابی اینترنتی موفق باشید با استفاده از لیست ایمیل خود و با استفاده از تبلیغات بنری، مشتریان خود را از خدمات خود مطلع کنید.

    منبع http://sendloop.com/blog/10-tips-for-successful-banner-advertisement

     

  • یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در بازاریابی اینترنتی هدایت افراد به صفحه اصلی سایت است. آنجا مخاطب با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شود و شاید از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

    موفقیت عملیات ایمیل مارکتینگ ما به سه عامل کلیدی بستگی دارد:

     1. ایمیل موردنظر باز شود.

     2. ایمیل خوانده شود.

     3. بر لینک داخل ایمیل کلیک شود

    اگر بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این سه کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. البته نباید بیش از حد خوشبین و رویایی باشیم. معمولا در بهترین حالت چیزی حدود 40 درصد مخاطبان ایمیل را باز می‌کنند و سپس درصدی از آن‌ها متن را می‌خوانند و بر لینک کلیک می‌کنند. بنابراین اگر 10 هزار عضو داریم و با ایمیل بتوانیم کاری کنیم که 2 هزار نفر آن‌ها وارد سایت ما بشوند کار بسیار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم

    افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها:


    مردم هر روز با انبوهی از ایمیل‌های بی‌مصرف و تبلیغاتی مواجه می‌شوند. جالب است بدانید کاربران حرفه‌ای ایمیل پس از ورود به صندوق پیام‌ها اولین کارشان پاک کردن ایمیل‌های بی‌ارزش است. این تصمیم‌گیری با توجه به دو عامل انجام می‌شود: نام فرستنده و موضوع ایمیل. نام فرستنده را طوری انتخاب کنید تا برای مخاطب آشنا باشد. توجه کنید نام فرستنده با آدرس ایمیل فرستنده متفاوت است. عامل دوم موضوع ایمیل است. چگونه موضوع ایمیل را جذاب‌تر سازیم تا به راحتی پاک نشود؟

     

     

     

     

     

     

    متن ایمیل:

     

    متن ایمیل لازم نیست خیلی طولانی باشد. البته ایمیل‌هایی که خیلی کوتاه – مثلا دو خط - هستند اغلب اسپم می‌شوند. شاید بهترین گزینه آن باشد که ایمیل شما حداکثر در 5 بند 5 خطی تنظیم شود و طولانی‌تر نشود. در تمامی ایمیل‌های خود سعی کنید آموزش بدهید. حتی شاید این آموزش فقط یادآوری یک نکته کوچک باشد.

    ایمیل‌ها را بدون مقدمه بنویسید. اگر کار شما فروش دستگاه تردمیل است از نوشتن مزایای ورزش و سلامتی و ... صرفنظر کنید. کافی است چند خط اول ایمیل شما شامل بدیهیات خسته‌کننده باشد. دیگر شانسی برای موفقیت ندارید و مخاطب خسته شده و ایمیل را پاک خواهد کرد. بلافاصله به موضوعی جذاب بپردازید تا مخاطب را وادار به خواندن و دنبال کردن مطلب کند.

    نکته جالب دیگر آنکه هرگاه در متن ایمیل حداقل سه بار لینک خود را تکرار می‌کنید، احتمال کلیک شدن آن افزایش می‌یابد. بعد از نوشتن یک توضیح کوتاه لینک خود را به سایت درج کنید. سپس باز توضیحات تکمیلی اضافه کنید و همان لینک را یک بار دیگر درج کنید. در انتهای ایمیل نیز همان لینک را بیاورید. برخی از مخاطبان خیلی زود قانع می‌شوند و بر اولین لینک کلیک می‌کنند. برخی دیگر با خواندن ادامه متن بر لینک‌های دوم یا سوم کلیک می‌کنند. توجه کنید که سه لینک درج شده مخاطب را دقیقا به همان صفحه سایت هدایت می‌کنند. البته متنی که لینک‌دار شده می‌تواند متفاوت باشد.

    بهترین زمان ارسال ایمیل:


    اگر ایمیل خود را به افرادی می‌فرستید که کاربر حرفه‌ای اینترنت هستند و با انبوهی از ایمیل‌ها مواجه هستند، به این نکات توجه کنید تا نرخ باز شدن و کلیک بیشتر شود. بنابر تجربه ، بهترین روزهای ارسال ایمیل روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هستند. شنبه‌ها به هیچ وجه مناسب نیست. اغلب مردم با اضطراب اول هفته مواجه هستند و ترجیح می‌دهند به جای خرید به کارهای خودشان بپردازند. شاید یکشنبه‌ها بهترین روز باشد، البته با این فرض که مخاطبان شما کسب‌و کار باشند. اگر خدمات تفریحی ارائه می‌دهید یا محصولاتی آنلاین دارید که قیمت کمی دارند، آخر هفته‌ها هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

    بهترین زمان ارسال هم حدود 8:30 تا 9 صبح یا 3:30 تا 4 بعدازظهر است. در این ساعات احتمال باز شدن صندوق ایمیل‌ها بیشتر از ساعات دیگر است. البته اگر اعضای زیادی دارید ایمیل‌ها را طوری بفرستید که عملیات ارسال قبل از این ساعت‌ها به اتمام رسیده باشد.

