• 10 مزیت استفاده از تبلیغات ایمیلی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/10

    چرا ایمیل مارکتینگ اینقدر نسبت به سایر اشکال قدیمی بازاریابی مفیدتر و سودآورتر است؟ چرا تبلیغات ایمیلی نسبت به دیگر تکنیک های بازاریابی و تبلیغات نتایج بهتری را از لحاظ معیارهای سرمایه گذاری و تعامل با مشتری ارائه می کند؟ اصلا شما چرا باید زمان و منابع مالی و انسانی و... خود را برای ایجاد و توسعه یک کمپین تبلیغات ایمیلی سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله 10 مورد از پر مزیت ترین و پر منفعت ترین مزایای تبلیغات ایمیلی برای تجارت شما نسبت به سایر روش های بازاریابی ارائه شده است:  

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 1: صرفه جویی در زمان و انرژی

    لحظه ای درباره زمان و فعالیتی که برای ایجاد یک کمپین ارتباط مسقیم با مصرف کنندگان یا دیگر تجارت ها، با استفاده از دو مورد از عمومی ترین تکنیک های غیر آنلاین بازاریابی مستقیم لازم است، بیاندیشید:

    • ارسال نامه های تبلیغاتی چاپ شده بر روی کاغذ:

    به زمان زیادی نیاز دارید تا طراح بعد از چندید بار طراحی، بازبینی و اصلاح که زمانبر است طرح نامه تبلیغاتی را نهایی کند. سپس باید مدت زمانی طولانی را برای چاپ شدن، برش خوردن و در صورت لزوم در پاکت قرار گرفتن نامه های تبلیغاتی صبر کنید. سپس باید زمانی را در انتظار بمانید تا این نامه های تبلیغاتی توسط سیستم پستی حمل و نقل شوند و مجددا باید زمانی را در انتظار بگذرانید که این نامه ها توسط مصرف کننده ها دریافت شده و باز شوند.

    • کمپین های تبلیغات و فروش تلفنی:

    علاوه بر این که باید متن گفتگوی تلفنی را آماده کنید، باید زمان زیادی را منتظر بمانید تا مسئولان بخش فروشتان با تمام نماینده های فروش یا مصرف کنندگانی که در لیست هدفتان هستند تماس بگیرند.

    با ایمیل مارکتینگ در کمتر از 2 ساعت اطلاعات مورد نظر خود را به دریافت کنندگان هدف خواهید رساند. با استفاده مجدد از قالب ایمیل و صرفا انجام دادن تغییرات لازم و استفاده از یک پایگاه داده برای تشخیص این که به چه کسی ایمیل باید ارسال شود و فشردن کلید ارسال، هفته ها کار را می تون ظرف چند ساعت و فقط توسط یک کارمند انجام داد.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 2: پیام های آنی

    همانطور که گفتیم، کمپین های فروش تلفنی یا نامه های تبلیغاتی به خاطر فاصله زمانی طولانی بین ایجاد کمپین و اجرای، آن زمانبر هستند. به دلیل اینکه ایمیل های تبلیغاتی می توانند ظرف چند ساعت ارسال شوند می توانید پیام های به معنای واقعی کلمه "روزانه" ارسال کنید، برای مثال برای تبلیغ شرایط فروش ویژه در یک مدت محدود می توان از ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی استفاده کرد. حتی می توانید برای تولد یا سالگرد ازدواج پیام های تکی به هر مشتری ارسال کنید. با ایمیل مارکتینگ چهارچوب های زمانی محدود دوست شما هستند نه دشمنتان.

     

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 3: پیام های شخصی

    با توجه به اینکه کمپین های نامه های چاپ شده، فروش تلفنی و حتی کمپین های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی باید غالبا در یک فرمت "عمومی" انجام شوند، مستقیم صحبت کردن با مشتری در یک حالت شخصی و خصوصی کار مشکلی است اما ایمیل مارکتینگ موقعیت ها و فرصت های پویای فراوانی را ارائه می کند. نه تنها می توانید ایمیل های اختصاصی با نام یا نام کاربری برای اعضای وبسایت خود بفرستید بلکه بسیاری از راهکارهای ایمیل مارکتینگ امکان ارسال کردن اطلاعات اختصاصی کاربر نظیر تاریخچه خرید و فروش را هم ارائه می کنند.همچنین به دلیل اینکه ایجاد کردن ایمیل های متفاوت با یکدیگر، به طرز چشمگیری ساده تر از ایجاد نامه های پستی، نامه های چاپی یا کمپین های تبلغاتی دیگر است، می توانید لیست مشتری های خود را به گروه های کوچک تری تقسیم کنید و پیام های خیلی اختصاصی تری ارسال کنید. برای مثال می توانید تمام مشتری های خود که از یک شهر خاص هستند را انتخاب کنید و در متن ایمیل تبلیغاتی خود منحصرا راجع به آن شهر و شرایط فروش خود در آن شهر صحبت کنید. با تبلیغات و ارتباطات ایمیلی می توانید به راحتی با مشتری های خود ارتباطی شخصی تر و دوستانه تر پیدا کنید که در دیگر روش ها و شیوه های تبلیغاتی امکان پذیر نیست.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 4: تقسیم بندی پایگاه داده کاربران و مشتری ها

    همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه در ایمیل مارکتینگ می توانید پایگاه داده کاربران و مشتری های خود را دسته بندی کنید می توانید کمپین های تبلیغاتی به شدت هدفمندی را ارسال کنید که نتیجه شان افزایش فروش خواهد بود، صرفا به خاطر اینکه بازار هدف بسیار اختصاصی است. به عنوان مثال اگر گل می فروشید می توانید در پایگاه اطلاعاتی خود جستجو کرده و لیست تمام کسانی که یک نوع گل خاص را از شما خریداری کرده اند را از آن بیرون بیاورید،  سپس هنگامی که آن نوع گل را در فصل رویشش وارد کردید به تمام افراد این لیست ایمیل ارسال کنید که اولین محموله این گل را وارد کرده اید. سپس از دیتابیس مشتری های خود استفاده کنید تا مناسبترین پیام را برای مشتری هایی که به پیام شما پاسخ می دهند ارسال کنید و این همان چیزیست که به آن بازاریابی خوب می گویند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 5: بر قرار کردن ارتباط با مشتری به دفعات بیشتر

    به دلیل زمان کمتری که برای ایجاد و ارسال ایمیل های تبلیغاتی نسبت به دیگر روش های تبلیغات و بازاریابی لازم است می توانید به دفعات بیشتری با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید. به جای اینکه هر ماه یا هر 3 ماه یکبار به آن ها برگه تبلیغاتی یا کاتالوگ بدهید به راحتی می توانید از طریق ایمیل  هر هفته پیشنهادهای فروش خود را برای آن ها ارسال کنید. اگر فعالیت گیرندگان ایمیل زیاد است و در فاصله های زمانی کوتاه تری به ایمیل خود مراجعه می کنند شما هم می توانید دفعات ارسال خود را بیشتر کنید و مثلا به صورت روزانه ارسال ایمیل های تبلیغاتی را انجام دهید. با این وجود شاید بخواهید این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از تکنیک های ارسال ایمیل تبلیغاتی این است که بیش از هفته ای یک ایمیل برای مشتری ارسال نکنید.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 6: تست کردن پیام های تبلیغاتی و بازاریابی

