امروزه راه های زیادی برای پیشرفت در تجارت وجود دارد و بازاریابی اینترنتی در این بین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.
وقتی که صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می آید با طیف بسیار وسیعی از ابزار و امکانات آنلاین مواجه می شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارد و برای این که بتوانیم از بازاریابی اینترنتی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.
برای این که بدانیم در چه زمانی می توان از هر کدام از این روش ها استفاده کرد باید انواع روش های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسیم. در ادامه به اختصار به برخی از روش های پرکاربرد بازاریابی اینترنتی اشاره شده است.
بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو
این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو باعث می شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری به دست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران به صورت هدف مند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت را افزایش دهند.
موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.
بازاریابی اینترننتی با شبکه های اجتماعی
این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با انجام فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربرانی که در این شبکه های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند.
روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه های اجتماعی ظاهر می شود.
بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آن ها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.