5 راز بازاریابی اینترنتی که قبل از تبلیغات باید بدانید

تاریخ انتشار: 1396/02/12

بازاریابی اینترنتی شکل جدیدی از بازاریابی است. این روش رموز بسیار زیادی دارد.

خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک هنوز فکر می کنند بازاریابی اینترنتی یک افسانه است.

منظور از افسانه این است که بعضی مدیران به شدت درباره بازاریابی اینترنتی رویا پردازی های دور از واقعیت می کنند و بعضی دیگر آن را یک دروغ موهوم می پندارند.

در اینجا با مساله مهمی رو برو هستیم : باید به صاحبان کسب و کارها حقایق بازاریابی اینترنتی را بفهمانیم و تفکرات اشتباه را از ذهن آن ها خارج کنیم.

در اینجا 5 نمونه از این تفکرات رایج اشتباه را برای شما ذکر خواهیم کرد :

1- بازاریابی اینترنتی فقط برای کسب و کارها بزرگ است :

شاید سال ها پیش این وضعیت صادق بود اما امروزه این چنین نیست. تکنولوژی گسترش یافته، نرم افزارها ارزان تر شده اند و تقریبا همه افراد قبل از هر خرید یا استفاده از خدمات و محصولات از اینترنت استفاده می کنند. این درست که هرچه بودجه شما برای کمپین های تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید. فکر نکنید شما برای شروع یک تبلیغ نیاز به یک بودجه میلیونی خیلی سنگین دارید. حقیقت این است که خیلی از کمپین های بازاریابی اینترنتی با بودجه های کم، بسیار موفق آمیز بوده اند.

 

2- نتایج فوری

من به عنوان یک بازاریاب اینترنتی مایل بودم زندگی آسان تری داشته باشم اگر نتایج سریع تری می گرفتم. از زمانیکه شما شروع به راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی می کنید، تا زمانیکه نتایج آن را می بینید. تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی در زمان اثر گذاری آن هاست. زمان نتیجه بخشی بازاریابی اینترنتی، کوتاه تر است و نتایج آن قابل پیگیری است.

 

3- ترافیک بیشتر، پول بیشتر

گاهی اوقات من می شنوم که مردم می گویند؛ ترافیک بیشتر یک وبسایت موجب سرنخ های بیشتر و فروش بیشتر خواهد شد. در تئوری و روی کاغذ این قضیه درست است اما این هدف بازاریابی اینترنتی نیست. هدف بازاریابی اینترنتی این است که با استفاده از تکنولوژی های موجود، بهترین و هدفمند ترین سرنخ ها را به وبسایتتان بیاورید. ترافیک کم تر اما هدفمند تر ROI بیشتری از ترافیک بیشتر و بدون هدف دارد

 

4- ایمیل مارکتینگ SPAM است

زمانیکه از مشتری صحبت می کنیم، افراد از اینکه آمارها نشان داده است که ایمیل مارکتینگ، یک روش خوب برای بازاریابی اینترنتی است و ROI خیلی بالایی دارد شوکه می شوند. ایمیل مارکتینگ مثل همه استراتژی های بازاریابی، می تواند مورد استفاده یا سو استفاده قرار بگیرد. متاسفانه، بسیاری افراد از ایمیل مارکتینگ به وسیله ایمیل های اپسم سو استفاده می کنند و این باعث بد نامی ایمیل مارکتینگ شده است. اما در سمت اگر زمانیکه کمپین های تبلیغاتی برای برای ارسال به ارسال ایمیل هایی که محتوای مناسبی دارند استفاده می شوند، می تواند واقعا ارزشمند باشد و در واقع می تواند یک استراتژی قدرتمند بازاریابی اینترنتی باشد.

 

5- ما نیاز به داشتن بسترهای اجتماعی داریم

بازاریابی اینترنتی به دنبال پیدا کردن هدف خود در " جمعیت " است. احتمالا آمارهایی که برای در Linkedin استفاده می شود، در Pinterest در همان زمان قابل استفاده نخواهد بود. مساله ی خیلی مهمی است که بتوانیم بفهمیم کدامیک از بسترها برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما بهتر است. شما هم چنین نیاز به یک نفر برای مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید. زیرا این کار فرآیندی وقت گیر است. بهتر است که به طور کامل در 2 یا 3 شبکه اجتماعی حضور داشته باشید تا به صورت نصفه و نیمه در همه آن ها فعالیت کنید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 2 دوست

لیست نظرات

  • [96.2.26 ] پری : سلام دوستان فرق بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ چیه؟ و بازاریابی آنلاین شاخه کدوم هست؟
  • [96.2.22 ] الهام اشرفى : مرسى از پست خوبتون. ابزارهای متنوعى وجود داره براى بازار یابی یکی از ابزارها کوتاه کننده لینک هست که میتونید هرجایی ازش استفاده کنید مثلا در Bio اینستاگرام یا در تلگرام یا وب و هرجایی که لینک بتونه نمایش داده بشه. سایت http://lish.ir این قابلیت رو در اختیار شما میذاره علاوه بر آمار دقیق زمانى کلیک هاى شما آمار روبات و شهرهاى ایران هم به شما میده و کاملا میتونید رو مارکتینگتون کنترل داشته باشید.

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.