    بازاریابی خوب همیشه به این معنی است که قادر باشید چیزهای مختلفی را تست کنید! با ایمیل مارکتینگ فهمیدن این که کدام تصویر گرافیکی، عنوان، پیشنهاد یا حتی رنگ بیشتر مورد توجه کاربران و مشتری های شما قرار می گیرد بسیار راحت می شود. کافیست خیلی راحت یک ورژن از ایمیل تبلیغاتی خود را به یک بخش از لیست مشتریان خود و ورژن دیگر را به بخش دیگر لیست مشتری های خود ارسال کنید. سپس به کمک ابزارهای رهگیری بسیار دقیقی که ایمیل مارکتینگ در اختیار شما می گذارد می توانید بفهمید که کدام پیام تبلیغاتی شما در فروش محصولات برای شما بهتر عمل می کند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 7: انتشار اطلاعات

    آخرین باری که دیده اید یک مشتری برگه ی تبلیغاتی کاغذی که دریافت کرده است را به دوستی که ممکن است به محتویات آن برگه علاقمند باشد بدهد چه زمانی بوده است؟ یا تا کنون دیده اید که کسی یک آگهی تبلیغاتی را از درون مجله برش دهد و برای یکی از اعضای خانواده اش که ممکن است به آن سرویس یا محصول احتیاج داشته باشد بفرستد؟ در حالیکه دوباره ارسال کردن یک ایمیل با اطلاعات یا پیشنهادی مفید یا فریبنده فقط چند ثانیه طول خواهد کشید و کاربران زیادی این کار را انجام خواهند داد. این یعنی تلاش های بازاریابی شما نه تنها به دست بازه وسیع تری از گیرنده ها خواهد رسید بلکه به کمک افرادی که با دوباره ارسال ایمیل شما، به عنوان مبلغان برند شما عمل می کنند انتشاری شبکه ای پیدا خواهد کرد.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 8: کاهش هزینه های اضافی

    ایمیل مارکتینگ می تواند با هزینه بسیار کمی انجام شود، برای ایمیل مارکتینگ به تعداد زیادی کارمند، طراح گرافیکی یا تحلیلگر بازاریابی نیاز نخواهید داشت. لازم نیست برای پرینت گرفتن، هزینه های پستی، خطوط تلفن و هزینه مکالمات، یا هزینه های تبلیغاتی مبلغ زیادی بپردازید. در وقع سیستم های ایمیل مارکتینگی وجود دارد که به شما امکان می دهد ایمیل های تبلیغاتی خود را با قالب های گرافیکی زیبا و حرفه ای که می توانید آن ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید، ارسال کنید. اجرای یک برنامه تبلیغات ایمیلی اثرگذار، فقط به یک پلتفرم یا سرویس ایمیل مارکتینگ عالی و یک بازاریاب خوب که می داند چه پیام های تبلیغاتی و چه تصاویر و چه پیشنهادهایی را به کدام قسمت از لیست ایمیل های مشتریان یا کاربران ارسال کند، نیاز دارد. هیچ شیوه ی تبلیغاتی دیگر وجود ندارد که با سرمایه گذاری کمتر از ایمیل مارکتینگ نتیجه ای بهتر از آن را ارائه کند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 9: توانایی بهتر در رهگیری و فروش و درگیر کردن کاربران

    شاید برای به تصویر کشیدن اطلاعات رهگیری دقیق و مفید به منظور فهمیدن اینکه چه چیز موفق و چه چیزی ناموفق است، هیچ روشی بهتر از ایمیل مارکتینگ نباشد پلتفرم های ایمیل مارکتینگ که به خوبی ایجاد شده باشند می توانند اطلاعات رهگیری را بر اساس اینکه چند نفر ایمیل را باز کرده اند، چند نفر بر لینک های درون متن ایمیل کلیک کرده اند، چند نفر بر روی یک لینک خاص کلیک کرده اند، چند نفر نسبت به اسپم بود این ایمیل شکایت داشته اند و درخواست عدم دریافت ایمیل از جانب شما را داشته اند و ... را ارائه دهند، البته اگر ایمیل شما موفق شده باشد به اینباکس راه پیدا کند و اسپم نشده باشد. این اطلاعات را با اطلاعات حاصل از فروش های انجام شده ترکیب کنید تا میزان درگیر شدن مشتری و پاسخدهی کل این چرخه را با اطلاعات شفاف و قابل فهم به دست آورید.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 10: با ایمیل مارکتینگ به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کره زمین کمک کنید

    این روزها همه ما سعی می کنیم بیشتر به حفظ محیط زیست کمک کنیم. اگر از ایمیل مارکتینگ به عنوان راه اصلی ارتباط با مشتری ها، ارتباط مستقیم با مصرف کننده، یا ارتبطات مستقیم تجارت با تجارت استفاده کنیم با کم کردن تعداد درخت هایی که برای تولید کاغذ قطع می شوند به حفظ محیط زیست کمک خواهیم کرد.همه ما می توانیم با اتخاذ یک تصمیم مسئولانه درباره شیوه های تبلیغاتی که مورد استفاده قرار می دهیم در عین ارتقاء دادن تجارت خود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم.

    ایمیل مارکتینگ منافع قابل اندازه گیری بسیاری نسبت به دیگر روش های بازاریابی دارد. بدیهیست که توصیه می کنیم که ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از مجموعه روشهای بازاریابی شما باشد، نه تنها روش تبلیغیاتی مورد استفاده شما. هرچند همانطور که مشاهده کردید اگر در پلن بازاریابی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنید منافعی را از دست می دهید که با وجود هزینه کم و در اغلب موارد زمان و انرژی کم، در مجموع فروش شما و میزان درگیر شدن مشتری با تجارت شما را افزایش خواهند داد.

  • بازاریابی ایمیلی چیست؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/03

    این روزهای بحث بازاریابی اینترنتی بسیار داغ است.تکنیک های قدیمی و جدید در کنار هم همه و همه برای ما آماده شده اند تا فروش خود را افزایش دهیم.در این مقاله قصد معرفی یکی از این تکنیک ها یعنی بازاریابی ایمیلی(Email Marketing) را داریم.

    اگر در گوگل متن بازاریابی ایمیلی چیست؟(What Is Email Marketing) را جستجو کنید با تعریف زیر روبه رو خواهید شد:

    بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.

     

    ایمیل مارکتینگ را همچنین میتوان وسیله ای برای ارتباط مستقیم با مخاطبان دانست.ایمیل مارکتیگ را میتوان هر نوع ایمیل ارسالی به مشتری یا کاربری که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارد دانست.

    تصور کنید حرفی برای گفتن دارد.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیز خوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که

    • چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
    • چگونه متوجه شوم بازخورد مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟

    همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را مشغول خواهند کرد.

    ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.