  • چهار روش فوق العاده در ایمیل مارکتینگ

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/11

    آیا می دانید ایمیل مارکتینگ چگونه بهترین روش را در بازاریابی اینترنتی ارائه می دهد و یا چگونه نرخ بازکردن ایمیل را افزایش می دهد؟

    در اینجا چهار نکته کارامد ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی میکنیم :

    استفاده از گوگل آنالیتیک، برای دریافت تصویری واقعی تر

    اگر شما هم کمی در زمینه موتورهای جستجوگر مثل گوگل مطالعه کرده باشید حتما نام گوگل آنالیتیک را شنیده اید. شاید برایتان کمی ناملموس باشد که به کمپین خود گوگل آنالیتیک را اضافه کنید  اما آیا تمایل دارید که بعد ارسال ایمیل گروهی، بدانید چه کسانی ایمیل شما را کلیک کردن و یا چه لینک هایی بیشتر کلیک شده اند و ....؟. با این ابزار شما می توانید مشترک خود را فراتر از ایمیل خود پیگیری کنید . شما می توانید ببینید که آنها به کدام صفحات رفته اند، چه چیزهایی خریداری کرده اند و برای خرید از کدام سایت بیشتر استفاده کرده اند ویا کدام سایت برای آنها بی استفاده شده است.

    در بازاریابی اینترنتی با گوگل آنالیتیک، شما می توانید همه چیزرا یک گام جلوتر وواقعی تر ببینید

    آدرس ایمیل های ارسالی تان را به طور مداوم چک کنید

    شما با استفاده از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ به راحتی می توانید کمپین خود را ایجاد کرده و آن را ارسال وبعد آنالیز کنید، اما چه پاسخی به ایمیل و خبرنامه شما خواهد آمد ؟

    اغلب مشتریان ممکن است برای اطلاع از محصولات شما، از آدرس ایمیلتان  استفاده کنند و یا حتی ممکن است از آدرس لغو اشتراک، استفاده کنند

    آیا شما ایمیل های ارسالی تان را چک میکنید ؟

    شما باید از ایمیل های خوانده شده وحتی ایمیل هایی که درخواست لغو اشتراک  داده اند و یا آنهایی که شما را اسپم کرده اند، مدام آگاه باشید.

    ایمیل هایتان را براساس فروش مشتری ها بخش بندی کنید

    ایمیل هایتان را براساس فروش مشتری ها بخش بندی کنید تا بازاریابی اینترنتی موفقی داشته باشید

    وقتی در کمپین خود از گوگل آنالیتیک استفاده می کنید، علاوه بر اینکه می توانید ببینید که چه محصولاتی به فروش رسیده است، می توانید محصولی را که از همه بیشتر به فروش رسیده است را در لیست خود قرار دهید. همچنین می توانید فعال ترین مشتری خود را شناسایی کنید.

    شما می توانید از این لیست در یک کمپین جدید با محصولات کاملا جدید هم استفاده کنید

    با بخش بندی ولیست کردن ایمیل های خود باعث می شوید که تعداد کسانی که لغو اشتراک را کلیک می کنند، کاهش پیدا کنند.

    آرشیوی از ایمیل های ارسالی خود درست کنید

    آرشیو ایمیل در واقع محلی ست که مشتریان شما می توانند با مراجعه به آن به ایمیل ها و خبرنامه ای تبلیغاتی گذشته شما دسترسی پیدا کنند ودر واقع آرشیو ایمیل به صورت یک صفحه ماندگار و ثابت است که هر کسی با جستجو در گوگل می تواند به آن دسترسی پیدا کند. بازریابی اینترنتی یعنی این.

    گام اول این است که خبرنامه هایی  که در گذشته ارسال کرده اید را آنلاین کنید، این کار باعث می شود که شما تصویری از عملکرد و محصولات فروخته شده شرکت خود در گذشته داشته باشید.

    گام دوم این است که در صفحه ی اصلی آرشیو خود جایی برای ثبت نام خبرنامه هم قرار دهید.

    این کار به شما این شانس را می دهد که مشتریان زیادی از طریق ایمیل، جذب شما شوند.

