همان طور که می دانید ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که با استفاده از آن برای تبلیغات کسب و کارتان می توانید ماهیانه میلیون ها تومان را به حساب های خود اضافه کنید. حتما تا به حال برای شما نیز ایمیل های تبلیغاتی بسیاری آمده است که شما را به خود جلب کرده اند اما آیا با خود فکر کرده و یا خواسته اید تا شما نیز از این طریق اقدام به کسب درآمد نموده و ایمیل های تبلیغاتی بفرستید؟ و کسب و کار خود را رونق بخشید؟
ارسال چندین ایمیل ممکن است نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد، اما زمانی که شما یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ دارید و لیستی از هزاران ایمیل دردسترس شماست، می توانید با ارسال نکات مهم و ارزنده در مورد کسب و کار خود نتیجه ایی مطلوب در حد موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشید در واقع با ترویج تعامل با ارسال ایمیل تبلیغاتی می توانید در بازاریابی اینترنتی موفق تر شوید.
ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی، روش موثری است كه اگر به شكل مناسبی انجام شود، میتواند به توسعه یك كسب و كار و فروش بیشتر كمك كند. منافع و امكاناتی كه یك محصول یا خدمات برای خریدار فراهم میكنند، عامل موفقیت فروش است. ویژگیها و مشخصات كالا یا خدمات در یك سو قرار میگیرند و آن چه كه برای مشتری فراهم میآورند در سویی دیگر. به عبارتی یك بازاریاب موفق در خط به خط ایمیل ارسالی خود از فواید كالایش حرف میزند. بعد از یك تیتر جذاب و جالب توجه در ایمیل خود، این اولین جمله پیام تبلغاتی است كه تعیین میكند آیا خواننده به سراغ جمله دوم میرود و مطالعه پیام را ادامه میدهد یا خیر. هر جمله نیز به نوبه خود اهمیت دارد چرا كه جذابیت و مناسب بودن هر یك میتواند، خواندن عبارات بعدی را تضمین كند. هر كلمه و هر عبارت میبایست جوری انتخاب شوند كه امكان فروش و موفقیت پیام را در بازاریابی اینترنتی بیشتر كنند.
در نظر داشته باشید پیام فروش الكترونیكی طوری باشد که انگار در حال گفتگو با خواننده ایمیل هستید. یك گفتگوی فروش موفق، با لحنی دوستانه و به دور از قید و بندهای گفتگوهای نامهای رسمی انجام میگیرد هر پاراگراف نباید بیش از پنج خط باشد. درشت كردن حروف، علامت تعجب و سوال و خط كشیدن زیر كلماتی كه مهم هستند، هم توجه خواننده را جلب میكند و هم متن را جالبتر و متنوعتر كرده از خطر یكنواختی نجات میدهد و دقت كنید كه بیش از اندازه این روشها را به كار نگیرید چرا كه وقتی بر همه چیز تاكید كنید، در واقع بر هیچ چیز تاكید نكردهاید.
پیش از ارسال، از دیگران بخواهید كه آن را بخوانند و نظرشان را بگویند.با داشتن نظرات بیشتر ارسال بهتری می توانید داشته باشید.تجربه نشان داده كه وقتی مردم نامهای را باز میكنند، اول پیوست آن را می خوانند. پیوست پیامهای فروش هم چنین خاصیتی دارد. پس حتما برای ایمیل تبلیغاتی خود در بازاریابی اینترنتی پیوست بگذارید و هم این كه جالب توجهترین و مهمترین فایده خرید این كالا یا خدمات را در آن بگنجانید.
هنگام ارسال مشتری احتمالی خود را راهنمایی کنید بگویید كه برای خرید باید چه كار كند. البته یك جمله كوتاه و امری پاسخگو نخواهد بود. این صحبت هم باید دوستانه و با فعل دوم شخص مفرد نوشته شود. از همه مهم تر این كه غیرمستقیم باید به خواننده امر كند و این یعنی همان تشویق او به خرید مثلا شما میگویید: "با تماس با ما در قرعه کشی شرکت خواهید کرد پس همین حالا دست به كار شو!"
البته لازم است كه همین مطالب جالب را به شیوهای حرفهای و مناسب بنویسید كه خواننده احساس خستگی نكند و تا پایان نوشتههایتان را بخواند.با این تفاسیر و می توانید کسب و کار خود را در بازاریابی اینترنتی رونق بخشید و بر تعداد مشتریان خود بیفزایید.