    بازاریابی ایمیلی اصولی یک قانون مهم و اولیه دارد:

    اجازه ی کاربران مهم است

    اگر کاربر فعال اینترنت در ایران باشید حتما هر روزه در اینباکس خود با تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی که بدون هیچ گونه هدفی برای شما که شاید مخاطب اینگونه محصولات نباشید برخورد خواهید کرد.به همین دلیل قانون اول و اصلی در ایمیل مارکتینگ اجازه ی خود کاربر میباشد این روزها سرویس های ایمیل مانند جی میل بسیار به رفتار(Interaction) کاربران نسبت به ایمیل های ارسالی حساس هستند,شاید ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما چون کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار نداده اند باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود.

    ساده ترین روش به دست آوردن اجازه ی کاربران استفاده از فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه سایت است.کاربران با عضویت در خبرنامه به شما این اجازه را میدهند که از ایمیلشان برای ارتباط با آنها استفاده کنید.توجه داشته باشید در بازاریابی اینترنتیاعتمادسازی بسیار مهم است اگر اقدام به فروش ایمیل های کاربران کنید و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند میتواند نتایج منفی سنگینی به همراه داشته باشد.

     

    در بازایابی اندازه گیری و بررسی(Measurement) بسیار مهم است.استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای فروش نیاز دانش کافی و مناسب دارد.اگر تصور میکنید که دانش کافی را ندارید و نمیتوانید به درستی آمار دریافتی را تحلیل کنید به شما توصیه میکنیم ابتدا مطالعه کرده و سعی کنید تا حدی دانش را به دست آورید.توجه داشته باشید به دست آوردن دانشی که افرادی برای آن سال های زحمت میکشند بدون هزینه نیست.پس اگر نتوانستید به حدی برسید که آمار و داده ها را به طور کامل بررسی و تحلیل کنید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در این امر یاری کند.بررسی درست یا اشتباه آمار مرزی است بین پیروزی یا شکست در کمپین تبلیغاتی.

    دسته بنذی های زیادی برای ایمیل های ارسالی وجود دارد اما میتوان آنها را در ۶ دسته بندی کرد:

    ۱.خبرنامه:بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند.

    ۲.DIGEST:به درستی نمیتوان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسی پیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.

    ۳.ایمیل های اختصاصی:این نوع ایمیل ها که به ایمیل های تک مخوری(Stand Alone) نیز شهرت دارند.به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.این ایمیل ها مشابه صفحات هدف هستند.

    ۴.ایمیل های تبلیغاتی:تمامی ایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتابیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار میکنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.

    ۵.ایمیل های تبادلی:ایمیل های تبادلی(Transnational Email) به ایمیل هایی گفته میشود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال میشود.از نمونه های رایج میتوان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمد به خبرنامه ارسال میشود اشاره کرد.

    نوشته شده توسط امیرسینا زمانیان

  • باید و نباید های محتوای ایمیل های تبلیغاتی پر بازده

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/29

    اگر شما که الان این مقاله را می خوانید یکی از افرادی هستید که در شرکت یا برای وب سایتی خاص در حال تولید و مدیریت ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی   هستید  حتما خوب می دانید که هدف اساسی و مهم شما برای ارسال این ایمیل ها این است که کاربران را روانه وب سایت و استفاده از خدمات و محصولات شما کند، اما متاسفانه بسیاری از این ایمیل ها از روی قواعد و مقررات نوشته نمی شوند، و تخصصی در پس نگارش آن ها نیست.

    مشکلات ایمیل ها

    در وهله اول به بررسی خطاها و مشکلاتی که در ساختار و محتوای ایمیل ها بیشتر مواجه هستیم شروع می کنیم و با شفاف سازی آن ها راه را برای حل این مشکلات آسان می کنیم.

     

    مشکل اول: عدم جلب توجه خواننده به موضوع ایمیل

    موضوع ایمیل یکی از مهمترین ارکان ایمیل است که باید بسیار دقیق و جذاب مهندسی شود! قصد ما نوشتن یک موضوع ژورنالیستی نیست، بلکه می خواهیم واقعیت را به شیوه ای زیبا و جذاب در کوتاه ترین جملات در عنوان ایمیل عنوان کنیم! بنا بر این برای اینکه خواننده از شما آزره خاطر نشود سعی کنید عنوان را کوتاه، بدون ابهام، با جملات جذاب، با ارائه پیشنهادات واقعی و جذاب، و واقعی بنویسید. نوشتن عنوان ایمیل هم همچون عنوان مطالب بسیار مهم است و می توان از تکنیک هایی که در نوشتن عنوان مطالب استفاده می شود، نیز در آن بهره برد.

    مشکل دوم: اطلاعات تکراری و غیر مفید برای مدیران و کاربران

    زمانی که شما در حال نگارش یکی از نامه های هفتگی یا یکی از ایمیل های هفتگی هستید قطعا می تواند محتوایتان به ایمیل های قبلی هم ربط داشته باشد، اینکه باید مطالب غیرتکراری را در ایمیل ها بگنجانید بسیار مهم است اما توجه کنید اگر قصد دارید از نتایج قرعه کشی های هفته های قبل، توضیحات محصولات ارائه شده در روزهای قبل سخنی بگویید بهتر است که آن ها را با یک لینک خاص روانه سایت اصلی و بخش اصلی که در مورد آن توضیح داده اید، هدایت کنید. این کار به کوتاه کردن ایمیل هم می انجامد و اثر مثبتی خواهد داشت. باید محتوا و ساختار و حتی چینش و رنگ بندی هر ایمیل با نمونه قبلی متفاوت باشد.

     

    مشکل سوم: پیچیده کردن محتوا

    گاهی اوقات برخی از افراد فکر می کنند که اگر از کلمات شکیل و بزرگ استفاده کنند کاربر آن ها را حرفه ای می پذیرد و بدین صورت اقدام به نوشتن مطالبی می کنند که می توان آن ها را در کوتاهترین شکل و زیباترین و رسا ترین جملات بازنویسی کرد. بنابراین یکی از عمده مشکلات ایمیل های بازاریابی همین مشکل است که باید به جدیت تغییر کند. کاربران اصولا از محتوای پیچیده، عمیق، طولانی و مبهم بیزارند. این مورد باید در عنوان ایمیل هم به دقت لحاظ شود.

    مشکل چهارم: با درازگویی وقت کاربر را می کُشد

    لازم نیست برای بیان مفهوم، طولانی و از کلمات مشابه زیادی استفاده کنید، این روزها برای مطالبی هم که نیاز دارند به محتوای بلند روی نمی آورند چه رسد به محتوایی که می خواهد آن ها را به ترغیب به استفاده از چیزی هم کند! بنابراین حداقل گویی را هم هرگز فراموش نکنید، و برای وقت طلای کاربر ارزش قائل شوید. مطمئن باشید که اگر سرنخ ها را به آن ها بدهید افراد علاقمند خود جویای مطالب بیشتری از شما خواهند شد.

