افزایش فروش با بازاریابی ایمیل:

تاریخ انتشار: 1393/12/09

بسیاری از کارشناسان حرفه ای کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابی از طریق ایمیل را یکی از بهترین روشهای بازار یابی در اینترنت میدانند. شما با استفاده از این روش می توانید بدون صرف هزینه های بازاریابی، با مشتریان بالقوه خود در سراسر جهان ارتباط برقرار نمایید. در این روش، قبل از هر چیز باید به اندازه کافی نشانی های ایمیل افراد را جمع آوری نمایید.

نکاتی که در این جا گفته می شود بخشی از مهارتهای بازاریابی بوسیله ایمیل را به شما آموزش می دهد.

  1. شناخت خوانندگان: خوانندگان ایمیل خود را بشناسید. چه کسی را می خواهید با متن ایمیل خود جذب کنید؟ مطالب خود را به صورت خاص بنویسید و بر روی خوانندگانی که هدف اصلی شما هستند تمرکز کنید.
  2. داشتن هدف مشخص: انتظار دارید خوانندگان ایمیل شما چه عملی انجام دهند؟ آمدن به یک سمینار علمی یا خرید یکی از محصولات یا خدمات شما؟ تا زمانی که یک هدف کاملا واضح نداشته باشید با ارسال ایمیل وقت مردم را هدر ندهید!
  3. اولین پیش نویس نامه: هنگامی که اولین پیش نویس نامه خود را تهیه میکنید هرچه در دل دارید بیرون بریزید. هر چیزی که به ذهنتان میرسد بر روی کاغذ بنویسید. سپس برگردید و قسمتهای اضافی را حذف کنید. قسمتهای اضافی عبارتند از : اطلاعات غیر اساسی، اطلاعا تی که به طور مستقیم به بازار هدف شما ارتباط ندارد و اطلاعا تی که در روند منطقی خواندن نامه وقفه ایجاد می کند.
  4. تحریک خواننده:  یک تکنیک ساده در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل ارسال نامه های متوالی با مضامین یکسان ولی با یک پاراگراف متفاوت جلب توجه کننده است . مثلاً اولین نامه را با این عنوان ارسال کنید “فقط ۶ کالای دیگر باقی مانده است… به اولین خریدار کالاهای باقیمانده یک عدد … هدیه داده می شود. “سپس پاراگراف مورد نظر را در نامه بعدی به این صورت بنو یسید “فقط ۳ کالای د یگر باقی مانده است…” و به همین صورت کالای خود را کمیاب جلوه دهید تا خواننده بر ای خرید از شما تحریک شود.
  5. استفاده از نرم افزارهای تخصصی ایمیل:  از نرم افزارهای قوی و تخصصی برای ارسال ایمیل استفاده کنید. هرچند که قابلیت ارسال ایمیل به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شما وجود دارد اما اگر قصد بازاریابی الکترونیکی با استفاده از ایمیل دارید توصیه می کنیم حتماً از نرم افزارهای تخصصی این کار ار استفاده نمایید.
  6. به دست آوردن نشانی ایمیل: یکی از مهمترین مهارت ها، توانایی گرفتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت است  این کار اولین بخش پروسه بازاریابی الکترونیکی شما خواهد بود و در طراحی سایت خود باید الویت اصلی را به آن بدهید. با هر ترفندی که میتوانید بازدیدکننده را راضی کنید تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد . سعی کنید بر ای آنها دلیل قانع کننده ای بیاورید. مثلاً عضو یت رایگان برای دسترسی به مطالب رایگان و مفید یکی از دلایلی است که باعث می شود دیگران ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.
  7. خبرنامه اختصاصی: حتماً یک خبرنامه اختصاصی از طریق پست الکترونیکی در سایت خود داشته باشید. با این کار اولین قدم بازاریابی از طریق ایمیل را برداشته اید عنوانی انتخاب کنید که در نگاه اول توجه خواننده را جلب کند . یکی از بهترین راه های افزایش فروش داشتن خبرنامه الکترونیکی و تبلیغ کالاهای جدید در آن می باشد.
  8. خروج از عضویت:  همواره در ایمیل های خود این امکان را به خواننده بدهید تا در صورت نیاز از عضو یت در خبرنامه شما خارج شود . ممکن است خواننده علاقه ای به مطالب شما نداشته باشد. کاری نکنید که شخص مورد نظر هر روز بدون خواندن نامه شما، با عصبانیت آنرا حذف کند.
  9. نامه های تأثیرگذار:  نامه های فروش خود را با یک عبارت یا جمله تأ ثیرگذار، محکم و قوی به پایان برسانید. آن می تواند یک پاداش رایگان، یک تخفیف ویژه، یادآوری یک مزیت مهم، آخرین فرصت سفارش دهی یا مانند آنها باشد.
  10.  گردآوری آدرس ایمیل:  از هر جای ممکن همواره به دنبال جمع آوری آدرس ایمیل افرادی باشید که به موضوع سایت و کسب و کار شما علاقه مند هستند . همیشه فهرست خود را به روز کنید و تا جایی که امکان دارد به آن بیفزایید.
  11. سیستم دوره ای ارسال ایمیل: یک سیستم اتوماتیک ارسال دوره ای ایمیل برای خودتان داشته باشید. ۹۹ درصد بازد یدکنندگان در اولین بازدید از سایت شما خرید نمیکنند! آنها حتی در دومین بازدید هم این کار را انجام نخواهند داد . برای فروش کالای خود به آنها باید بارها و بارها با آنها تماس برقرار سازید.
  12. شخصی سازی ایمیل : از نام افراد در موضوع نامه های الکترونیکی خود استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا توجه آنها به سرعت جلب شود و برای خواندن نامه شما تحریک شوند.
  13.  ارسال اتوماتیک ایمیل: برای صرفه جویی در زمان برای بازاریابی یا تبلیغات، کسب و کار آنلاین خود را مکانیزه و سیستم ارسال ایمیل خود را اتوماتیک نمایید. بدین منظور از نرم افزارهای «پاسخ خودکار» و مانند آنها استفاده نمایید.
  14. راههای جمع آوری اطلاعات تماس افراد: راههای مختلف ی برای جمع آوری اطلاعات تماس افراد وجود دارد. تعدادی از این راه ها عبارتند از:
  •  از بازدید کننده بخواهید در هنگام عضویت در سایت برای دریافت اطلاعات کاملتر و برخورداری از امکانات گسترده تر، از طریق یک فرم اطلاعات تماس خود را در اختیارتان بگذارد.
  •  از کاربر بخواهید در یک نظرسنجی شرکت کند و در صورت شر کت در نظر سنجی یک هدیه رایگان به نشا نی او ارسال خواهد شد . کاربر با کمال میل اطلاعات تماس خود را برای شما خواهد نوشت!
  • داشتن خبرنامه اختصاصی یک راه مؤثر است.
  • دانلود نرم افزارهای جالب یا کتاب های الکترونیکی رایگان را به شرط پر کردن یک فرم پیشنهاد دهید. با کمی تفکر می توانید راه های بیشتری برای دریافت اطلاعات افراد از طریق وب سایت پیدا نمایید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.