مزیت های بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار: 1394/01/31

امروزه تعداد کاربران اینترنتی در سراسر جهان، روز به روز بیشتر می شود و اینترنت به وسیله کاربرانی متعلق به گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اینترنت به یک رسانه مهم و تاثیرگذار در ارتباطات، سرگرمی، آموزش و اطلاع رسانی تبدیل شده و روز به روز فضا را بر رسانه های سنتی تنگ تر می کند.

در این جا به چند مزیت بازاریابی اینترنتی می پردازیم

1. پوشش گسترده با استفاده از شیوه های آنلاین

 می توان تبلیغات را به مخاطبان بیشتری از طریق اینترنت نمایش داد. مسلماً همین امر، تاثیرگذاری بیشتری در بازاریابی اینترنتی دارد.

 2. مخاطب یابی هدف مند در بازاریابی اینترنتی

 شما با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را در بازاریابی اینترنتی بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.

3. مقرون به صرفه بودن

یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی این است که چنین تبلیغاتی در مقایسه با موارد سنتی  بسیار به صرفه تر است. بنابراین شما می توانید با صرف هزینه ای معقول و مناسب، مخاطبان بیشتری را در معرض تبلیغات خود قرار دهید.

4. سرعت تبلیغات

سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از اجرای طرح تبلیغاتی خود، می توانید گزاره های مورد نظرتان را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

5. ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر در تبلیغات اینترنتی

شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و تفصیلی تری از کالاها و خدمات خود را در بازاریابی اینترنتی به مخاطبان انتقال دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

6. شیوه پرداخت بهتر

پرداخت معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، قطع نظر از نتیجه ای است که تبلیغات مزبور به بار خواهد آمد. در حالی که در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

7. به روزرسانی آسان  

به طور کلی در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش، حذف و تعدیل کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

8. برقراری ارتباط بهتر با مشتری

افراد بهتر می توانند با تبلیغات و کالاهای آنلاین ارتباط برقرار کنند،  ضمن این که چنین رابطه ای بالقوه از عمق بیشتری برخوردار است. این موضوع می تواند راه گشای ما برای بهینه کردن کسب و کارمان در  بازاریابی اینترنتی باشد.

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.