     

    مشکل پنجم: تاثیر گذاری های دروغین و دور از حقیقت

    شما برای اینکه کاربران را به سمت خود جذب کنید نیازی نیست حتما از روش های غیر مرسوم و غیر اخلاقی استفاده کنید. کاربرانی که نیاز به خدمات شما دارند حتی با یک جمله هم به سمت شما روی می آورند. یکی از مشکلات ایمیل های این روزها این است که خواننده ها را با جملات و عده های دروغین می خواهند کاربر را جذب کنند در صورتی که وقتی کاربر روانه سایت شما شد و حقیقت را متوجه شد، مطمئنا نسبت به شما بدبین می شود و از طرفی هم، با رسیدن ایمیل بعدی شما را به عنوان اسپم معرفی می کند! پس فرصت های خود را نکُشید

    مشکل ششم: کج فهمی در اطلاعات ارسالی

    گاهی شما در ایمیل تبلیغاتی خود، زمان برگزاری یک جلسه، سمینار یا دوره آموزشی را ارائه می کنید اما ساعت دقیق را مشخص نمی کنید! به عنوان مثال کاربر نمی داند شما ساعت 10 دوره آموزشی را شروع خواهید کرد یا اینکه ساعت 10 مراسم شروع می شود! این کج فهمی ها عموما در بسیاری از بخش های محتوا دیده می شود. پس اطلاعات را با جزییات کامل و دقیق ارسال کنید تا بتوانید کاربران را بدون هیچ ابهامی به سمت خود برانید.

     

    مشکل هفتم: پیام اصلی در انتهای متنی بلند می آید

    همانطور که گفتیم متن بلند یکی از نقاط ضعف ایمیل های تبلیغی است، بنابراین گاهی بخاطر همین طولانی بودن ها محتوای اصلی و پیام اصلی ایمیل گم می شود و یا در انتهای متن می آید که کاربران بی حوصله هرگز به انتهای آن نمی رسند. کاربران عموما چشمشان به 5 تا خط اول است بنابراین شما می توانید با ترکیب رنگی مختلف این 5 خط را با پیام اصلی شاخص کنید و کاربرانی که تمایلی به ادامه محتوا ندارند را درگیر نکنید.

    مشکل هشتم: نداشتن اطلاعات تماس دقیق

    یکی از بهترین راه ها که می توان کاربران را از طریق آن ها روانه سایت ها کرد، اطلاعات تماس با ما، لینک درست سایت، شبکه های اجتماعی و .. است. بسیاری از ایمیل ها فاقد این بند می باشند. بهترین مکان برای ارائه این بخش ها دقیقا ابتدای ایمیل و در بالا و سمت چپ ایمیل است. کاربران نیاز دارند بعد از خواندن اطلاعات و تصمیم گیری سایت شما را مشاهده کنند.

    امیدواریم که با بررسی این مشکلات بتوانید ایمیل های خود را بهینه کنید. در بخش های بعدی به نکات مثبت ایمیل های تبلیغاتی می پردازیم تا بتوانید به بهترین شکل مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

    منبع:  http://www.gooyait.com/

  • بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/28

    امروزه هیچ روشی بهتر از استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان سابق وجود ندارد. ایمیل مارکتینگ، شاید در برابر روشهای جدید بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی با استفاده از موبایل کمی قدیمی تر به نظر برسد، اما واقعیتها چیز دیگری را بیان می کنند.

    امروزه بازاریابی آنلاین و تولید و انتشار محتوا تحت وب، بدون استفاده از ایمیل، تقریبا بی نتیجه خواهد بود.

    چرا؟ به این دلیل که ایمیلها، صحبت درباره فعالیت تجاری شما و یا محصولاتتان را در بین افراد منتشر می کنند. همچنین ایمیلهایی که با اجازه فرد ارسال می گردد، همچنان گزینه اول افراد برای کسب اطلاع درباره یک محصول یا خدمت هستند.

    مطابق آمارهای Direct Marketing Association، بازاریابی با ایمیل با نرخ بازگشت سرمایه 4300% یکی از اقتصادی ترین روشها برای بازاریابی هستند.

    چرا ایمیل مارکتینگ یک روش مفید بازاریابی است؟ زیرا:

    • ایمیل مارکتینگ، همچنان با صرفه ترین روش جهت معرفی خدمات و کالا می باشد.
    • با استمرار در تولید محتوای مفید و ارسال آن به مخاطبان، شما مشتریان .... خواهید یافت.
    • ایمیلها به خوبی قابل رهگیری و آنالیز بوده و شما می توانید کاهش یا افزایش ضریب نفوذپذیری را محاسبه کنید.
    • و ....

    ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیلهای انبوه و بی هدف نیست، زیرا این ایمیلها، معمولا دیده نمی شوند. اگر دیده شوند، مورد توجه خواننده قرار نمی گیرند و به خرید محصول یا خدمات منتهی نمی شوند. ایمیلها باید طی یک فرآیند مشخص به مخاطبان خاص و مشخص ارسال گردد، پیشنهاد قابل توجهی در خود داشته باشد و مخاطب را به استفاده از خدمات ما متقاعد کند. به طور کلی ایمیل مارکتینگ باید هدفمند باشد.

  • ۱. اعداد خاص
    اگر در موضوع ایمیل از اعداد خاص استفاده شود نرخ باز شدن ایمیل‌ها افزایش پیدا می‌کند. مثلا مدت‌زمان فیلمی که به‌صورت ایمیل برای تبلیغات فرستاده شده را در موضوع ایمیل بنویسید. شاید مهم‌ترین عامل باز شدن ایمیل کنجکاوی افراد باشد. به‌کارگیری اعداد خاص کنجکاوی مخاطبان را بیشتر می‌کند.
    دانلود فیلم ۱۰:۵۹ دقیقه‌ای
    فقط تا ساعت ۱۴:۱۳ فرصت دارید
    ۳ اشتباه صبحگاهی مدیران

    ۲. جمله سوالی
    فرض کنید برای اعضای سایتتان فرد مطرحی هستید و در subject ایمیلتان از چنین سوالی استفاده کنید: «آیا حاضرید به من کمک کنید؟» نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا می‌کند. ایمیل‌هایی که موضوعش مخاطب را زیر سوال می‌برد بسیار بیشتر باز می‌شود. چند مثال:
    هنوز فیلم رایگان مرا ندیدید؟
    چرا این کار را کردید؟
    آیا فکر نمی‌کنید دارد دیر می‌شود؟

    ۳ . درصد
    درصد نیز اگر عدد خاصی باشد باعث باز شدن بیشتر ایمیل‌ها می‌شود. چند مثال:
    اشتباه بزرگی که ۸۹ درصد فروشندگان انجام می‌دهند
    شما جزو ۴ درصد برتر مدیران هستید، زیرا …

    ۴. ویدیو (فیلم)
    استفاده از کلمه فیلم یا ویدیو در موضوع ایمیل نرخ باز شدن ایمیل را بالا می‌برد. طی تحقیقاتی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که زمانی که در ایمیل نام فیلم یا ویدئو با واژه رایگان همراه می‌شود نرخ باز شدن کاهش پیدا می‌کند، زیرا افراد احساس می‌کنند که موضوع بی‌ارزشی است. البته این موضوع در مورد افرادی است که شما را به‌خوبی نمی‌شناسند، نه در مورد مشتریان و اعضای وفادار سایت.

