5 راه برای بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2017

تاریخ انتشار: 1395/10/28

فعالان صنعتی در حال سرمایه گذاری بر تجارب مشتریان خود هستند...پس شما هم باید این کار را بکنید،.

در حالی که خیلی از مردم آرزو می کردند تا سال 2016 به خاطر مشکلات جهانی به آرامی تمام شود یک چیز خوب در 365 روز گذشته وجود داشت :

این سال، سالی استثنایی برای کسب و کار آنلاین بود

بیایید به زمستان 2015 برگردیم. در این مدت زمان گزارشات بی شماری  این اخطار را به صاحبان کسب و کار ها می دادند که وبسایت های خود را با موبایل تطبیق دهید (mobile friendly)،از زمانی که الگوریتم گوگل تغییر کرد تطابق هر چه بیشتر وبسایت ها با موبایل به عنوان یک سیگنال برای رتبه دهی مورد استفاده قرار گرفت و صد البته این رویداد خیلی از بازاریابان را به مراتب بالا پرتاب کرد، آن ها وبسایت های خود را باری ارتباط هرچه بهتر با کاربران موبایل باز طراحی کردند. یک واقعیت جالب در مورد جمعه سیاه (black Friday) سال 2016 جشن رکورد فروش 3 میلیارد دلار بود که 1 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق فروش موبایل بود.

اما موفقیت کسب و کار آنلاین به سادگی فقط به موبایل ختم نمی شود. مطالعات نشان میدهد که خورده فروشانی که د عین حال در موبایل ،ایمیل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کردند به طور میانگین شاهد افزایش 30% فروش خود نسبت به شرکت هایی که فقط روی یک یا دو تا از این مضوعات متمرکز بودند شدند. همچنین  یک فرق دیگر ماجرا این بود که شرکت های موفق در عین حال از تجارب عالی مشتری ها نیز بهره گرفتند.

با تکنولوژی SEO، دسترسی به دیتاهای بزرگ و بالا آمدن هوش مصنوعی، به راحتی نمی توان ترافیک سایت ها را بالا برد.

کمپانی های پیشرو در حال سرمایه گذاری بر روی تجربه مشتری هستند، که در حال حاضر این اجازه را به آن ها میدهد که 14%سریع تر نسبت به کمپانی های کندتر رشد کنند. با این سیل بزرگ تجربه خرید آنلاین عالی می تواند تبدیل به یک سبقت و ترقی ثابت از بقیه باشد. به این معنی که ، کسب وکارها در حال ساخت راه های نوآورانه برای تحقق هرچه بهتر تجربه کاربری نسبت به بقیه رقبا خود هستند تا بتوانند داخل این بازی بمانند.

با این تفکر، من تعدای از نظرات مایکل لازار مدیر ارشد بازاریابی شرکت (ready cloud) که به عنوان یک راه حل نرم افزاری کمک میکند خرده فروشان بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند را بیان خواهم کرد :

مشتریان موبایلی را هدف بگیرید:

اگر کسب و کار آنلاین شما هنوز برای مشتریان موبایلی سرگرم کننده نیست، وقتش است که کار را شروع کنید. فروشگاه تان را قابل دسترس و user friendly برای همه از موبایل و تبلت گرفته تا لپ تاپ کنید. همانطور اهمیت موبایل بالاست در عین حال از کامپیوتر غافل نشوید و یک تعادل ایجاد کنید.

یک قدم بزرگ که می توانید بردارید این است که یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.(نصیحت لازار)

اپلیکیشن باعث میشود مارکتینگ ساده تر شود. کسب و کار ها میتوانند با کمک اطلاعاتی که به ان ها میرسد پیشرفت کنند همچنین خریداران با یک اشاره به راحتی می توانند خرید کنند.

تبلیغات کارآمد ومؤثر:

شما باید استراتزی بازاریابی خود را با تغییر سناریو عوض کنید. برای مثال، توییتر به آرامی به خاطر از دست دادن کاربران فعال بی بخار می شوند، و تبدیل به یک انتخاب ضعیف برای تبلیغات شده است. در مقابل آن، pinterest در حال افزایش کاربر است. بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

کسب و کار ها به تبلیغات روزانه نیاز دارند. این به شما کمک میکند که هزینه برای جذب مشتری پایین بیاید و درآمدتان افزایش یابد.

