ایمیل مارکتینگ چیست؟

تاریخ انتشار: 1393/12/19

 همانطور که از نامش معلوم و مشخص است یعنی استفاده از پست الکترونیکی در ارتباطات بازاریابی.در وسیعترین و کلی ترین معنا این واژه ایمیل های شما به مشتریان بالقوه تان را پوشش میدهد.تحقیقات نشان میدهد ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارترین ابزار مناسب برای بازاریابی الکترونیکی است.شما میتوانید این کار را به صورت ارسال ایمیل مستقیم و یا فرستادن خبرنامه به افراد انجام دهید این کار منجر به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان موجود برای خرید دوباره و همچنین ارسال ایمیل های طراحی شده برای تشویق وفاداری مشتریان و افزایش ارتباط با مشتری می شود.

چرا بازاریابی پست الکترونیکی بسیار پرطرفدار است؟!

  • ارسال ایمیل  بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغاتی می باشد.
  • ایمیل به شما اجازه اسال پیام می دهد برخلاف وب سایت که شخص میبیند و بعد از مدتی فراموش می کند. 

 

بیایید با هم دو نوع از بازاریابی با  ایمیل را ببینیم:

  1. ایمیل مستقیم :فرستادن یک پیام تبلیغاتی در قالب ایمیل.به این صورت که شما می توانید یک لیستی از مشتریان خود با ایمیل های آنها را داشته باشید و در واقع این لیست به شما اجازه ارسال ایمیل را می دهد.
  2. ایمیل نگهداری: این ایمیل را می توان به جای ایمیل های تبلیغاتی که برای خرید چیزی یا ثبت نام چیزی طراحی شده اند استفاده کرد این ایمیل ها در واقع ایمیل های منظمی به صورت خبر نامه است.خبرنامه در واقع بصورت پیام های تبلیغاتی با تاثیر بلند مدت بر خوانندگان است که این اطلاعات باید به نفع خواننده باشد. 

جدا از پیچیدگی و ارائه پیام ها به افراد مسئله اجازه و اخذ مجوز وجود دارد.

 اجازه و اخذ مجوز چیست؟!

 بازاریابی با ایمیل بر اساس و پایه ی مجوز است این یک مساله مهم در جامعه بازاریابی است.مسلما" شما نیاز به اجازه صاحب آدرس ایمیل ،قبل از اینکه ایمیل ارسال کنید دارید در غیر این صورت شما به سمت یک فاجعه بزرگ تجاری پیش می روید.اگر شما این اجازه را نداشته باشید ممکن است دریافت کننده ایمیل ،ایمیل شما را اسپم کند.اگر شما ایمیل های اسپم شده بفرستید اکانت شما بلاک می شود .نیز در بسیاری از کشور ها این عمل شکستن قانون محسوب می شود.جدا از این ها با یک استدلال قوی می توان به این نتیجه رسید که این مجوز در دراز مدت باعث روابط قوی بین مشتریان و بازریابی با ایمیل می شود.

سوال بزرگی در اینجا مطرح می شود که ، موضوع اصلی بحث است آن هم چگونگی کسب اجازه است بعنوان مثال وقتی یک خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین می کنید یک باکس یا جعبه ای به شما نمایش می دهد تحت عنوان "لطفا" به من خبر نامه ارسال کنید"جهت اینکه مثلا" محصولات جدید را به شما اطلاع دهد بدین صورت شما اجاه می دهید که محصولات جدید را به ایمیل شما بفرستد این ایمیل ها امکان لغو عضویت را نیز به شما می دهد که هر زمانی که تمایل نداشتید لینک لغو عضویت را کیلیک کنید و از لیست ارسال ایمیل خارج شوید.

به هر حال تمام این ها مختصری از اطلاعاتی بود که در اختیار شما قرار دادیم شما باید درک وسیعی از نحوه ی ارسال ایمیل با مطالعه بیشتر و بیشتر بدست آورید و ما شما را در این راستا یاری می کنیم.

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.