    ۵. نام شخصی فرد
    استفاده از نام دریافت‌کننده ایمیل در موضوع ایمیل تقریبا امکان باز شدن ایمیل را تضمین می‌کند!

    ۶ . ارتباط با اتفاقات و رویدادها
    یک روز صبح به محل کار آمدم و می‌خواستم برای اعضا ایمیل بفرستم. از پنجره روبرو دیدم برف شروع به باریدن گرفت. باریدن برف در تهران به یک پدیده تبدیل شده است. خوشحالی بارش برف باعث شد تصمیم بگیرم موضوع ایمیل را به مربوط به فروش یک محصول آموزشی بود عوض کنم و به این جمله تغییر بدهم: روز برفی. در اولین جمله متن ایمیل هم نوشته بود: بالاخره در تهران برف بارید و در این روز زیبای برفی می‌توانید آموزش … را تهیه کنید و به یادگیری بپردازید. این ایمیل یکی از بهترین ایمیل‌ها از نظر باز شدن شد.
    فرض کنید زمان بازی‌های جام جهانی است و کار ما هم هیچ ربطی به جام جهانی ندارد. کافی است در موضوع ایمیل به نحوی به جام جهانی اشاره کنیم. ما همین روش در را در سایت مدیر سبز آزمایش کردیم و نتیجه آن بالاترین نرخ‌ باز شدن ایمیل در سال بود. موضوع ایمیل این‌طور بود: رایگان به مناسبت بازی ایران و آرژانتین!

    ۷. قرض اعتبار
    یکی از روش‌های بسیار رایج در تبلیغات قرض اعتبار نام دارد. فرض کنید خودمان و برندمان در حدی معروف نیستیم که مخاطبان با دیدن ایمیل ما ذوق‌زده شوند و بخواهند ببیند چه برایشان فرستاده‌ایم. در این حالت می‌توانیم از روش قرض اعتبار استفاده کنیم. در این روش ابتدا تحقیق می‌کنیم تا دریابیم بازار هدف ما یا مخاطبان ما به چه کسانی یا برندهایی علاقه فراوان دارند و مطالب مربوط به آن‌ها را پیگیری می‌کنند. سپس در موضوع ایمیل به این افراد یا برندها می‌پردازیم. چند مثال:
    استیو جابز اشتباه می‌کرد!
    شرکت گوگل چگونه استخدام می‌کند؟
    صبحانه بازیکنان تیم ملی ایران

    ترکیب روش‌ها

    گاهی برای افزایش اثرگذاری عنوان ایمیل می‌توانید چند مورد را در یک عنوان همزمان استفاده کنید.
    مثلا: گوگل امروز ساعت ۱۰:۳۲ چه تصمیمی گرفت؟
    مثلا جمله بالا ترکیب روش‌های ۱،۲ و ۷ است.
    آخرین و مهم‌ترین نکته آن است که ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به سعی و خطا نیاز دارد. شما مدام باید در حال آزمودن ایده‌ها و سنجش نتایج باشید تا در کار خاص خودتان به بهترین نتایج ممکن برسید.

    منبع:modiresabz.com

  • آیا تمامی ایمیل های ارسالی به Inbox می روند ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/20

    اولین نکته ای را که باید به خاطر داشته باشید این است که در ارسال انبوه ایمیل ، چیزی به نام ارسال 100% به Inbox وجود ندارد گواه این امر این است که حتی ایمیل هایی که از خود سرور یاهو برای همین سرور ارسال می شوند گاهاً اسپم می شوند . حتماً شما نیز تاکنون این تجربه را داشته اید که حتی ایمیل دوستان خود را در قسمت اسپم پیدا کنید . بنابراین هیچگاه به تبلیغات " ارسال 100% به Inbox " اعتماد نکنید . فاکتور های زیادی وجود دارند که هر کدام می توانند سبب اسپم شدن ایمیل های شما شوند . در حالت کلی می توان پارامترهای (عامل های ) اسپم شدن را به سه دسته مختلف طبقه بندی کرد :

    1. پارامترهای سمت سرور ارسال کننده ( مربوط به Mail Server )
    2. پارامترهای سمت سرور گیرنده (مربوط به کاربر)
    3. خطاهای سمت سرور گیرنده
    4. مطابق آماری که سایت Spam laws منتشر کرده است روزانه حدود 5/14 میلیارد اسپم در کل اینترنت مبادله می شود (3). بنابراین کمپانی های بزرگ مانند : گوگل ، یاهو و هات میل ، بخاطر محافظت کاربرانشان از این هرزنامه ها ، از قوانین بسیار سخت گیرانه ای تبعیت می کنند . این مجموعه قوانین که تحت عنوان CANSPAM شناخته می شوند به تمامی برنامه نویسان حوزه ایمیل مارکتینگ اعلام می شود تا طراحی خود را منطبق بر این استاندارد انجام دهند.

    بدیهی است که طراحی سایت Sendemail.ir نیز بر اساس این استانداردها صورت گرفته است . تا میزان اسپم شدن ایمیل ها به حداقل برسند .

    1. پارامتر سمت سرور گیرنده :

    سرور های گیرنده مانند یاهو و جی میل علاوه بر قوانینی که بر میل سرورها اعمال می کنند یک سری قوانین نیز برای کاربران ( ارسال کنندگان ) در نظر می گیرند . به عنوان مثال ایمیل هایی که فقط از متن ساده تشکیل می شوند شانس بیشتری برای ورود به اینباکس دارند . بعد از آنها ایمیل هایی با فرمت Html که دارای جدول و رنگ بندی و محتوی لینک هستند شانس ورود به اینباکس را دارند . همچنین احتمال اسپم شدن ایمیل های که محتوی عکس و یا سایر فایل های سنگین می باشند بیشتر است . در حالت کلی می توان گفت که ایمیل های Html بدون عکس بهترین نوع ایمیل هستند توجه داشته باشید که با وجود اینکه ایمیل های متنی ساده بیشترین میزان آمار ورود اینباکس را دارند ولی ارتباطی بصری مناسبی با مخاطب ایجاد نمی کنند . در عوض ایمیل های مبتنی بر Html که دارای رنگ بندی و چیدمان عناصر هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند . حتی المقدور سعی کنید از به کار بردن عکس در ایمیل خود اجتناب کنید مگر اینکه اسپم شدن آن ها برایتان مهم نباشد .

    1. خطاهای سمت سرور گیرنده

    سرورهای بزرگ مانند یاهو و جی میل روزانه میلیاردها ایمیل را مبادله می کنند بنابراین با وجود تمامی قدرت و انعطاف پذیری که این سرورها دارند آمار خطا و وقفه در آنها صفر نیست ، بنابر آماری که برخی از سایت های تحلیلی اعلام کرده اند ( بنا بر تجربه عملی در این حوزه ) بطور متوسط حدود 11% ایمیل های دریافتی توسط یاهو بدون هیچ گونه منطقی اسپم می شوند .

