نکته های موثر برای ترویج بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی و فیس بوک

تاریخ انتشار: 1394/02/14

بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود را با استفاده از فیس بوک و شبکه های اجتماعی می توانید فوق العاده بهبود بخشید البته بدون هزینه‌ایی که برای شما داشته باشد. فیس بوک یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی اینترنتی است که به خوبی طراحی شده و استراتژی‌هـای مفیدی را برای این منظور دارا می باشد.
 بنابر این با استفاده از حضور خود در حوزه رسانه‌هـای اجتماعی مثل فیس بوک، می توانید روش‌هـای موثری را برای شروع بازاریابی اینترنتی و کسب و کار خود با فیس بوک داشته باشید.

1. در نظر گرفتن یک آدرس URL یکتا

قرار دادن آدرس یا URL منحصر به فرد باعث می شود که صفحه فیس بوک و حتی وب سایت شما، هر دو به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی باشند. می توانید URL صفحه فیس بوک خود را با نام خود یا وبلاگ یا حتی نام تجاری و مارک شرکت خود ثبت کنید. به هر حال حضور آنلـاین و معرفی نام تجاری خود در شبکه‌هـای اجتماعی مانند فیس بوک می تواند ثمرات خوبی برای بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

2. بهینه سازی اطلاعات شخصی

پروفایل فیس بوک شما علاوه بر لوگو، باید دارای اطلاعاتی که معرف شما و کسب و کارتان است  باشد. بنابر این بهتر است مشخصات فردی و کاری خود را به همراه تصاویر در فیس بوک به طور دقیق قرار دهید. این مشخصات بعدا توسط مشتریان و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و راهی برای تعامل بیشتر کاربران با بازاریابی اینترنتی شماست.

3. برنامه های فیس بوکی و شبکه های اجتماعی

فیس بوک یکی از معدود شبکه‌هـای اجتماعی است که برنامه‌هـای مختلفی با توجه به نیاز کاربران در اختیار قرار می دهد که می توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود و ارائه خدمات به مشتریان از آن ها استفاده کنید و در بازاریابی اینترنتی نتایج بهتری را به دست بیاورید.

4. معرفی صفحه ی شما در فیس بوک

می توانید برای راحتی کار خود و تعامل بهتر با مشتریان به لیست ایمیل‌هـای خود پیغامی فرستاده و از آن ها دعوت کنید که به صفحه فیس بوک شما بپیوندند. این اطلاعیه می تواند همراه با مسابقه یا جایزه‌ای برای پیوستن کاربران به صفحه فیس بوک شما و اشتراک گذاری دکمه "Like" با آنها باشد.

5. اضافه کردن لینک صفحه به ایمیل ارسالی تان

یکی از راه کارهای خوب برای معرفی صفحه فیس بوک خود، استفاده از یک امضا به صورت لوگو یا نوشتاری است که صفحه فیس بوک شما را با ارسال هر ایمیل به کاربران معرفی می کند.

6. مطالب به روز و جذاب

یکی از اشتباهات بازاریابی اینترنتی در فیس بوک این است که یک صفحه ساخته و از کاربران دعوت می کنند که به آن بپوندند، بدون این که بروزرسانی یا ارسال پستی در آن داشته باشند. بهتر است برای تازگی صفحه فیس بوک خود هر از چند گاهی پست‌هـای تازه و جدید و هیجان انگیزی با استفاده از عکس‌هـا، پیوندها، ویدیوها در آن داشته باشید تا کاربران متوجه علـاقه مندی شما به صفحه فیس بوکتان بشوند.

7. به انتقادات و سوالات کاربران پاسخ دهید

همیشه اطمینان حاصل کنید که به نظرات و سوالات به موقع پاسخ بدهید و پیام هـای کاربران در فیس بوک را به منزله یک پرسش واقعی قلم داد کنید. پاسخ سریع یک راه مطمئن برای جلب اعتماد کاربران در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شماست که باعث علاقه مندی مشتریان به صفحه فیس بوک شما می شود.

8. ارسال تصاویر

تصاویر یک راه عالی برای به دست آوردن پست‌هـای ویروسی است که به سرعت مورد توجه طرف داران شما قرار گرفته و مثل رگبار در فیس بوک مورد بازتاب قرار می گیرد.

9. بدون اسپم و بدون تقلید

در فیس بوک، کاربران آن از اسپم شدن پست‌ هـا و تکراری بودن خسته شده و آن رویه را دوست ندارند. پس بهتر است به جای اینکه پست‌هـای دیگران را در صفحه فیس بوک خود کپی کنید، در مورد کسب و کار خود بنویسید و گروهی را تشکیل دهید که متشکل از کاربرانی است که علـاقه مند به تجارت شما هستند و در این بازاریابی اینترنتی کسب یک کاربر هدف مند بهتر از چندین طرف دار غیر مرتبط است.

همیشه ایده‌هـای منحصر بفردی را در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید و محتوای تکراری را اسپمـ نکرده و محتواهای جدید تولید کنید که مطمئنا با این کار کاربران و مشتریان هدف خود را پیدا خواهید کرد.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.