     

     

     

  • افزایش فروش با بازاریابی ایمیل:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/09

    بسیاری از کارشناسان حرفه ای کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابی از طریق ایمیل را یکی از بهترین روشهای بازار یابی در اینترنت میدانند. شما با استفاده از این روش می توانید بدون صرف هزینه های بازاریابی، با مشتریان بالقوه خود در سراسر جهان ارتباط برقرار نمایید. در این روش، قبل از هر چیز باید به اندازه کافی نشانی های ایمیل افراد را جمع آوری نمایید.

    نکاتی که در این جا گفته می شود بخشی از مهارتهای بازاریابی بوسیله ایمیل را به شما آموزش می دهد.

    1. شناخت خوانندگان: خوانندگان ایمیل خود را بشناسید. چه کسی را می خواهید با متن ایمیل خود جذب کنید؟ مطالب خود را به صورت خاص بنویسید و بر روی خوانندگانی که هدف اصلی شما هستند تمرکز کنید.
    2. داشتن هدف مشخص: انتظار دارید خوانندگان ایمیل شما چه عملی انجام دهند؟ آمدن به یک سمینار علمی یا خرید یکی از محصولات یا خدمات شما؟ تا زمانی که یک هدف کاملا واضح نداشته باشید با ارسال ایمیل وقت مردم را هدر ندهید!
    3. اولین پیش نویس نامه: هنگامی که اولین پیش نویس نامه خود را تهیه میکنید هرچه در دل دارید بیرون بریزید. هر چیزی که به ذهنتان میرسد بر روی کاغذ بنویسید. سپس برگردید و قسمتهای اضافی را حذف کنید. قسمتهای اضافی عبارتند از : اطلاعات غیر اساسی، اطلاعا تی که به طور مستقیم به بازار هدف شما ارتباط ندارد و اطلاعا تی که در روند منطقی خواندن نامه وقفه ایجاد می کند.
    4. تحریک خواننده:  یک تکنیک ساده در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل ارسال نامه های متوالی با مضامین یکسان ولی با یک پاراگراف متفاوت جلب توجه کننده است . مثلاً اولین نامه را با این عنوان ارسال کنید “فقط ۶ کالای دیگر باقی مانده است… به اولین خریدار کالاهای باقیمانده یک عدد … هدیه داده می شود. “سپس پاراگراف مورد نظر را در نامه بعدی به این صورت بنو یسید “فقط ۳ کالای د یگر باقی مانده است…” و به همین صورت کالای خود را کمیاب جلوه دهید تا خواننده بر ای خرید از شما تحریک شود.
    5. استفاده از نرم افزارهای تخصصی ایمیل:  از نرم افزارهای قوی و تخصصی برای ارسال ایمیل استفاده کنید. هرچند که قابلیت ارسال ایمیل به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شما وجود دارد اما اگر قصد بازاریابی الکترونیکی با استفاده از ایمیل دارید توصیه می کنیم حتماً از نرم افزارهای تخصصی این کار ار استفاده نمایید.
    6. به دست آوردن نشانی ایمیل: یکی از مهمترین مهارت ها، توانایی گرفتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت است  این کار اولین بخش پروسه بازاریابی الکترونیکی شما خواهد بود و در طراحی سایت خود باید الویت اصلی را به آن بدهید. با هر ترفندی که میتوانید بازدیدکننده را راضی کنید تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد . سعی کنید بر ای آنها دلیل قانع کننده ای بیاورید. مثلاً عضو یت رایگان برای دسترسی به مطالب رایگان و مفید یکی از دلایلی است که باعث می شود دیگران ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.
    7. خبرنامه اختصاصی: حتماً یک خبرنامه اختصاصی از طریق پست الکترونیکی در سایت خود داشته باشید. با این کار اولین قدم بازاریابی از طریق ایمیل را برداشته اید عنوانی انتخاب کنید که در نگاه اول توجه خواننده را جلب کند . یکی از بهترین راه های افزایش فروش داشتن خبرنامه الکترونیکی و تبلیغ کالاهای جدید در آن می باشد.
    8. خروج از عضویت:  همواره در ایمیل های خود این امکان را به خواننده بدهید تا در صورت نیاز از عضو یت در خبرنامه شما خارج شود . ممکن است خواننده علاقه ای به مطالب شما نداشته باشد. کاری نکنید که شخص مورد نظر هر روز بدون خواندن نامه شما، با عصبانیت آنرا حذف کند.
    9. نامه های تأثیرگذار:  نامه های فروش خود را با یک عبارت یا جمله تأ ثیرگذار، محکم و قوی به پایان برسانید. آن می تواند یک پاداش رایگان، یک تخفیف ویژه، یادآوری یک مزیت مهم، آخرین فرصت سفارش دهی یا مانند آنها باشد.
    10.  گردآوری آدرس ایمیل:  از هر جای ممکن همواره به دنبال جمع آوری آدرس ایمیل افرادی باشید که به موضوع سایت و کسب و کار شما علاقه مند هستند . همیشه فهرست خود را به روز کنید و تا جایی که امکان دارد به آن بیفزایید.
    11. سیستم دوره ای ارسال ایمیل: یک سیستم اتوماتیک ارسال دوره ای ایمیل برای خودتان داشته باشید. ۹۹ درصد بازد یدکنندگان در اولین بازدید از سایت شما خرید نمیکنند! آنها حتی در دومین بازدید هم این کار را انجام نخواهند داد . برای فروش کالای خود به آنها باید بارها و بارها با آنها تماس برقرار سازید.
    12. شخصی سازی ایمیل : از نام افراد در موضوع نامه های الکترونیکی خود استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا توجه آنها به سرعت جلب شود و برای خواندن نامه شما تحریک شوند.
    13.  ارسال اتوماتیک ایمیل: برای صرفه جویی در زمان برای بازاریابی یا تبلیغات، کسب و کار آنلاین خود را مکانیزه و سیستم ارسال ایمیل خود را اتوماتیک نمایید. بدین منظور از نرم افزارهای «پاسخ خودکار» و مانند آنها استفاده نمایید.
    14. راههای جمع آوری اطلاعات تماس افراد: راههای مختلف ی برای جمع آوری اطلاعات تماس افراد وجود دارد. تعدادی از این راه ها عبارتند از:
    •  از بازدید کننده بخواهید در هنگام عضویت در سایت برای دریافت اطلاعات کاملتر و برخورداری از امکانات گسترده تر، از طریق یک فرم اطلاعات تماس خود را در اختیارتان بگذارد.
    •  از کاربر بخواهید در یک نظرسنجی شرکت کند و در صورت شر کت در نظر سنجی یک هدیه رایگان به نشا نی او ارسال خواهد شد . کاربر با کمال میل اطلاعات تماس خود را برای شما خواهد نوشت!
    • داشتن خبرنامه اختصاصی یک راه مؤثر است.
    • دانلود نرم افزارهای جالب یا کتاب های الکترونیکی رایگان را به شرط پر کردن یک فرم پیشنهاد دهید. با کمی تفکر می توانید راه های بیشتری برای دریافت اطلاعات افراد از طریق وب سایت پیدا نمایید.
  • 5 قدم تا یک بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/11/20