  • به عنوان شخصی که زمان بیشتری را در محیط آنلاین می‌گذرانند ، متوجه شدیم که چیزی به صندوق پستی ما اضافه شده که به واسطه‌ی آن ، صندوق ورودی کمتر شلوغ به نظر می‌رسد . که این بدان معنی است که ما باید توجه خودمان را برای دیدن آنچه که هر روز در ایمیل به نمایش گذاشته می‌شود و هر روز به شیوه ای به‌روزرسانی می‌شود، بیشتر کنیم .

    این به این معنی نیست که شما این کار را به خوبی انجام نداده‌اید . افراد بسیاری هستند که میل باکس خود را مرتب می‌کنند و معمولاً ایمیل‌های غیر ضروری خود را به سبد زباله هدایت می‌کنند ، این کار ظرف مدت چند نانوثانیه انجام می‌گیرد بنابراین اگر شما در انتخاب آن‌ها دقت نکرده باشید ممکن است برخی از ایمیل‌های مهم خود را از دست دهید

     و اگر شما به عنوان یک بازاریاب ، هر از گاهی ایمیل‌هایی را به افراد مختلف یا مشتریانتان می فرستید از این موضوع نگران هستید که مبادا ایمیل شما ، باز نکرده رها شود و یا با یک اشتباه کوچک از صندوق مشتریان شما پاک شود ، حتما این پست را مطالعه بفرمایید .

    برای مقابله با این اتفاق ، در اینجا روش های مورد علاقه ی ما ارائه شده که دست کم مشتریان گروه بازاریابی ما را از دریافت نتایج قابل توجه مطمئن ساخته است:
    اندازه های غیرعادی ایمیل همیشه جلب توجه می کند و یا می توانید از یک پاکت شفاف با یک تکه های رنگی روشن و افکت های مختلف استفاده کنید . بیشتر به بافت فکر کنید – شاید پاکت جالب و متفاوت به نظر برسد . نکته اینجاست که در این حالت ، قطعه یا ایمیل شما قبل از بازکردن مورد توجه قرار می گیرد .

    آیا می خواهید ایمیلتان را با اطمینان باز کنید؟ راه های مختلفی برای این اطمینان وجود. سعی کنید ایمیل های خود را برجسته کنید مسلما هیچ کس نمی‌خواهد به طور تصادفی چیز با ارزشی را دور بیندازد .– هیچ مدیر و یا منشی‌ای قصد ندارد که بسته‌ی خطاب داده شده به رئیس خود را باز کند .

    تمرکز از زمان کار به زمان بودن در منزل منتقل شده است . مطالعات نشان می‌دهد که زمان پایان هفته برای تحویل موثر تر است . این موضوع درتست ها و مطالعات کاملاً ثابت شده که اکثر مردم در آخر هفته به سراغ ایمیل خود می‌روند و ورودی‌های خود را چک می‌کنند . و مطمئناً ارسال ایمیل در آخر هفته شما را در گزینه های بالاتر میل باکس افراد قرار می‌دهد .

    منبع: http://www.modiresite.com/

  • ایمیل مارکتینگ چه مزیتی برای شما دارد ؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/13

    از جمله مزایای این روش عبارتند از :

    1. بیشتر از 50% از کاربران اینترنت هر روز از ایمیل استفاده می کنند .
    2. تعداد این کاربران بسیار زیاد است . به عنوان مثال تعداد کاربران اینترنت در ایران حدود 18 میلیون نفر تخمین زده شده است .
    3. امکان دسته بندی و تفکیک مخاطبین به راحتی وجود دارد .
    4. گستره این بازار به اندازه کل کشور و یا حتی کل کاربران اینترنت در دنیاست .
    5. این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار کم هزینه است .
    6. این روش از سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است . به گونه ای که شما تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا اینکه متنی پر محتوی غنی و جذاب طراحی کنید ، ارسال این متن به صدها هزار نفر فقط به اندازه یک کلیک کردن زمان نیاز دارد .

    چگونه می توانم یک ایمیل تاثیر گذار ارسال کنم ؟

    موضوع نامه (Subject):

    خط موضوع نامه از اهمیت کلیدی فراوانی برخوردار است و به جرئت می توان گفت بیش از 50% قضیه نوشتن یک موضوع جذاب و تحریک کننده است . فراموش نکنید که تا زمانیکه افراد روی ایمیل شما کلیک نکنند نمی توانند محتوای آن را مطالعه کنند ، پس گرفتن کلیک ، یک هنر محسوب می شود .

    در نوشتن موضوع نامه به موارد زیر توجه کنید :

    1. از نوشتن موضوع های طولانی و خسته کننده به شدت اجتناب کنید . موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و نظر خواننده را جلب کند .
    2. شباهتی به نامه های تبلیغاتی نداشته باشد . مردم روزانه توسط صدها آگهی تبلیغاتی بمباران می شوند و این موضوع آنها را خسته و بی حوصله می کند کافی است خوانندگان ایمیل شما فکر کنند که این یک آگهی تبلیغاتی است تا به راحتی از روی آن بگذرند . به عنوان مثال فرض کنید که شما صاحب یک بنگاه کار آفرینی هستید و می خواهید خدمات خود را در جهت ایجاد شغل به افراد معرفی کنید ، در زیر دو نمونه عنوان نامه آورده شده است :

    نمونه غلط : اگر می خواهید در آمد میلیونی داشته باشید بخوانید .

    نمونه درست : دعوت به همکاری در شرکت .....( نام شرکت تان را حتماً بنویسید .)

    1. روی متن خود تمرکز کنید . از توضیحات طولانی و خسته کننده پرهیز کنید . سعی کنید در چند خط یا چند پاراگراف کوتاه مهم ترین قسمت پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید . در صورتی که وب سایت دارید می توانید از خوانندگان دعوت کنید که ادامه مطالب را در سایت تان پیگیری کنند و سپس آدرس سایت خود را در متن قرار دهید .
    2. از مخاطبین خود بخواهید کاری انجام دهند به عنوان مثال از آنها بخواهید که از سایت شما بازدید کنند و یا با شماره تلفن شما تماس بگیرند .
    3. از ایمیل های HTML به جای ایمیل های متنی ساده استفاده کنید . ایمیل های مبتنی بر HTML جذاب تر هستند و با کاربر ارتباط بیشتری برقرار می کنند برای این منظور حتماً از قالب های استاندارد (Standard Template ) استفاده کنید . این قالب ها شامل جدول هایی هستند که از به هم ریختگی و آشفتگی متن شما در کامپیوترهای مختلف جلوگیری می کند . همچنین چون دارای رنگ و چیدمان هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند .
    4. ایمیل خود را سنگین نکنید به عنوان مثال اگر قرار است کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطبین بفرستید. در چند خط به معرفی خود و محصولات تان بپردازید و سپس لینک کاتالوگ ها را به ایمیل خود ضمیمه کنید (Attachment) و از کاربر بخواهید آن ها را دانلود و مطالعه کند . فراموش نکنید که بهترین حالت این است که کاتالوگ ها را روی سایت خود قرار دهید و از کاربران بخواهید که به سایت شما آمده و آنها را دانلود کنند ، سپس آدرس مستقیم صفحه ای که کاتالوگ در آن قرار دارد را به نامه اضافه کنید .
  • بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/08

    در این مقاله شما با مبحث بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت در این عرصه آشنا خواهید شد . 