پروفال های گرافیکی بکشید و Pipleline در فروشتان ایجاد کنید تا کاربران را به فروشگاه خود بیاورید، موقعی که در این انجام این کار موفق بودید ، نصف نبرد را برده اید.(نصیحت لازار)

پایین آوردن نرخ ترک شدن :

خرید موقعی انجام شده است که کاربر  عملیات را کامل کرده باشد. متوسط ترک شدن 68% است، و متفاوت در صنایع مختلف در هر موقعیتی، هر کسی که به وبسایت شما وارد شود در نهایت خرید نمی کند. به هر حال مردم در اول فقط اطلاعات جمع می کنند و تمایل زیادی به خرید ندارند. در هر صورت ، شما باید بیشترین سعیتان را بکنید که مشتری بالقوه خود را به مشتری قطعی تبدیل کنید.در اول اطلاع پیدا کنید که دلیل ترک شدن شما چیست، یکی از دلایل اصلی شامل هزینه ای مخفی است. کم بودن آپشن های پرداخت، و در نهایت پیچیده بودن عملیات خرید ، برای افزایش خرید موفق مشتریان و ..شما لازم دارید که تجربه ی خرید آنلاینتان در حد ممکن ساده و لذت بخش باشد. در اینجا چند توصیه داریم:

-در مورد هزینه ها واضح باشید، شامل مالیات و ارسال ( shipping) .اگر ممکن است شیپینگ رایگان را عرضه کنید . 83% مشتریان از فروشگاهی که شیپینگ رایگان دارد خرید کنند.

-انواع آپشن های پرداخت را عرضه کنید ، و مطمئن شوید پروسه انجام عملیات ایمن است. از دروازه های پرداخت امن استفاده کنید.

-عملیات خرید را راحت کنید و اجازه دهید کاربر مهمان به راحتی حساب کاربری درست کند و از پرسش سوالات غیر مهم بپرهیزید.

-همه ی صفحات وبسایت را از جهت اخصار( error) چک کنید و از شر باگ ها خلاص شوید.

-سیاست برگشت خرید دوستانه داشته باشید،و مطمئن شوید با کلمات واضح این موضوع را توضیح می دهید. پیشنهاداتی مانند مرجوعی و یا تعویض رایگان مشتریان را جلب می کند.

-پرسش و پاسخ با تمام جزئیات شامل هزینه ها،سیاست ها داشته باشید .در صورت امکان قابلیت چت انلاین بر روی وبسایت خود قرار دهید.

هدف گیری و هدف گیری دوباره بازدید کنندگان :

نگهداری مشتری بسیار ارزان تر از جذب مشتری است. مشتریان خود را بوجود آوردن چیزی که آن ها می خواهند برگردانید و با آن ها از طریق ایمیل با فرستادن پروموشن ها و خبرنامه ها در ارتباط باشید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغ دهان به دهان نیست.

از مشتریان  حال خود برای آوردن مشتری های جدید استفاده کنید و برنامه هایی مثل پاداش عرضه کنید.

همچنین از هدف گذاری مجدد برای در ارتباط ماندن با مشتری های بالقوه خود استفاده کنید. هدف گذاری مجدد براساس اعمالی در گذشته انجام داده اند،شانس مشتری شدن آن ها را افزایش میدهد.

تمرکز بر این ایده ها به موفقیت بیشتر شما کمک می کند. در کل همه ی این ها بر می گردد به این موضوع که هرچه خریداران می خواهند برای آن ها فراهم کنید.

با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید:

شما نیاز دارید که با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید وباعث شوید در دیدن وبسایت شما احساس راحتی بکنند. این باعث می شود اعتماد آن ها به کسب و کار آنلاین بالا برود و وفاداری بیشتر  برای شما می شود. دلیل اینکه خیلی از کمپانی ها از کلمه هایی مثل خانواده در متن خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان احساس کنند در خانه خود هستند.

شما هم میتوانید این کار با برجسته کردن این موضوع که چقدر مشتریانتان برای شما مهم هستند  انجام دهید. مستقیم با آنها حرف بزنید، از ضمیر اول شخص در صحبت هایتان استفاده کنید تا مکالمه دوستانه تر شود. یک آپشن خوب فرستادن ایمیل های ماهانه شامل خبرنامه هایی که حالت شخصی تر دارند است. این راه نه تنها باعث می شود ارتباط خوبی با مشتریان خود بسازید بلکه شما را با آنان در رابطه می گذارد و باعث ترفیع کسب و کار شما می شود.

تمرکز بر این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید کسب و کار آنلاین شما موفقیت بیشتری در سال 2017 کسب می کند.


همه ی راه ها به این ختم میشود که خواسته ی

خریداران را فراهم کنید.

نظر شما چیست؟

در کامنت ها با ما در میان بگذارید

 

 

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.