    در حال حاظر محتواهای موفق بسیار گران بها می باشند. به عبارت دیگر محتوا به عنوان یک سرمایه گذاری که بازگشت سرمایه مثبتی خواهد داشت محسوب می شود. آیا شما سرمایه گذاری سنگینی در زمینه بازاریابی اینترنتی داشته اید و بازگشتی ندیده اید ؟ آیا شما و تیمتان با نقشه های متعدد برای بازاریابی اینترنتی رو بروئید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید ؟

    نگران نباشید. در اینجا 5 قدم تا بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق ر ا به شما توضیح خواهیم داد :

    1-     با فکر و برنامه ریزی شروع کنید :

    مطالعات در زمینه بازاریابی نشان می دهد که بازاریابان B2B که استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بر مبنای محتوای موفق گذاشته اند بر روند بازگشت سرمایه تاثیر مثبت داشته است.

    محتوایی که برای بازاریابی اینترنتی یا ایمیل مارکتینگ خود انتخاب می کنید باید برخی استاندارد های زیر را داشته باشد :

    • مرتبط با موضوعی که برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کرده اید باشد
    • شامل تجربیات و دانسته های شما باشد
    • دارای طرحی با نفوذ به صنعت و تخصص
    • از لحاظ حجم و تعداد متناسب با موضوع باشد و منابع استخراجی آن معتبر باشند.

     

    2-     در مورد اینکه سازمان شما چگونه می تواند در مورد دیدگاه مشتریان تجربه کسب کند فکر کنید .برای پیش ینی محتوای بعدی بهتر باید به فکر مشتریان نفوذ کنید

    3-     در بین شرکای خود اافرادی که استعداد بیشتری در تولید محتوا دارند را پیدا کنید.

    4-     همیشه محتوا ها را با استراتژی بازاریابی اینترنتی خود هم تراز کنید. محتوای شما لازم است با همه ابعاد بازاریابی آنلاین هم تراز باشد.

    5-     نحوه اندازه گیری و معیار های اندازه گیری میزان موفقیت در بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این موضوع مهمی است. مدیران تنمایلی ندارد در جایی سرمایه گذاری کنند که بازگشت سرمایه آن ها به صورت واضح و روشن اندازه گیری نمی شود.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.