نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار: 1395/11/03

آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که ، تلفیقی از جذابیت ، کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند.ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

در اینجا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

1- ایمیل هایی با اهداف مشخص بزنید :

وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر اینکه هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد.حال می تواند اطلاع رسانی ، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

ارسال ایمیل های غیر ضروری ، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

2- از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید :

قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه ، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری است.

اگر نتوانید جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همینطور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

3- خلاصه و مفید بنویسید :

مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

4- ایمیل هایتان را اختصاصی کنید :

بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آنها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای بدست آوردن حسن نظر مشتریان و افزایش فروش شما.

5- با یک سوال تمام کنید :

با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند .این ارتباط باعث بوجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به فروش می شود.

6- از زبان ساده استفاده کنید :

هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید . مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان محاوره ای به آنها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کنید).

7- حاوی فراخوانی برای یک عمل باشد :

موثرترین ایمیل ها ، آنهایی هستند که فراخوانی واضح از یک عمل در برداشته باشند.

از افعال کوتاه ، موثر و قوی که مشتری را به انجام کاری تشویق میکند استفاده کنید. افعالی مانند : بخرید ، سفارش دهید ، تماس بگیرید یا ثبت نام کنید.

این مطالب را برای ارتباط بهتر و
فروش بیشتر به کار ببندید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.