قدم هایی برای رسیدن به یک استراتژی قدرتمند در بازاریابی اینترنتی قسمت اول

تاریخ انتشار: 1395/09/17

 بر اساس مطالعات "مدیریت بازاریابی اینترنتی" که توسط Smart Insight صورت گرفته،46درصد از برندها تعریف درستی از استراتژی بازاریابی اینترنتی ندارند و 16 درصد از آن ها استراتژی دارند ولی با فعالیت های بازاریابی آن ها متناسب و یک پارچه نیست.

در اینجا یک نکته وجود دارد :

اگر شما برنامه ای ندارید، چگونه می توانید انتظار رشد و نو آوری برای اندازه گیری نتایج و درس گرفتن از اشتباهات خود داشته باشید؟

دیگر کافی است

 لازم نیست درباره سال آینده و ماه آینده نگران باشید. شروع به ساختن یک برنامه قدرتمند کنید. ما چند قدم بسیار مهم که شما را در تصمیم گیری درباره تلاش های بازاریابی اینترتی  و ساخت یک برنامه قدرتمند یاری می کند را به شما خواهیم آموخت

1- بفهمید که چه چیزی می خواهید :
(هدف گذاری) 

  

- تعریف کلی ماموریت کسب و کار شما : هدف اول این است که بازاریابی اینترنتی خود را  به بزرگ ترین برنامه تبدیل کنید

- به این سوال پاسخ دهید : چه هدفی از تلاش های بازاریابی اینترنتی خود انتظار دارید.(برای مثال آیا می خواهید در سال آینده تعداد مشتریانتان دو برابر شود؟)این هدف شماست!!!!

- تنظیم و اندازه گیری سنجش کلیدی عملکرد : اطلاعات خاص را با سنجش کلیدی عملکرد، بررسی کنید و آن ها را طبقه بندی کنید.اطلاعات KPI خود را واقع بینانه تجزیه و تحلیل کنید. بازاریابی اینترنتی این اطمینان را به شما برای بهبود نتایج خواهد داد و به شما در جهت تنظیم صحیح انتظارات کمک خواهد کرد. قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید برای یافتن KPI ها کنید معیار های مهم مدیر عامل را بشناسید.

2- گذشته را بررسی کنید
( از اشتباهات آن درس بگیرید )

شما نباید برنامه ریزی را با چشمان بسته شروع کنید. بررسی موفقیت ها و شکست های استراتژی های بازاریابی شما در گذشته  می تواند به شما در تدوین بهترین KPI برای کسب و کارتان کمک کند. بنا براین شما باید قدم اول و دوم را همزمان بردارید.یک بازه زمانی برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید. به فرض مثال تصمیم بگیرید یک سال گذشته کسب و کارتان را بررسی کنید.

چگونه بررسی کنیم : بازه زمانی که می خواهید بررسی ها را انجام دهید و هم چنین تنظیم تقویم گوگل آنالیکتیک را حتما مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیدگاه بهتری به کسب و کارتان داشته باشید.

سعی کنید در گزارشات گوگل به بررسی مقایسه پیشرفت خود استفاده کنید. بررسی استراتژی های مهم رقبا بسیار مهم است.

در فواصل منظم از خوتان این سوال را بپرسید : آیا چیز دیگری هست که قبلا به تجزیه و تحلیل آن فکر نکرده ام. به فرض مثال آیا باید مطالب و یا عکس های مختلف را در ارسال ها امتحان می کردم؟

3- بدانید در حال صحبت کردن با چه کسی هستید؟(به زبان آن ها حرف بزنید)

اجازه ندهید برنامه ریزی های شما بدون در نظر گرفتن مردمی که تلاش می کنید تا به آن ها دست پیدا کنید صورت بگیرد. شما قبلا مخاطبان خود را شناسایی کرده اید(البته امیدواریم این کار را کرده باشید)...اما گاهی اوقات همین مخاطبان اولین چیزی هستند که بازاریابان دیجیتال در تنظیم KPI، تنظیم بودجه و انتخاب کانال تبلیغاتی فراموش می کنند.نباید این بار این اشتباه را انجام دهید. شما باید مخاطب را در قلب استراتژی خود قرار دهید و برای رفع نیازهای آنان و برآورده کردن عمیق خواسته هایشان بکوشید.

حتما می پرسید چگونه؟
از طریق محتواهای تاثیر گذار و افراد خوش فکر

پرورش شخصیت های مفید :

- با اطلاعات پایه و یادداشت هایی که از مشتریان نظر خود به دست آورده اید شروع کنید....اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و منطقه...

- سپس کمی دقیق تر شوید و مشکلاتی که می توانید درحل کردن آن ها به آن ها کمک کنید را هدف قرار دهید.

- در احساسات آن ها، اهدافشان، ترس و آرمان هایشان و اسنادی که می توان آن ها را تیک زد کنکاش کنید
( در مورد نیازهای آگاه و ناخود آگاه آنها فکر کنید)

- شما می توانید در عمق گزارشات مخاطبان از آنالیزهای گوگل شیرجه بزنید و ویژگی های کلیدی شخصیتی آن ها مثل سن و جنس و شغل و ... را شناسایی کنید.

- هنگام بررسی زمان خوبی است برای شناخت افرادی که می خواهید آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. این کار هدف خوبی برای تحت تاثیر قرار بهتر و بیشتر افراد است.

در قسمت بعدی در مورد برنامه ریزی و شناخت ابزارها در بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.