    • چرا در حال حاضر تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

    زیرا تولید کنندگان و یا عرضه کنندگان خدمات و محصولات می توانند با استفاده از تجارت الکترونیک و با صرف حداقل هزینه در هر نقطه از کره زمین برای کالا یا خدمات خود مشتری مناسبی داشته باشند.

    از طرف دیگر مشتریان نیز دقیقا مطابق با سلیقه و بودجه خود به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به خدمات مورد نظر دستیابی پیدا کنند .

    • تجارت الکترونیک چه مزایایی دارد ؟
    1. خرید و فروش به سهولت انجام می شود.
    2. مشتری قدرت انتخاب بالایی دارد.در مدت کوتاهی به فروشگاههای مختلف سر زده و کالای مطلوب خود را انتخاب می کند. 
    3. وقت و هزینه مشتری با گشت و گذار در بازار هدر نمی رود.
    4. در صورت همگانی شدن این تجارت ، مشکلات بزرگ و لاینحل شهرهای بزرگ مانند ترافیک، آلودگی و... حل می شود.

    تجارت الکترونیک یعنی ادامه زندگی در عصر امروز ، در حقیقت آسایش هر چه بیشتر در کنار تکنولوژی نوین ، در یک عبارت یعنی داد و ستد و انجام فعالیتهای بین سازمانی با استفاده از امکانات الکترونیکی از داد و ستد اطلاعات گرفته تا امور بازرگانی و ...

     

    • تعریف :

    بازاریابی اینترنتی عبارت است از فرایند ایجاد و نگهداری ارتباط مشتری از طریق فعالیتهای شبکه ای ،جهت تسهیل تبادل افکار ،محصولات و خدمات که در نهایت منجر به تامین اهداف هر دو گروه می شود.

    بازاریابی اینترنتی تحت عنوان اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان نیز تعریف شده است.

    بنابراین بازاریابی اینترنتی یک عملکرد مجزا که منحصرا" با فروش محصولات و خدمات ارتباط دارد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری.

    مزایای بازاریابی الکترونیک

    • ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.
    • افزایش ثبات دسترسی به بازارها ناشی از بکارگیری قواعد متحدالشکل درتمامی کشورهای عضو سازمانهای جهانی.
    • جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی‌مورد.
    • کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.
    • کاهش هزینه‌های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
    • دسترسی سریع به اطلاعات.
    • حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.
    • ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای در جهت بازاریابی جهانی.
    • گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.
    • پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.
    • توان بازاریابی با در نظر گرفتن علایق مشتریان.
    • بازاریابی فرد به فرد ( تک به تک)
    • توان تبلیغاتی چند رسانه‌ای.
    • افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و ...
    • امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته.
    • افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان که به مشتریان امکان می‌دهد که در کمترین زمان،
    • بهترین و مناسب‌ترین انتخاب درخرید خود را داشته باشند.

     

    • اشکال مختلف بازاریابی اینترنتی

    بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت priceline.com در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند.

    شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت Hotwire.com در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند.

    آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت Ebay.com ، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

    • چهار سطح استفاده از اینترنت
    1. سطح اول که ساده‌ترین شکل حضور در اینترنت است، نمایش حضور نام دارد. در این حالت نوع ارتباط با مشتری فقط به صورت یکطرفه بوده، در حد ارائه برخی اطلاعات تعیین شده از طرف شرکت است. 
    2. در سطح دوم ارتباط بین مشتری و شرکت در سطح تعامل و رد و بدل کردن اطلاعات از طریق است.
    3. در سطح سوم علاوه بر رد وبدل کردن اطلاعات، امکان تبادلات مالی بین مشتری و شرکت نیز، وجود دارد.
    4. در سطح چهارم ماهیت محصولی که رد و بدل می‌شود نیز ماهیت الکترونیک پیدا می‌کند.
    5. نامه های تبلیغاتی خود را فقط برای افرادی بفرستید که برای دریافت آن درخواست داده اند
    6. همواره به درخواستهای مشتری برای عدم دریافت نامه ها احترام بگذارید
    7. برای هر تغییری توسط ارسال یک نامه، تائیدیه بگیرید
    8. به مشتریان خود حق انتخاب بدهید تا بدانند که برای شما ارزشمند هستند
    9. ارتباط و منفعت دوطرفه
    10. لیست مشتریان شما سرمایه ای است مخصوص شما، هرگز آنرا به دیگران نفروشید!
    11. سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان را تدوین و برای آنها ارسال کنید.
    12. به نیازهای مشتریان خود سریعا" پاسخ دهید.
    13. از لیست مشتریان دیگران استفاده نکنید. مگر در مواردی مانند مورد 6 که در بالا ذکر شد.

    • نکاتی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی بوسیله پست الکترونیک

    10. قدرت شبکه ها را از یاد نبرید. یک مشتری خشمگین از یک اشتباه ...

    منبع: http://neshaneh2010.persianblog.ir/

  • ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/02/06

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل بخشی از فرآیند گسترده ی بازاریابی اینترنتی است . ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل های سلسله وار برای رسیدن به هدفی خاص به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند . به عبارت دیگر ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسال پیام های تجاری گروهی به افراد به وسیله ایمیل است .

    در واقع ایمیل مکانی برای فروش محصولات ، مکانی برای اطلاع رسانی ، تبلیغی برای یک محصول یا خدمات نیست بلکه تبلیغی برای یک صفحه از سایت تان است . بنابراین هدف ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به سایت تان جهت معرفی خدمات ، محصولات ، شناساندن مارک و آرم تجاری و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگ تان است . اهداف ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل شامل :

    ● ارسال ایمیل با هدف تقویت و افزایش ارتباط مدیران سایت ها و صاحبان مشاغل با مشتریان فعلی و قدیمی و تشویق و ترغیب آنها به مشتریان وفادار و ثابت و تکرار کسب و کار

     ارسال ایمیل با هدف جذب مشتریان جدید و متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید محصولات و خدمات

     اضافه کردن تبلیغات به ایمیل های فرستاده شده توسط شرکت های دیگربه مشتریان

     

    مزیت های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

    ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی اینترنتی است که به دلیل مزایایی که دارد به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت .  در زیر  به معرفی برخی از مزیت های ایمیل مارکتینگ می پردازیم :

    هزینه بسیار پایین : هزینه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به کمک ایمیل بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغی می باشد .

    بازگشت سریع سرمایه  : باید بدانیم داشتن هزینه های پایین به تنهایی مزیت به حساب نمی آید بلکه سودآوری و بازگشت سرمایه است که عامل تعیین کننده ای برای برتری یک روش نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی می باشد .

    هدفمند بودن : یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ایمیل مارکتینگ ، هدفمند بودن آن است . اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . مثلا تنها برای جوانان یا تنها برای خانم ها یا آقایان یا یک قشر خاصی به بازاریابی بپردازید . اگر اطلاعاتی از قبیل جنس ، سن ، یا علایق مشتریان خود را جمع آوری کنید ، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق در اختیار خواهید داشت .

