حفظ مشتریان در بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار: 1394/07/13

یکی از راه کار های بسیار خوب برای حفظ ارتباط با مشتریان در فرآیند بازاریابی اینترنتی، ارسال خبر نامه است. ارسال خبرنامه یکی از ارزان ترین و کارآمدترین روش های آپدیت نگه داشتن مشتریان در بازاریابی اینترتی می باشد. این خبرنامه ها می توانند شامل هر نوع اطلاعاتی باشند مثل : اطلاعیه محصول و یا خدمت جدید، راهنمایی گام به گام استفاده از محصولات، مقاله، آپدیت های شرکت، تغییرات در حمل و نقل، توصیفات دیگر مشتریان، بررسی محصولات و مقایسه، محبوب ترین محصولات....
در حقیقت خبرنامه در بازاریابی اینترنتی ابزاری است که شما هرآن چه در کسب و کار خود می خواهید را می تواند برای شما به ارمغان بیآورد. با این حال زمانی که به مهارت ایجاد خبرنامه می پردازید، قبل از ارسال خبرنامه باید راجع به آن فکر کرده و برنامه ریزی کنید و سپس مطمئن شوید همه چیز در نظم و مطابق برنامه انجام شده، آن گاه اقدام به ارسال کنید.
موضوع :
موضوع که معمولا در اولین خط هر خبرنامه نوشته می شود، اولین دفاعیه شما برای تشویق کاربر به خواندن آن است، اولین موردی است که مشترک شما آن را می بیند.پس از اهمیت بالایی برخوردار است.
حال در این شرایط و هنگام طراحی خبرنامه در مورد عنوان موضوع یاید از خودتان چه سوالاتی بپرسید؟
آیا این عنوان موضوع، قانع کننده است ؟ عنوان موضوع انتخابی باید به اندازه کافی جالب باشد تا ایمیل شما جایگاه خود را با صلابت در لیست inbox مشتریان حفظ کند.
آیا این عنوان شامل کلمات اسپم است؟ اگر شما از جملاتی مثل "حراج بزرگ" و یا "پول خود را ذخیره کنید" و امثال این ها در عنوان موضوع خود برای رونق بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید، در واقع به فیلترهای اسپم اعلام می کنید که این خبرنامه را در پوشه اسپم قرار دهند. برای انتخاب موضوع از جملات بیش از حد هیجان زده و کلیشه ای دوری کنید با این کار شاید مشتری را به باز کردن ایمیل تشویق کنید، اما این ایمیل جایگاهش در پوشه اسپم است.
آیا از این علائم " ! " " $ " و یا دیگر علامت ها استفاده می کنید ؟ تا آن جایی که می توانید از این علائم کمتر استفاده کنید یا حتی الامکان در خط موضوع از آن ها استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از خط تیره " – " و یا " : " هستید، از آن ها استفاده کنید اما سعی کنید تعدادشان بیشتر نشود. با این کار شما در واقع پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهید.
آیا عنوان موضوع را با حروف بزرگ نوشته اید ؟ موضوع با حروف بزرگ حس فریاد زدن بر سر مشتری را القا می کند. همچنین باز هم پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهد. هرگز خط موضوع را با حروف درشت و خیره کننده ننویسید.
آیا عنوان موضوع شما بیش از حد طولانی است؟ خط موضوعتان را نهایتا با 50 کاراکتر یا کلمه بنویسید نه بیشتر. اکثر کاربران خواهان ایمیل های کوتاه بدون جملات اضافی هستند. در بازاریابی اینترنتی برای این که مطمئن شوید مشترکان ایمیلتان را باز می کنند در نوشتن موضوع این مرز را رعایت کنید.
زمانی که شما خبرنامه تان را در بازاریبی اینترنتی ارسال می کنید زمینه های وسوسه انگیزی برای رها کردن آن خبرنامه و به فراموشی سپردن آن به وجود می آید. این کار را نکنید. هرگز وسوسه نشوید حتی اگر مطالبی که ارسال کرده اید بعد از مدت کوتاهی منسوخ می شود. در این جا دلایل قانع کننده ای وجود دارد :

  • دسترسی راحت برای مشتریان فعلی فراهم می کند:

بسیاری از مشتریان تمایل دارند بدانند شمادر گذشته چه مطالبی را انتشار کرده اید به خصوص اگر خبرنامه شما حاوی مطالبی همیشه جذاب و همیشه خوانا باشد مثل لیست نکات در مورد موضوعات مختلف ویا اطلاعات یک محصول و یا خدمات.

  • به شما در به دست آوردن رتبه در موتور های جستجو کمک می کند : بهینه سازی موتور های جستجو هنر استفاده از صفحات وب برای ارتقاء رتبه در موتور های جستجو می باشد. قرار دادن محتوا های با کیفیت این شانس را در بازاریابی اینترنتی به شما می دهد که جایگاهتان هنگام جستجو در موتور های جستجو ارتقاء پیدا کند.
  • مشترکین خبرنامه شما را افزایش می دهد : حتما فرم عضویت را در آرشیو خود قرار دهید. اگر مطالب شما کاربر را جذب خود کند، حتما فرم عضویت را پر خواهد کرد.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.