    قابلیت اندازه گیری و سنجش : اصلی ترین وجه تمایز استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های موجود قابلیت اندازه گیری و سنجش آن است . سیستم های معتبر ایمیل مارکتینگ این قابلیت را دارند تا به شما نشان دهند چه تعداد از مخاطبانتان این ایمیل را باز کرده اند ، و چه تعداد از آن ها بر روی چه لینک هایی کلیک کرده اند ،

    رابطه ی دو طرفه : برخلاف سایر روش ها ، ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با دیگران ارتباط برقرار کنید و آنان را به برند خود وفادار کنید . شما می توانید این امر را به راحتی با یک استراتژی مناسب بر بستر ایمیل پیاده کنید . مثلا می توانید افرادی را که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند اما خریدی انجام نداده اند یا در گذشته دور تنها یک خرید داشته اند ، مجددا به سایت خود فرا بخوانید یا پیشنهادهای ویژه ی خود را برایشان ارسال کنید .

     

    آموزش گام به گام ایجاد و ساخت کمپین تبلیغاتی در ایمیل مارکتینگ 

    اولین گام : انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    برای ارسال ایمیل روش های مختلفی همچون استفاده از نرم افزارهای حرفه ای ایمیل مارکتینگ ، گروه های یاهو و گوگل و سرور های مخصوص ارسال ایمیل وجود دارند . بهترین روش برای ارسال ایمیل استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای است ، چرا که روش های دیگر دارای معایب و محدودیت های خاص خود هستند . برای مثال ارسال ایمیل از طریق یاهو و جیمیل دارای محدودیت روزانه است و اگر زیاد ارسال کنید ( مثلا ۶۰۰ ایمیل ) شما به عنوان اسپمر شناخته شده و سرویس تان مسدود می شود . ارسال ایمیل از طریق نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ دارای مزیت های فراوانی همچون :

    ● کاهش احتمال اسپم شدن ایمیل های ارسالی

    ● ارسال ایمیل ها با سرعت بسیار بالا ، مثلا از طریق این نرم افزارها شما می توانید ۵۰۰۰۰ ایمیل را در کمتر از یک دقیقه ارسال کنید .

    ●  امکان شخصی سازی ایمیل ها

    ● امکان جمع آوری لیست ایمیل ها از طریق فرم اشتراک

    ● در اختیار قرار دادن سابقه کاملی از ایمیل های ارسالی به یک شخص

    ● انجام عملیات نگهداری سالم لیست ایمیل

    ● در اختیار قرار دادن گزارشات کاملی از ایمیل های ارسالی ، مثلا چند نفر ایمیل شما را باز کرده، چند نفر اسپم کرده، چند نفر روی لینک های شما کلیک کرده، چه کسانی روی یک لینک خاص کلیک کرده اند .

    دومین گام : به دست آوردن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبانتان 

    تهیه لیست مخاطبان یکی از مراحل مهم دستیابی به یک برنامه ایمیل مارکتینگ موفق است .  اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . بنابراین خرید و جمع آوری ایمیل از طریق نرم افزارها و سایت های ارائه دهنده لیست های ایمیل را فراموش کنید چرا که استفاده از این روش ها نتیجه ای جز هزینه های اضافی و بد نامی برای کسب و کار شما چیزی در بر نخواهد داشت . لیست ایمیل لازم نیست بلند باشد تا تاثیر گذار شود . بهترین لیست ایمیل ها شامل مشخصات مشتریان وفادار و تکراری ، منابعی برای معرفی مشتریان جدید با احترام به حریم خصوصی شان و مشتریان علاقه مند و احتمالی آینده اند که تجارت شما را آن قدر خوب می شناسند که ایمیلتان را از دیگران تشخیص می دهند . از روش های زیر می توانید برای تشویق افراد جهت ثبت نام در لیست ایمیل تان استفاده کنید :

    ● برای ترغیب کاربران به عضویت در خبرنامه می توانید از پیشنهاد های ویژه ای مانند تخفیف های دوره ای و جشنواره های فصلی ، ارائه خدمات رایگان و هدایای ویژه استفاده کنید .

    ● در وب سایت و در امضای ایمیل تان لینک ثبت نام قرار دهید .

    ● فرم ثبت نامی تهیه کنید و در سایت های رسانه ی جمعی قرار دهید .

    ● از افراد بخواهید آدرس ایمیل شان را به صورت پیام کوتاه به موبایل تان ارسال یا فرم ثبت نام موبایلی پر کنند .

    ● از هر کس که ملاقات می کنید آدرس ایمیلش را بخواهید .

    ● وقتی کارت ویزیت تان را به کسی میدهید از او بخواهید به لیست شما بپیوندند .

    ● از کسانی که با شما تماس میگیرند ، آدرس ایمیل بخواهید .

    ● در برنامه ها و نمایشگاه های تجاری آدرس ایمیل جمع آوری کنید .

    ● در فرم خرید آنلاین آدرس ایمیل و اجازه ارسال ایمیل را از مشتری بخواهید .

    ● در تبلیغات آنلاین لینکی برای ثبت نام قرار دهید .

    سومین گام : تعیین و تهیه محتوای ایمیل 

    برای تهیه محتوای ایمیل در ایمیل مارکتینگ همیشه باید اصل۷۰ درصد آموزش یا محتوای رایگان و ۳۰ درصد معرفی محصول را در نظر داشته باشید و بر اساس این اصل محتوای ایمیل تان را بنویسید . محتوای ایمیل تان در ایمیل مارکتینگ می تواند شامل :

    ● مقالات آموزشی در حوزه کاری خودتان

    ● تجربه موفق مشتریان و تاثیرات مثبت محصولات و خدمات شما

    ● مصاحبه با افراد متخصص و موفق در حوزه کاری خودتان

    ● نظرسنجی و آمارها

    ● معرفی محصولات جدید

    دقت کنید که اگر خبرنامه شما جذاب و شامل اطلاعات مفید نباشد بعد از چند بار ارسال ، توسط مشترکین ایمیل شما دیگر باز نخواهد شد. پس مطمئن شوید که چیز ارزشمند و جذابی را برای مشترکین خود می خواهید ارسال کنید . مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید هفته ای یکی از هتل هایی که در تورها استفاده می کنید را معرفی کرده و یا اگر یک شرکت دکوراسیون هستید هفتگی تصاویری از پروژه های خود را برای مشترکین خود ارسال کنید .

    چهارمین گام : ساخت یک کمپین تبلیغات به کمک ایمیل

    در این بخش که آخرین مرحله از ایمیل مارکتینگ است شما باید اطلاعات ایمیلی را که می خواهید ارسال کنید ، وارد کنید . این اطلاعات شامل نام کمپین ، موضوع ایمیل ، نام فرستنده ایمیل ، وارد کردن آدرس ایمیل خودتان می باشد . سپس باید قالب ایمیل خود را طراحی و محتوای ایمیل تان را وارد کنید و سپس تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت ارسال ایمیل تان را وارد کنید .

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.